Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.

Olay

     Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul al 4- lea pe locul al 3-lea anul trecut, anul acesta fiind pe locul doi. L’Oréal  a avut o creștere a valorii brand-ului de 952 milioane dolari, mai mult decât orice altă marcă, prin exploatarea eficientă a patrimoniului său. Marca emblematică a națiunii franceze este sinonimă cu luxul, ajungând să exporte bunuri în SUA în valoare de 26 miliarde dolari în 2012. În continuare L’Oréal vizează piețele emergente, precum Brazilia și China și și-a propus o creștere a veniturilor de 12%.

     Iată clasamentul primelor 50 de brand-uri din industria cosmetică mondială, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în miliarde de dolari americani ($). Pentru alte informații despre firme, oferite de Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Olay 11,709 11,756 AA+ AA
2

3 L’Oréal 8,696 7,744 AAA- AAA-
3

4 Neutrogena 6,940 6,248 AA+ AAA-
4

5 Nivea 5,843 5,574 AA+ AA+
5

6 Lancôme 5,508 5,095 AA+ AAA-
6

2 Avon 5,169 7,901 AA- AA+
7

7 Dove 4,242 5,045 AA AA
8

8 Estée Lauder 3,870 3,716 AA+ AA
9

9 Biore 3,378 3,336 AA AA-
10

14 Christian Dior 2,952 2,540 AAA AAA-
11

12 Pantene 2,910 2,643 AA AA
12

18 Chanel 2,813 2,292 AAA AAA
13

15 Aveeno 2,793 2,384 AA AA+
14

16 Garnier 2,632 2,340 AAA- AA
15

11 Schwarzkopf 2,420 2,682 AA- A+
16

20 Maybelline 2,398 2,016 AAA- AA+
17

19 Clarins 2,375 2,018 AA+ AA
18

10 Shiseido 2,203 2,907 AA+ AA+
19

21 Clean & Clear 2,196 1,990 AA AA
20

17 Natura 1,849 2,332 AA+ AA-
21

23 L’Occitane 1,698 1,611 AA- AA-
22

29 Johnson’s 1,513 1,148 AA+ AA+
23

13 Lux 1,501 2,541 AA- AA-
24

27 M.A.C. 1,382 1,258 AAA- AA+
25

30 Kérastase 1,360 1,138 AA AA+
26

32 Redken 1,285 1,024 AA AA
27

22 Rexona 1,203 1,183 A A+
28

26 Biotherm 1,174 1,277 AA+ AA+
29

28 Vichy 1,170 1,172 AA AA+
30

25 Oriflame 1,151 1,310 AA- AA
31

36 Matrix 1,133 871 AA AA+
32

Clearasil 1,127 AA
33

42 Rimmel 1,109 615 A+ A+
34

35 Yves Saint Laurent 1,092 915 AAA- AAA-
35

33 The Body Shop 1,063 977 AA+ AA
36

Pola Orbis 1,017 A+
37

31 Sunsilk 902 1,135 A A+
38

37 Clinique 885 790 AAA- AAA-
39

40 Softsoap 826 754 AA- AA
40

41 Irish Spring 655 715 A+ A+
41

47 Coty 562 409 AA AA
42

34 Revlon 561 922 A A-
43

49 Elizabeth Arden 502 353 AA AA-
44

43 Eucerin 487 557 A+ A+
45

46 RoC 481 472 AA AAA-
46

38 La Roche-Posay 456 778 AA AA+
47

45 KOSÉ 452 473 A+ AA
48

Head & Shoulders 423 AA-
49

48 Kiehl’s 416 379 AA AA+
50

44 Speed Stick 402 498 AA- A+

     Alte trei mărci renumite, Neutrogena, Nivea și Lancôme completează clasamentul primelor 5, cu creșteri ale valorii brand-urilor. Avon are o cădere spectaculoasă, de pe locul al doilea anul trecut pe locul al șaselea anul acesta, pierzând ca valoare aproximativ 2,7 miliarde de dolari, după o altă pierdere de 2,3 miliarde de dolari în perioada 2011-2012 (o diminuare cu 5 miliarde de dolari față de acum doi ani, cam cât este valoarea sa actuală).  Această scădere dramatică a valorii de brand sugerează un nivel scăzut al încrederii investitorilor, după o scădere a veniturilor de peste 5% și o pierdere de 42,5 milioane de dolari în 2012.

Neutrogena

     Dar totuși „industria de frumusețe” la nivel mondial continuă să meargă bine, pe un drum ascendent. Nu este deloc surprinzător că vânzările de produse de înfrumusețare pentru femei (și chiar pentru bărbați) sunt tot mai mari, deoarece economiile în curs de dezvoltare sunt acaparate, pe segmente, an de an. Sălile de cosmetică și magazinele specializate din întreaga lume continuă să fie locuri deosebit de căutate, care prezintă interes oricând, în ciuda competiției în creștere cu vânzările de pe Internet.

