Toată lumea își dă seama că există un decalaj consistent între bogați și săraci, dar privind imaginea următoare, numită sugestiv piramida bogăției, putem să ne dăm seama mult mai ușor de modul în care bogăția mondială este defalcată între cei extrem de bogați, cei bogați și ceilalți, ca să nu spun săraci.

     Piramida averilor, realizată în baza datelor furnizate de Credit Suisse, prin raportul averilor la nivel mondial (Global Wealth Report 2013), arată că 32 de milioane de persoane, reprezentând 0,7% dintre adulții din lume, dețin 98 700 miliarde de dolari sau aproximativ 41% din bogăția lumii.

Piramida bogăției

     La baza piramidei vedem că 3,2 miliarde de persoane, reprezentând 68,7% din populația totală adultă a lumii, controlează doar 3% din bogăția lumii sau circa 7300 miliarde de dolari.

     La nivel mondial, averea totală aproape s-a dublat față de anul 2000, ajungând la un nou nivel record de 241 000 de miliarde de dolari americani ($). De asemenea, averea medie a unui adult a atins un nou vârf de 51600 dolari, cu toate că inegalitatea a rămas la fel de ridicată. Privind lumea ca un întreg, se estimează că averea personală a crescut cu 4,9 la sută pe parcursul anului, până la mijlocul anului 2013.

Sursa : Credit Suisse


Alte articole captivante


RECICLAREA MUCURILOR DE ȚIGARĂ      Orașul Vancouver și Terra Cycle Canada au lansat un prim program-pilot care urmărește colectarea mucurilor de țigări pentru reciclare. 110 recipiente pentru țigări au fost instalate  în mai multe locuri din centrul orașului Vancouver, iar locuitorii sunt încurajați să aducă resturile de țigări chiar din case sau de la locul de muncă. Această inițiativă, prima de acest fel, dorește înlăturarea mucurilor...
BIOMETRIA VOCII      Forma gurii și modul în care se mișcă când vorbim fac ca vocea fiecărei persoane să fie unică, la fel ca o amprentă digitală. Amprenta de voce sau timbrul vocii se bazează pe o spectrogramă pentru a verifica identitatea unei persoane: în prima fază este înregistrată vocea, pentru o anumită frază, rezultând o spectrogramă, care măsoară înălțimea vocii și timpul necesar pentru a vorbii, care apoi poate f...
DECLINUL SAȘILOR DIN ROMÂNIA      Se cunosc 6 grupe mari de coloniști germani: sași transilvăneni, șvabi bănățeni și sătmăreni, germani din Basarabia, germani din Bucovina și germani din Dobrogea, care se deosebesc între ele atât din punct de vedere al originii cât și al regiunii colonizate și al momentului venirii lor. Cele mai cunoscute și cele mai mari grupări numerice ale etnicilor germani sunt cea a sașilor transilvăneni și a șvab...
MĂSURAREA ALCOOLEMIEI ÎN MERS      Oprirea șoferilor în trafic pentru verificarea alcoolemiei ar putea să devină în scurt timp de domeniul trecutului, după ce oamenii de știință de la Universitatea Militară de Tehnologie din Varșovia au testat un sistem cu laser capabil să detecteze, de pe marginea drumului, vaporii de alcool din mașinile aflate în mișcare.      Cercetătorii au folosit o mașină cu un șofer “în stare de ebrietate”, deoa...
LEGEA LUI ZIPF      Legea lui Zipf sau regula Zipf se bazează pe cercetările lingvistului american George Kingsley Zipf din anii ‘30. El a observat cât de des se folosesc cuvintele într-o anumită limbă, fiind unul dintre primele studii universitare privind frecvența cuvintelor. Un număr relativ mic de cuvinte sunt folosite tot timpul, în timp ce marea majoritate sunt folosite foarte rar. El a descoperit că articolul “the”...
UN CONCEPT NOU PENTRU ÎNCĂLȚĂMINTE: PANTOFII FUROSHIKI      Imediat după apariția încălțămintei, toți oamenii, indiferent de gen, și-au dorit pantofii perfecți. Dar experiența ne-a dovedit că destul de rar se întâmplă să găsim pe la magazine pantofii ideali pentru forma piciorului nostru, care să ne vină ca “turnați” și totodată să fie eleganți și extrem de confortabili.       Deloc sofisticați și plini de culoare, pantofii Furoshiki, produși de compania itali...
EVENIMENTELE NEGATIVE NE INTERESEAZĂ MAI MULT      Evenimentele negative ne interesează și ne afectează mai mult decât cele pozitive. Pe cele negative ni le amintim mai viu și ele joacă un rol mai important în modelarea vieților noastre. Războaiele și terorismul, dezastrele naturale sau provocate, crimele și violența, accidentele, scandalurile politice sau ale celebrităților, părinții cu un comportament iresponsabil, pierderile financiare, capriciile v...
BĂRBAȚII CUMPĂRĂ MAI MULTE HAINE      Un raport publicat de Euromonitor arată că, la nivel mondial, bărbații cheltuiesc mai mulți bani pe haine decât au făcut-o vreodată sau bărbații cumpără mai multe haine. Cu toate că industria de îmbrăcăminte a cunoscut un mic regres în zone-cheie, cum ar fi America de Nord și Europa, anul trecut într-o serie de piețe, inclusiv Statele Unite, Marea Britanie și Germania, vânzările de haine pentru bărbați...
ILUZIA STABILITĂȚII      Chiar dacă suntem convinși sau ezitanți când spunem că ne-am schimbat foarte mult de-a lungul anilor, foarte putini dintre noi admit că ne vom schimba în viitor - potrivit unui nou studiu publicat în revista Live Science la începutul lunii.      Studiul a inclus 19 000 de oameni cu vârste cuprinse între 18 și 68 de ani, care au fost chestionați cu privire la cât de mult cred că s-au schimbat în ultimu...
CELE MAI VIZITATE ȚĂRI      Probabil că nu este nici o surpriză pentru nimeni faptul că Franța este cea mai căutată destinație turistică din lume. Atracțiile turistice din Franța, cum ar fi muzee, monumente, situri istorice și o cultură extrem de bogată, o fac cea mai populară destinație turistică din lume. Top 50 cele mai vizitate țări Loc Țară Vizitatori anuali 1 Franța 81.400.000 2 S.U.A. 62.700.000 ...