Un studiu actual a arătat că jumătate dintre femei sunt nemulțumite de mașinile lor, iar trei sferturi dintre ele (74%) simt că nu au o interacțiune cu autovehiculul propriu sau sunt “neînțelese” de către acesta.

Mașini și femei 2

     O parte dintre fabricanții de autoturisme au recunoscut că nu au lucrat suficient pentru ca mașinile să devină adevărate “prietene” pentru femei. Un factor esențial este lipsa de femei în afacerea cu autoturisme, de la proiectare, fabricație, până la management și cumpărare. „Dacă o companie nu dispune de ingineri de sex feminin, va fi considerată o slăbiciune din punct de vedere competitiv. În general, industria auto nu a agreat femeile, dar acest mod de abordare trebuie să fie schimbat, în scurt timp”, a declarat un oficial, Dr. Andy Palmer, vicepreședinte executiv Nissan în Marea Britanie.

     Notă: Universitățile tehnice din Europa licențiază mai puțin de 10% ingineri femei în fiecare an. Prin comparație, China educă deja de trei ori mai multe femei ingineri și se aproprie de aproximativ 30%.

Mașini și femei

     Studiul a relevat, de asemenea, că, chiar dacă femeile nu cumpăra o mașina pentru ele înșiși (decât în proporție de până la 40%), sunt influența cheie în șapte din cele zece cazuri în achiziționarea unui autovehicul. Câteva dintre plângerile pe care femeile le invocă:

  • scaune incomode, care sunt predispuse să cauzeze dureri de spate, mai mult la femei, decât la bărbați;
  • lipsa de spațiu pentru cărucioarele copiilor;
  • nesiguranță la conducerea pe tocuri înalte (inclusiv modificarea poziției volanului);
  • bărbații sunt personalul predominant în showroom-urile de vânzări autoturisme;
  • aerul condiționat le afectează picioarele, când sunt încălțate cu sandale sau pantofi decupați;
  • bijuteriile și accesoriile vestimentare se agață de ornamente, mânere, butoane, etc.
  • zgârieturile pe care bijuteriile personale, ca inele, brățări, etc., le fac tapiseriei, mânerelor sau vopselei.
  • cât de greu este să te urci în mașină când porți o fustă strâmtă sau o roche lungă;
  • și foarte multe accesorii ale mașinii care nu servesc la nimic…., etc.

Mașini și femei 1

     În general, femeile și-ar dori să participe la proiectarea autoturismelor și în departamentele de marketing, la toate nivelurile, de la conducere la tehnicieni, pentru a le face mai pe placul propriu.

     Să nu uităm însă că inginerii de la Bentley au proiectat „perla roz” (Pearl Pink) și o altă opțiune „dragonul roșu” (Red Dragon) pentru femeile bogate.

Bentley pearl pink

Bentley red dragon

     Până relativ recent, au existat întotdeauna mult mai mulți șoferi de sex masculin decât șoferi de sex feminin, lucru care a provocat, în mod natural, un nivel de părtinire în ceea ce privește designul și dotările vehiculelor. Dar acum lucrurile s-au schimbat și se schimbă în continuare.

     Notă 1: În 1989 pe drumurile din Marea Britanie circulau 27,8 milioane de conducătorilor auto: 11,1 milioane (40%) femei și 16,7 milioane bărbați (60%). Astăzi sunt 35,2 milioane de șoferii, 16,3 milioane (46,3%) sunt femei, comparativ cu 18,9 milioane (53,7%) bărbați.

     Notă 2: În România existau la sfârșitul anului trecut 2,11 milioane de femei posesoare de permis de conducere și 4,70 milioane de bărbați, conform datelor de pe site-ul M.A.I., Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.

