ULTIMA ORĂ:  în M.O. nr. 679 din 5 noiembrie 2013 a fost publicat ordinul comun al Ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 3310/2013 și al Ministrului Transporturilor nr. 1365/2013, care modifică Anexa nr. 1 (Metodologia de punctare) punctul 1 și Anexa nr. 2 (Criteriile de evaluare și punctajele) punctul 8 din Ordinul comun M.A.I./M.T.I. nr. 240/1614 din 2012. Modificările aduse la atribuire trasee județenele le găsiți mai jos, la fiecare punct în parte, scrise cu portocaliu.

     În M.O. nr. 762 din 13 noiembrie 2012 s-a publicat Ordinul comun al M.A.I nr. 240/2012 și al M.T.I. nr. 1614/2012 privind aprobarea criteriilor de evaluare, a punctajelor și a metodologiei de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport, în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean.

   În temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) lit. g) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7 alin. (5) și (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările și completările ulterioare, ministrul administrației și internelor și ministrul transporturilor și infrastructurii emit următorul ordin:

Articolul 1. Se aprobă Metodologia de punctare privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean  prevăzută în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 2. Se aprobă Criteriile de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean, prevăzute în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 3. Valabilitatea programelor de transport județene de persoane este de 74 de luni.

Articolul 4. La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 9 și 10 la Normele de aplicare a Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, aprobate prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 353/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 3 decembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 5. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

ANEXA Nr. 1

METODOLOGIA DE PUNCTARE

privind criteriile de evaluare ale operatorului de transport în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă ultima zi din anul anterior anului atribuirii. 

1. Punctajele aferente criteriilor de evaluare se stabilesc raportat la data de referință care reprezintă prima zi prevazută  în  calendarul de atribuire a traseelor din programele județene de transport.

2. La criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. Numărul de ani se stabilește în funcție de anul de fabricație înscris în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a autovehiculului, fără a se lua în considerare luna din an. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

3. La criteriul nr. 2 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

4. La criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

5. La punctul 4 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte astfel: se vor lua în considerare ziua, luna și anul de când operatorul de transport rutier a deținut neîntrerupt licența de traseu pentru traseul respectiv până la data de referință  În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru vechimea neîntreruptă pe fiecare traseu în parte. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

6. La criteriul nr. 5 din anexa nr. 2 la ordin se acordă puncte pentru fiecare autovehicul dotat cu aer condiționat care va fi utilizat la executarea traseului. Punctele se cumulează și apoi se face media aritmetică. În cazul grupelor de trasee se acordă puncte pentru fiecare autovehicul care va fi utilizat la executarea fiecărui traseu în parte. Pentru fiecare traseu din grupa de trasee se va face media aritmetică. Punctele obținute pe fiecare traseu se cumulează și se face media aritmetică.

7. Punctajul obținut la criteriile de evaluare 1-5 se cumulează, iar din totalul rezultat se scade, după caz, punctajul aferent criteriilor 6-8.

8. În caz de egalitate de puncte la punctajul general, licența de traseu se atribuie operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 3 din anexa nr. 2 la ordin, iar în cazul în care egalitatea se menține  operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 1 din anexa nr. 2 la ordin sau, în cazul în care egalitatea se menține în continuare, operatorului de transport rutier care a obținut punctajul cel mai mare la criteriul nr. 4 din anexa nr. 2 la ordin. În cazul în care egalitatea se menține, licența de traseu se acordă în mod echitabil solicitanților.

  ANEXA Nr. 2

CRITERIILE

de evaluare și punctajele care se acordă în vederea atribuirii traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic județean

1. Vechimea parcului de vehicule:

–Anul de fabricație (AF) este același cu anul atribuirii (AA) – 20 puncte;

–AF = AA – 1 – 20 puncte;

–AF = AA – 2 – 19 puncte;

–AF = AA – 3 – 18 puncte;

–AF = AA – 4 – 17 puncte;

–AF = AA – 5 – 16 puncte;

–AF = AA – 6 – 15 puncte;

–AF = AA – 7 – 14 puncte.

–AF = AA – 8 – 13 puncte

–AF = AA – 9 – 12 puncte;

–AF = AA -10 – 11 puncte;

–AF = AA -11 – 10 puncte;

–AF = AA -12 – 9 puncte;

–AF = AA -13 – 8 puncte;

–AF = AA -14 – 7 puncte;

–AF = AA -15 – 5 puncte;

–AF = AA -16 – 0 puncte.

