După ce a câștigat titlul în Bundesliga și Liga Campionilor, clubul Bayern München a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global, conform celor de la de Brand Finance. Clubul bavarez a făcut un salt mare anul acesta și acum valorează 860 de milioane de dolari americani (652 milioane de euro), depășind clubul Manchester United, evaluat la 837 milioane de dolari (634 de milioane de euro). Podiumul este completat de Real Madrid, la o distanță deloc neconsiderabilă, un brand estimat la mult mai puțin, 621 milioane de dolari (470 de milioane de euro).

     Echipele din Marea Britanie domină acest top 50, campionatul englez (Premier League) putând fi considerat cel mai valoros din fotbalul mondial, ca valoare a echipelor de club.

     Creșterea medie a valorii totale a cluburilor față de anul precedent este de aproximativ 7%. Pe lângă echipele din Marea Britanie (15), Germania (8), Italia (7) și Spania (5), în primele 50 de cluburi ale lumii și-au făcut loc și patru echipe din Franța, trei din Turcia, două din Olanda și una din Portugalia. Celelalte continente sunt reprezentate doar de sud-americani, respectiv Brazilia cu cinci cluburi.

     Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani se bazează pe un management foarte bun. Germanii au încasări mari din vânzarea de bilete (nu au prețuri foarte mari și stadioanele lor sunt întotdeauna pline) și se vor încadra ușor în regulile financiare impuse de UEFA (cluburile de fotbal nu pot să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune, din sponsorizări și alte premii). Echipele engleze și-au plătit mereu jucătorii cu sume uriașe, dar nemții în schimb țin aceste salarii sub control, așa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile impuse de UEFA, care vor intra în vigoare în sezonul următor.

     Iată clasamentul primelor 50 de cluburi din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre echipe, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013 2012 Nume club Țara 2013 2012 2013 2012
1

