Mercedes-Benz stârnește un nou scandal în industria auto care scoate în evidență și alte probleme, de data asta de confidențialitate, după scandalul anterior cunoscut sub denumirea de „Dieselgate”. Vâlva a fost provocată de sistemul de localizare care este montat de gigantul auto german pe majoritatea automobilelor noi fabricate și vândute în Europa și care ar trebui folosit exclusiv pentru a găsi autovehiculele în caz de accident sau incident.

   Însă, compania germană a folosit sistemul de urmărire în Marea Britanie pentru a găsi autovehiculele deținute de persoane fizice sau juridice care aveau plăți restante sau nu îți mai permiteau să plătească și pentru reintra în posesia acestor mașini. Folosirea aceste tehnologii de identificare a locului unde se află un autovehicul atrage după sine o serie probleme care țin de confidențialitatea datelor, respectiv de protecția datelor cu caracter personal. Aceste informații despre utilizarea senzorilor și dispozitivelor de urmărire a fost adusă prima oară în atenția publicului de ziarul britanic The Sun. Ele au declanșat o dezbatere aprinsă despre confidențialitate. Un fost ministru britanic, David Davis, a pus sub semnul întrebării utilizarea acestor sisteme de localizare de către Mercedes-Benz și a cerut guvernului de la Londra să cerceteze cu mare atenție problema.

Mercedes-Benz își spionează clienții

   Oficiali ai constructorului german de autovehicule au declarat că proprietarii și șoferii autovehiculelor Mercedes-Benz nu au fost urmăriți în permanență și că datele recepționate de la sistemele de localizare nu ar putea fi accesate în timp real. Ei au adăugat că utilizarea dispozitivelor de urmărire a autovehiculelor este menționată în contractele financiare de vânzare sau de leasing tipărite și prin semnarea lor de către proprietari aceștia sunt de acord cu clauza de utilizare a locației automobilului și de trecere la acțiunea de recuperare a lui dacă termenii contractului sunt încălcați de către clienți.

   Îmi este greu să cred că o firmă de asemenea anvergură (chiar dacă declară că „Acordăm o importanță deosebită utilizării transparente și responsabile a datelor clienților.”) nu este interesată, de exemplu, de infrastructura rutieră pe care o folosesc autovehiculele vândute pentru a folosi informațiile la fabricarea următoarelor serii de vehicule. Iar problema că șoferii sunt din ce în ce mai supravegheați și datele colectate ar putea fi divulgate altor firme și companii terțe sau de genul „colaboratori” rămâne un mare semn de întrebare, fără răspuns deocamdată.

Sursă: SkyNews