ULTIMA ORĂ:  în M.O. nr. 679 din 5 noiembrie 2013 a fost publicat ordinul comun al Ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 3310/2013 și al Ministrului Transporturilor nr. 1365/2013, care modifică Anexa nr. 1 (Metodologia de punctare) punctul 1 și Anexa nr. 2 (Criteriile de evaluare și punctajele) punctul 8 din Ordinul comun M.A.I./M.T.I. nr. 240/1614 din 2012. Modificările aduse la atribuire trasee județenele le găsiți mai jos, la fiecare punct în parte, scrise cu portocaliu.

     În M.O. nr. 762 din 13 noiembrie 2012 s-a publicat Ordinul comun al M.A.I nr. 240/2012 și al M.T.I. nr. 1614/2012 privind aprobarea criteriilor de evaluare, a punctajelor și a metodologiei de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport, în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean.

   În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. g) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7 alin. (5) și (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor și ministrul transporturilor și infrastructurii emit următorul ordin:

Articolul 1. Se aprobă Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean  prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 2. Se aprobă Criteriile de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean, prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 3. Valabilitatea programelor de transport județene de persoane este de 74 de luni.

Articolul 4. La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 9 și 10 la Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, aprobate prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 353/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 3 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 5. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIA DE PUNCTARE

privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă ultima zi din anul anterior anului atribuirii. 

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă prima zi prevazută  în  calendarul de atribuire a traseelor din programele județene de transport.

2. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. Numărul de ani se stabilește în funcție de anul de fabricație înscris în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a autovehiculului, fără a se lua în considerare luna din an. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

3. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

4. La criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

5. La punctul 4 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte astfel: se vor lua în considerare ziua, luna și anul de când operatorul de transport rutier a deținut neîntrerupt licența de traseu pentru traseul respectiv până la data de referință  În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru vechimea neîntreruptă pe fiecare traseu în parte. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

6. La criteriul nr. 5 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul dotat cu aer condiționat care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

7. Punctajul obținut la criteriile de evaluare 1-5 se cumulează, iar din totalul rezultat se scade, după caz, punctajul aferent criteriilor 6-8.

8. În caz de egalitate de puncte la punctajul general, licența de traseu se atribuie operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin, iar în cazul în care egalitatea se menține  operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin sau, în cazul în care egalitatea se menține în continuare, operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 4 din anexa nr. 2 la ordin. În cazul în care egalitatea se menține, licența de traseu se acordă în mod echitabil solicitanților.

  ANEXA Nr. 2

CRITERIILE

de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Vechimea parcului de vehicule:

–Anul de fabricație (AF) este același cu anul atribuirii (AA) – 20 puncte;

–AF = AA – 1 – 20 puncte;

–AF = AA – 2 – 19 puncte;

–AF = AA – 3 – 18 puncte;

–AF = AA – 4 – 17 puncte;

–AF = AA – 5 – 16 puncte;

–AF = AA – 6 – 15 puncte;

–AF = AA – 7 – 14 puncte.

–AF = AA – 8 – 13 puncte

–AF = AA – 9 – 12 puncte;

–AF = AA -10 – 11 puncte;

–AF = AA -11 – 10 puncte;

–AF = AA -12 – 9 puncte;

–AF = AA -13 – 8 puncte;

–AF = AA -14 – 7 puncte;

–AF = AA -15 – 5 puncte;

–AF = AA -16 – 0 puncte.

2. În funcție de structura parcului de vehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau acelui traseu, se acordă:

–10 puncte pentru fiecare vehicul aflat în proprietate sau deținut cu contract de leasing.

Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

3. Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii:

–categoria I – 14 puncte;

–categoria II – 12 puncte;

–categoria III – 9 puncte;

–categoria IV – 5 puncte.

