ULTIMA ORĂ:  în M.O. nr. 679 din 5 noiembrie 2013 a fost publicat ordinul comun al Ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 3310/2013 și al Ministrului Transporturilor nr. 1365/2013, care modifică Anexa nr. 1 (Metodologia de punctare) punctul 1 și Anexa nr. 2 (Criteriile de evaluare și punctajele) punctul 8 din Ordinul comun M.A.I./M.T.I. nr. 240/1614 din 2012. Modificările aduse la atribuire trasee județenele le găsiți mai jos, la fiecare punct în parte, scrise cu portocaliu.

     În M.O. nr. 762 din 13 noiembrie 2012 s-a publicat Ordinul comun al M.A.I nr. 240/2012 și al M.T.I. nr. 1614/2012 privind aprobarea criteriilor de evaluare, a punctajelor și a metodologiei de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport, în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean.

   În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. g) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7 alin. (5) și (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor și ministrul transporturilor și infrastructurii emit următorul ordin:

Articolul 1. Se aprobă Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean  prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 2. Se aprobă Criteriile de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean, prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 3. Valabilitatea programelor de transport județene de persoane este de 74 de luni.

Articolul 4. La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 9 și 10 la Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, aprobate prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 353/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 3 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 5. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIA DE PUNCTARE

privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă ultima zi din anul anterior anului atribuirii. 

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă prima zi prevazută  în  calendarul de atribuire a traseelor din programele județene de transport.

2. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. Numărul de ani se stabilește în funcție de anul de fabricație înscris în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a autovehiculului, fără a se lua în considerare luna din an. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

3. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

4. La criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

5. La punctul 4 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte astfel: se vor lua în considerare ziua, luna și anul de când operatorul de transport rutier a deținut neîntrerupt licența de traseu pentru traseul respectiv până la data de referință  În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru vechimea neîntreruptă pe fiecare traseu în parte. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

6. La criteriul nr. 5 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul dotat cu aer condiționat care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

7. Punctajul obținut la criteriile de evaluare 1-5 se cumulează, iar din totalul rezultat se scade, după caz, punctajul aferent criteriilor 6-8.

8. În caz de egalitate de puncte la punctajul general, licența de traseu se atribuie operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin, iar în cazul în care egalitatea se menține  operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin sau, în cazul în care egalitatea se menține în continuare, operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 4 din anexa nr. 2 la ordin. În cazul în care egalitatea se menține, licența de traseu se acordă în mod echitabil solicitanților.

  ANEXA Nr. 2

CRITERIILE

de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Vechimea parcului de vehicule:

–Anul de fabricație (AF) este același cu anul atribuirii (AA) – 20 puncte;

–AF = AA – 1 – 20 puncte;

–AF = AA – 2 – 19 puncte;

–AF = AA – 3 – 18 puncte;

–AF = AA – 4 – 17 puncte;

–AF = AA – 5 – 16 puncte;

–AF = AA – 6 – 15 puncte;

–AF = AA – 7 – 14 puncte.

–AF = AA – 8 – 13 puncte

–AF = AA – 9 – 12 puncte;

–AF = AA -10 – 11 puncte;

–AF = AA -11 – 10 puncte;

–AF = AA -12 – 9 puncte;

–AF = AA -13 – 8 puncte;

–AF = AA -14 – 7 puncte;

–AF = AA -15 – 5 puncte;

–AF = AA -16 – 0 puncte.

2. În funcție de structura parcului de vehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau acelui traseu, se acordă:

–10 puncte pentru fiecare vehicul aflat în proprietate sau deținut cu contract de leasing.

Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

3. Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii:

–categoria I – 14 puncte;

–categoria II – 12 puncte;

–categoria III – 9 puncte;

–categoria IV – 5 puncte.

Autovehiculele neclasificate nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

4. Vechimea neîntreruptă pe traseu:

-8 ani sau mai mult – 12 puncte;

-7 ani – 11 puncte;

-6 ani – 10 puncte;

-5 ani – 8 puncte;

-4 ani – 6 puncte;

-3 ani – 4 puncte;

-2 ani – 2 puncte;

-1 an, mai mult de 6 luni – 1 punct.

5. Dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat – 5 puncte.

6. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 10 puncte în cazul în care se află sub incidența Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței  cu modificările și completările ulterioare.

7. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 2 puncte pentru fiecare licență de traseu, eliberată în vederea efectuării de transport de persoane prin servicii regulate, retrasă în ultimii 5 ani pe traseul respectiv, numai în situația în care măsura de retragere respectivă este definitivă.

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior, este depunctat cu un punct. 

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior,  este depunctat cu un punct pe traseul respectiv.

9. Operatorul de transport rutier nu poate participa la atribuirea traseelor județene  în cazul în care înregistrează obligații bugetare datorate și neachitate, conform certificatului de atestare fiscală.

   Aceste criterii de punctare sunt așteptate cu sufletul la gură de mai multe luni de către majoritatea operatorilor de transport rutier de persoane. Din respect pentru ei, trebuie să fac câteva OBSERVAȚII:

  • criteriul 2 este fără relevanță sau în plus, numai pentru a complica calculele, deoarece fiecare autobuz primește categoric 10 puncte. Criteriul a existat la atribuirile anterioare, când punctajul era diferențiat pentru proprietate, leasing sau închiriere și nu a catadicsit nimeni să-l șteargă. Singura mențiune „Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean” era suficientă.
  • dacă la criteriul 3 toți operatorii de transport știu că gradul de confort este conferit de certificatul de clasificare, introducerea criteriului 5, respectiv dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat, trebuia însoțită obligatoriu cu o mențiune despre documentul care atestă acest lucru. La fel și la criteriul 6 nu se menționează care este documentul legal care atestă ca un operator de transport este în procedură de insolvență.
  • pentru depunctările prevazute la criteriile 7 și 8 nu se face precizarea cine furnizează informațiile referitoare la licențele de traseu pentru ultimii 5 ani: A.R.R., I.S.C.T.R., Consiliile județene? Toate separat?
  • la criteriul 9 nu se înțelege deloc cum și când („nu poate participa”) vor fi opriți operatorii de transport cu datorii la bugetul de stat să participe la atribuire. Dacă s-a luat în calcul doar bunăcredință și onestitatea, atunci e clar.
  • ca să fie clar pentru toți se putea înscrie data de referință: 31.12.2012. Crede cineva că această metodologie și criteriile de evaluare și  punctare nu se vor modifica 20 de ani?

