Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.

Olay

     Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul al 4- lea pe locul al 3-lea anul trecut, anul acesta fiind pe locul doi. L’Oréal  a avut o creștere a valorii brand-ului de 952 milioane dolari, mai mult decât orice altă marcă, prin exploatarea eficientă a patrimoniului său. Marca emblematică a națiunii franceze este sinonimă cu luxul, ajungând să exporte bunuri în SUA în valoare de 26 miliarde dolari în 2012. În continuare L’Oréal vizează piețele emergente, precum Brazilia și China și și-a propus o creștere a veniturilor de 12%.

     Iată clasamentul primelor 50 de brand-uri din industria cosmetică mondială, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în miliarde de dolari americani ($). Pentru alte informații despre firme, oferite de Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Olay 11,709 11,756 AA+ AA
2

3 L’Oréal 8,696 7,744 AAA- AAA-
3

4 Neutrogena 6,940 6,248 AA+ AAA-
4

5 Nivea 5,843 5,574 AA+ AA+
5

6 Lancôme 5,508 5,095 AA+ AAA-
6

2 Avon 5,169 7,901 AA- AA+
7

7 Dove 4,242 5,045 AA AA
8

8 Estée Lauder 3,870 3,716 AA+ AA
9

9 Biore 3,378 3,336 AA AA-
10

14 Christian Dior 2,952 2,540 AAA AAA-
11

12 Pantene 2,910 2,643 AA AA
12

18 Chanel 2,813 2,292 AAA AAA
13

15 Aveeno 2,793 2,384 AA AA+
14

16 Garnier 2,632 2,340 AAA- AA
15

11 Schwarzkopf 2,420 2,682 AA- A+
16

20 Maybelline 2,398 2,016 AAA- AA+
17

19 Clarins 2,375 2,018 AA+ AA
18

10 Shiseido 2,203 2,907 AA+ AA+
19

21 Clean & Clear 2,196 1,990 AA AA
20

17 Natura 1,849 2,332 AA+ AA-
21

23 L’Occitane 1,698 1,611 AA- AA-
22

29 Johnson’s 1,513 1,148 AA+ AA+
23

13 Lux 1,501 2,541 AA- AA-
24

27 M.A.C. 1,382 1,258 AAA- AA+
25

30 Kérastase 1,360 1,138 AA AA+
26

32 Redken 1,285 1,024 AA AA
27

22 Rexona 1,203 1,183 A A+
28

26 Biotherm 1,174 1,277 AA+ AA+
29

28 Vichy 1,170 1,172 AA AA+
30

25 Oriflame 1,151 1,310 AA- AA
31

36 Matrix 1,133 871 AA AA+
32

Clearasil 1,127 AA
33

42 Rimmel 1,109 615 A+ A+
34

35 Yves Saint Laurent 1,092 915 AAA- AAA-
35

33 The Body Shop 1,063 977 AA+ AA
36

Pola Orbis 1,017 A+
37

31 Sunsilk 902 1,135 A A+
38

37 Clinique 885 790 AAA- AAA-
39

40 Softsoap 826 754 AA- AA
40

41 Irish Spring 655 715 A+ A+
41

47 Coty 562 409 AA AA
42

34 Revlon 561 922 A A-
43

49 Elizabeth Arden 502 353 AA AA-
44

43 Eucerin 487 557 A+ A+
45

46 RoC 481 472 AA AAA-
46

38 La Roche-Posay 456 778 AA AA+
47

45 KOSÉ 452 473 A+ AA
48

Head & Shoulders 423 AA-
49

48 Kiehl’s 416 379 AA AA+
50

44 Speed Stick 402 498 AA- A+

     Alte trei mărci renumite, Neutrogena, Nivea și Lancôme completează clasamentul primelor 5, cu creșteri ale valorii brand-urilor. Avon are o cădere spectaculoasă, de pe locul al doilea anul trecut pe locul al șaselea anul acesta, pierzând ca valoare aproximativ 2,7 miliarde de dolari, după o altă pierdere de 2,3 miliarde de dolari în perioada 2011-2012 (o diminuare cu 5 miliarde de dolari față de acum doi ani, cam cât este valoarea sa actuală).  Această scădere dramatică a valorii de brand sugerează un nivel scăzut al încrederii investitorilor, după o scădere a veniturilor de peste 5% și o pierdere de 42,5 milioane de dolari în 2012.

Neutrogena

     Dar totuși „industria de frumusețe” la nivel mondial continuă să meargă bine, pe un drum ascendent. Nu este deloc surprinzător că vânzările de produse de înfrumusețare pentru femei (și chiar pentru bărbați) sunt tot mai mari, deoarece economiile în curs de dezvoltare sunt acaparate, pe segmente, an de an. Sălile de cosmetică și magazinele specializate din întreaga lume continuă să fie locuri deosebit de căutate, care prezintă interes oricând, în ciuda competiției în creștere cu vânzările de pe Internet.

