După ce a câștigat titlul în Bundesliga și Liga Campionilor, clubul Bayern München a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global, conform celor de la de Brand Finance. Clubul bavarez a făcut un salt mare anul acesta și acum valorează 860 de milioane de dolari americani (652 milioane de euro), depășind clubul Manchester United, evaluat la 837 milioane de dolari (634 de milioane de euro). Podiumul este completat de Real Madrid, la o distanță deloc neconsiderabilă, un brand estimat la mult mai puțin, 621 milioane de dolari (470 de milioane de euro).

     Echipele din Marea Britanie domină acest top 50, campionatul englez (Premier League) putând fi considerat cel mai valoros din fotbalul mondial, ca valoare a echipelor de club.

     Creșterea medie a valorii totale a cluburilor față de anul precedent este de aproximativ 7%. Pe lângă echipele din Marea Britanie (15), Germania (8), Italia (7) și Spania (5), în primele 50 de cluburi ale lumii și-au făcut loc și patru echipe din Franța, trei din Turcia, două din Olanda și una din Portugalia. Celelalte continente sunt reprezentate doar de sud-americani, respectiv Brazilia cu cinci cluburi.

     Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani se bazează pe un management foarte bun. Germanii au încasări mari din vânzarea de bilete (nu au prețuri foarte mari și stadioanele lor sunt întotdeauna pline) și se vor încadra ușor în regulile financiare impuse de UEFA (cluburile de fotbal nu pot să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune, din sponsorizări și alte premii). Echipele engleze și-au plătit mereu jucătorii cu sume uriașe, dar nemții în schimb țin aceste salarii sub control, așa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile impuse de UEFA, care vor intra în vigoare în sezonul următor.

     Iată clasamentul primelor 50 de cluburi din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre echipe, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013 2012 Nume club Țara 2013 2012 2013 2012
1

