Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE sau OECD in English) a redus previziunile pentru creșterea economică la nivel mondial. Față de previziunile din luna mai, în loc de o creștere economică de 3,6% pentru anul 2013 și de 5,8% pentru anul viitor, OCDE preconizează doar o creștere de 2,7% pentru anul acesta și de 3,6% pentru 2014.

Creșterea economică mondială

     Notă: Săgeata verde înseamnă o creștere în anul curent față de anul precedent. Creșterea reală a PIB-ului și creșterea comerțului mondial (media aritmetică a importurilor de marfă în lume și volumele de export) sunt ajustate după numărul zilelor lucrătoare.

     Într-un raport publicat la Paris pe 19 noiembrie a.c. se arată, de asemenea, că zona euro trebuie să repare sistemul bancar și să acționeze pentru reducerea șomajului. „Cele mai multe dintre economiile emergente sunt totuși fragile, chiar dacă au reprezentat un motor important pentru creșterea globală în vremuri grele și economiile avansate par să treacă la vremuri mai bune din nou”, a declarat într-un interviu economistul-șef al OCDE Pier Carlo Padoan.

     Rata șomajului este ridicată, în special în Europa. Acest lucru este ilustrat de două grafice:

Rata șomajului (%)

Creșterea economică - Rata șomajului

Șomajul la nivelul OCDE (milioane de persoane)

Creșterea economică - Șomajul la nivelul OCDE

     La final, se mai menționează că economia globală pare că s-a mișcat dincolo de criză, dar există încă riscuri importante. Dar, totuși, nu există loc pentru complezente. Factorii de decizie politică ar trebui să evite crearea de turbulențe și să ia măsuri pentru a atenua o eventuală instabilitate. Strategiile pentru o creștere economică de succes necesită un angajament puternic în realizarea reformelor structurale în economiile avansate și în cele emergente, deopotrivă.

Sursa : OECD


Alte articole captivante


CEL MAI BUN ROM DIN LUME (2013)      The International Wine and Spirit Competition (Concursul International de Vinuri și Băuturi Spirtoase), aflat la a 44-a ediție, este competiția cea mai valoroasă de acest gen din lume, care își propune să promoveze calitatea și excelența celor mai bune vinuri, băuturi spirtoase și lichioruri din lume.      Anul acesta au participat aproape 90 de țări din întreaga lume (țările participante sunt color...
FEMEILE MIROS MAI BINE      Femeile miros mai bine din două puncte de vedere: în general sunt mai atente la igiena zilnică personală și la parfumarea corpului decât bărbații și au un simt olfactiv mult mai dezvoltat decât sexul opus.      Nu mi-am propus să scriu despre înmiresmarea cotidiană a doamnelor și domnișoarelor, ci despre simțul mirosului la femei. Evaluarea perceptivă a mirosului a fost studiată timp de mai mulți ani,...
80 DE BĂUTURI TRADIȚIONALE      Prezentarea grafică următoare face un tur prin lume dezvăluind, în ordine alfabetică, băuturile cele mai populare din 80 de țări, care le produc probabil cel mai bine și le savurează cu nesaț, mult mai mult decât oricine altcineva.      Câteva scurte explicații pentru unele dintre ele: Absint - este o băutură alcoolică tare (45–74% alcool în volum) preparată din frunzele unei specii de pelin...
INDICII DE ȚARĂ      Există numeroase studii sau clasamente care încearcă să evalueze țările în baza rezultatelor economice, a mediului de afaceri, a nivelului de trai, a consumului sau producției, etc., dar mai puține în ceea ce privește contribuția acestor țări la nivel educațional, cultural și umanitar față de restul lumii. Indicele de “bunătate” a țărilor încearcă să evidențieze națiunile și regiunile care într-adevăr ...
PRAFUL COSMIC INVADEAZĂ ATMOSFERA      Suntem conștienți, dar totodată nepăsători, că Pământul devine din ce în ce mai murdar. Dar probabil nu știți că o parte din această murdărie provine din spațiu. În fiecare zi, atmosfera Pământului este invadată de praf provenit de la meteoriți, de toate formele și mărimile, comete, asteroizi și planete vechi, apuse demult. Acest nor de particule fine, incredibil de mici, asemănătoare ca dimensiune cu ...
AUTO-PROMOVAREA PE REȚELELE SOCIALE      După ce a analizat profilurile a peste 141 de milioane de utilizatori proprii, LinkedIn a identificat o diferență esențială privind auto-promovarea, o diferență cheie între bărbați și femei. Raportul publicat recent de LinkedIn arată modul în care bărbații și femeile se prezintă în profiluri:  bărbații spun mai multe și enumeră mai multe informații despre ei, iar femeile se promovează și vorbesc despre...
BĂRBAȚII CUMPĂRĂ MAI MULTE HAINE      Un raport publicat de Euromonitor arată că, la nivel mondial, bărbații cheltuiesc mai mulți bani pe haine decât au făcut-o vreodată sau bărbații cumpără mai multe haine. Cu toate că industria de îmbrăcăminte a cunoscut un mic regres în zone-cheie, cum ar fi America de Nord și Europa, anul trecut într-o serie de piețe, inclusiv Statele Unite, Marea Britanie și Germania, vânzările de haine pentru bărbați...
BÂRFA BÂRFELOR      Un nou studiu realizat de olandezi sugerează ca bârfele sunt de fapt bune pentru stima de sine, deoarece ne permit să ne comparăm cu alții și, atât bârfele pozitive cât și cele negative la adresa unui individ, stimulează auto-reflecția și auto-evaluarea.      Probabil născută și călită în sistemul sofisticat al bârfelor românești, Elena Martinescu de la Universitatea din Groningen, a declarat: femeile...
CĂRĂMIZI LEGO      Bucăți de beton sub forma unor piese LEGO ar putea fi viitorul construcțiilor relativ ușoare. Cărămizile sunt create de către o companie numită Kite Bricks, care le-a denumit chiar inteligente sau cărămida S (S de la smart), mai pe scurt cărămizi LEGO. Se pot produce într-o gamă largă de forme și mărimi, dar toate au rânduri de butoane de prindere în partea superioară și fante mare în partea de jos, in...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI DE ȘAMPANIE ȘI VINURI      După ce acum câteva zile am prezentat care sunt cele mai valoroase mărci de băuturi spirtoase, astăzi vreau, pe scurt, să enumer cele mai valoroase mărci de șampanie și de vinuri. Clasamentul este întocmit tot de Brand Finance și are în frunte un producător de renume: Moët & Chandon. Moët a fost înființată în anul 1743 de către Claude Moët, iar astăzi deține peste 1.000 de hectare de viță de vie și...