Autovehiculele neclasificate nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

4. Vechimea neîntreruptă pe traseu:

-8 ani sau mai mult – 12 puncte;

-7 ani – 11 puncte;

-6 ani – 10 puncte;

-5 ani – 8 puncte;

-4 ani – 6 puncte;

-3 ani – 4 puncte;

-2 ani – 2 puncte;

-1 an, mai mult de 6 luni – 1 punct.

5. Dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat – 5 puncte.

6. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 10 puncte în cazul în care se află sub incidența Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței  cu modificările și completările ulterioare.

7. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 2 puncte pentru fiecare licență de traseu, eliberată în vederea efectuării de transport de persoane prin servicii regulate, retrasă în ultimii 5 ani pe traseul respectiv, numai în situația în care măsura de retragere respectivă este definitivă.

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior, este depunctat cu un punct. 

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior,  este depunctat cu un punct pe traseul respectiv.

9. Operatorul de transport rutier nu poate participa la atribuirea traseelor județene  în cazul în care înregistrează obligații bugetare datorate și neachitate, conform certificatului de atestare fiscală.

   Aceste criterii de punctare sunt așteptate cu sufletul la gură de mai multe luni de către majoritatea operatorilor de transport rutier de persoane. Din respect pentru ei, trebuie să fac câteva OBSERVAȚII:

  • criteriul 2 este fără relevanță sau în plus, numai pentru a complica calculele, deoarece fiecare autobuz primește categoric 10 puncte. Criteriul a existat la atribuirile anterioare, când punctajul era diferențiat pentru proprietate, leasing sau închiriere și nu a catadicsit nimeni să-l șteargă. Singura mențiune „Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean” era suficientă.
  • dacă la criteriul 3 toți operatorii de transport știu că gradul de confort este conferit de certificatul de clasificare, introducerea criteriului 5, respectiv dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat, trebuia însoțită obligatoriu cu o mențiune despre documentul care atestă acest lucru. La fel și la criteriul 6 nu se menționează care este documentul legal care atestă ca un operator de transport este în procedură de insolvență.
  • pentru depunctările prevazute la criteriile 7 și 8 nu se face precizarea cine furnizează informațiile referitoare la licențele de traseu pentru ultimii 5 ani: A.R.R., I.S.C.T.R., Consiliile județene? Toate separat?
  • la criteriul 9 nu se înțelege deloc cum și când („nu poate participa”) vor fi opriți operatorii de transport cu datorii la bugetul de stat să participe la atribuire. Dacă s-a luat în calcul doar bunăcredință și onestitatea, atunci e clar.
  • ca să fie clar pentru toți se putea înscrie data de referință: 31.12.2012. Crede cineva că această metodologie și criteriile de evaluare și  punctare nu se vor modifica 20 de ani?

     Orice lucru mult așteptat vine de obicei cu multe chestii neașteptate. După părerea mea, un astfel de ordin, mai ales comun, trebuie să fie „beton” și să nu lase loc la nici o interpretare. Succes la atribuire trasee județene!


