După ce a câștigat titlul în Bundesliga și Liga Campionilor, clubul Bayern München a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global, conform celor de la de Brand Finance. Clubul bavarez a făcut un salt mare anul acesta și acum valorează 860 de milioane de dolari americani (652 milioane de euro), depășind clubul Manchester United, evaluat la 837 milioane de dolari (634 de milioane de euro). Podiumul este completat de Real Madrid, la o distanță deloc neconsiderabilă, un brand estimat la mult mai puțin, 621 milioane de dolari (470 de milioane de euro).

     Echipele din Marea Britanie domină acest top 50, campionatul englez (Premier League) putând fi considerat cel mai valoros din fotbalul mondial, ca valoare a echipelor de club.

     Creșterea medie a valorii totale a cluburilor față de anul precedent este de aproximativ 7%. Pe lângă echipele din Marea Britanie (15), Germania (8), Italia (7) și Spania (5), în primele 50 de cluburi ale lumii și-au făcut loc și patru echipe din Franța, trei din Turcia, două din Olanda și una din Portugalia. Celelalte continente sunt reprezentate doar de sud-americani, respectiv Brazilia cu cinci cluburi.

     Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani se bazează pe un management foarte bun. Germanii au încasări mari din vânzarea de bilete (nu au prețuri foarte mari și stadioanele lor sunt întotdeauna pline) și se vor încadra ușor în regulile financiare impuse de UEFA (cluburile de fotbal nu pot să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune, din sponsorizări și alte premii). Echipele engleze și-au plătit mereu jucătorii cu sume uriașe, dar nemții în schimb țin aceste salarii sub control, așa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile impuse de UEFA, care vor intra în vigoare în sezonul următor.

     Iată clasamentul primelor 50 de cluburi din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre echipe, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013 2012 Nume club Țara 2013 2012 2013 2012
1

