După ce a câștigat titlul în Bundesliga și Liga Campionilor, clubul Bayern München a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global, conform celor de la de Brand Finance. Clubul bavarez a făcut un salt mare anul acesta și acum valorează 860 de milioane de dolari americani (652 milioane de euro), depășind clubul Manchester United, evaluat la 837 milioane de dolari (634 de milioane de euro). Podiumul este completat de Real Madrid, la o distanță deloc neconsiderabilă, un brand estimat la mult mai puțin, 621 milioane de dolari (470 de milioane de euro).

     Echipele din Marea Britanie domină acest top 50, campionatul englez (Premier League) putând fi considerat cel mai valoros din fotbalul mondial, ca valoare a echipelor de club.

     Creșterea medie a valorii totale a cluburilor față de anul precedent este de aproximativ 7%. Pe lângă echipele din Marea Britanie (15), Germania (8), Italia (7) și Spania (5), în primele 50 de cluburi ale lumii și-au făcut loc și patru echipe din Franța, trei din Turcia, două din Olanda și una din Portugalia. Celelalte continente sunt reprezentate doar de sud-americani, respectiv Brazilia cu cinci cluburi.

     Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani se bazează pe un management foarte bun. Germanii au încasări mari din vânzarea de bilete (nu au prețuri foarte mari și stadioanele lor sunt întotdeauna pline) și se vor încadra ușor în regulile financiare impuse de UEFA (cluburile de fotbal nu pot să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune, din sponsorizări și alte premii). Echipele engleze și-au plătit mereu jucătorii cu sume uriașe, dar nemții în schimb țin aceste salarii sub control, așa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile impuse de UEFA, care vor intra în vigoare în sezonul următor.

     Iată clasamentul primelor 50 de cluburi din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre echipe, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013 2012 Nume club Țara 2013 2012 2013 2012
1