Sursa : Brand Finance


Alte articole captivante


BĂRBAȚII ȘI SOMNOLENȚA      Bărbații simt nevoia de a dormi după sex, deoarece creierul masculin este proiectat pentru a se opri după acel moment, susțin oamenii de știință. Ei au scanat creierul bărbaților înainte și în timpul orgasmului și au constatat închiderea cortexului cerebral - sau zona de "gândire". După aceea, creierul dezactivează dorința sexuală producând un val de substanțe chimice, cum ar fi oxitocina  și serotonin...
SPERANȚA DE VIAȚĂ ÎN LUME      Această hartă în culori diferite relevă diferența uluitoare a speranței de viață în 222 de țări din lume. Harta arată clar că oamenii trăiesc mai mult în țările dezvoltate, cu sisteme de asistență medicală finanțate de stat, cum ar fi Japonia, Canada și Marea Britanie, care au fiecare speranța medie de viață de peste 80 de ani.      Paradisul numit Monaco are cea mai mare speranță de viață din lume,...
POST-IT CU DATE      Transferul de date din/la calculatorul dumneavoastră ar putea fi în curând extrem de  simplu, prin folosirea unui post-it cu date. Oameni de știință pricepuți au creat dispozitive de stocare a datelor care arată ca etichetele cu lipici, cunoscute sub denumirea de post-it. Transferul de fișiere se face pur și simplu prin lipirea (fixarea) post-it-ului cu memorie pe partea din față a unui calculator sau ...
VIAGRA PENTRU FEMEI      Emotional Brain, o companie cu sediul în Olanda și SUA, dezvoltă în prezent două medicamente pentru tratamentul tulburării hipo-active a dorinței sexuale, adică a apetitului sexual scăzut la femei. Spre deosebire de medicamentul pentru bărbați, Viagra, care se ocupă cu „mecanica” realizării erecției, medicamentele gen viagra pentru femei vizează în plus zonele din creier legate de dorința sexuală. Noil...
80 DE BĂUTURI TRADIȚIONALE      Prezentarea grafică următoare face un tur prin lume dezvăluind, în ordine alfabetică, băuturile cele mai populare din 80 de țări, care le produc probabil cel mai bine și le savurează cu nesaț, mult mai mult decât oricine altcineva.      Câteva scurte explicații pentru unele dintre ele: Absint - este o băutură alcoolică tare (45–74% alcool în volum) preparată din frunzele unei specii de pelin...
MANUAL PENTRU TURIȘTI      Conform unui sondaj realizat de Triposo, americanii și-au consolidat reputația de cei mai răi turiști din lume, fiind caracterizați ca nepoliticoși, gălăgioși, grași și alegând o vestimentație total neadecvată. Sunt urmați de turiștii din Marea Britanie, care au cel mai rău comportament, de ruși, nepoliticoși, zgomotoși și mereu beți, de chinezi, care copleșesc numeric și de australieni. Clasamentul ru...
PRAFUL COSMIC INVADEAZĂ ATMOSFERA      Suntem conștienți, dar totodată nepăsători, că Pământul devine din ce în ce mai murdar. Dar probabil nu știți că o parte din această murdărie provine din spațiu. În fiecare zi, atmosfera Pământului este invadată de praf provenit de la meteoriți, de toate formele și mărimile, comete, asteroizi și planete vechi, apuse demult. Acest nor de particule fine, incredibil de mici, asemănătoare ca dimensiune cu ...
MATERIAL ANTIBACTERIAN      Imaginați-vă o cameră de spital, mânerele ușilor, întrerupătoarele pentru lumină, suprafețele și ustensilele din bucătărie, telefoane, telecomenzi sau orice alte lucruri de care suntem conștienți că au multe bacterii să devină suprafețe lipsite de germeni și microbi, fără a folosi nici o picătură de dezinfectant sau alte produse antibacteriene și fără a fi nevoie de apă sau fierbere.      Acest lucru ...
CEL MAI MARE IAHT DIN LUME       Odată cu lansarea iahtului Azzam, miliardarul rus Roman Abramovici nu mai poate pretinde că este proprietarul celui mai mare yacht din lume. Azzam are 180 de metri lungime, aproape cât două terenuri de fotbal, cu 10 metri mai mult decât Eclipse și mai încăpător decât multe nave de croazieră normale. Dar lungimea iahtului, ca și lățimea de peste 20 de metri, ar putea fi de fapt un dezavantaj, pentru că...
PRIMA CĂSĂTORIE CU UN ROBOT      După ce acum vreo șapte ani un robot a oficiat căsătoria a doi tineri japonezi care s-au cunoscut grație unei pasiuni comune - robotica, anul acesta a avut loc prima căsătorie cu un robot. Un inginer chinez (Zheng Jiajia, de 31 de ani) s-a căsătorit cu o femeie-robot construită chiar de el, într-o ceremonie la care au participat mama sa, prieteni și colegi, a scris situl Sina.com.      Mireasa are doa...