2 Bayern Munchen 860 786 AAA AAA
2

1 Manchester United 837 853 AAA+ AAA+
3

3 Real Madrid 621 600 AAA+ AAA+
4

4 FC Barcelona 572 580 AAA AAA+
5

5 Chelsea 418 398 AA AA-
6

6 Arsenal 410 388 AA+ AA-
7

7 Liverpool 361 367 AA AA-
8

8 Manchester City 332 302 AA- BBB+
9

9 AC Milan 263 292 AAA- AA+
10

11 Borussia Dortmund 260 227 AA A
11

10 Schalke 04 259 266 AA- BBB+
12

12 Tottenham 219 225 AA BBB
13

16 Juventus 180 160 AAA- BBB+
14

14 Ajax 162 184 AA A+
15

13 Inter Milan 151 215 AA+ AA+
16

17 Hamburg SV 144 153 AA BBB
17

 – Galatasaray 116  – A+  –
18

15 Olympique Marseille 111 168 AA- A+
19

24 Corinthians Paulista 103 77 AA AAA
20

22 SSC Napoli 101 85 AA- BBB-
21

18 Olympique Lyon 101 120 AA- BBB
22

Fenerbahçe 95  – A
23

36 Bayer 04 Leverkusen 90 64 AA- BB+
24

38 Paris Saint-Germain 85 64 A+ BB
25

28 VFB Stuttgart 83 71 A+ BB
26

31 Valencia 83 68 AA- BBB
27

32 VfL Wolfsburg 82 66 A BB-
28

21 AS Roma 82 85 AA BBB-
29

29 West Ham United 82 70 A BB-
30

20 Newcastle United 81 86 AA BB
31

19 Aston Villa 80 87 AA- BBB-
32

30 Werder Bremen 79 68 AA- BB
33

23 Everton 78 79 AA- BB+
34

34 Fulham 75 65 A+ BB-
35

33 Sunderland 72 66 A+ BB
36

Beşiktaş 71  – A+  –
37

45 Atlético Madrid 67 50 AA- BBB
38

Santos 65 38 AA   –
39

39 São Paulo 62 58 A+ AAA
40

26 PSV Eindhoven 61 74 AA- BBB+
41

42 Stoke City 59 55 A+ BB-
42

Benfica 56  – A+   –
43

46 Sevilla 56 49 AA+ BBB-
44

37 Celtic 55 64 AA- BBB+
45

47 Flamengo 55 46 A+ AAA
46

44 Internacional 55 51 A+ AAA
47

West Bromwich Albion 54  –  –   –
48

25 Girondins Bordeaux 53 76 A+ BB+
49

49 Fiorentina 52 46 AA- BB-
50 49 Lazio 52 46 AA- BB

Alte articole captivante


BEȚIVII LUMII: EUROPENII     După ce luna trecută v-am prezentat cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase din lume (votcă, rom, whisky, gin și tequila), un nou raport lansat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pe data de 12 mai a.c. arată că, la nivel mondial, 3,3 milioane de decese au fost cauzate în anul 2012 de consumul de alcool. "Raportul privind starea globală privind alcoolul și sănătatea 2014" oferă profiluri de țară pentr...
ȚĂRI AFECTATE DE FENOMENE METEO EXTREME      Mai mult de 530.000 de oameni au murit între anii 1994 și 2013 din cauza vremii extreme, potrivit unui nou raport al organizației neguvernamentale germanwatch. Cu ajutorul unui  indicator de risc climatic, organizația a combinat numărul mediu de decese și valoarea pierderilor financiare din ultimii 20 de ani pentru a clasifica țările care au fost afectate cel mai mult de fenomene meteo extreme. În aceste două decenii, apr...
HARTA TERORISMULUI ȘI VIOLENȚEI      Pe site-ul AON (o societate de administrare a riscurilor și broker de asigurări) a fost publicată harta terorismului și violenței politice pentru anul 2013, o hartă care măsoară riscul de violență politică a afacerilor internaționale în 200 de țări și teritorii, bazat pe trei factori principali, ce indică forme de violență politică, care sunt susceptibile de a fi întâlnite: Terorism și sabotaj Greve...
AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt în grafic, pr...
VIOLENȚA ÎMPOTRIVA FEMEILOR    Mai mult de una din trei femei din întreaga lume au experimentat violența fizică sau sexuală, arată un raport lansat de către Organizația Mondială a Sănătății și alte două organizații: The London School of Hygiene and Tropical Medicine (LSHTM) și The South African Medical Research Council (SAMRC). Margaret Chan, de la OMS a declarat că violența împotriva femeilor a devenit "o problemă de sănătate la nivel mondial,...
McDonald’s      După ce Burger King a lansat de curând noul său produs cartofi prăjiți cu grăsime redusă (cartofii au cu o treime mai puține grăsimi și cu 20% mai puține calorii - 270 de calorii la o porție mică - decât cartofii prăjiți obișnuiți, preparați până acum, care au 340 de calorii), McDonald’s  a anunțat că va începe să ofere fructe, salate și legume în magazinele sale, continuând efortul general de a crește...
POVERI GENERATE DE OMENIRE      Obezitatea este una din poverile mari ale economiei globale, la fel ca fumatul sau războaiele și terorismul, care costă omenirea 2000 de miliarde de dolari anual. Valul de creștere a obezității a devenit o problemă globală critică, care necesită o strategie internațională, cu măsuri de intervenție rapide, susțin cercetători de la McKinsey Global Institute.      Mai mult de 2,1 miliarde de oameni din întreaga lu...
ORAȘELE LUMII CU CELE MAI MARI BLOCAJE ÎN TRAFIC      În ultimii ani, traficul în marile orașe ale lumii, extrem de aglomerate și fără o infrastructură adecvată pentru dezvoltarea din ultimii ani, a devenit un adevărat coșmar pentru conducătorii auto dintr-un motiv simplu, inimaginabil acum câțiva zeci de ani pentru omenire: blocaje în trafic.      Potrivit unui studiu realizat de producătorul de sisteme de navigație TomTom, șoferii, care trebuie să călătoreasc...
20 DE LUCRURI INTERESANTE, CARE TE VOR SURPRINDE      Mi-am propus să vă uimesc cu câteva chestii, poate nebănuite, unele chiar prin comparațiile făcute. Dacă am reușit să vă surprind sau să vă impresionez, șocați-mă cu un comentariu sau un “like”. Lectură plăcută! Pe pielea noastră sunt mai multe organisme vii decât oameni pe întregul Pământ. Într-un pahar cu apă există mai mulți atomi decât pahare cu apă în toate oceanele din lume. ...
SALARII PE ORĂ ÎN UE      În anul 2012, costurile medii orare ale forței de muncă în întreaga economie (cu excepția agriculturii și administrației publice) au fost estimate la 23,4 euro în Uniunea Europeană (UE-27) și la 28,0 euro în zona euro (EA-17). Cu toate acestea, aceste medii maschează diferențe semnificative între statele membre ale UE, cu costuri salariale pe oră pornind de la 3,7 euro în Bulgaria, 4,4 euro în România, 5,8 euro în...