2. În funcție de structura parcului de vehicule utilizat pentru executarea acelei curse sau acelui traseu, se acordă:

–10 puncte pentru fiecare vehicul aflat în proprietate sau deținut cu contract de leasing.

Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

3. Gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii:

–categoria I – 14 puncte;

–categoria II – 12 puncte;

–categoria III – 9 puncte;

–categoria IV – 5 puncte.

Autovehiculele neclasificate nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean.

4. Vechimea neîntreruptă pe traseu:

-8 ani sau mai mult – 12 puncte;

-7 ani – 11 puncte;

-6 ani – 10 puncte;

-5 ani – 8 puncte;

-4 ani – 6 puncte;

-3 ani – 4 puncte;

-2 ani – 2 puncte;

-1 an, mai mult de 6 luni – 1 punct.

5. Dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat – 5 puncte.

6. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 10 puncte în cazul în care se află sub incidența Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței  cu modificările și completările ulterioare.

7. Operatorul de transport rutier va fi depunctat cu un număr de 2 puncte pentru fiecare licență de traseu, eliberată în vederea efectuării de transport de persoane prin servicii regulate, retrasă în ultimii 5 ani pe traseul respectiv, numai în situația în care măsura de retragere respectivă este definitivă.

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior, este depunctat cu un punct. 

8. În cazul în care operatorul de transport rutier a renunțat la licența de traseu pentru un traseu județean din programul anterior,  este depunctat cu un punct pe traseul respectiv.

9. Operatorul de transport rutier nu poate participa la atribuirea traseelor județene  în cazul în care înregistrează obligații bugetare datorate și neachitate, conform certificatului de atestare fiscală.

   Aceste criterii de punctare sunt așteptate cu sufletul la gură de mai multe luni de către majoritatea operatorilor de transport rutier de persoane. Din respect pentru ei, trebuie să fac câteva OBSERVAȚII:

  • criteriul 2 este fără relevanță sau în plus, numai pentru a complica calculele, deoarece fiecare autobuz primește categoric 10 puncte. Criteriul a existat la atribuirile anterioare, când punctajul era diferențiat pentru proprietate, leasing sau închiriere și nu a catadicsit nimeni să-l șteargă. Singura mențiune „Autovehiculele deținute cu contract de închiriere nu pot participa la atribuirea traseelor cuprinse în programele de transport județean” era suficientă.
  • dacă la criteriul 3 toți operatorii de transport știu că gradul de confort este conferit de certificatul de clasificare, introducerea criteriului 5, respectiv dotarea autobuzului cu instalație de aer condiționat, trebuia însoțită obligatoriu cu o mențiune despre documentul care atestă acest lucru. La fel și la criteriul 6 nu se menționează care este documentul legal care atestă ca un operator de transport este în procedură de insolvență.
  • pentru depunctările prevazute la criteriile 7 și 8 nu se face precizarea cine furnizează informațiile referitoare la licențele de traseu pentru ultimii 5 ani: A.R.R., I.S.C.T.R., Consiliile județene? Toate separat?
  • la criteriul 9 nu se înțelege deloc cum și când („nu poate participa”) vor fi opriți operatorii de transport cu datorii la bugetul de stat să participe la atribuire. Dacă s-a luat în calcul doar bunăcredință și onestitatea, atunci e clar.
  • ca să fie clar pentru toți se putea înscrie data de referință: 31.12.2012. Crede cineva că această metodologie și criteriile de evaluare și  punctare nu se vor modifica 20 de ani?

     Orice lucru mult așteptat vine de obicei cu multe chestii neașteptate. După părerea mea, un astfel de ordin, mai ales comun, trebuie să fie „beton” și să nu lase loc la nici o interpretare. Succes la atribuire trasee județene!


