După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat  decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut o redresare impresionantă, ocupând același prim loc în clasamentul Brand Finance. Vânzările record, în creștere cu 23% și profiturile nete estimate la 8,9 miliarde dolari SUA au contribuit la o creștere a valorii brand-ului cu 6%, ajungând la 26 miliarde de dolari. Toyota a lucrat din greu pentru a reconstrui încrederea consumatorilor, pentru refacerea reputației de fiabilitate, concomitent cu introducerea de noi modele elegante și campanii de publicitate adecvate, cu apel direcționat către tineri.

     Valoarea combinată a brand-urilor de mașini germane a crescut cu un uimitor 15%, ajungând la 89 miliarde dolari americani. “Vinovatul” principal este Volkswagen, care și-a crescut valoarea de brand cu 33% (la 23,7 miliarde dolari). O combinație de design inovator și practic și investiții majore și eficiente în publicitate (a câștigat cele mai multe premii de publicitate) au fost atuurile principale ale firmei, care s-a remarcat prin modelul  de referință VW Golf. VW a vândut 9 milioane de mașini în Europa de Vest, cu 11% mai mult decât anul precedent, iar vânzările din America au crescut cu 26%. De asemenea,  BMW a înregistrat vânzări de succes în Asia (cu 33% mai mult în China și cu 22% în Japonia), ajutând la creșterea valorii brandului cu 2 miliarde de dolari. Mercedes-Benz a ajuns la valoarea de 20,3 miliarde de dolari (o creștere de 3%), în timp ce Audi și-a sporit valoarea de brand cu 20%.

     Mărcile auto din SUA sunt reprezentate de Ford (marca auto cea mai valoroasă – 19,6 miliarde dolari SUA, o creștere cu 12%). Cu toate acestea, Chevrolet a avut cea mai mare creștere (26%), ajungând la 6 miliarde de dolari, datorită succesului avut cu modelul Cruze. În încercarea de a reaprinde interesul mărcii în Europa și în întreaga lume, Chevrolet va sponsoriza echipa de fotbal Manchester United pentru sezonul 2013/2014.

      În schimb, producătorul francez Peugeot a scăzut cu 12% în ultimele 12 luni (6,64 miliarde dolari), după ce a raportat o scădere de 17% a vânzărilor din Europa. Grupul Renault este primul dintre fabricanții francezi, cu o creștere de 4,5%.

     Între primele 50 de mărci, pe locul 48, în urcare cu un loc față de anul precedent, se găsește producătorul român Dacia, cu o creștere deloc neglijabilă, de 9,5%, dar cu o valoare totală sub 1 miliard de dolari.

     După cum v-ați obișnuit probabil, iată clasamentul primelor 50 de mărci auto din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre producători, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Toyota

25,979

24,461

AA+

AA

2

4 Volkswagen

23,666

17,758

AAA-

AA

3

2 BMW

23,236

21,262

AAA

AAA-

4

3 Mercedes-Benz

20,298

19,762

AAA-

AAA-

5

5 Ford

19,623

17,559

AA+

AA+

6

7 Nissan

17,646

14,167

AA+

AA-

7

6 Honda

16,114

14,963

AA+

AA

8

8 Porsche

11,241

10,070

AAA

AAA

9

9 Hyundai Motor Company

8,715

8,326

AA+

AA+

10

10 Renault

8,430

8,064

AA+

AA

11

11 Peugeot

6,645

7,976

AA-

AA-

12

13 Chevrolet

6,033

4,789

AA-

A+

13

16 Fiat

5,768

4,350

AA-

A+

14

14 Audi

5,455

4,561

AAA-

AA+

15

12 Kia

5,391

5,089

AA-

AA-

16

15 Suzuki

4,455

4,433

A+

A+

17

19 General Motors

4,315

3,888

AA+

AA-

18

17 Citroën

4,075

4,175

AA-

A

19

18 Daimler

3,891

4,003

AA

AA-

20

25 GMC

3,874

3,209

AA-

A+

21

27 Jaguar

3,811

3,069

AA+

AA+

22

24 Ferrari

3,640

3,295

AAA+

AAA+

23

22 Tata Motors

3,559

3,349

AA-

AA-

24

23 Mazda

3,445

3,325

AA-

A+

25

30 Subaru

3,356

2,566

AA-

A

26

28 Lexus

3,110

2,725

AAA-

AA

27

33 Volvo

3,058

2,364

AA

AA-

28

29 MINI

2,983

2,654

AA+

AA

29

31 Vauxhall

2,847

2,485

AA-

A+

30

32 Isuzu

2,843

2,431

A+

A

31

26 Dongfeng Motor

2,771

3,083

A+

A

32

21 Mitsubishi Motors

2,387

3,542

AA-

AA-

33

Mahindra & Mahindra

2,304

AA-

34

35 Daihatsu

2,274

2,225

A+

A-

35

36 Jeep

2,244

2,022

AA+

AA+

36

34 Kenworth

2,200

2,266

A+

A

37

37 Dodge

2,051

1,983

AA

AA

38

42 Cadillac

2,027

1,340

AA-

A+

39

38 Chrysler

1,921

1,857

AAA-

AAA-

40

20 Skoda

1,814

3,580

AA

AA-

41

41 Acura

1,622

1,356

AA

AA

42

43 Infiniti

1,587

1,294

AA

AA

43

40 Buick

1,570

1,483

AA-

AA-

44

47 Lincoln

1,332

975

AA

AA-

45

44 RAM Trucks

1,328

1,230

AA-

AA-

46

46 Maruti Suzuki India

1,324

1,094

AA-

AA-

47

45 Smart

1,230

1,180

AA-

AA-

48

49 Dacia

934

858

A+

A+

49

48 FAW

791

944

A+

AA-

50

50 Seat

768

719

AA-

AA-

Sursa : Brand Finance

 