Alte articole captivante


PERIUȚA DE DINȚI PERSONALIZATĂ      Utilizarea imprimantelor 3D devine pe zi ce trece un lucru cât mai comun. Un exemplu nou pentru personalizarea lucrurilor pe care le folosim mereu este periuța pentru dinți Blizzident, care promite să curețe dantura rapid și în totalitate.      Compania care o produce folosește un model digital 3D al dinților unui individ, creat după o amprentă dentară (un mulaj complet al dinților) sau o scanare făcu...
NARCISISMUL, O BOALĂ LA MODĂ      Probabil ați auzit de cuvântul narcisism care este folosit din ce în ce mai mult în zilele noastre, de am putea crede că suntem în mijlocul unei epidemii. Termenul vine din mitologia greacă, mai exact din povestea lui Narcis care, văzându-și chipul reflectat în apă, s-a îndrăgostit de el însuși. De abia în 1980 umanitatea a recunoscut  în cele din urmă că narcisismul este o adevărată patologie. Astăzi,...
NOILE ANVELOPE MICHELIN      Despre anvelope, spre deosebire de alte piese sau echipamente auto, putem spune cu ușurință când este nevoie să fie înlocuite, printr-o simplă inspecție vizuală, prin care se poate stabili uzura. Dar marele producător de anvelope Michelin pretinde că noile anvelope Premier, all-season, care folosesc tehnologia EverGrip, ne vor face să privim lucrurile altfel decât la anvelopele tradiționale. De fapt, M...
RETRAGEREA LICENȚEI DE TRASEU: OMIRA 353/2007 vs HG 69/2012      Retragerea licenței de traseu se face, în momentul de față, prin intermediul a două acte normative care: Ordinul M.I.R.A. nr. 353/2007, modificat și completat ulterior și HGR nr. 69/2012. În continuare fac o „confruntare” între cele două: 0 O.M.I.R.A. NR. 353/2007 ART.28 (1) : „Retragerea licenței de traseu se face de către agenția A.R.R. emitentă în următoarele cazuri: (se referă numai la tr...
HARTA TERORISMULUI ȘI VIOLENȚEI      Pe site-ul AON (o societate de administrare a riscurilor și broker de asigurări) a fost publicată harta terorismului și violenței politice pentru anul 2013, o hartă care măsoară riscul de violență politică a afacerilor internaționale în 200 de țări și teritorii, bazat pe trei factori principali, ce indică forme de violență politică, care sunt susceptibile de a fi întâlnite: Terorism și sabotaj...
TESTUL PRENATAL TREBUIE SĂ FIE OBLIGATORIU      O societate sănătoasă înseamnă în primul rând oameni sănătoși. Condiția sine-qua-non pentru a fi sănătos este să te naști sănătos. Iar pentru a te naște sănătos viitoarea mamă ar trebui să facă testul prenatal, care ar trebui să devină obligatoriu în cel mai scurt timp.      Acum mai bine de cincizeci de ani au apărut primele teste prenatale. Ele s-au concretizat în timp în câteva teste invazive de ba...
FOAMEA DE ARTĂ      Foamea de artă se manifestă prin vânzări record la nivel mondial. Anul trecut (2014) au fost achiziționate cele mai multe opere de artă din istoria omenirii, valoarea totală a lucrărilor de artă tranzacționate - vândute la licitație - ajungând la valoarea de 15,2 miliarde dolari (13,5 miliarde euro), o creștere spectaculoasă de 26% față de anul precedent (2013).      În anul precedent au fost vândute ...
SEXUL PE GLOB      Brazilia, ca locul de naștere a chiloților tanga, a fost considerată o favorită clară, așa cum au fost văzuți francezii mai demult, dar se pare că grecii fac sex mai mult decât oricine. 87% dintre grecii adulți intervievați au avut o partidă de sex cel puțin o dată pe săptămână. Iată clasamentul primelor 10 țări și harta lumii pentru ceilalți: Grecia 87% Brazilia 82% Rusia 80% China 78% ...
CELE MAI SCUMPE SUBSTANȚE      Când ne gândim la aur facem imediat o analogie cu lucruri scumpe și lux. De fapt acest metal a fost încă din cele mai vechi timpuri asociat cu bogăția și puterea. Dar iată că aurul sau diamantele nu sunt cele mai scumpe substanțe sau elemente care se tranzacționează în lume la prețuri incredibile. Mai jos este lista completă a celor mai scumpe substanțe din lume, în funcție de prețul pentru un gram. 1...
LEGI CIUDATE ALE EUROPEI      Am selectat câteva legi ciudate care sunt valabile sau au rămas valabile după multe sute de ani, care sunt într-adevăr ciudate pentru zilele noastre și pentru nivelul de civilizație la care au ajuns unele țări puternice ale Europei. Distracție plăcută!      1. În Zurich au fost amenajate niște "Cabine pentru sex." Sunt doar locuri pentru ca bărbații să-și parcheze mașinile, în timp ce fac sex cu prost...