După ce a analizat profilurile a peste 141 de milioane de utilizatori proprii, LinkedIn a identificat o diferență esențială privind auto-promovarea, o diferență cheie între bărbați și femei. Raportul publicat recent de LinkedIn arată modul în care bărbații și femeile se prezintă în profiluri:  bărbații spun mai multe și enumeră mai multe informații despre ei, iar femeile se promovează și vorbesc despre succesele lor considerabil mai puțin. De asemenea, bărbații au tendința de a-și actualiza des aptitudinile profesionale pentru a evidenția mai multe experiențe de nivel înalt, îndepărtând adesea abilitățile considerate inferioare, pe când femeile includ rezumate de profil mai scurte, în medie cu 11% mai puține abilități și aptitudini decât bărbații, la niveluri similare de ocupație și experiență.

     Nu este prima dovadă care arată că auto-promovarea este mai la îndemână pentru bărbați. În decursul anilor, mai multe studii au demonstrat că femeile „suferă” la acest capitol, în special în abordările privind ocuparea unui loc de muncă, negocierea salariilor, ascensiunea în carieră etc.

     Cert este că cele două genuri folosesc serviciile rețelelor sociale diferit și cu frecvențe diferite. Și majoritatea studiilor au tras concluzia că femeile folosesc mai mult decât bărbații rețelele de socializare. De exemplu, Pinterest, Facebook și Instagram atrag mai multe femei. În general, site-urile de partajare a fotografiilor sunt mai populare în rândul femeilor. Aproximativ 77% dintre femeile online pe siturile de socializare sunt utilizatori Facebook, comparativ cu două treimi dintre bărbații online. Pe de altă parte, forumurile de discuții online sunt deosebit de populare printre bărbați. Unul din cinci utilizatori de sex masculin de pe Internet spun că citesc sau comentează pe site-uri precum Reddit, Digg sau Slashdot, comparativ cu doar 11% dintre femeile online (studiu Pew Research).

Auto-promovarea pe rețelele sociale

     Auto-promovarea se reflectă și în confidențialitate. Femeile își protejează mai mult informațiile personale și dețin mai multe profiluri private decât bărbații. Totodată, ele sunt mai preocupate să restricționeze partajarea anumitor informații (nume de familie, număr de telefon, localitate, loc de muncă etc.) prin care pot fi identificate direct. În ciuda acestor preocupări legate de politica de confidențialitate, femeile își păstrează fotografiile la zi, afișând poze în care par mai atrăgătoare, fericite și iubitoare de distracție.

     Deși bărbații și femeile au comportamente și motivații diferite pe rețelele sociale, există și unele asemănări. Studiile care au examinat veridicitatea informațiilor distribuite pe rețelele de socializare au constatat că atât bărbații cât și femeile furnizează în general informații exacte și complete despre ziua de naștere, programul de lucru, numele partenerului, planuri și obiective sau opinia politică.


