După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat  decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut o redresare impresionantă, ocupând același prim loc în clasamentul Brand Finance. Vânzările record, în creștere cu 23% și profiturile nete estimate la 8,9 miliarde dolari SUA au contribuit la o creștere a valorii brand-ului cu 6%, ajungând la 26 miliarde de dolari. Toyota a lucrat din greu pentru a reconstrui încrederea consumatorilor, pentru refacerea reputației de fiabilitate, concomitent cu introducerea de noi modele elegante și campanii de publicitate adecvate, cu apel direcționat către tineri.

     Valoarea combinată a brand-urilor de mașini germane a crescut cu un uimitor 15%, ajungând la 89 miliarde dolari americani. “Vinovatul” principal este Volkswagen, care și-a crescut valoarea de brand cu 33% (la 23,7 miliarde dolari). O combinație de design inovator și practic și investiții majore și eficiente în publicitate (a câștigat cele mai multe premii de publicitate) au fost atuurile principale ale firmei, care s-a remarcat prin modelul  de referință VW Golf. VW a vândut 9 milioane de mașini în Europa de Vest, cu 11% mai mult decât anul precedent, iar vânzările din America au crescut cu 26%. De asemenea,  BMW a înregistrat vânzări de succes în Asia (cu 33% mai mult în China și cu 22% în Japonia), ajutând la creșterea valorii brandului cu 2 miliarde de dolari. Mercedes-Benz a ajuns la valoarea de 20,3 miliarde de dolari (o creștere de 3%), în timp ce Audi și-a sporit valoarea de brand cu 20%.

     Mărcile auto din SUA sunt reprezentate de Ford (marca auto cea mai valoroasă – 19,6 miliarde dolari SUA, o creștere cu 12%). Cu toate acestea, Chevrolet a avut cea mai mare creștere (26%), ajungând la 6 miliarde de dolari, datorită succesului avut cu modelul Cruze. În încercarea de a reaprinde interesul mărcii în Europa și în întreaga lume, Chevrolet va sponsoriza echipa de fotbal Manchester United pentru sezonul 2013/2014.

      În schimb, producătorul francez Peugeot a scăzut cu 12% în ultimele 12 luni (6,64 miliarde dolari), după ce a raportat o scădere de 17% a vânzărilor din Europa. Grupul Renault este primul dintre fabricanții francezi, cu o creștere de 4,5%.

     Între primele 50 de mărci, pe locul 48, în urcare cu un loc față de anul precedent, se găsește producătorul român Dacia, cu o creștere deloc neglijabilă, de 9,5%, dar cu o valoare totală sub 1 miliard de dolari.

     După cum v-ați obișnuit probabil, iată clasamentul primelor 50 de mărci auto din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre producători, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Toyota

25,979

24,461

AA+

AA

2

4 Volkswagen

23,666

17,758

AAA-

AA

3

2 BMW

23,236

21,262

AAA

AAA-

4

3 Mercedes-Benz

20,298

19,762

AAA-

AAA-

5

5 Ford

19,623

17,559

AA+

AA+

6

7 Nissan

17,646

14,167

AA+

AA-

7

6 Honda

16,114

14,963

AA+

AA

8

8 Porsche

11,241

10,070

AAA

AAA

9

9 Hyundai Motor Company

8,715

8,326

AA+

AA+

10

10 Renault

8,430

8,064

AA+

AA

11

11 Peugeot

6,645

7,976

AA-

AA-

12

13 Chevrolet

6,033

4,789

AA-

A+

13

16 Fiat

5,768

4,350

AA-

A+

14

14 Audi

5,455

4,561

AAA-

AA+

15

12 Kia

5,391

5,089

AA-

AA-

16

15 Suzuki

4,455

4,433

A+

A+

17

19 General Motors

4,315

3,888

AA+

AA-

18

17 Citroën

4,075

4,175

AA-

A

19

18 Daimler

3,891

4,003

AA

AA-

20

25 GMC

3,874

3,209

AA-

A+

21

27 Jaguar

3,811

3,069

AA+

AA+

22

24 Ferrari

3,640

3,295

AAA+

AAA+

23

22 Tata Motors

3,559

3,349

AA-

AA-

24

23 Mazda

3,445

3,325

AA-

A+

25

30 Subaru

3,356

2,566

AA-

A

26

28 Lexus

3,110

2,725

AAA-

AA

27

33 Volvo

3,058

2,364

AA

AA-

28

29 MINI

2,983

2,654

AA+

AA

29

31 Vauxhall

2,847

2,485

AA-

A+

30

32 Isuzu

2,843

2,431

A+

A

31

26 Dongfeng Motor

2,771

3,083

A+

A

32

21 Mitsubishi Motors

2,387

3,542

AA-

AA-

33

Mahindra & Mahindra

2,304

AA-

34

35 Daihatsu

2,274

2,225

A+

A-

35

36 Jeep

2,244

2,022

AA+

AA+

36

34 Kenworth

2,200

2,266

A+

A

37

37 Dodge

2,051

1,983

AA

AA

38

42 Cadillac

2,027

1,340

AA-

A+

39

38 Chrysler

1,921

1,857

AAA-

AAA-

40

20 Skoda

1,814

3,580

AA

AA-

41

41 Acura

1,622

1,356

AA

AA

42

43 Infiniti

1,587

1,294

AA

AA

43

40 Buick

1,570

1,483

AA-

AA-

44

47 Lincoln

1,332

975

AA

AA-

45

44 RAM Trucks

1,328

1,230

AA-

AA-

46

46 Maruti Suzuki India

1,324

1,094

AA-

AA-

47

45 Smart

1,230

1,180

AA-

AA-

48

49 Dacia

934

858

A+

A+

49

48 FAW

791

944

A+

AA-

50

50 Seat

768

719

AA-

AA-

Sursa : Brand Finance

 


