După ce a câștigat titlul în Bundesliga și Liga Campionilor, clubul Bayern München a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global, conform celor de la de Brand Finance. Clubul bavarez a făcut un salt mare anul acesta și acum valorează 860 de milioane de dolari americani (652 milioane de euro), depășind clubul Manchester United, evaluat la 837 milioane de dolari (634 de milioane de euro). Podiumul este completat de Real Madrid, la o distanță deloc neconsiderabilă, un brand estimat la mult mai puțin, 621 milioane de dolari (470 de milioane de euro).

     Echipele din Marea Britanie domină acest top 50, campionatul englez (Premier League) putând fi considerat cel mai valoros din fotbalul mondial, ca valoare a echipelor de club.

     Creșterea medie a valorii totale a cluburilor față de anul precedent este de aproximativ 7%. Pe lângă echipele din Marea Britanie (15), Germania (8), Italia (7) și Spania (5), în primele 50 de cluburi ale lumii și-au făcut loc și patru echipe din Franța, trei din Turcia, două din Olanda și una din Portugalia. Celelalte continente sunt reprezentate doar de sud-americani, respectiv Brazilia cu cinci cluburi.

     Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani se bazează pe un management foarte bun. Germanii au încasări mari din vânzarea de bilete (nu au prețuri foarte mari și stadioanele lor sunt întotdeauna pline) și se vor încadra ușor în regulile financiare impuse de UEFA (cluburile de fotbal nu pot să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune, din sponsorizări și alte premii). Echipele engleze și-au plătit mereu jucătorii cu sume uriașe, dar nemții în schimb țin aceste salarii sub control, așa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile impuse de UEFA, care vor intra în vigoare în sezonul următor.

     Iată clasamentul primelor 50 de cluburi din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre echipe, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013 2012 Nume club Țara 2013 2012 2013 2012
1

