După ce a câștigat titlul în Bundesliga și Liga Campionilor, clubul Bayern München a mai cucerit un titlu, devenind clubul cu cel mai valoros brand la nivel global, conform celor de la de Brand Finance. Clubul bavarez a făcut un salt mare anul acesta și acum valorează 860 de milioane de dolari americani (652 milioane de euro), depășind clubul Manchester United, evaluat la 837 milioane de dolari (634 de milioane de euro). Podiumul este completat de Real Madrid, la o distanță deloc neconsiderabilă, un brand estimat la mult mai puțin, 621 milioane de dolari (470 de milioane de euro).

     Echipele din Marea Britanie domină acest top 50, campionatul englez (Premier League) putând fi considerat cel mai valoros din fotbalul mondial, ca valoare a echipelor de club.

     Creșterea medie a valorii totale a cluburilor față de anul precedent este de aproximativ 7%. Pe lângă echipele din Marea Britanie (15), Germania (8), Italia (7) și Spania (5), în primele 50 de cluburi ale lumii și-au făcut loc și patru echipe din Franța, trei din Turcia, două din Olanda și una din Portugalia. Celelalte continente sunt reprezentate doar de sud-americani, respectiv Brazilia cu cinci cluburi.

     Succesul cluburilor germane de fotbal din ultimii ani se bazează pe un management foarte bun. Germanii au încasări mari din vânzarea de bilete (nu au prețuri foarte mari și stadioanele lor sunt întotdeauna pline) și se vor încadra ușor în regulile financiare impuse de UEFA (cluburile de fotbal nu pot să cheltuie mai mult decât încasează din vânzarea de bilete, din drepturi de transmisiune, din sponsorizări și alte premii). Echipele engleze și-au plătit mereu jucătorii cu sume uriașe, dar nemții în schimb țin aceste salarii sub control, așa că nu vor avea nicio problemă în a respecta regulile impuse de UEFA, care vor intra în vigoare în sezonul următor.

     Iată clasamentul primelor 50 de cluburi din lume, cele mai valoroase ca brand-uri, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în milioane de dolari americani ($). Pentru alte informații despre echipe, oferite de  Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013 2012 Nume club Țara 2013 2012 2013 2012
1

