ULTIMA ORĂ:  în M.O. nr. 679 din 5 noiembrie 2013 a fost publicat ordinul comun al Ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 3310/2013 și al Ministrului Transporturilor nr. 1365/2013, care modifică Anexa nr. 1 (Metodologia de punctare) punctul 1 și Anexa nr. 2 (Criteriile de evaluare și punctajele) punctul 8 din Ordinul comun M.A.I./M.T.I. nr. 240/1614 din 2012. Modificările aduse la atribuire trasee județenele le găsiți mai jos, la fiecare punct în parte, scrise cu portocaliu.

     În M.O. nr. 762 din 13 noiembrie 2012 s-a publicat Ordinul comun al M.A.I nr. 240/2012 și al M.T.I. nr. 1614/2012 privind aprobarea criteriilor de evaluare, a punctajelor și a metodologiei de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport, în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean.

   În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. g) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7 alin. (5) și (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor și ministrul transporturilor și infrastructurii emit următorul ordin:

Articolul 1. Se aprobă Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean  prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 2. Se aprobă Criteriile de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean, prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 3. Valabilitatea programelor de transport județene de persoane este de 74 de luni.

Articolul 4. La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 9 și 10 la Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, aprobate prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 353/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 3 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 5. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIA DE PUNCTARE

privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă ultima zi din anul anterior anului atribuirii. 

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă prima zi prevazută  în  calendarul de atribuire a traseelor din programele județene de transport.

2. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. Numărul de ani se stabilește în funcție de anul de fabricație înscris în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a autovehiculului, fără a se lua în considerare luna din an. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

3. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

4. La criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

5. La punctul 4 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte astfel: se vor lua în considerare ziua, luna și anul de când operatorul de transport rutier a deținut neîntrerupt licența de traseu pentru traseul respectiv până la data de referință  În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru vechimea neîntreruptă pe fiecare traseu în parte. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

6. La criteriul nr. 5 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul dotat cu aer condiționat care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

7. Punctajul obținut la criteriile de evaluare 1-5 se cumulează, iar din totalul rezultat se scade, după caz, punctajul aferent criteriilor 6-8.

8. În caz de egalitate de puncte la punctajul general, licența de traseu se atribuie operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin, iar în cazul în care egalitatea se menține  operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin sau, în cazul în care egalitatea se menține în continuare, operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 4 din anexa nr. 2 la ordin. În cazul în care egalitatea se menține, licența de traseu se acordă în mod echitabil solicitanților.

  ANEXA Nr. 2

CRITERIILE

de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Vechimea parcului de vehicule:

–Anul de fabricație (AF) este același cu anul atribuirii (AA) – 20 puncte;

–AF = AA – 1 – 20 puncte;

–AF = AA – 2 – 19 puncte;

–AF = AA – 3 – 18 puncte;

–AF = AA – 4 – 17 puncte;

–AF = AA – 5 – 16 puncte;

–AF = AA – 6 – 15 puncte;

–AF = AA – 7 – 14 puncte.

–AF = AA – 8 – 13 puncte

–AF = AA – 9 – 12 puncte;

–AF = AA -10 – 11 puncte;

–AF = AA -11 – 10 puncte;

–AF = AA -12 – 9 puncte;

–AF = AA -13 – 8 puncte;

–AF = AA -14 – 7 puncte;

–AF = AA -15 – 5 puncte;

–AF = AA -16 – 0 puncte.

2. În funcție de structura parcului de vehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau acelui traseu, se acordă:

–10 puncte pentru fiecare vehicul aflat în proprietate sau deținut cu contract de leasing.

Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

3. Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii:

–categoria I – 14 puncte;

–categoria II – 12 puncte;

–categoria III – 9 puncte;

–categoria IV – 5 puncte.