2 Bayern Munchen 860 786 AAA AAA
2

1 Manchester United 837 853 AAA+ AAA+
3

3 Real Madrid 621 600 AAA+ AAA+
4

4 FC Barcelona 572 580 AAA AAA+
5

5 Chelsea 418 398 AA AA-
6

6 Arsenal 410 388 AA+ AA-
7

7 Liverpool 361 367 AA AA-
8

8 Manchester City 332 302 AA- BBB+
9

9 AC Milan 263 292 AAA- AA+
10

11 Borussia Dortmund 260 227 AA A
11

10 Schalke 04 259 266 AA- BBB+
12

12 Tottenham 219 225 AA BBB
13

16 Juventus 180 160 AAA- BBB+
14

14 Ajax 162 184 AA A+
15

13 Inter Milan 151 215 AA+ AA+
16

17 Hamburg SV 144 153 AA BBB
17

 - Galatasaray 116  - A+  -
18

15 Olympique Marseille 111 168 AA- A+
19

24 Corinthians Paulista 103 77 AA AAA
20

22 SSC Napoli 101 85 AA- BBB-
21

18 Olympique Lyon 101 120 AA- BBB
22

- Fenerbahçe 95  - A -
23

36 Bayer 04 Leverkusen 90 64 AA- BB+
24

38 Paris Saint-Germain 85 64 A+ BB
25

28 VFB Stuttgart 83 71 A+ BB
26

31 Valencia 83 68 AA- BBB
27

32 VfL Wolfsburg 82 66 A BB-
28

21 AS Roma 82 85 AA BBB-
29

29 West Ham United 82 70 A BB-
30

20 Newcastle United 81 86 AA BB
31

19 Aston Villa 80 87 AA- BBB-
32

30 Werder Bremen 79 68 AA- BB
33

23 Everton 78 79 AA- BB+
34

34 Fulham 75 65 A+ BB-
35

33 Sunderland 72 66 A+ BB
36

- Beşiktaş 71  - A+  -
37

45 Atlético Madrid 67 50 AA- BBB
38

- Santos 65 38 AA   -
39

39 São Paulo 62 58 A+ AAA
40

26 PSV Eindhoven 61 74 AA- BBB+
41

42 Stoke City 59 55 A+ BB-
42

- Benfica 56  - A+   -
43

46 Sevilla 56 49 AA+ BBB-
44

37 Celtic 55 64 AA- BBB+
45

47 Flamengo 55 46 A+ AAA
46

44 Internacional 55 51 A+ AAA
47

- West Bromwich Albion 54  -  -   -
48

25 Girondins Bordeaux 53 76 A+ BB+
49

49 Fiorentina 52 46 AA- BB-
50 49 Lazio 52 46 AA- BB

Alte articole captivante


CELE MAI MARI COMPANII DIN CHINA      Primele cinci mari companii din China și-au păstrat locurile fruntașe în clasamentul celor mai valoroase branduri chineze. Toate cele cinci și-au crescut valoarea activelor față de anul trecut, dar China Mobile a excelat, mărindu-și valoarea cu aproape 5,5 miliarde de euro. Alibaba (cel mai mare site chinezesc de comerț electronic; compania a fost înființată în anul 1999, cu o investiție inițială de 25 de ...
AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt în ...
COSTUL UNUI APEL TELEFONIC ÎN UE       Pe data de 6 august a.c., Comisia Europeană a prezentat un raport privind prețul mediu al unei convorbiri telefonice naționale și internaționale în rețeaua mobilă în statele membre, aferent anului 2011. Tariful mediu pe minut (în eurocenți) în sectorul comunicațiilor mobile naționale      Utilizatorii telefoniei mobile de pe teritoriul Uniunii Europene plătesc tarife extrem de diferite pentru acelea...
MUZICA ÎNCURAJEAZĂ CONSUMUL DE ALCOOL      Experți analiști americani au analizat 720 de melodii de top, conform clasificării oferite de Billboard Magazine, din anii 2009, 2010 și 2011. În total, 167 de cântece au menționat alcoolul în text și 46 de cântece au menționat diverse brand-uri care produc sau comercializează alcool și băuturi.      Analiza a cuprins melodiile de top din clasamentele pe genuri: pop, hip hop, country, rap și R & B....
CONSUMUL MONDIAL DE CEAI      Ceaiul își are originile în partea de sud-est a Asiei și a fost întrebuințat pentru prima oară de chinezi, folosindu-l atât la prepararea băuturilor cât și a mâncărurilor. După ce a fost introdus și în Japonia de către un călugăr budist prin anii 600, la sfârșitul secolului al XVI-lea apar mențiuni rare despre ceai și la europeni, devenind apoi un produs folosit la nivel mondial. Producția mondială ...
RISCUL DE SĂRĂCIE SAU EXCLUZIUNE SOCIALĂ      Unul dintre cele cinci obiective principale ale Strategiei UE este de a reduce sărăcia prin eliminarea a cel puțin 20 de milioane de oameni supuși riscului de sărăcie sau excluziune socială până în anul 2020. Acest articol prezintă comparații geografice ale indicatorului care descrie sărăcia și excluziunea socială în Uniunea Europeană, folosind cele mai recente date (2011 și 2012) din statisticile UE refe...
PC vs TABLETĂ      Dispozitivele din întreaga lume (PC-uri, tablete și telefoane mobile) o să ajungă la un total de 2,4 miliarde de unități în 2013, cu o creștere de 9% față de 2012, iar creșterea va continua, ajungând la mai mult de 2,9 miliarde de unități în 2017, potrivit Gartner Inc. (este lider mondial în cercetarea tehnologiei informației și, de asemenea, o companie de consultanță). Dar utilizarea acestor dispozitive...
CELE MAI VALOROASE BĂNCI DIN LUME      Conform datelor publicate de Brand Finance luna aceasta, Wells Fargo rămâne cel mai valoros brand bancar din lume, cu o creștere de 15%, valoarea totală a băncii ajungând la 34,9 miliarde de $. Printre cele mai valoroase bănci din SUA, care au înregistrat o creștere de valoare respectabilă, se numără Citi și Chase (ambele cu 7%), în timp ce altele, cum ar fi Bank of America (-4%), Goldman Sachs (-7%) și JP M...
FANII CM BRAZILIA 2014      Când vine vorba de sport și mai ales de fotbal pasiunile care se nasc în rândul suporterilor devin extreme sau mici nebunii, mai ales în competițiile internaționale. Acum, când se desfășoară cu cel mai mare turneu de sport din lume și cel mai popular - Cupa Mondială,  Brazilia 2014, spectacolul din tribune este poate mai distractiv decât cel de pe teren.      Să aruncăm o privire la unii dintre fanii...
EURO-BAROMETRU MULTILINGVISTIC      Comisia Europeană realizează, în cadrul sectorului de analiză publică, sondaje periodice cu privire la "Europenii și limbile lor". Ele oferă o imagine de cunoaștere a limbii, învățarea limbilor străine, precum și atitudinea față de limba maternă și învățarea altor limbi. Până în prezent, trei studii au fost efectuate: în 2001, în 2006 și în 2012.      Ultimul sondaj a fost realizat în primă...