Alte articole captivante


100 DE ANI DE CUVINTE ÎNCRUCIȘATE      Cuvintele încrucișate reprezintă una dintre cele mai răspândite forme de exerciții mentale din lume. În România sunt mai mult cunoscute ca rebus, o denumire totuși incorectă, deoarece rebusul este unul dintre genurile de probleme de enigmistică, sau careuri. Atât cuvintele încrucișate cât și integramele, apărute ulterior, sunt publicate constant în cotidiane periodice și în reviste specializate dedicate acestor tipuri de probleme. ...
PANTOFI SCUMPI FĂCUȚI ÎN EUROPA DE EST      Cumpărătorii cred că o pereche de pantofi scumpi din magazinele țărilor dezvoltate din Europa este produsă în Germania sau Italia, dar de fapt este realizată de muncitori cu salarii de mizerie în fabrici din Europa de est. O investigație asupra pieței de încălțăminte din Marea Britanie a demascat detalii înfiorătoare ale industriei europene de încălțăminte, cu salarii ilegale și condiții de muncă șocante.      Ancheta dezvăluie că...
BĂRBAȚII ȘI SOMNOLENȚA      Bărbații simt nevoia de a dormi după sex, deoarece creierul masculin este proiectat pentru a se opri după acel moment, susțin oamenii de știință. Ei au scanat creierul bărbaților înainte și în timpul orgasmului și au constatat închiderea cortexului cerebral - sau zona de "gândire". După aceea, creierul dezactivează dorința sexuală producând un val de substanțe chimice, cum ar fi oxitocina  și serotonina, care induc un efect de somn...
AMPRENTA SANGVINĂ      Îmbătrânirea umană este un proces influențat de factori genetici, stilul de viață și de mediu, dar genele dobândite sunt esențiale. Modificările moleculare care influențează felul în care îmbătrânim de-a lungul timpului sunt declanșate de modificări epigenetice. Un studiu realizat pe probe de sânge donate de către mai mult de 6.000 de perechi de gemeni a analizat pentru prima dată modificările epigenetice. Oamenii de știință au ide...
COSTUL UNUI APEL TELEFONIC ÎN UE       Pe data de 6 august a.c., Comisia Europeană a prezentat un raport privind prețul mediu al unei convorbiri telefonice naționale și internaționale în rețeaua mobilă în statele membre, aferent anului 2011. Tariful mediu pe minut (în eurocenți) în sectorul comunicațiilor mobile naționale      Utilizatorii telefoniei mobile de pe teritoriul Uniunii Europene plătesc tarife extrem de diferite pentru aceleași servicii. Cea mai mare di...
RENUNȚĂM LA FARFURII?      Spălarea vaselor nu este o treabă plăcută, chiar deloc. Cei care pot folosi o mașină de spălat vesela au, de asemenea, grijile lor. Dar, datorită unei noi invenții, spălarea farfuriilor ar putea să ajungă de domeniul trecutului. Cunoscută sub numele de Bake.A.Dish, ustensila produce farfurii, castroane, platouri sau boluri în care se pot pune orice mâncare sau alte produse alimentare de prin bucătărie.      Dispozitivul, care poat...
6 MILIARDE DE ABONAMENTE      Aproximativ trei sferturi din populația lumii are acum acces la un telefon mobil, conform unui nou studiu realizat de către Banca Mondială. “Numărul de abonamente de telefonie mobilă a crescut foarte mult în ultimii 12 de ani. Mai puțin de 1 miliard de abonamente de telefonie mobilă au fost active în anul 2000, în timp ce azi există 6 miliarde de abonamente active (pre-paid și post-paid). Numai anul trecut, utilizatorii de telefoan...
SISTEMUL “VEZI PRIN AUTOVEHICUL”      Nimănui nu îi place să fie blocat în spatele unui autovehicul mare, care se deplasează mai încet pe un drum cu două benzi de circulație. Încercarea de a-l depăși necesită atenție maximă și concentrare datorită vizibilității reduse și a manevrelor efectuate în scopul de a verifica dacă este sau nu posibilă trecerea.   O echipă de la Universitatea din Porto, susține că a găsit o soluție la această problemă. Este un sistem care permi...
PENTRU DIABETICI      Viața de zi cu zi pentru pacienții care suferă de diabet zaharat înseamnă cel puțin o înțepătura în deget. Dar acum o abordare nouă, a găsit măsura care i-ar putea elibera de supărarea constantă a unei înțepături. Cercetătorii de la o firmă numită Fraunhofer au proiectat un cip (biosenzor) extrem de mic, care poate fi plasat pe corpul pacientului și  care poate măsura nivelul de glucoză prin intermediul fluidelor corpului, cum ar f...
CAMPIONII MONDIALI AI TENISULUI      Într-un articol precedent despre tenis m-am referit doar la un anumit turneu, conservator din punct de vedere tradițional. De aceea, trebuie să împărtășesc mai departe câteva informații despre un sport care mi-a plăcut și încă îmi place enorm, la care stăpânirea psihică și puterea de concentrare face o diferență majoră la un nivel de pregătire și talent relativ egal.      Imaginile următoare fac o comparație imediată, în funcție d...