Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.

Olay

     Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul al 4- lea pe locul al 3-lea anul trecut, anul acesta fiind pe locul doi. L’Oréal  a avut o creștere a valorii brand-ului de 952 milioane dolari, mai mult decât orice altă marcă, prin exploatarea eficientă a patrimoniului său. Marca emblematică a națiunii franceze este sinonimă cu luxul, ajungând să exporte bunuri în SUA în valoare de 26 miliarde dolari în 2012. În continuare L’Oréal vizează piețele emergente, precum Brazilia și China și și-a propus o creștere a veniturilor de 12%.

     Iată clasamentul primelor 50 de brand-uri din industria cosmetică mondială, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în miliarde de dolari americani ($). Pentru alte informații despre firme, oferite de Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Olay 11,709 11,756 AA+ AA
2

3 L’Oréal 8,696 7,744 AAA- AAA-
3

4 Neutrogena 6,940 6,248 AA+ AAA-
4

5 Nivea 5,843 5,574 AA+ AA+
5

6 Lancôme 5,508 5,095 AA+ AAA-
6

2 Avon 5,169 7,901 AA- AA+
7

7 Dove 4,242 5,045 AA AA
8

8 Estée Lauder 3,870 3,716 AA+ AA
9

9 Biore 3,378 3,336 AA AA-
10

14 Christian Dior 2,952 2,540 AAA AAA-
11

12 Pantene 2,910 2,643 AA AA
12

18 Chanel 2,813 2,292 AAA AAA
13

15 Aveeno 2,793 2,384 AA AA+
14

16 Garnier 2,632 2,340 AAA- AA
15

11 Schwarzkopf 2,420 2,682 AA- A+
16

20 Maybelline 2,398 2,016 AAA- AA+
17

19 Clarins 2,375 2,018 AA+ AA
18

10 Shiseido 2,203 2,907 AA+ AA+
19

21 Clean & Clear 2,196 1,990 AA AA
20

17 Natura 1,849 2,332 AA+ AA-
21

23 L’Occitane 1,698 1,611 AA- AA-
22

29 Johnson’s 1,513 1,148 AA+ AA+
23

13 Lux 1,501 2,541 AA- AA-
24

27 M.A.C. 1,382 1,258 AAA- AA+
25

30 Kérastase 1,360 1,138 AA AA+
26

32 Redken 1,285 1,024 AA AA
27

22 Rexona 1,203 1,183 A A+
28

26 Biotherm 1,174 1,277 AA+ AA+
29

28 Vichy 1,170 1,172 AA AA+
30

25 Oriflame 1,151 1,310 AA- AA
31

36 Matrix 1,133 871 AA AA+
32

Clearasil 1,127 AA
33

42 Rimmel 1,109 615 A+ A+
34

35 Yves Saint Laurent 1,092 915 AAA- AAA-
35

33 The Body Shop 1,063 977 AA+ AA
36

Pola Orbis 1,017 A+
37

31 Sunsilk 902 1,135 A A+
38

37 Clinique 885 790 AAA- AAA-
39

40 Softsoap 826 754 AA- AA
40

41 Irish Spring 655 715 A+ A+
41

47 Coty 562 409 AA AA
42

34 Revlon 561 922 A A-
43

49 Elizabeth Arden 502 353 AA AA-
44

43 Eucerin 487 557 A+ A+
45

46 RoC 481 472 AA AAA-
46

38 La Roche-Posay 456 778 AA AA+
47

45 KOSÉ 452 473 A+ AA
48

Head & Shoulders 423 AA-
49

48 Kiehl’s 416 379 AA AA+
50

44 Speed Stick 402 498 AA- A+

     Alte trei mărci renumite, Neutrogena, Nivea și Lancôme completează clasamentul primelor 5, cu creșteri ale valorii brand-urilor. Avon are o cădere spectaculoasă, de pe locul al doilea anul trecut pe locul al șaselea anul acesta, pierzând ca valoare aproximativ 2,7 miliarde de dolari, după o altă pierdere de 2,3 miliarde de dolari în perioada 2011-2012 (o diminuare cu 5 miliarde de dolari față de acum doi ani, cam cât este valoarea sa actuală).  Această scădere dramatică a valorii de brand sugerează un nivel scăzut al încrederii investitorilor, după o scădere a veniturilor de peste 5% și o pierdere de 42,5 milioane de dolari în 2012.

Neutrogena

     Dar totuși „industria de frumusețe” la nivel mondial continuă să meargă bine, pe un drum ascendent. Nu este deloc surprinzător că vânzările de produse de înfrumusețare pentru femei (și chiar pentru bărbați) sunt tot mai mari, deoarece economiile în curs de dezvoltare sunt acaparate, pe segmente, an de an. Sălile de cosmetică și magazinele specializate din întreaga lume continuă să fie locuri deosebit de căutate, care prezintă interes oricând, în ciuda competiției în creștere cu vânzările de pe Internet.