Alte articole captivante


ILUZIA STABILITĂȚII      Chiar dacă suntem convinși sau ezitanți când spunem că ne-am schimbat foarte mult de-a lungul anilor, foarte putini dintre noi admit că ne vom schimba în viitor - potrivit unui nou studiu publicat în revista Live Science la începutul lunii.      Studiul a inclus 19 000 de oameni cu vârste cuprinse între 18 și 68 de ani, care au fost chestionați cu privire la cât de mult cred că s-au schimbat în ultimu...
LOGO NOI PENTRU 2014      Anual mai multe firme binecunoscute își schimbă emblema sau logo-ul. Mai jos sunt câteva mărci de renume care și-au schimbat logo-ul anul acesta și au logo noi pentru 2014.      Așa cum spuneam și anul trecut, un logo, numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. El poate fi compus din una sau mai multe ...
ARCUL DE POD PERFECT (INDESTRUCTIBIL)      Oamenii de știință de la Universitatea din Warwick spun că au găsit designul „perfect” pentru proiectarea unui arc de pod indestructibil, care poate rezista la orice furie a naturii. De fapt, cercetătorii s-au inspirat din natură pentru a realiza arcul de pod perfect și au folosit un model în procesul de proiectare pe care l-au numit „formular de constatare” cu ajutorul căruia au realizat o structură f...
PUBLICITATE PRIN FERESTRE      Cu toții ne-am obișnuit cu diverse metode de publicitate: panouri publicitare, reclame în mass-media, bannere, etc. și auzim de publicitate la tot pasul. Pare ireal, dar se poate face publicitate prin ferestre, cu un nou concept care aduce literalmente anunțuri publicitare direct în cap.      Începând din luna ianuarie a.c. navetiști din Germania (zona Munchen și Renania de Nord-Westfalia) au avut par...
STRĂNUTUL: NOROC, SĂNĂTATE, FACI CHEF      Strănutul este eliminarea pe nas și/sau pe gură, cu un zgomot mai mare sau mai mic, a aerului din plămâni, printr-o mișcare bruscă sau prin contracția involuntară a mușchilor expiratori. Strănutul este un act reflex declanșat de o excitație la nivel nazal și, totodată, un proces de curățare a căilor respiratorii ca reacție la pătrunderea unor particule iritante în acestea. Strănutul poate fi provocat d...
CUM SE FABRICĂ CIOCOLATA      Ciocolata este o dulce răsfățare pentru orice vârstă, în fiecare an consumându-se în întreaga lume circa 7,2 milioane de tone. Deși este considerată de obicei nesănătoasă, ciocolata are de fapt beneficii pentru sănătate. Pe lângă gustul delicios și textura netedă, ciocolata are efecte puternice asupra creierului uman, făcându-ne să ne simțim fericiți. Boabele de cacao sunt bogate în antioxidanți natura...
BETON AUTO-PLOMBABIL      Cercetătorii de la trei universități britanice sunt în curs de a realiza un beton special, numit beton auto-plombabil sau beton auto-vindecabil, care folosește bacterii pentru a repara fisurile și crăpăturile.      Gropile de pe drumuri sunt blestemul șoferilor, chiar și în Marea Britanie, și atrag an de an costuri importante pentru reparații. Dar, datorită acestui material complet revoluționar  – bet...
CHELTUIELI PUBLICE ÎN UE      În 2012, în Uniunea Europeană, cheltuielile publice s-au ridicat la 49,4% din PIB. Mai mult de jumătate din cheltuieli au fost dedicate pentru protecție socială (19,9 % din PIB) și pentru sănătate (7,3% din PIB). Totalul cheltuielilor din bugetului general consolidat (% din PIB)       Cheltuielile totale ale administrației publice din UE s-au ridicat la aproximativ 6 380 miliarde de euro în anul 20...
BUNĂSTAREA BUNICILOR      Speranța de viață în lume este în creștere rapidă și constantă și de aceea este normal, ca la o anumită vârstă, să te gândești: ce fel de viață voi avea atunci când voi ajunge la 60, 70 sau 80 de ani? Global Agewatch Index 2013 este primul instrument realizat să măsoare calitatea vieții și bunăstarea persoanelor în vârstă din întreaga lume. El răspunde nevoii urgente de a aborda sărăcia și discriminare...
PODEA DIN STICLĂ PENTRU SPORT      Folosind LED-uri pentru marcaje, firma germană ASB SYSTEMBAU a dezvoltat o nouă suprafață, din sticlă, pentru competițiile sportive - ASB Glassfloor. Sistemul poate fi folosit și adaptat, prin simpla apăsare a unui comutator, pentru marcarea instantanee a terenului unor sporturi diferite, cum ar fi de badminton, baschet, tenis, handbal sau volei. Astfel se elimină liniile de marcaj care există în mai t...