2 Bayern Munchen 860 786 AAA AAA
2

1 Manchester United 837 853 AAA+ AAA+
3

3 Real Madrid 621 600 AAA+ AAA+
4

4 FC Barcelona 572 580 AAA AAA+
5

5 Chelsea 418 398 AA AA-
6

6 Arsenal 410 388 AA+ AA-
7

7 Liverpool 361 367 AA AA-
8

8 Manchester City 332 302 AA- BBB+
9

9 AC Milan 263 292 AAA- AA+
10

11 Borussia Dortmund 260 227 AA A
11

10 Schalke 04 259 266 AA- BBB+
12

12 Tottenham 219 225 AA BBB
13

16 Juventus 180 160 AAA- BBB+
14

14 Ajax 162 184 AA A+
15

13 Inter Milan 151 215 AA+ AA+
16

17 Hamburg SV 144 153 AA BBB
17

 – Galatasaray 116  – A+  –
18

15 Olympique Marseille 111 168 AA- A+
19

24 Corinthians Paulista 103 77 AA AAA
20

22 SSC Napoli 101 85 AA- BBB-
21

18 Olympique Lyon 101 120 AA- BBB
22

Fenerbahçe 95  – A
23

36 Bayer 04 Leverkusen 90 64 AA- BB+
24

38 Paris Saint-Germain 85 64 A+ BB
25

28 VFB Stuttgart 83 71 A+ BB
26

31 Valencia 83 68 AA- BBB
27

32 VfL Wolfsburg 82 66 A BB-
28

21 AS Roma 82 85 AA BBB-
29

29 West Ham United 82 70 A BB-
30

20 Newcastle United 81 86 AA BB
31

19 Aston Villa 80 87 AA- BBB-
32

30 Werder Bremen 79 68 AA- BB
33

23 Everton 78 79 AA- BB+
34

34 Fulham 75 65 A+ BB-
35

33 Sunderland 72 66 A+ BB
36

Beşiktaş 71  – A+  –
37

45 Atlético Madrid 67 50 AA- BBB
38

Santos 65 38 AA   –
39

39 São Paulo 62 58 A+ AAA
40

26 PSV Eindhoven 61 74 AA- BBB+
41

42 Stoke City 59 55 A+ BB-
42

Benfica 56  – A+   –
43

46 Sevilla 56 49 AA+ BBB-
44

37 Celtic 55 64 AA- BBB+
45

47 Flamengo 55 46 A+ AAA
46

44 Internacional 55 51 A+ AAA
47

West Bromwich Albion 54  –  –   –
48

25 Girondins Bordeaux 53 76 A+ BB+
49

49 Fiorentina 52 46 AA- BB-
50 49 Lazio 52 46 AA- BB

Alte articole captivante


BEȚIVII LUMII: EUROPENII     După ce luna trecută v-am prezentat cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase din lume (votcă, rom, whisky, gin și tequila), un nou raport lansat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pe data de 12 mai a.c. arată că, la nivel mondial, 3,3 milioane de decese au fost cauzate în anul 2012 de consumul de alcool. "Raportul privind starea globală privind alcoolul și sănătatea 2014" oferă profiluri de țară pentru consumul de alcool...
VIOLENȚA ÎMPOTRIVA FEMEILOR    Mai mult de una din trei femei din întreaga lume au experimentat violența fizică sau sexuală, arată un raport lansat de către Organizația Mondială a Sănătății și alte două organizații: The London School of Hygiene and Tropical Medicine (LSHTM) și The South African Medical Research Council (SAMRC). Margaret Chan, de la OMS a declarat că violența împotriva femeilor a devenit "o problemă de sănătate la nivel mondial, de "proporții epide...
PIRAMIDA BOGĂȚIEI      Toată lumea își dă seama că există un decalaj consistent între bogați și săraci, dar privind imaginea următoare, numită sugestiv piramida bogăției, putem să ne dăm seama mult mai ușor de modul în care bogăția mondială este defalcată între cei extrem de bogați, cei bogați și ceilalți, ca să nu spun săraci.      Piramida averilor, realizată în baza datelor furnizate de Credit Suisse, prin raportul averilor la nivel mondial (Global W...
PARTICULE DE PLASTIC ÎN ALIMENTE O previziune urâtă a devenit realitate: alimentele pe care le ingeram zilnic conțin particule de plastic.      Primele materiale plastice au fost produse prin transformarea materialelor naturale. În anul 1859 au apărut fibrele vulcanizate, în 1869 a apărut celuloidul și în 1897 galitul, iar primul material sintetic a fost bachelita (1908). În general, produsul de la care se pornește în fabricarea materialelor plastice este naftul, un p...
HEGEMONIA MONDIALĂ A BĂRBAȚILOR      Bărbații sunt mai numeroși decât femeile pe întreaga planetă cu aproape 60 milioane de persoane, cea mai mare diferență înregistrată vreodată. Chiar dacă, în general, femeile trăiesc mai mult decât bărbații, acest lucru este compensat de faptul că se nasc mai mulți băieți decât fete: 107 băieți la 100 de fete în anul 2013.      În 1961, primul an când Banca Mondială a furnizat astfel de date, distribuție era aproape egală, existân...
FEMEILE MIROS MAI BINE      Femeile miros mai bine din două puncte de vedere: în general sunt mai atente la igiena zilnică personală și la parfumarea corpului decât bărbații și au un simt olfactiv mult mai dezvoltat decât sexul opus.      Nu mi-am propus să scriu despre înmiresmarea cotidiană a doamnelor și domnișoarelor, ci despre simțul mirosului la femei. Evaluarea perceptivă a mirosului a fost studiată timp de mai mulți ani, concluzia fiind unanimă: feme...
CELE MAI VIZITATE ATRACȚII TURISTICE      Prin atracții turistice, cei de la Travel and Leisure, înțeleg locuri culturale și istorice, priveliști naturale și spațiile amenajate oficial pentru turiști. De asemenea, pasarelele, promenadele și piețele se potrivesc cu această definiție, care nu cuprinde însă plaje, poduri și locuri care atrag aproape exclusiv pelerini religioși. Pentru a desemna cele mai vizitate atracții turistice din lume s-au folosit date furnizate până anu...
DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaharat în întreaga lume. Până în ...
BERE = FERICIRE      Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Indiana, publicat în revista Neuropsychopharmacology la începutul săptămânii trecute, a dovedit că gustul, savoarea și aroma berii, chiar fără nici un pic de alcool, poate declanșa producția de dopamină (este unul dintre principalii neurotransmițători de la nivelul sistemului nervos - o substanță care transmite informația între neuronii creierului - fiind implicată într...
RELIGIE ȘI ATEISM      Un sondaj la nivel mondial realizat de WIN-Gallup International, o organizație independentă, specializată în sondaje de opinie, a adresat această  întrebare în 57 de țări, acoperind mai mult de 73% din populația lumii, anul trecut: Întrebare: Indiferent dacă aparțineți unui cult sau nu, ați spune că sunteți o persoană religioasă, nereligioasă sau un ateu convins?      Răspunsul a fost dat de 51927 de persoane, bărbați și fe...