Alte articole captivante


AUTOMATE CU DE TOATE      Dacă astăzi vi se pare normal să găsiți prin diverse locuri publice dispozitive și mașinării, cunoscute sub numele generic de automate, care oferă la vânzare cafea, ceai, băuturi răcoritoare, bere, dulciuri diverse, bilete pentru transportul în comun, lapte și ouă sau țigări, prezervative și floricele (doar prin alte țări), poate nu știți ce alte lucruri se pot vinde la automate. Vă dau doar câteva exe...
PRIMUL CARGOU ELECTRIC AUTONOM DIN LUME      Norvegia intenționează să lanseze primul cargou electric autonom din lume chiar anul viitor. Prima navă de marfă autonomă și 100% electrică va înlocui anual circa 40.000 de drumuri cu camioane, au declarat promotorii proiectului.      Nava va fi numită Yara Birkeland, fiind rezultatul unui parteneriat între fabricantul de fertilizatori Yara International și grupul industrial Kongsberg, și va livra fer...
PUBLICITATE PRIN FERESTRE      Cu toții ne-am obișnuit cu diverse metode de publicitate: panouri publicitare, reclame în mass-media, bannere, etc. și auzim de publicitate la tot pasul. Pare ireal, dar se poate face publicitate prin ferestre, cu un nou concept care aduce literalmente anunțuri publicitare direct în cap.      Începând din luna ianuarie a.c. navetiști din Germania (zona Munchen și Renania de Nord-Westfalia) au avut par...
COMPARAȚIE DE PREȚURI ÎN UE      Niveluri de preț pentru produse alimentare, băuturi și tutun variază considerabil în statele membre ale UE. Acestea sunt câteva dintre concluziile unui studiu efectuat recent, în 2012, de către Eurostat, privind prețurile acestor trei produse. Studiul a acoperit un total de aproximativ 500 de produse comparabile, un număr suficient de produse care se găsesc în toate  țările, reprezentative pentru consu...
UN CADOU DE CĂCAT      Mi-am adus aminte de o glumă făcută de niște vecini de palier în căminul  studențesc, care ne-au pus la ușă un pachet învelit în ziare, în flăcări, plin cu rahat, în idea că cel care iese o să stingă repede focul cu piciorul. Numai că distinsul meu coleg Leon, un fin de nădejde, a avut prezență de spirit, a luat, nu mai știu cum, pachetul și l-a aruncat în camera vecinilor, recunoscută pentru curățenia...
VINUL ALB LA FEL CA VINUL ROȘU      Este vinul alb la fel ca vinul roșu? Un pahar de Pinot Grigio sau Chardonnay poate arată alb, dar are mai multe în comun cu un vin roșu decât vă imaginați. Oamenii de știință au descoperit că strugurii albi conțin aceiași pigmenți care dau vinului culoarea roșu.      Prezența pigmenților, numiți antocieni  (antocian: pigment din sucul plantelor care dă florilor, fructelor și frunzelor culoarea roșie, ...
CONDUSUL ÎMBĂTRÂNEȘTE CREIERUL      Perioadele lungi petrecute la volan, cum ar fi condusul unui autovehicul mai mult de două ore pe zi, ar putea accelera îmbătrânirea creierului, au avertizat oamenii de știință în urma unui studiu recent. Mai mult, cercetătorii au observat și scăderea gradului de inteligență într-un timp relativ scurt, măsurat prin coeficientul de inteligență, IQ (Intelligence Quotient), ca formă de cuantificare a intel...
PRODUCȚIA DE AUTOMOBILE 2012    Producția de automobile este un indicator important în economia unei națiuni. Organizația Internațională a producătorilor sau constructorilor de autovehicule (International Organization of Motor Vehicle Manufacturers) a fost înființată la Paris, în 1919. Această organizație mai este cunoscută și sub numele de  “Organisation Internationale des Constructeurs d’Automobiles” (OICA). De curând, OICA a publica...
SER ANTI-ÎMBĂTRÂNIRE      Într-o piață deja saturată de produse "anti-îmbătrânire", Yves Saint Laurent a venit cu o ofertă de ultimă oră: o colecție de produse, care pretinde că dă timpul înapoi, prin “lumina Creatorului” (Forever - Light Creator), prima formulă din lume protejată de treisprezece brevete. Produsele au creat o mică isterie, cu o listă de așteptare de mii de oameni și o linie telefonică dedicată, pentru ca YSL să...
TREBURI ZILNICE      De-a lungul ultimilor 50 de ani, femeile și-au redus semnificativ orele de muncă neremunerată, cum ar fi pentru treburi casnice, treburi zilnice sau cumpărături, pe fondul creșterii orelor de muncă plătite. Bărbații au participat din ce în ce mai mult la treburile casnice și de îngrijire a copiilor, dar sunt departe de a prelua ștafeta, inegalitățile în acest domeniu fiind încă mari în toate țările.  ...