După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat  decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut o redresare impresionantă, ocupând același prim loc în clasamentul Brand Finance. Vânzările record, în creștere cu 23% și profiturile nete estimate la 8,9 miliarde dolari SUA au contribuit la o creștere a valorii brand-ului cu 6%, ajungând la 26 miliarde de dolari. Toyota a lucrat din greu pentru a reconstrui încrederea consumatorilor, pentru refacerea reputației de fiabilitate, concomitent cu introducerea de noi modele elegante și campanii de publicitate adecvate, cu apel direcționat către tineri.

     Valoarea combinată a brand-urilor de mașini germane a crescut cu un uimitor 15%, ajungând la 89 miliarde dolari americani. “Vinovatul” principal este Volkswagen, care și-a crescut valoarea de brand cu 33% (la 23,7 miliarde dolari). O combinație de design inovator și practic și investiții majore și eficiente în publicitate (a câștigat cele mai multe premii de publicitate) au fost atuurile principale ale firmei, care s-a remarcat prin modelul  de referință VW Golf. VW a vândut 9 milioane de mașini în Europa de Vest, cu 11% mai mult decât anul precedent, iar vânzările din America au crescut cu 26%. De asemenea,  BMW a înregistrat vânzări de succes în Asia (cu 33% mai mult în China și cu 22% în Japonia), ajutând la creșterea valorii brandului cu 2 miliarde de dolari. Mercedes-Benz a ajuns la valoarea de 20,3 miliarde de dolari (o creștere de 3%), în timp ce Audi și-a sporit valoarea de brand cu 20%.

     Mărcile auto din SUA sunt reprezentate de Ford (marca auto cea mai valoroasă – 19,6 miliarde dolari SUA, o creștere cu 12%). Cu toate acestea, Chevrolet a avut cea mai mare creștere (26%), ajungând la 6 miliarde de dolari, datorită succesului avut cu modelul Cruze. În încercarea de a reaprinde interesul mărcii în Europa și în întreaga lume, Chevrolet va sponsoriza echipa de fotbal Manchester United pentru sezonul 2013/2014.

      În schimb, producătorul francez Peugeot a scăzut cu 12% în ultimele 12 luni (6,64 miliarde dolari), după ce a raportat o scădere de 17% a vânzărilor din Europa. Grupul Renault este primul dintre fabricanții francezi, cu o creștere de 4,5%.

     Între primele 50 de mărci, pe locul 48, în urcare cu un loc față de anul precedent, se găsește producătorul român Dacia, cu o creștere deloc neglijabilă, de 9,5%, dar cu o valoare totală sub 1 miliard de dolari.

     După cum v-ați obișnuit probabil, iată clasamentul primelor 50 de mărci auto din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre producători, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Toyota

25,979

24,461

AA+

AA

2

4 Volkswagen

23,666

17,758

AAA-

AA

3

2 BMW

23,236

21,262

AAA

AAA-

4

3 Mercedes-Benz

20,298

19,762

AAA-

AAA-

5

5 Ford

19,623

17,559

AA+

AA+

6

7 Nissan

17,646

14,167

AA+

AA-

7

6 Honda

16,114

14,963

AA+

AA

8

8 Porsche

11,241

10,070

AAA

AAA

9

9 Hyundai Motor Company

8,715

8,326

AA+

AA+

10

10 Renault

8,430

8,064

AA+

AA

11

11 Peugeot

6,645

7,976

AA-

AA-

12

13 Chevrolet

6,033

4,789

AA-

A+

13

16 Fiat

5,768

4,350

AA-

A+

14

14 Audi

5,455

4,561

AAA-

AA+

15

12 Kia

5,391

5,089

AA-

AA-

16

15 Suzuki

4,455

4,433

A+

A+

17

19 General Motors

4,315

3,888

AA+

AA-

18

17 Citroën

4,075

4,175

AA-

A

19

18 Daimler

3,891

4,003

AA

AA-

20

25 GMC

3,874

3,209

AA-

A+

21

27 Jaguar

3,811

3,069

AA+

AA+

22

24 Ferrari

3,640

3,295

AAA+

AAA+

23

22 Tata Motors

3,559

3,349

AA-

AA-

24

23 Mazda

3,445

3,325

AA-

A+

25

30 Subaru

3,356

2,566

AA-

A

26

28 Lexus

3,110

2,725

AAA-

AA

27

33 Volvo

3,058

2,364

AA

AA-

28

29 MINI

2,983

2,654

AA+

AA

29

31 Vauxhall

2,847

2,485

AA-

A+

30

32 Isuzu

2,843

2,431

A+

A

31

26 Dongfeng Motor

2,771

3,083

A+

A

32

21 Mitsubishi Motors

2,387

3,542

AA-

AA-

33

Mahindra & Mahindra

2,304

AA-

34

35 Daihatsu

2,274

2,225

A+

A-

35

36 Jeep

2,244

2,022

AA+

AA+

36

34 Kenworth

2,200

2,266

A+

A

37

37 Dodge

2,051

1,983

AA

AA

38

42 Cadillac

2,027

1,340

AA-

A+

39

38 Chrysler

1,921

1,857

AAA-

AAA-

40

20 Skoda

1,814

3,580

AA

AA-

41

41 Acura

1,622

1,356

AA

AA

42

43 Infiniti

1,587

1,294

AA

AA

43

40 Buick

1,570

1,483

AA-

AA-

44

47 Lincoln

1,332

975

AA

AA-

45

44 RAM Trucks

1,328

1,230

AA-

AA-

46

46 Maruti Suzuki India

1,324

1,094

AA-

AA-

47

45 Smart

1,230

1,180

AA-

AA-

48

49 Dacia

934

858

A+

A+

49

48 FAW

791

944

A+

AA-

50

50 Seat

768

719

AA-

AA-

Sursa : Brand Finance

 


