După ce a analizat profilurile a peste 141 de milioane de utilizatori proprii, LinkedIn a identificat o diferență esențială privind auto-promovarea, o diferență cheie între bărbați și femei. Raportul publicat recent de LinkedIn arată modul în care bărbații și femeile se prezintă în profiluri:  bărbații spun mai multe și enumeră mai multe informații despre ei, iar femeile se promovează și vorbesc despre succesele lor considerabil mai puțin. De asemenea, bărbații au tendința de a-și actualiza des aptitudinile profesionale pentru a evidenția mai multe experiențe de nivel înalt, îndepărtând adesea abilitățile considerate inferioare, pe când femeile includ rezumate de profil mai scurte, în medie cu 11% mai puține abilități și aptitudini decât bărbații, la niveluri similare de ocupație și experiență.

     Nu este prima dovadă care arată că auto-promovarea este mai la îndemână pentru bărbați. În decursul anilor, mai multe studii au demonstrat că femeile „suferă” la acest capitol, în special în abordările privind ocuparea unui loc de muncă, negocierea salariilor, ascensiunea în carieră etc.

     Cert este că cele două genuri folosesc serviciile rețelelor sociale diferit și cu frecvențe diferite. Și majoritatea studiilor au tras concluzia că femeile folosesc mai mult decât bărbații rețelele de socializare. De exemplu, Pinterest, Facebook și Instagram atrag mai multe femei. În general, site-urile de partajare a fotografiilor sunt mai populare în rândul femeilor. Aproximativ 77% dintre femeile online pe siturile de socializare sunt utilizatori Facebook, comparativ cu două treimi dintre bărbații online. Pe de altă parte, forumurile de discuții online sunt deosebit de populare printre bărbați. Unul din cinci utilizatori de sex masculin de pe Internet spun că citesc sau comentează pe site-uri precum Reddit, Digg sau Slashdot, comparativ cu doar 11% dintre femeile online (studiu Pew Research).

Auto-promovarea pe rețelele sociale

     Auto-promovarea se reflectă și în confidențialitate. Femeile își protejează mai mult informațiile personale și dețin mai multe profiluri private decât bărbații. Totodată, ele sunt mai preocupate să restricționeze partajarea anumitor informații (nume de familie, număr de telefon, localitate, loc de muncă etc.) prin care pot fi identificate direct. În ciuda acestor preocupări legate de politica de confidențialitate, femeile își păstrează fotografiile la zi, afișând poze în care par mai atrăgătoare, fericite și iubitoare de distracție.

     Deși bărbații și femeile au comportamente și motivații diferite pe rețelele sociale, există și unele asemănări. Studiile care au examinat veridicitatea informațiilor distribuite pe rețelele de socializare au constatat că atât bărbații cât și femeile furnizează în general informații exacte și complete despre ziua de naștere, programul de lucru, numele partenerului, planuri și obiective sau opinia politică.


