După ce a câștigat titlul în Bundesliga și Liga Campionilor, clubul Bayern München a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global, conform celor de la de Brand Finance. Clubul bavarez a făcut un salt mare anul acesta și acum valorează 860 de milioane de dolari americani (652 milioane de euro), depășind clubul Manchester United, evaluat la 837 milioane de dolari (634 de milioane de euro). Podiumul este completat de Real Madrid, la o distanță deloc neconsiderabilă, un brand estimat la mult mai puțin, 621 milioane de dolari (470 de milioane de euro).

     Echipele din Marea Britanie domină acest top 50, campionatul englez (Premier League) putând fi considerat cel mai valoros din fotbalul mondial, ca valoare a echipelor de club.

     Creșterea medie a valorii totale a cluburilor față de anul precedent este de aproximativ 7%. Pe lângă echipele din Marea Britanie (15), Germania (8), Italia (7) și Spania (5), în primele 50 de cluburi ale lumii și-au făcut loc și patru echipe din Franța, trei din Turcia, două din Olanda și una din Portugalia. Celelalte continente sunt reprezentate doar de sud-americani, respectiv Brazilia cu cinci cluburi.

     Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani se bazează pe un management foarte bun. Germanii au încasări mari din vânzarea de bilete (nu au prețuri foarte mari și stadioanele lor sunt întotdeauna pline) și se vor încadra ușor în regulile financiare impuse de UEFA (cluburile de fotbal nu pot să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune, din sponsorizări și alte premii). Echipele engleze și-au plătit mereu jucătorii cu sume uriașe, dar nemții în schimb țin aceste salarii sub control, așa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile impuse de UEFA, care vor intra în vigoare în sezonul următor.

     Iată clasamentul primelor 50 de cluburi din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre echipe, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013 2012 Nume club Țara 2013 2012 2013 2012
1