Alte articole captivante


SPERANȚA DE VIAȚĂ ÎN LUME      Această hartă în culori diferite relevă diferența uluitoare a speranței de viață în 222 de țări din lume. Harta arată clar că oamenii trăiesc mai mult în țările dezvoltate, cu sisteme de asistență medicală finanțate de stat, cum ar fi Japonia, Canada și Marea Britanie, care au fiecare speranța medie de viață de peste 80 de ani.      Paradisul numit Monaco are cea mai mare speranță de viață din lume,...
AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt...
EVENIMENTELE NEGATIVE NE INTERESEAZĂ MAI MULT      Evenimentele negative ne interesează și ne afectează mai mult decât cele pozitive. Pe cele negative ni le amintim mai viu și ele joacă un rol mai important în modelarea vieților noastre. Războaiele și terorismul, dezastrele naturale sau provocate, crimele și violența, accidentele, scandalurile politice sau ale celebrităților, părinții cu un comportament iresponsabil, pierderile financiare, capriciile v...
SCUTECE INTELIGENTE      Este, în general, destul de ușor să-ți dai seama atunci când copilul are nevoie de un scutec nou, datorită minunii care este aparatul digestiv al sugarilor și al sistemului olfactiv uman. Dar, dacă nasul nu vă ajută, ați putea folosi așa-numitele scutece "inteligente",   care pot detecta chiar și cel mai mic semn de umezeală sau alte “acumulări” în scutecul  unui copil – anunță pe site-ul său Exmobaby,...
CEL MAI LUNG AUTOBUZ DIN LUME      Pentru a umple golul dintre autobuzele urbane convenționale și alte tipuri de autovehicule de transport persoane, un grup de ingineri de la institutul de cercetare german FRAUNHOFER IVI a dezvoltat proiectul celui mai lung autobuz din lume, oferind totodată și posibilitatea pentru un transport ecologic.  Cu o lungime de mai mult de 30 de metri, autobuzul poate transporta 256 de pasageri și este capabil...
MAȘINA CARE NU SE MURDĂREȘTE      Pentru conducătorii auto care urăsc spălarea mașinii proprii - o corvoada costisitoare - în fața casei, în parcările de la blocuri sau la spălătoriile auto sau pentru cei care consideră piperate prețurile pentru estetica exterioară a autoturismelor, gigantul japonez Nissan propune prima mașină din lume care nu se murdărește pe orice fel de drum. O putem numi mașina care se “auto-curăță" și care ar pute...
SALARIUL MINIM ÎN UE      Salariul minim stabilit de legislația națională variază considerabil în Uniunea Europeană. Acest articol face, de asemenea, o comparație a salariului minim cu situația din Turcia și Statele Unite ale Americii. Salariul minim național se aplică de obicei tuturor angajaților, sau cel puțin pentru marea majoritate a angajaților din țară. Salariile minime sunt sume brute, înainte de deducerea impozitului p...
CEA MAI BUNĂ BERE DIN LUME      Industria de bere de astăzi este dominată de o mână de mari corporații de mărci de bere. Printre cele mai mari patru din lume se numără: Anheuser-Busch InBev (Belgia), SAB Miller (Anglia), Heineken (Olanda) și Carlsberg (Danemarca). Aceste patru mari corporații controlează jumătate din piața berii la nivel mondial.      Însă volumul vânzărilor de bere este în scădere în Europa de Vest și Statele Unite...
CHELTUIELI DE PUBLICITATE      Cetățenii din SUA sunt cei mai “valoroși” pentru agențiile de publicitate, potrivit datelor publicate de eMarketer, care a analizat cheltuielile de publicitate la nivel mondial pentru ultimii ani și a estimat cheltuielile aferente pentru anii următori. Datele se bazează pe anunțurile agențiilor de publicitate din 22 de țări, din care nu face parte, bineînțeles, Romania. Desigur, aceste cifre sunt la va...
BISERICA CATOLICĂ NU ESTE CHIAR O SFÂNTĂ      După o anchetă de patru ani, o comisie instituită de Biserica Catolică din Australia a șocat pe bună dreptate cetățenii acestei țări și comunitățile religioase sau nereligioase din întreaga lume prin anunțul pe care l-a făcut. Reprezentanții Bisericii Catolice au plătit compensații în valoare de 276,1 milioane de dolari australieni (adică vreo 212 milioane de dolari americani) câtorva mii de persoane c...