2 Bayern Munchen 860 786 AAA AAA
2

1 Manchester United 837 853 AAA+ AAA+
3

3 Real Madrid 621 600 AAA+ AAA+
4

4 FC Barcelona 572 580 AAA AAA+
5

5 Chelsea 418 398 AA AA-
6

6 Arsenal 410 388 AA+ AA-
7

7 Liverpool 361 367 AA AA-
8

8 Manchester City 332 302 AA- BBB+
9

9 AC Milan 263 292 AAA- AA+
10

11 Borussia Dortmund 260 227 AA A
11

10 Schalke 04 259 266 AA- BBB+
12

12 Tottenham 219 225 AA BBB
13

16 Juventus 180 160 AAA- BBB+
14

14 Ajax 162 184 AA A+
15

13 Inter Milan 151 215 AA+ AA+
16

17 Hamburg SV 144 153 AA BBB
17

 – Galatasaray 116  – A+  –
18

15 Olympique Marseille 111 168 AA- A+
19

24 Corinthians Paulista 103 77 AA AAA
20

22 SSC Napoli 101 85 AA- BBB-
21

18 Olympique Lyon 101 120 AA- BBB
22

Fenerbahçe 95  – A
23

36 Bayer 04 Leverkusen 90 64 AA- BB+
24

38 Paris Saint-Germain 85 64 A+ BB
25

28 VFB Stuttgart 83 71 A+ BB
26

31 Valencia 83 68 AA- BBB
27

32 VfL Wolfsburg 82 66 A BB-
28

21 AS Roma 82 85 AA BBB-
29

29 West Ham United 82 70 A BB-
30

20 Newcastle United 81 86 AA BB
31

19 Aston Villa 80 87 AA- BBB-
32

30 Werder Bremen 79 68 AA- BB
33

23 Everton 78 79 AA- BB+
34

34 Fulham 75 65 A+ BB-
35

33 Sunderland 72 66 A+ BB
36

Beşiktaş 71  – A+  –
37

45 Atlético Madrid 67 50 AA- BBB
38

Santos 65 38 AA   –
39

39 São Paulo 62 58 A+ AAA
40

26 PSV Eindhoven 61 74 AA- BBB+
41

42 Stoke City 59 55 A+ BB-
42

Benfica 56  – A+   –
43

46 Sevilla 56 49 AA+ BBB-
44

37 Celtic 55 64 AA- BBB+
45

47 Flamengo 55 46 A+ AAA
46

44 Internacional 55 51 A+ AAA
47

West Bromwich Albion 54  –  –   –
48

25 Girondins Bordeaux 53 76 A+ BB+
49

49 Fiorentina 52 46 AA- BB-
50 49 Lazio 52 46 AA- BB

Alte articole captivante


CIRCUMCIZIA ȘI PLĂCEREA SEXUALĂ      În general, cam toată lumea recunoaște că beneficiile circumciziei la bărbați sunt mai mari decât riscurile, dar majoritatea este sceptică de a recomanda circumcizia universală. În decursul anilor, s-au efectuat diverse teste și studii asupra acestei idei de viață, cu rezultate pro și contra. Se recurge la circumcizie sau tăiatul împrejur din motive religioase sau rituale (pentru religii cum ar fi iudaismul și islamismul, circumciz...
BÂRFA BÂRFELOR      Un nou studiu realizat de olandezi sugerează ca bârfele sunt de fapt bune pentru stima de sine, deoarece ne permit să ne comparăm cu alții și, atât bârfele pozitive cât și cele negative la adresa unui individ, stimulează auto-reflecția și auto-evaluarea.      Probabil născută și călită în sistemul sofisticat al bârfelor românești, Elena Martinescu de la Universitatea din Groningen, a declarat: femeile care recepționează bârfe nega...
AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt în grafic, progresele fiind, ...
CETĂȚENI STRĂINI ÎN UE      La 1 ianuarie 2012, în statele Uniunii Europene (UE-27) trăiau 20,7 milioane de străini (persoane cu reședință într-un stat membru, având cetățenia unui stat din afara UE-27), cifra reprezentând 4,1% din populația UE-27. În plus, la aceiași dată, trăiau în statele Uniunii și 13,6 milioane de persoane cu cetățenia unui alt stat membru.      În termeni absoluți, cel mai mare număr de străini care trăiau în UE la 1 ianuarie 2012 se g...
EFECTUL FUNDAMENTAL AL ȘOMAJULUI      Ultimele studii la nivel mondial au demonstrat că efectul fundamental al șomajului este schimbarea personalității.      Șomajul este un fenomen social-economic care se manifestă prin inactivitatea forțată – sau uneori chiar dorită - a unui număr mare de salariați, ca rezultat al dezechilibrului dintre cerere și ofertă pe piața forței de muncă. Cauzele principale ale șomajului se găsesc în domeniul investițiilor și al creării de no...
ALCOOLUL NU ÎNCĂLZEȘTE CORPUL      Multă lume crede că alcoolul crește temperatura corpului și, de aceea, este chiar folosit pentru a preveni hipotermia. De fapt, este exact invers: alcoolul nu încălzește corpul, ci ajută la scăderea temperaturii generale a organismului uman. Acest lucru s-a încetățenit în mod greșit în mintea oamenilor probabil datorită faptului că persoanele care consumă băuturi alcoolice simt imediat o căldură care le cuprinde întreg corpul și ca...
SALARII PE ORĂ ÎN UE      În anul 2012, costurile medii orare ale forței de muncă în întreaga economie (cu excepția agriculturii și administrației publice) au fost estimate la 23,4 euro în Uniunea Europeană (UE-27) și la 28,0 euro în zona euro (EA-17). Cu toate acestea, aceste medii maschează diferențe semnificative între statele membre ale UE, cu costuri salariale pe oră pornind de la 3,7 euro în Bulgaria, 4,4 euro în România, 5,8 euro în Lituania și 6,0 e...
DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaharat în întreaga lume. Până în ...
CEA MAI VALOROASĂ MARCĂ DE BĂUTURI SPIRTOASE      Brand Finance este liderul mondial de consultanță și de evaluare pentru mărci, care a  efectuat mii de evaluări ale brand-urilor, de toate mărimile și în majoritatea sectoarelor. Printre clienții lor se număra mărci internaționale, autorități fiscale, firme de avocatură, organisme guvernamentale, bănci de investiții, etc. La începutul acestei luni a publicat lista primelor 50 de brand-uri, cele mai valoroase din lume, care produc ș...
CELE MAI PRIMITOARE ȚĂRI      Forumul Economic Mondial (The World Economic Forum – WEF) este o organizație internațională independentă, non-profit, cu sediul în Elveția, care s-a angajat să îmbunătățească starea națiunilor din lume la nivel global și regional.      Analizând gradul de atractivitate și de competitivitate al mai multor țări pe piața turistică, WEF a luat în considerare, printre altele, și modul în care localnicii primesc turiștii străini, cu alt...