Autovehiculele neclasificate nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

4. Vechimea neîntreruptă pe traseu:

-8 ani sau mai mult – 12 puncte;

-7 ani – 11 puncte;

-6 ani – 10 puncte;

-5 ani – 8 puncte;

-4 ani – 6 puncte;

-3 ani – 4 puncte;

-2 ani – 2 puncte;

-1 an, mai mult de 6 luni – 1 punct.

5. Dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat – 5 puncte.

6. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 10 puncte în cazul în care se află sub incidența Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței  cu modificările și completările ulterioare.

7. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 2 puncte pentru fiecare licență de traseu, eliberată în vederea efectuării de transport de persoane prin servicii regulate, retrasă în ultimii 5 ani pe traseul respectiv, numai în situația în care măsura de retragere respectivă este definitivă.

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior, este depunctat cu un punct. 

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior,  este depunctat cu un punct pe traseul respectiv.

9. Operatorul de transport rutier nu poate participa la atribuirea traseelor județene  în cazul în care înregistrează obligații bugetare datorate și neachitate, conform certificatului de atestare fiscală.

   Aceste criterii de punctare sunt așteptate cu sufletul la gură de mai multe luni de către majoritatea operatorilor de transport rutier de persoane. Din respect pentru ei, trebuie să fac câteva OBSERVAȚII:

  • criteriul 2 este fără relevanță sau în plus, numai pentru a complica calculele, deoarece fiecare autobuz primește categoric 10 puncte. Criteriul a existat la atribuirile anterioare, când punctajul era diferențiat pentru proprietate, leasing sau închiriere și nu a catadicsit nimeni să-l șteargă. Singura mențiune „Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean” era suficientă.
  • dacă la criteriul 3 toți operatorii de transport știu că gradul de confort este conferit de certificatul de clasificare, introducerea criteriului 5, respectiv dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat, trebuia însoțită obligatoriu cu o mențiune despre documentul care atestă acest lucru. La fel și la criteriul 6 nu se menționează care este documentul legal care atestă ca un operator de transport este în procedură de insolvență.
  • pentru depunctările prevazute la criteriile 7 și 8 nu se face precizarea cine furnizează informațiile referitoare la licențele de traseu pentru ultimii 5 ani: A.R.R., I.S.C.T.R., Consiliile județene? Toate separat?
  • la criteriul 9 nu se înțelege deloc cum și când („nu poate participa”) vor fi opriți operatorii de transport cu datorii la bugetul de stat să participe la atribuire. Dacă s-a luat în calcul doar bunăcredință și onestitatea, atunci e clar.
  • ca să fie clar pentru toți se putea înscrie data de referință: 31.12.2012. Crede cineva că această metodologie și criteriile de evaluare și  punctare nu se vor modifica 20 de ani?

     Orice lucru mult așteptat vine de obicei cu multe chestii neașteptate. După părerea mea, un astfel de ordin, mai ales comun, trebuie să fie „beton” și să nu lase loc la nici o interpretare. Succes la atribuire trasee județene!