2 Bayern Munchen 860 786 AAA AAA
2

1 Manchester United 837 853 AAA+ AAA+
3

3 Real Madrid 621 600 AAA+ AAA+
4

4 FC Barcelona 572 580 AAA AAA+
5

5 Chelsea 418 398 AA AA-
6

6 Arsenal 410 388 AA+ AA-
7

7 Liverpool 361 367 AA AA-
8

8 Manchester City 332 302 AA- BBB+
9

9 AC Milan 263 292 AAA- AA+
10

11 Borussia Dortmund 260 227 AA A
11

10 Schalke 04 259 266 AA- BBB+
12

12 Tottenham 219 225 AA BBB
13

16 Juventus 180 160 AAA- BBB+
14

14 Ajax 162 184 AA A+
15

13 Inter Milan 151 215 AA+ AA+
16

17 Hamburg SV 144 153 AA BBB
17

 – Galatasaray 116  – A+  –
18

15 Olympique Marseille 111 168 AA- A+
19

24 Corinthians Paulista 103 77 AA AAA
20

22 SSC Napoli 101 85 AA- BBB-
21

18 Olympique Lyon 101 120 AA- BBB
22

Fenerbahçe 95  – A
23

36 Bayer 04 Leverkusen 90 64 AA- BB+
24

38 Paris Saint-Germain 85 64 A+ BB
25

28 VFB Stuttgart 83 71 A+ BB
26

31 Valencia 83 68 AA- BBB
27

32 VfL Wolfsburg 82 66 A BB-
28

21 AS Roma 82 85 AA BBB-
29

29 West Ham United 82 70 A BB-
30

20 Newcastle United 81 86 AA BB
31

19 Aston Villa 80 87 AA- BBB-
32

30 Werder Bremen 79 68 AA- BB
33

23 Everton 78 79 AA- BB+
34

34 Fulham 75 65 A+ BB-
35

33 Sunderland 72 66 A+ BB
36

Beşiktaş 71  – A+  –
37

45 Atlético Madrid 67 50 AA- BBB
38

Santos 65 38 AA   –
39

39 São Paulo 62 58 A+ AAA
40

26 PSV Eindhoven 61 74 AA- BBB+
41

42 Stoke City 59 55 A+ BB-
42

Benfica 56  – A+   –
43

46 Sevilla 56 49 AA+ BBB-
44

37 Celtic 55 64 AA- BBB+
45

47 Flamengo 55 46 A+ AAA
46

44 Internacional 55 51 A+ AAA
47

West Bromwich Albion 54  –  –   –
48

25 Girondins Bordeaux 53 76 A+ BB+
49

49 Fiorentina 52 46 AA- BB-
50 49 Lazio 52 46 AA- BB

Alte articole captivante


ROMÂNII ÎNAINTEA AMERICANILOR      Bebelușii au fost și o să rămână mereu în centru atenției într-o țară care își respectă trecutul și se gândește la un viitor mai bun. Chiar și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Internele acordă atenția cuvenită, făcând publice cele mai frecvente nume de botez primite de copiii născuți în cursul anului 2012. Nu știu dacă acesta se poate numi un top, dar iată care...
BÂRFA BÂRFELOR      Un nou studiu realizat de olandezi sugerează ca bârfele sunt de fapt bune pentru stima de sine, deoarece ne permit să ne comparăm cu alții și, atât bârfele pozitive cât și cele negative la adresa unui individ, stimulează auto-reflecția și auto-evaluarea.      Probabil născută și călită în sistemul sofisticat al bârfelor românești, Elena Martinescu de la Universitatea din Groningen, a declarat: femeile care recepționează bârfe nega...
CELE MAI BUNE COMPANII AERIENE – 2013      Skytrax a publicat clasamentul (World Airline Awards) celor mai bune companii aeriene din lume pentru anul 2013. Ierarhizarea s-a făcut în urma voturilor a 18,2 milioane de pasageri din 160 de țări din întreaga lume, ținând cont de nivelul de satisfacere a pasagerilor. Studiul este unic, bazându-se pe chestionare completate on-line, în timpul unei perioade de 10 luni. Sondajul măsoară satisfacția pasagerilor pentru mai mult de 40 d...
CELE MAI MARI COMPANII DIN CHINA      Primele cinci mari companii din China și-au păstrat locurile fruntașe în clasamentul celor mai valoroase branduri chineze. Toate cele cinci și-au crescut valoarea activelor față de anul trecut, dar China Mobile a excelat, mărindu-și valoarea cu aproape 5,5 miliarde de euro. Alibaba (cel mai mare site chinezesc de comerț electronic; compania a fost înființată în anul 1999, cu o investiție inițială de 25 de milioane de dolari; iniția...
PREJUDECATA DE EGALITATE      Un amplu studiu psihologic la nivel internațional a ajuns la o concluzie deprimantă cu privire la incapacitatea noastră de a percepe. Psihologii au demonstrat că oamenii au "prejudecata de egalitate" atunci când vine vorba de competență sau experiență, astfel încât chiar și atunci când este foarte clar că o persoană într-un grup este mai calificată, mai experimentată sau mai competentă și celălalt sau ceilalți este/sunt mai puțin, ...
EFECTUL FUNDAMENTAL AL ȘOMAJULUI      Ultimele studii la nivel mondial au demonstrat că efectul fundamental al șomajului este schimbarea personalității.      Șomajul este un fenomen social-economic care se manifestă prin inactivitatea forțată – sau uneori chiar dorită - a unui număr mare de salariați, ca rezultat al dezechilibrului dintre cerere și ofertă pe piața forței de muncă. Cauzele principale ale șomajului se găsesc în domeniul investițiilor și al creării de no...
SALARII PE ORĂ ÎN UE      În anul 2012, costurile medii orare ale forței de muncă în întreaga economie (cu excepția agriculturii și administrației publice) au fost estimate la 23,4 euro în Uniunea Europeană (UE-27) și la 28,0 euro în zona euro (EA-17). Cu toate acestea, aceste medii maschează diferențe semnificative între statele membre ale UE, cu costuri salariale pe oră pornind de la 3,7 euro în Bulgaria, 4,4 euro în România, 5,8 euro în Lituania și 6,0 e...
TRATAMENT EGAL LA LOCUL DE MUNCĂ      Pentru a marca Ziua Internațională a Femeii (sărbătorită pentru prima data la 8 martie 1909 în America, la New York, pentru a comemora greva din 1908 a lucrătoarelor din industria textilă), The Economist a întocmit în luna martie a.c. un studiu propriu care indică unde femeile au cele mai mari șanse de tratament egal la locul de muncă. O femeie angajată este tratată cel mai bine în Noua Zeelandă, dar dacă vi se pare prea departe, p...
CELE MAI VALOROASE BĂNCI DIN LUME      Conform datelor publicate de Brand Finance luna aceasta, Wells Fargo rămâne cel mai valoros brand bancar din lume, cu o creștere de 15%, valoarea totală a băncii ajungând la 34,9 miliarde de $. Printre cele mai valoroase bănci din SUA, care au înregistrat o creștere de valoare respectabilă, se numără Citi și Chase (ambele cu 7%), în timp ce altele, cum ar fi Bank of America (-4%), Goldman Sachs (-7%) și JP Morgan (-15%) sunt în scă...
BUNĂSTAREA BUNICILOR      Speranța de viață în lume este în creștere rapidă și constantă și de aceea este normal, ca la o anumită vârstă, să te gândești: ce fel de viață voi avea atunci când voi ajunge la 60, 70 sau 80 de ani? Global Agewatch Index 2013 este primul instrument realizat să măsoare calitatea vieții și bunăstarea persoanelor în vârstă din întreaga lume. El răspunde nevoii urgente de a aborda sărăcia și discriminarea cu care se confruntă un numă...