Sursa : Brand Finance


Alte articole captivante


MÂNCĂRURI NAȚIONALE TRADIȚIONALE      Mâncărurile naționale sau populare ale unei țări sunt rețete păstrate prin tradiție, de la străbuni, care au devenit consacrate, caracterizând preferințele culinare ale populației respective. Vizitatorii unei țări se interesează, de obicei, de mâncărurile specifice și de bucătăria zonei, dorind să guste mâncărurile tradiționale sau felurile de mâncare considerate naționale. Am evidențiat aici unele din...
ELIXIRUL VIEȚII POATE FI O BACTERIE      Elixirul vieții, o băutură cu proprietăți miraculoase, a fost căutat de alchimiști încă din Evul Mediu pentru viața (tinerețea) veșnică. Cercetătorii ruși au anunțat că o simplă bacterie, denumită Bacillus F, poate fi secretul în creșterea longevității și stimularea sistemului imunitar.      Bacteria, care are vârsta de 3,5 milioane de ani, a fost descoperită în 2009 de Anatoli Brouchkov, un cercetăto...
SCHIMBAREA CULORII OCHILOR      După ce v-am oferit tratamente la SPA, după ce am încercat să vă schimb destinul și am recomandat o dietă extremă, azi revin cu o altă „găselniță” a chirurgiei estetice și anume schimbarea culorii ochilor.      Cei nemulțumiți de felul cum arată pot lua în calcul o modalitate nouă pentru a-și schimba aspectul general, prin schimbarea permanentă a culorii ochilor, o procedură destul de controversată, c...
SPAM-UL LA NIVEL MONDIAL      Spamming sau spam este procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, de cele mai multe ori cu caracter comercial, de publicitate pentru produse și servicii dubioase, practicată în industria marketingului electronic și de proprietarii de site-uri pornografice. Spam-ul se distinge prin caracterul agresiv, repetat și prin privarea de dreptul la opțiune.      Mesajele electronice nesolicitat...
STRATEGII PENTRU ATRAGEREA CUMPĂRĂTORILOR      Marile magazine mizează pe tehnici și strategii pentru atragerea cumpărătorilor. Indiferent de anotimp, comercianții marilor lanțuri de magazine au învățat o serie de mici trucuri de marketing, mai mult sau mai puțin mascate, pentru a-și determina clienții să cumpere cât mai mult. Orice comerciant speră ca, pe lângă produsul necesar pentru care ați intrat în magazin, să mai puneți în coș și altele, car...
ORAȘELE LUMII CU CELE MAI MARI BLOCAJE ÎN TRAFIC      În ultimii ani, traficul în marile orașe ale lumii, extrem de aglomerate și fără o infrastructură adecvată pentru dezvoltarea din ultimii ani, a devenit un adevărat coșmar pentru conducătorii auto dintr-un motiv simplu, inimaginabil acum câțiva zeci de ani pentru omenire: blocaje în trafic.      Potrivit unui studiu realizat de producătorul de sisteme de navigație TomTom, șoferii, care trebuie să călă...
MOTOARE INTELIGENTE      Volvo Car Group la lansa în această toamnă o noua familie de motoare - VEA (Volvo Engine Architecture), care folosesc pentru prima dată tehnologia i-ART, care ajută la reducerea consumului de combustibil la motoarele diesel și creșterea puterii.      În loc de a folosi senzorul de presiune tradițional, i-ART monitorizează continuu fiecare injector și controlează injecția și arderea în fiecare dintre c...
INFIDELITATE      În luna iunie anul acesta, cercetătorii de la Universitatea din Indiana (SUA) au efectuat un studiu și au descoperit că femeile înșeală aproape la fel de mult ca și bărbații: 23 la sută dintre bărbați și 19 la sută dintre femei au admis că sunt infideli. Cu toate acestea, motivele femeilor și ale bărbaților sunt adesea diferite, femeile fiind mai mult conduse de latura emoțională . Cercetătorii au publ...
WASH-it      Poate inspirat din avertismentele de secetă și de memento-ul "folosiți apa cu înțelepciune", niște inventatori turci au conceput o mașină de spălat care are și duș (sau invers). Combinația aceasta se numește "Wash-it" și permite utilizatorilor să-și spele hainele în timp ce ei fac duș, în scopul de a economisi apă. Echipa de designeri a declarat: "Washit este un produs care ne schimbă rutina de zi cu z...
FURIA LA VOLAN ȘI AGRESIVITATEA ÎN TRAFIC      Acțiunile unui alt șofer pe un drum rutier pot fi frustrante, provocându-i pe ceilalți să reacționeze cu o mânie surprinzătoare, nejustificată, numită furia la volan. În timp ce mânia (furia) ca o emoție în sine nu este greșită, ea poate fi potențial mai periculoasă atunci când suntem la volanul unei mașini. Eu cred că toți cei care conduc autovehicule, fără excepție, au experimentat furia la volan.  ...