Nimănui nu îi place să fie blocat în spatele unui autovehicul mare, care se deplasează mai încet pe un drum cu două benzi de circulație. Încercarea de a-l depăși necesită atenție maximă și concentrare datorită vizibilității reduse și a manevrelor efectuate în scopul de a verifica dacă este sau nu posibilă trecerea.

  O echipă de la Universitatea din Porto, susține că a găsit o soluție la această problemă. Este un sistem care permite șoferilor să “vadă” chiar prin autovehiculul în urma căruia se află. Vehiculele de mari dimensiuni, cum ar fi camioanele de transport și autobuzele sunt echipate cu un o camera web, montată pe parbriz, în direcția de mers. Autoturismele au un ecran LCD transparent, construit în parbriz. Atunci când un conducător auto este blocat în spatele unuia dintre aceste vehicule mari, el are opțiunea de a primi wireless un flux video live de la cameră. Materialul transmis este afișat pe ecranul LCD din parbrizul autoturismului în așa fel încât se aliniază perfect pe spatele vehiculului mare, fără a afecta vizibilitatea. Ca rezultat, șoferul poate vedea drumul din fața vehiculului care îl blochează  fără nici o altă manevră.

Vezi prin autovehicul

     Până în prezent, sistemul a fost testat pe un simulator de conducere, precum și în condiții reale de drum. Pare cu siguranță o promisiune, dar există în prezent o întârziere de 200 de milisecunde în transmisia video. Nu pare mult, dar este suficientă pentru ca o mașină din sens opus să parcurgă 10 metri, în cazul în care ambele vehicule se deplasează cu viteza de 90 km/h.

SISTEMUL “VEZI PRIN AUTOVEHICUL”

     Pe lângă întârzierea în transmisie, am analizat puțin sistemul și am două remarci de făcut. Oare nu este mai ușor să se pună un ecran LCD mai mare pe partea din spate a autovehiculului care să preia direct imaginile de la camera din față? Sau mult mai simplu, un indicator pe partea din spate a vehiculului mare, gen “semafor”, corelat la un program (soft) adecvat, care la culoarea verde să permită depășirea în siguranță pentru secundele afișate alăturat.

Sursa : Gizmag

 


Alte articole captivante


REGENERAREA DINȚILOR ȘI REPARAREA CARIILOR      Plombele ar putea fi în scurt timp doar istorie după ce cercetătorii de la Kings College din Londra au descoperit că un medicament (Tideglusib), folosit deja la bolnavii cu Alzheimer, încurajează regenerarea dinților și repararea cariilor. Medicamentul stimulează celulele stem conținute în pulpa dinților, astfel încât acestea regenerează dentina, substanță proteică, bogat mineralizată, care formează ma...
HALBA CU SPUMĂ      Dacă vă place berea și în special berea la halbă, proaspăt turnată, acum aveți posibilitatea să o savurați oricând, chiar acasă. Pornind de la ideea că spuma este partea vitală a gustului unei beri bune și răcoritoare, Japonezii, pe care nu-i știam ca mari iubitori de bere, au inventat o halbă care produce spumă în orice moment, fără să aibă efect asupra gustului berii: halba cu spumă permanentă.   ...
HARTA TERORISMULUI ȘI VIOLENȚEI      Pe site-ul AON (o societate de administrare a riscurilor și broker de asigurări) a fost publicată harta terorismului și violenței politice pentru anul 2013, o hartă care măsoară riscul de violență politică a afacerilor internaționale în 200 de țări și teritorii, bazat pe trei factori principali, ce indică forme de violență politică, care sunt susceptibile de a fi întâlnite: Terorism și sabotaj...
APLICAȚIE PRACTICĂ A FORȚEI CENTRIPETE      Fiecare dintre noi a vărsat cel puțin o cană, un pahar sau o ceașcă cu cafea, cu ceai, cu apă sau cu o altă băutură, stropind sau murdărind masa, podeaua sau pe sine însăși. O invenție inteligentă, ca o simplă aplicație practică a forței centripete, a rezolvat această problemă veche și permanentă de neatenție.      Dispozitivul „SpillNot” este alcătuit dintr-un braț de plastic curbat și o curea din na...
NISSAN 2015      Dacă vă aflați la cumpărături la un mall sau dacă vizați un loc de parcare în spații mari și aglomerate, peste 2-3 ani ați putea folosi modelul Nissan cu tehnologia de auto-parcare. Conceptul acestui vehiculul  a fost prezentat la începutul lunii octombrie a.c. la un târg de produse electronice de la Tokyo. Autovehiculul utilizează senzori și camere de luat vederi, montate la bord, în vederea parcării,...
PROBLEMA PAHARELOR      Aceasta este o problemă gen exercițiu practic care poate fi abordată oricând în jurul unei mese prietenești, când se și bea ceva. I-am spus simplu: problema paharelor.      Pe masă se găsesc 6 pahare, trei umplute pe jumătate și trei goale, aranjate în ordine, așa:      Mișcând doar un singur pahar (numai unul), trebuie să obțineți un alt aranjament: un pahar cu lichid, unul fără lichid, un pahar c...
ILUZII – continuare      M-am uitat pe statistica oferită de blog și am rămas surprins de numărul de vizualizări la postarea ILUZII, din 25 august a.c. Acest lucru m-a determinat să mai adaug câteva, pe care le consider la fel de interesante. Iluzia Muller-Lyer      Cele două linii negre orizontale sunt de aceiași lungime, dar cea de jos pare a fi mult mai lungă decât cea de sus, datorită “mustăților” atașate (măsurați cu ...
ÎMI VINE SĂ TE MĂNÂNC!      Oricine dintre noi cred că a auzit cel puțin o dată o mămică care se adresează puiului ei: îmi vine să te mănânc! Bineînțeles că expresia nu se referă la dorința mamei de a consuma copilul în sensul propriu.      Pornind de la această manifestare comună, cercetătorii de la Universitatea din Montreal au efectuat un studiu, care a fost publicat recent. Ei au extras mirosurile din scutecele sau hăinuțele...
CELE MAI SCUMPE ORAȘE DIN LUME – 2013      Călătoria în anumite țări poate lăsa urme adânci în portofele și ar fi normal să ne întrebam cum am supraviețui dacă ar trebui să trăim acolo. ECA International , o firmă de consultanță în management la nivel mondial și lider mondial în furnizarea de soluții pentru managementul de misiuni internaționale, a prezentat studiul său semestrial cu privire la costul vieții. Costul de viață se calculează pe ba...
SOLUȚIILE LA ALTE 12 ÎNTREBĂRI DE LOGICĂ      Iată soluțiile în aceiași ordine:      1. Răspuns D Explicație: 3+5=8, 5+8=13, 8+13=21, 13+21=34      2. Răspuns D Explicație: În figură sunt 27 de poligoane cu patru laturi.      3. Răspuns C Explicație: Pe coloane, de sus în jos, modificările sunt aceleași.     4. Răspuns C Explicație: Punctul și linia se poziționează după același tipic de la o figură la alta.      5. Răsp...