Sursa : Brand Finance


Alte articole captivante


TELEPORTARE      Două echipe de cercetători au extins raza de acțiune a teleportării cuantice la lungimi fără precedent. Această cercetare revoluționară ar putea fi un pas uriaș spre crearea de computere cuantice și alte tehnologii de exploatare la viteze mult peste limitele actuale.      Cu toate că până la teleportarea în timp a oamenilor este încă un drum extrem de lung și mai este mult de muncit, cercetătorii cred...
FEMEILE PLÂNG MAI MULT DECÂT BĂRBAȚII      Studiile psihologice efectuate până acum au constatat că, în medie, femeile plâng de 2-5 ori pe lună și 3-5 ori mai des decât bărbații. Femeile plâng mai mult decât bărbații indiferent de țară, deși în anumite țări decalajul este mai mare decât la altele, diferența fiind dată mai ales de cultură, precum și de alți factori.      În mod tradițional, rolul bărbaților în societățile moderne poate fi carac...
PROFIT BANCAR      La o zi după ce o instituție financiară cheie - Bank for International Settlements (Banca Reglementărilor Internaționale), care promovează cooperarea monetară și financiară internațională și oferă, de asemenea, servicii bancare doar pentru băncile centrale și alte organizații internaționale - a avertizat că se produce o nouă „euforie” în piețele bancare, date publicate pentru anul trecut arată un profi...
INVENȚII JAPONEZE      Invențiile, în mod cert, au adus schimbări radicale în viețile noastre, făcându-le mai ușoare și mai bune. Dar există invenții mai puțin cunoscute, care ar putea fi la fel de revoluționare, dacă ar avea o șansă. De-a lungul ultimelor decenii, inventatorii japonezi au venit cu niște idei năstrușnice, unele chiar scandaloase. Ei numesc aceste invenții "chindogu", cuvânt care se poate traduce aproximativ ...
ALCOOLUL NU ÎNCĂLZEȘTE CORPUL      Multă lume crede că alcoolul crește temperatura corpului și, de aceea, este chiar folosit pentru a preveni hipotermia. De fapt, este exact invers: alcoolul nu încălzește corpul, ci ajută la scăderea temperaturii generale a organismului uman. Acest lucru s-a încetățenit în mod greșit în mintea oamenilor probabil datorită faptului că persoanele care consumă băuturi alcoolice simt imediat o căldură care l...
INDICII DE ȚARĂ      Există numeroase studii sau clasamente care încearcă să evalueze țările în baza rezultatelor economice, a mediului de afaceri, a nivelului de trai, a consumului sau producției, etc., dar mai puține în ceea ce privește contribuția acestor țări la nivel educațional, cultural și umanitar față de restul lumii. Indicele de “bunătate” a țărilor încearcă să evidențieze națiunile și regiunile care într-adevăr ...
PREGĂTIREA ȘI ATESTAREA PROFESIONALĂ ÎN TRANSPORTURILE RUTIERE ORDINUL Ministrului Transporturilor nr. 1214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregătirea și atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere      În temeiul prevederilor art. 6 alin. (3) lit. h), ale art. 111, ale art. 67 alin. (1), (3) și (4) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare, ale...
CHEIE PENTRU ADOLESCENȚI      Părinții pot acum limita viteza de deplasare a mașinilor pe care le folosesc copii lor cu ajutorul unui nou tip de cheie de contact, care va fi introdusă pe piața din Marea Britanie  luna viitoare. Cheia este produsa de Ford, se numește MyKey, și poate pune restricții asupra șoferilor, folosind tastele speciale. Autovehiculul recunoaște mai multe chei diferite care pot fi setate și ajustate în funcție ...
MĂRUL ARCTIC      Schimbarea culorii merelor are loc la scurt timp după taiere și se datorează enzimelor (substanțe complexe, cu molecule foarte mari care se formează în organismul viu și stau la baza funcțiunilor sale vitale). Când miezul fructului intră în contact cu aerul, se produc modificări de natură biochimică prin acțiunea catalitică a enzimelor oxidative asupra substanțelor ce conțin grupări fenolice în molecul...
CREȘTEREA ECONOMICĂ MONDIALĂ      Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE sau OECD in English) a redus previziunile pentru creșterea economică la nivel mondial. Față de previziunile din luna mai, în loc de o creștere economică de 3,6% pentru anul 2013 și de 5,8% pentru anul viitor, OCDE preconizează doar o creștere de 2,7% pentru anul acesta și de 3,6% pentru 2014.      Notă: Săgeata verde înseamnă o creștere în a...