Alte articole captivante


AGRICULTURA DE INTERIOR      Un depozit într-un parc industrial poate fi viitorul agriculturii sau mai bine zis a legumiculturii și grădinăritului. Dar acest lucru relativ straniu este din ce în ce mai folosit în multe zone.      Hala sau depozitul este o atmosferă curată, cu un climat controlat, plină de plante perfecte. Ele cresc 22 de ore pe zi, 365 de zile pe an, neatinse de dăunători și scăldate într-o lumină rozalie, strani...
COPII CARE NU MERG LA ȘCOALĂ      Pe 1 septembrie a.c., UNICEF a evidențiat printr-un comunicat de presă că sunt din ce în ce mai mulți copii care nu merg la școală. În primele 10 țări cu cele mai mari rate de abandon școlar aproape 2 din 5 copii, adică aproximativ 18 milioane de copii, sunt lipsiți de învățământul primar. Liberia este prima, cu cel mai mare procent de copii care nu merg la școală, aproape două treimi dintre toți copii...
CEL MAI ÎNALT POPOR MĂNÂNCĂ MULTE LACTATE      Cel mai înalt popor din lume este poporul olandez. Olandezii sunt recunoscuți ca mari băutori de lapte și mâncători de brânză și alte produse lactate. Ar putea exista o legătură?      Pentru olandezi, laptele și brânzeturile sunt esențiale, precum este orezul pentru chinezi sau ceaiul pentru englezi. S-a calculat că aproximativ o șesime din cheltuielile generale ale unui olandez reprezintă produsele l...
SIMBOLURI PE TABLOUL DE BORD      Planșa de bord informează în mod obișnuit conducătorii auto cu privire la acțiunile pe care le întreprind și, de asemenea, problemele care pot apare în funcționarea în ansamblu a autovehiculului. În ultimul timp, mașinile au devenit atât de complexe încât majoritatea șoferilor nu înțeleg multe dintre simbolurile comune de avertizare sau de informare de pe tabloul de bord. Problema este agravată de fapt...
CONCENTRAȚIA INDUSTRIEI AUTO      Industria auto a cunoscut o creștere remarcabilă în ultimii ani. În lume, companiile producătoare de autovehicule vând de toate, de la autoturisme mici și economice la mașini exotice, de milioane de dolari, pentru plutocrație. Industria auto este concentrată într-o mână de corporații mari, care dețin aproape toate mărcile sau brandurile de autoturisme ale lumii.      Concentrația industriei auto este ...
RESTAURANTE UNICE      O băutură inedită sau un cocteil deosebit, precum și o mâncare extravagantă se servesc, de obicei, în localuri cu o originalitate marcantă. Am ales câteva tipuri de restaurante extraordinare, dar totodată ciudate și fistichii, care poate o să vă placă.      1. La restaurantul Eat din Brooklyn masa se servește în tăcere. Proprietarul sau a recurs la acest concept de restaurant tăcut după ce a petrecut ...
SPRÂNCENE      Sprâncenele au fost dintotdeauna un “accesoriu” al  frumuseții feminine, iar îngrijirea lor este o preocupare constantă a doamnelor și domnișoarelor. În ultimul timp, atenția deosebită acordată sprâncenelor s-a materializat prin transplanturi (această tendință a început cu aproximativ patru ani în urmă), în speranța de a obține permanent arcuirile groase ca ale actriței Megan Fox, de exemplu. Megan ...
JOCUL DE-A DUMNEZEU: INGINERIA GENETICĂ      Ingineria genetică este o ramură a genetici care modifică genomul organismelor vii, astfel încât le conferă caracteristicile dorite. Majoritatea aplicațiilor sunt în domeniul agricol, dar și în cel animal sau chiar uman. Prin aceste modificări, am creat anumite caracteristici benefice, ca rezistența la boli, rezistența la diferiți factori de mediu (temperatură, umiditate, sol, etc.), o anumită dimensiu...
CE CAUTĂ ROMÂNII PE INTERNET (?)      V-ați întrebat vreodată ce caută românii pe Internet? S-ar putea să fiți surprinși, chiar uluiți și să începeți să faceți semnul crucii.      Mă uit din când în când pe statisticile furnizate de WordPress referitoare la termenii motorului de căutare și sunt uimit de-a dreptul de unele dintre ele. Ca să vă minunez și pe voi sau să vă fac să râdeți, am ales câteva dintre ele. Unele sunt de-a dreptul inc...
BĂRBAȚII ȘI SOMNOLENȚA      Bărbații simt nevoia de a dormi după sex, deoarece creierul masculin este proiectat pentru a se opri după acel moment, susțin oamenii de știință. Ei au scanat creierul bărbaților înainte și în timpul orgasmului și au constatat închiderea cortexului cerebral - sau zona de "gândire". După aceea, creierul dezactivează dorința sexuală producând un val de substanțe chimice, cum ar fi oxitocina  și serotonin...