Sursa : Daily Mail


Alte articole captivante


ÎMPĂRȚIREA MĂRII NEGRE      După adoptarea Convențiilor internaționale (Geneva, 1958) asupra mării libere, mării teritoriale, zonei adiacente și asupra platoului continental, delimitarea acestora a devenit o problemă complicată generând nu de puține ori controverse și discuții aprinse care s-au întins timp îndelungat, unele dintre ele negăsindu-și soluționarea nici în prezent din cauza pozițiilor ne conciliante a uneia sau a ambe...
CEL MAI SIGUR – AVIONUL      Anul 2012 a fost un an extrem de sigur pentru aviația civilă – arată statisticile privind accidentele de avion prezentate de Aviation Safety Network (ASN). Au fost înregistrate în total 23 de accidente mortale de avion, din care au rezultat 475 decese și 36 decese la sol (alte persoane decât cele aflate în avioane). Ambele cifre sunt extrem de mici, mai mici decât media pe ultimii zece ani, care a fost...
RISCUL DE SĂRĂCIE SAU EXCLUZIUNE SOCIALĂ      Unul dintre cele cinci obiective principale ale Strategiei UE este de a reduce sărăcia prin eliminarea a cel puțin 20 de milioane de oameni supuși riscului de sărăcie sau excluziune socială până în anul 2020. Acest articol prezintă comparații geografice ale indicatorului care descrie sărăcia și excluziunea socială în Uniunea Europeană, folosind cele mai recente date (2011 și 2012) din statisticile UE r...
INDICELE DE SĂRĂCIE      Indicele de sărăcie (misery index) este o măsură economică brută creată de Arthur Orkum, care însumează rata de șomaj și rata de inflație a unei țări, pentru a evalua condițiile de suferință, de nefericire sau de mizerie în care trăiește un popor (cu cât  numărul este mai mare, cu atât este mai mare sărăcia). Fericirea și nefericirea popoarelor este calculată prin diverse metode sau indicatori, rezulta...
BETON AUTO-PLOMBABIL      Cercetătorii de la trei universități britanice sunt în curs de a realiza un beton special, numit beton auto-plombabil sau beton auto-vindecabil, care folosește bacterii pentru a repara fisurile și crăpăturile.      Gropile de pe drumuri sunt blestemul șoferilor, chiar și în Marea Britanie, și atrag an de an costuri importante pentru reparații. Dar, datorită acestui material complet revoluționar  – bet...
STAREA FOTBALULUI EUROPEAN      După Paște, organismul de conducere a fotbalului european, UEFA, a publicat un raport privind activitatea fotbalistică. Numit sugestiv “The European Club Footballing Landscape”, raportul este incredibil de bogat, un mic “tezaur” despre sportul cel mai iubit de pe continentul european. Chiar dacă o parte din datele prezentate sunt din sezonul trecut, ele oferă o idee generală a tendințelor dominante în ...
CELE MAI VIZITATE ȚĂRI      Probabil că nu este nici o surpriză pentru nimeni faptul că Franța este cea mai căutată destinație turistică din lume. Atracțiile turistice din Franța, cum ar fi muzee, monumente, situri istorice și o cultură extrem de bogată, o fac cea mai populară destinație turistică din lume. Top 50 cele mai vizitate țări Loc Țară Vizitatori anuali 1 Franța 81.400.000 2 S.U.A. 62.700.000 ...
PRODUCȚIA DE CEREALE ȘI LAPTE ÎN UE (2012)      În anul 2012 statele membre (EU28) au produs 285 milioane de tone de cereale. Privind în urmă, a existat un vârf de 320,5 milioane tone în 2008, apoi producția a scăzut la 301,4 milioane tone în 2009 și la 283,5 milioane tone în 2010 și apoi a rămas stabilă în 2011 și 2012.      Din totalul de cereale produse în EU în anul 2012, 126 milioane tone (44%) au fost de grâu, 60,1 milioane tone (21%) de poru...
CELE MAI VIZITATE ATRACȚII TURISTICE      Prin atracții turistice, cei de la Travel and Leisure, înțeleg locuri culturale și istorice, priveliști naturale și spațiile amenajate oficial pentru turiști. De asemenea, pasarelele, promenadele și piețele se potrivesc cu această definiție, care nu cuprinde însă plaje, poduri și locuri care atrag aproape exclusiv pelerini religioși. Pentru a desemna cele mai vizitate atracții turistice din lume s-au f...
ARCUL DE POD PERFECT (INDESTRUCTIBIL)      Oamenii de știință de la Universitatea din Warwick spun că au găsit designul „perfect” pentru proiectarea unui arc de pod indestructibil, care poate rezista la orice furie a naturii. De fapt, cercetătorii s-au inspirat din natură pentru a realiza arcul de pod perfect și au folosit un model în procesul de proiectare pe care l-au numit „formular de constatare” cu ajutorul căruia au realizat o structură f...