2 Bayern Munchen 860 786 AAA AAA
2

1 Manchester United 837 853 AAA+ AAA+
3

3 Real Madrid 621 600 AAA+ AAA+
4

4 FC Barcelona 572 580 AAA AAA+
5

5 Chelsea 418 398 AA AA-
6

6 Arsenal 410 388 AA+ AA-
7

7 Liverpool 361 367 AA AA-
8

8 Manchester City 332 302 AA- BBB+
9

9 AC Milan 263 292 AAA- AA+
10

11 Borussia Dortmund 260 227 AA A
11

10 Schalke 04 259 266 AA- BBB+
12

12 Tottenham 219 225 AA BBB
13

16 Juventus 180 160 AAA- BBB+
14

14 Ajax 162 184 AA A+
15

13 Inter Milan 151 215 AA+ AA+
16

17 Hamburg SV 144 153 AA BBB
17

 – Galatasaray 116  – A+  –
18

15 Olympique Marseille 111 168 AA- A+
19

24 Corinthians Paulista 103 77 AA AAA
20

22 SSC Napoli 101 85 AA- BBB-
21

18 Olympique Lyon 101 120 AA- BBB
22

Fenerbahçe 95  – A
23

36 Bayer 04 Leverkusen 90 64 AA- BB+
24

38 Paris Saint-Germain 85 64 A+ BB
25

28 VFB Stuttgart 83 71 A+ BB
26

31 Valencia 83 68 AA- BBB
27

32 VfL Wolfsburg 82 66 A BB-
28

21 AS Roma 82 85 AA BBB-
29

29 West Ham United 82 70 A BB-
30

20 Newcastle United 81 86 AA BB
31

19 Aston Villa 80 87 AA- BBB-
32

30 Werder Bremen 79 68 AA- BB
33

23 Everton 78 79 AA- BB+
34

34 Fulham 75 65 A+ BB-
35

33 Sunderland 72 66 A+ BB
36

Beşiktaş 71  – A+  –
37

45 Atlético Madrid 67 50 AA- BBB
38

Santos 65 38 AA   –
39

39 São Paulo 62 58 A+ AAA
40

26 PSV Eindhoven 61 74 AA- BBB+
41

42 Stoke City 59 55 A+ BB-
42

Benfica 56  – A+   –
43

46 Sevilla 56 49 AA+ BBB-
44

37 Celtic 55 64 AA- BBB+
45

47 Flamengo 55 46 A+ AAA
46

44 Internacional 55 51 A+ AAA
47

West Bromwich Albion 54  –  –   –
48

25 Girondins Bordeaux 53 76 A+ BB+
49

49 Fiorentina 52 46 AA- BB-
50 49 Lazio 52 46 AA- BB

Alte articole captivante


CELE MAI PRIMITOARE ȚĂRI      Forumul Economic Mondial (The World Economic Forum – WEF) este o organizație internațională independentă, non-profit, cu sediul în Elveția, care s-a angajat să îmbunătățească starea națiunilor din lume la nivel global și regional.      Analizând gradul de atractivitate și de competitivitate al mai multor țări pe piața turistică, WEF a luat în considerare, printre altele, și modul în care localnicii pr...
DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaha...
CELE MAI MARI SALARII ÎN SPORT      SportingIntelligence.com publică de câțiva ani un PDF care conține o analiză despre echipele care plătesc cele mai mari salarii în sport. Studiul publicat pe 15 aprilie a.c. cuprinde o listă completă a 294 de echipe, din 15 campionate, din 12 țări, cu referire la  șapte sporturi de echipă, ordonată în funcție de salariul mediu al jucătorilor din prima echipă (de bază).      Pentru al doilea an consecu...
CELE MAI BĂTRÂNE FEMEI DIN LUME      Secretul longevității este căutat de secole. Chiar dacă mișcarea și exercițiile fizice, consumarea unor anumite alimente sau băuturi și un stil de viață sănătos, în general, sunt caracteristici care pot adăuga câțiva luni sau ani în plus, nimeni nu ne poate spune cât de lungă ne va fi viața.      Femeile au tendința de a trăi mai mult decât bărbații. Nu este cunoscut exact de ce, existând mai multe te...
CELE MAI LUNGI ȘI SCURTE EMOȚII      Emoții - reacții afective de intensitate mijlocie și de durată relativ scurtă, însoțite adesea de modificări în activitățile organismului, oglindind atitudinea individului față de realitate. Orice reacție afectivă reprezintă o emoție sau o mișcare sufletească, care agită sau tulbură.      În fiecare zi, starea noastră de spirit este modelată de către lumea înconjurătoare. Toți factorii externi pot pro...
BERE = FERICIRE      Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Indiana, publicat în revista Neuropsychopharmacology la începutul săptămânii trecute, a dovedit că gustul, savoarea și aroma berii, chiar fără nici un pic de alcool, poate declanșa producția de dopamină (este unul dintre principalii neurotransmițători de la nivelul sistemului nervos - o substanță care transmite informația între neuronii cre...
SALARIUL MINIM ÎN UE      Salariul minim stabilit de legislația națională variază considerabil în Uniunea Europeană. Acest articol face, de asemenea, o comparație a salariului minim cu situația din Turcia și Statele Unite ale Americii. Salariul minim național se aplică de obicei tuturor angajaților, sau cel puțin pentru marea majoritate a angajaților din țară. Salariile minime sunt sume brute, înainte de deducerea impozitului p...
DIVERSITATEA LINGVISTICĂ AMENINȚATĂ      Nici astăzi nu știm cu exactitate când a apărut limbajul vorbit, dar este sigur că diversitatea lingvistică este amenințată. Dar astăzi știm că există peste 6 000 de limbi în uz în întreaga lume sau, după unele surse, relativ recente, 6909 de limbi vorbite. Extrem de multe, dar mai mult de jumătate dintre ele au mai puțin de 3 000 de vorbitori. Pe fiecare dintre aceste două continente, Asia și Africa, ...
COMPETIȚIE LA VATICAN: CUPA CLERICUS      Sunt sigur că o să fiți ce puțin mirați, dar Vaticanul, sub oblăduirea sfântului părinte, organizează de câțiva ani un turneu de fotbal de anvergură internațională, numit sugestiv Cupa Clericus.      Turneul de fotbal anual numit Cupa Clericus, care a fost înființat în anul 2007 la ideea Cardinalului Tarcisio Bertone, este la al optulea sezon anul acesta, fiind organizat de Centro Sportivo Italiano (C...
PREJUDECATA DE EGALITATE      Un amplu studiu psihologic la nivel internațional a ajuns la o concluzie deprimantă cu privire la incapacitatea noastră de a percepe. Psihologii au demonstrat că oamenii au "prejudecata de egalitate" atunci când vine vorba de competență sau experiență, astfel încât chiar și atunci când este foarte clar că o persoană într-un grup este mai calificată, mai experimentată sau mai competentă și celălalt sau ...