Alte articole captivante


CORUPȚIA, UN FENOMEN COMPLICAT      Corupția este definită ca o abatere de la moralitate, de la cinste, de la datorie, dar are și sensul de desfrânare, depravare, decadență, decădere, destrăbălare, etc. Dar, pentru cum este percepută astăzi de majoritatea semenilor în contextul cotidian, eu aș defini-o ca un abuz de putere pentru un câștig privat.      Fenomenul corupției nu este atât de simplu așa cum pare la prima vedere. Corupția se ...
ȚIGĂRI ÎN PACHETE SIMPLE      Toate țigările din Marea Britanie vor fi vândute în pachete simple care vor purta avertismente de sănătate înspăimântătoare, conform unei legi noi votată de deputații britanici pe 11 martie a.c. Legislația privind vânzarea de țigări în pachete simple, care va intră în vigoare din luna mai a anului viitor, a fost votată în Camera Comunelor cu 367 de voturi pentru și 113 voturi împotriva (majoritatea par...
PREGĂTIREA ȘI ATESTAREA PROFESIONALĂ ÎN TRANSPORTURILE RUTIERE ORDINUL Ministrului Transporturilor nr. 1214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregătirea și atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere      În temeiul prevederilor art. 6 alin. (3) lit. h), ale art. 111, ale art. 67 alin. (1), (3) și (4) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare, ale...
CEL MAI ÎNALT CIMITIR PE VERTICALĂ      În marile orașe găsirea unui loc de veci (se estimează că aproximativ 100 de miliarde de oameni au fost îngropați de-a lungul istoriei omenirii) este o problemă și implică costuri din ce în ce mai mari. Pentru Memorialul Necrópole Ecumênica din Santos, Brazilia, sintagma „la doi metri sub pământ” nu mai este actuală, această construcție pe verticală fiind cel mai înalt cimitir din lume.      Când a fo...
BILANȚ LA JO DE IARNĂ SOCI 2014      Despre Olimpiada de iarnă din acest an s-au spus atât lucruri rele cât și bune. După ce s-a tras linie, am să vă ofer un bilanț la JO de iarnă Soci 2014, succint, al primelor zece țări medaliate. Mi s-a părut interesant că două națiuni, cu un palmares notabil, nu au acordat premii în bani sportivilor care au luat medalii. Țara care a acordat cele mai substanțiale premii pentru medalii a fost Kazahstan:...
PILULE DIGITALE      Pe măsură ce societatea duce o luptă deschisă pentru intimitate pe Internet, oamenii de știință și cercetătorii pregătesc noi valuri de tehnologii, chiar mai intruzive: calculatoare digerabile și senzori minusculi în interiorul pastilelor. În interiorul acestor pastile sunt senzori mici și emițătoare. Le înghițiți cu apă, lapte sau orice preferați, după care  dispozitivele ajung intacte în stomac. În t...
ENERGIE PULVERIZABILĂ      Mulți oameni se bazează pe o ceașcă de cafea sau două pentru a se trezi dimineața sau beau cafea în timpul zilei de lucru. Un biochimist american a găsit o alternativă mai rapidă pentru o ceașcă de cafea, creând "energia pulverizabilă", care se pare că este  primul spray din lume cu cafeină (sau cum îi zice mai toată lumea cofeină).      Pornind de la premisa că băuturile energizante sau cafeaua sun...
INVENȚII JAPONEZE      Invențiile, în mod cert, au adus schimbări radicale în viețile noastre, făcându-le mai ușoare și mai bune. Dar există invenții mai puțin cunoscute, care ar putea fi la fel de revoluționare, dacă ar avea o șansă. De-a lungul ultimelor decenii, inventatorii japonezi au venit cu niște idei năstrușnice, unele chiar scandaloase. Ei numesc aceste invenții "chindogu", cuvânt care se poate traduce aproximativ ...
S-A SUSPENDAT ATRIBUIREA DE TRASEE 2013     Referitor la atribuirea de trasee, sentința nr. 417/17.12.2012 pronunțată de Curtea de Apel Pitești în dosarul nr. 1020/46/2012 (dispune suspendarea executării Ordinului comun nr.240/1614/01.11.2012  până la soluționarea fondului contestației) este executorie de drept și produce efecte juridice, de la data comunicării, față de toate persoanele cărora li se adresează Ordinul comun al M.A.I. și al M.T.I. ...
CEA MAI MARE REZERVAȚIE MARINĂ      Guvernul britanic a anunțat pe 18 martie că intenționează să creeze cea mai mare rezervație marină protejată din lume, asigurând că bogățiile naturale ale oceanului vor rămâne neatinse pentru generațiile viitoare.      Oficialii britanici vor impune toate restricțiile pe o suprafață de 834 334 km² (322 138 mile pătrate) în jurul insulei Pitcairn și a altor trei insule aflate în apropiere (Henderson, O...