     Orice lucru mult așteptat vine de obicei cu multe chestii neașteptate. După părerea mea, un astfel de ordin, mai ales comun, trebuie să fie „beton” și să nu lase loc la nici o interpretare. Succes la atribuire trasee județene!


Alte articole captivante


ÎNLOCUIREA ȘI REPARAREA SMALȚULUI DINȚILOR     Înlocuirea și repararea smalțului dinților se poate face, potrivit savanților niponi, coordonați de către profesorul Shigeki Hontsu de la Universitatea de Biologie din Kinki, cu o peliculă ultrafină pe bază de hidroxil-apatită, principalul component mineral din smalțul dentar.      Obs.: apatita este un mineral incolor sau colorat compus din fosfat de calce (oxid de calciu; material refractar obținut p...
CELE MAI CORUPTE ȚĂRI DIN LUME      Cele mai corupte țări din lume pentru anul în curs au fost stabilite de către Transparency International pe baza indicelui de percepție a corupției. A fost analizat nivelul de corupție în cadrul instituțiilor administrative și politice din 175 de țări și teritorii, întocmindu-se un clasament bazat pe un scor determinat pe o scară de la 0 (foarte corupt) la 100 (necorupt sau foarte curat).      Fiind o...
COSTUL UNUI APEL TELEFONIC ÎN UE       Pe data de 6 august a.c., Comisia Europeană a prezentat un raport privind prețul mediu al unei convorbiri telefonice naționale și internaționale în rețeaua mobilă în statele membre, aferent anului 2011. Tariful mediu pe minut (în eurocenți) în sectorul comunicațiilor mobile naționale      Utilizatorii telefoniei mobile de pe teritoriul Uniunii Europene plătesc tarife extrem de diferite pentru acel...
UNDE SE FABRICĂ CEA MAI BUNĂ BERE      Acum aproape trei ani am scris un articol despre cea mai bună bere din lume, numită Westvleteren 12. Azi o să vă împărtășesc câteva secrete referitoare la locul unde se fabrică cea mai bună bere.      Westvleteren este o făbricuță belgiană de bere înființată în anul 1838 în incinta abației trapiste (Trapist - ordin religios romano-catolic, o ramură a ordinului cistercian) Sfântul Sixtus, situată înt...
METODA 30-20-10      Dacă ați petrece o bună parte din zi folosind computerul, trebuie neapărat să vă relaxați ochii obosiți. Ecranele computerelor sunt luminoase și de aceea ochii nu clipesc la fel de des. Cine lucrează la calculator ore în șir, are ochii mai uscați, uneori chiar urme de roșeață.      Pentru a vă ajuta să eliminați această problemă, metoda 30-20-10 sugerează că, după fiecare 30 de minute, utilizatorul ...
LOGOURI NOI PENTRU ANUL 2013       Un logo, numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. El poate fi compus din una sau mai multe litere, o imagine sau o combinație a acestor elemente, iar în context legal logo este marca înregistrată a unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. De obicei, agenții de publicitate ...
METROU FUTURIST      Pentru a marca 150 de ani de la apariția metroului, la expoziția deschisă pe 8 octombrie la centrul expozițional Crystal în Victoria Royal Docks (Marea Britanie), Siemens a prezentat un tren subteran futurist, care ar putea deveni viitorul metroului londonez. Noul concept a fost numit Inspiro, metroul generației următoare și are un preț pe măsură: 1 milion de lire sterline pe garnitură.      Noul mo...
LED-URILE AFECTEAZĂ OCHII      Utilizarea luminii cu LED-uri a fost considerată ca o alternativă super-eficientă pentru becurile tradiționale, deoarece folosesc până la 85% mai puțină energie și fiecare bec poate avea o durată de viață de până la 10 ani. LED-urile sunt deja utilizate pe scară largă la telefoanele mobile, la televizoare, la monitoare de calculator și au început, de asemenea, să fie folosite ca un înlocuitor pentru il...
ÎNLOCUITOR PENTRU VIAGRA      Oamenii de știință au descoperit că veninul păianjenului rătăcitor brazilian (Phoneutria nigriventer) ar putea vindeca disfuncția erectilă în 20 de minute de la intrarea în corp, cu toate că păianjenul, din categoria Arahnidelor, este responsabil pentru uciderea celor mai mulți oameni, victimele murind, de obicei, în termen de o oră de la mușcătură.  Oamenii de știință considera că veninul acestuia ar ...
CORUPȚIA, UN FENOMEN COMPLICAT      Corupția este definită ca o abatere de la moralitate, de la cinste, de la datorie, dar are și sensul de desfrânare, depravare, decadență, decădere, destrăbălare, etc. Dar, pentru cum este percepută astăzi de majoritatea semenilor în contextul cotidian, eu aș defini-o ca un abuz de putere pentru un câștig privat.      Fenomenul corupției nu este atât de simplu așa cum pare la prima vedere. Corupția se ...