2 Bayern Munchen 860 786 AAA AAA
2

1 Manchester United 837 853 AAA+ AAA+
3

3 Real Madrid 621 600 AAA+ AAA+
4

4 FC Barcelona 572 580 AAA AAA+
5

5 Chelsea 418 398 AA AA-
6

6 Arsenal 410 388 AA+ AA-
7

7 Liverpool 361 367 AA AA-
8

8 Manchester City 332 302 AA- BBB+
9

9 AC Milan 263 292 AAA- AA+
10

11 Borussia Dortmund 260 227 AA A
11

10 Schalke 04 259 266 AA- BBB+
12

12 Tottenham 219 225 AA BBB
13

16 Juventus 180 160 AAA- BBB+
14

14 Ajax 162 184 AA A+
15

13 Inter Milan 151 215 AA+ AA+
16

17 Hamburg SV 144 153 AA BBB
17

 – Galatasaray 116  – A+  –
18

15 Olympique Marseille 111 168 AA- A+
19

24 Corinthians Paulista 103 77 AA AAA
20

22 SSC Napoli 101 85 AA- BBB-
21

18 Olympique Lyon 101 120 AA- BBB
22

Fenerbahçe 95  – A
23

36 Bayer 04 Leverkusen 90 64 AA- BB+
24

38 Paris Saint-Germain 85 64 A+ BB
25

28 VFB Stuttgart 83 71 A+ BB
26

31 Valencia 83 68 AA- BBB
27

32 VfL Wolfsburg 82 66 A BB-
28

21 AS Roma 82 85 AA BBB-
29

29 West Ham United 82 70 A BB-
30

20 Newcastle United 81 86 AA BB
31

19 Aston Villa 80 87 AA- BBB-
32

30 Werder Bremen 79 68 AA- BB
33

23 Everton 78 79 AA- BB+
34

34 Fulham 75 65 A+ BB-
35

33 Sunderland 72 66 A+ BB
36

Beşiktaş 71  – A+  –
37

45 Atlético Madrid 67 50 AA- BBB
38

Santos 65 38 AA   –
39

39 São Paulo 62 58 A+ AAA
40

26 PSV Eindhoven 61 74 AA- BBB+
41

42 Stoke City 59 55 A+ BB-
42

Benfica 56  – A+   –
43

46 Sevilla 56 49 AA+ BBB-
44

37 Celtic 55 64 AA- BBB+
45

47 Flamengo 55 46 A+ AAA
46

44 Internacional 55 51 A+ AAA
47

West Bromwich Albion 54  –  –   –
48

25 Girondins Bordeaux 53 76 A+ BB+
49

49 Fiorentina 52 46 AA- BB-
50 49 Lazio 52 46 AA- BB

Alte articole captivante


CHELTUIELI DE PUBLICITATE      Cetățenii din SUA sunt cei mai “valoroși” pentru agențiile de publicitate, potrivit datelor publicate de eMarketer, care a analizat cheltuielile de publicitate la nivel mondial pentru ultimii ani și a estimat cheltuielile aferente pentru anii următori. Datele se bazează pe anunțurile agențiilor de publicitate din 22 de țări, din care nu face parte, bineînțeles, Romania. Desigur, aceste cifre sunt la valori medii, așa că, probabil, piețe...
ANATOMIA GENURILOR      Oricine știe că bărbații și femeile sunt două entități diferite. Construcția fizică și caracteristicile sexuale se impun ca evidente, dar există o mulțime de alte diferențe mai subtile între sexe. Pornind de aici, mai multe studii anatomice au dezvăluit câteva lucruri care nu pot fi contestate, pe ansamblu. Bărbații sunt, în medie, cu 15% mai mari decât femeile. Pe lângă că scheletul bărbaților este mai mare, stratul exterio...
LA MUNCĂ, ÎN FAȚA TELEVIZORULUI      Speranța de viață este în continuă în creștere de mai bine de douăzeci de ani în aproape fiecare regiune a globului. În medie, speranța de viață în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene a fost de 79,2 ani în anul 2012, cu 5,1 ani mai mult decât în anii 1990. Spania, cu o speranță de viață de 82,5 ani, Italia, cu 82,4 ani, și Franța, cu 82,1 ani, sunt țările europene cu cele mai ridicate speranțe de viață. România figurează printr...
SALARIILE CONDUCĂTORILOR POLITICI AI LUMII      Salariile conducătorilor principalelor economii ale lumii diferă extrem de mult, fiind mai puțin corelate cu mărimea populației și a PIB-ului. Pe baza articolului publicat de CNN.com, care a folosit datele oficiale pentru anul 2015, Business Insider a realizat un grafic care ilustrează diferențele dintre salariile anuale ale liderilor mondiali.           Câteva scurte observații: Pe lângă salariu, președintele american are la...
CELE MAI PAȘNICE ȚĂRI DIN LUME      Conceptul de pace este destul dificil de definit și chiar mult mai greu de măsurat. Cu toate acestea, începând cu anul 2006, Indicele Global al Păcii (The Global Peace Index) a definit pacea ca "lipsa violenței" și a căutat să determine ce atribute și instituții sunt asociate cu starea de pace. Global Finance a publicat clasamentul aferent anului 2012, în care Islanda este recunoscută ca fiind țara cea mai pașnică (își menține primul lo...
HARTA MONDIALĂ A FOTBALULUI      Se estimează că fotbalul este practicat de peste 250 de milioane de jucători în peste 200 de țări, ceea ce îl face cel mai popular sport din lume. Originile fotbalului se află undeva în urmă cu peste 2000 de ani. În anul 2004, forul ce guvernează acest sport la nivel mondial, FIFA (Fédération Internationale de Football Association), a recunoscut China ca fiind locul de naștere al fotbalului. Regulile sale simple și echipamentul relativ ...
VIAȚA LA ÎNĂLȚIME      De-a lungul anilor, blocurile au fost în mare parte asociate cu sărăcia și lipsurile. Dar mai nou se pare că viață trăită la un etaj superior ar putea fi secretul pentru o viață lungă și sănătoasă, dezvăluie o cercetare recentă.      Cercetătorii  de la Universitatea din Berna din Elveția au constatat că șansele de a muri de boli pulmonare grave sunt cu 40% mai mari în rândul locuitorilor care trăiesc la parter, comparativ cu cei care ...
EURO-BAROMETRU MULTILINGVISTIC      Comisia Europeană realizează, în cadrul sectorului de analiză publică, sondaje periodice cu privire la "Europenii și limbile lor". Ele oferă o imagine de cunoaștere a limbii, învățarea limbilor străine, precum și atitudinea față de limba maternă și învățarea altor limbi. Până în prezent, trei studii au fost efectuate: în 2001, în 2006 și în 2012.      Ultimul sondaj a fost realizat în primăvara anului 2012 pe aproape 27 000 de persoane...
POVERI GENERATE DE OMENIRE      Obezitatea este una din poverile mari ale economiei globale, la fel ca fumatul sau războaiele și terorismul, care costă omenirea 2000 de miliarde de dolari anual. Valul de creștere a obezității a devenit o problemă globală critică, care necesită o strategie internațională, cu măsuri de intervenție rapide, susțin cercetători de la McKinsey Global Institute.      Mai mult de 2,1 miliarde de oameni din întreaga lume - aproximativ 30 la su...
STAREA FOTBALULUI EUROPEAN      După Paște, organismul de conducere a fotbalului european, UEFA, a publicat un raport privind activitatea fotbalistică. Numit sugestiv “The European Club Footballing Landscape”, raportul este incredibil de bogat, un mic “tezaur” despre sportul cel mai iubit de pe continentul european. Chiar dacă o parte din datele prezentate sunt din sezonul trecut, ele oferă o idee generală a tendințelor dominante în fotbalul european.      Pentru cei...