Alte articole captivante


FURT DE TEREN      Eu vreau să-l numesc furt, dar alții, ceva mai elevați, l-ar numi o nouă formă de colonialism.      Începând cu anul 2000 și până în 2012, peste 37 de milioane de hectare (un hectar este egal cu 10.000 m² sau 0,01 km²) de teren au fost achiziționate de către investitorii străini, în special în cele mai sărace țări ale lumii, fără consimțământul liber, prealabil, și acordul sau informarea comunităților...
PODEA DIN STICLĂ PENTRU SPORT      Folosind LED-uri pentru marcaje, firma germană ASB SYSTEMBAU a dezvoltat o nouă suprafață, din sticlă, pentru competițiile sportive - ASB Glassfloor. Sistemul poate fi folosit și adaptat, prin simpla apăsare a unui comutator, pentru marcarea instantanee a terenului unor sporturi diferite, cum ar fi de badminton, baschet, tenis, handbal sau volei. Astfel se elimină liniile de marcaj care există în mai t...
CHIRURGIE ESTETICĂ – LOCUL 25      Raportul publicat de ISAPS - International Society of Aesthetic Plastic Surgeons arată că, în anul 2011, 15 milioane de oameni din întreaga lume au apelat la chirurgia plastică pentru a-și îmbunătăți aspectul general. Chiar dacă momentan nu există datele pentru 2012, m-a uimit faptul că în România se efectuează foarte multe proceduri chirurgicale și nechirurgicale pentru nivelul de sărăcie în care ne z...
LEGI CIUDATE ALE EUROPEI      Am selectat câteva legi ciudate care sunt valabile sau au rămas valabile după multe sute de ani, care sunt într-adevăr ciudate pentru zilele noastre și pentru nivelul de civilizație la care au ajuns unele țări puternice ale Europei. Distracție plăcută!      1. În Zurich au fost amenajate niște "Cabine pentru sex." Sunt doar locuri pentru ca bărbații să-și parcheze mașinile, în timp ce fac sex cu prost...
MÂNCĂRURI NAȚIONALE TRADIȚIONALE      Mâncărurile naționale sau populare ale unei țări sunt rețete păstrate prin tradiție, de la străbuni, care au devenit consacrate, caracterizând preferințele culinare ale populației respective. Vizitatorii unei țări se interesează, de obicei, de mâncărurile specifice și de bucătăria zonei, dorind să guste mâncărurile tradiționale sau felurile de mâncare considerate naționale. Am evidențiat aici unele din...
ÎN CÂT TIMP SE DESCOMPUN LUCRURILE ARUNCATE      Expansiunea umană este evidentă și gunoaiele sau deșeurile pe care le aruncăm zilnic au început să ne sufoce. Ca un avertisment general, vă arăt în cât timp se descompun unele dintre cele mai folosite lucruri, care sunt aruncate la gunoi zilnic, săptămânal, lunar sau anual. În general, cifrele de mai jos sunt valorile medii pentru gunoaiele aruncate direct în natură, prin păduri, parcuri sau pe margine...
HARTA TERORISMULUI ȘI VIOLENȚEI      Pe site-ul AON (o societate de administrare a riscurilor și broker de asigurări) a fost publicată harta terorismului și violenței politice pentru anul 2013, o hartă care măsoară riscul de violență politică a afacerilor internaționale în 200 de țări și teritorii, bazat pe trei factori principali, ce indică forme de violență politică, care sunt susceptibile de a fi întâlnite: Terorism și sabotaj...
PC vs TABLETĂ      Dispozitivele din întreaga lume (PC-uri, tablete și telefoane mobile) o să ajungă la un total de 2,4 miliarde de unități în 2013, cu o creștere de 9% față de 2012, iar creșterea va continua, ajungând la mai mult de 2,9 miliarde de unități în 2017, potrivit Gartner Inc. (este lider mondial în cercetarea tehnologiei informației și, de asemenea, o companie de consultanță). Dar utilizarea acestor dispoziti...
ENERGIE PULVERIZABILĂ      Mulți oameni se bazează pe o ceașcă de cafea sau două pentru a se trezi dimineața sau beau cafea în timpul zilei de lucru. Un biochimist american a găsit o alternativă mai rapidă pentru o ceașcă de cafea, creând "energia pulverizabilă", care se pare că este  primul spray din lume cu cafeină (sau cum îi zice mai toată lumea cofeină).      Pornind de la premisa că băuturile energizante sau cafeaua sun...
CEL MAI LUNG AUTOBUZ DIN LUME      Pentru a umple golul dintre autobuzele urbane convenționale și alte tipuri de autovehicule de transport persoane, un grup de ingineri de la institutul de cercetare german FRAUNHOFER IVI a dezvoltat proiectul celui mai lung autobuz din lume, oferind totodată și posibilitatea pentru un transport ecologic.  Cu o lungime de mai mult de 30 de metri, autobuzul poate transporta 256 de pasageri și este capabil...