Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.

Olay

     Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul al 4- lea pe locul al 3-lea anul trecut, anul acesta fiind pe locul doi. L’Oréal  a avut o creștere a valorii brand-ului de 952 milioane dolari, mai mult decât orice altă marcă, prin exploatarea eficientă a patrimoniului său. Marca emblematică a națiunii franceze este sinonimă cu luxul, ajungând să exporte bunuri în SUA în valoare de 26 miliarde dolari în 2012. În continuare L’Oréal vizează piețele emergente, precum Brazilia și China și și-a propus o creștere a veniturilor de 12%.

     Iată clasamentul primelor 50 de brand-uri din industria cosmetică mondială, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în miliarde de dolari americani ($). Pentru alte informații despre firme, oferite de Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Olay 11,709 11,756 AA+ AA
2

3 L’Oréal 8,696 7,744 AAA- AAA-
3

4 Neutrogena 6,940 6,248 AA+ AAA-
4

5 Nivea 5,843 5,574 AA+ AA+
5

6 Lancôme 5,508 5,095 AA+ AAA-
6

2 Avon 5,169 7,901 AA- AA+
7

7 Dove 4,242 5,045 AA AA
8

8 Estée Lauder 3,870 3,716 AA+ AA
9

9 Biore 3,378 3,336 AA AA-
10

14 Christian Dior 2,952 2,540 AAA AAA-
11

12 Pantene 2,910 2,643 AA AA
12

18 Chanel 2,813 2,292 AAA AAA
13

15 Aveeno 2,793 2,384 AA AA+
14

16 Garnier 2,632 2,340 AAA- AA
15

11 Schwarzkopf 2,420 2,682 AA- A+
16

20 Maybelline 2,398 2,016 AAA- AA+
17

19 Clarins 2,375 2,018 AA+ AA
18

10 Shiseido 2,203 2,907 AA+ AA+
19

21 Clean & Clear 2,196 1,990 AA AA
20

17 Natura 1,849 2,332 AA+ AA-
21

23 L’Occitane 1,698 1,611 AA- AA-
22

29 Johnson’s 1,513 1,148 AA+ AA+
23

13 Lux 1,501 2,541 AA- AA-
24

27 M.A.C. 1,382 1,258 AAA- AA+
25

30 Kérastase 1,360 1,138 AA AA+
26

32 Redken 1,285 1,024 AA AA
27

22 Rexona 1,203 1,183 A A+
28

26 Biotherm 1,174 1,277 AA+ AA+
29

28 Vichy 1,170 1,172 AA AA+
30

25 Oriflame 1,151 1,310 AA- AA
31

36 Matrix 1,133 871 AA AA+
32

Clearasil 1,127 AA
33

42 Rimmel 1,109 615 A+ A+
34

35 Yves Saint Laurent 1,092 915 AAA- AAA-
35

33 The Body Shop 1,063 977 AA+ AA
36

Pola Orbis 1,017 A+
37

31 Sunsilk 902 1,135 A A+
38

37 Clinique 885 790 AAA- AAA-
39

40 Softsoap 826 754 AA- AA
40

41 Irish Spring 655 715 A+ A+
41

47 Coty 562 409 AA AA
42

34 Revlon 561 922 A A-
43

49 Elizabeth Arden 502 353 AA AA-
44

43 Eucerin 487 557 A+ A+
45

46 RoC 481 472 AA AAA-
46

38 La Roche-Posay 456 778 AA AA+
47

45 KOSÉ 452 473 A+ AA
48

Head & Shoulders 423 AA-
49

48 Kiehl’s 416 379 AA AA+
50

44 Speed Stick 402 498 AA- A+

     Alte trei mărci renumite, Neutrogena, Nivea și Lancôme completează clasamentul primelor 5, cu creșteri ale valorii brand-urilor. Avon are o cădere spectaculoasă, de pe locul al doilea anul trecut pe locul al șaselea anul acesta, pierzând ca valoare aproximativ 2,7 miliarde de dolari, după o altă pierdere de 2,3 miliarde de dolari în perioada 2011-2012 (o diminuare cu 5 miliarde de dolari față de acum doi ani, cam cât este valoarea sa actuală).  Această scădere dramatică a valorii de brand sugerează un nivel scăzut al încrederii investitorilor, după o scădere a veniturilor de peste 5% și o pierdere de 42,5 milioane de dolari în 2012.

Neutrogena

     Dar totuși „industria de frumusețe” la nivel mondial continuă să meargă bine, pe un drum ascendent. Nu este deloc surprinzător că vânzările de produse de înfrumusețare pentru femei (și chiar pentru bărbați) sunt tot mai mari, deoarece economiile în curs de dezvoltare sunt acaparate, pe segmente, an de an. Sălile de cosmetică și magazinele specializate din întreaga lume continuă să fie locuri deosebit de căutate, care prezintă interes oricând, în ciuda competiției în creștere cu vânzările de pe Internet.

Sursa : Brand Finance


Alte articole captivante


TESTAMENTE NEOBIȘNUITE      Un testament ar trebui să fie un ajutor pentru familie sau prieteni, prin care să dispună de bunurile proprii după moarte. Mulți oameni îl utilizează ca o oportunitate de a trimite un mesaj neașteptat de dincolo, din mormânt, sau ca un fel de pedeapsă pentru moștenitori, iar unii îi dau o tentă distractivă sau neobișnuită, ca să rămână o amintire VIE.      Sărind peste “clasicele” exemple în care aver...
ACCESORII PENTRU VIITOR?      Am descoperit mai multe “suplimente de viață”, ciudate sau poate interesante, care au prezentat un interes mai mare pentru o parte din cei ce au gândiri futuriste și vizionare. Nu pot deocamdată să mă pronunț asupra utilității lor, dar poate puteți voi să le clasificați într-un fel.      1. Ați putea încerca rochia INTIMACY care devine din ce în ce mai transparentă odată ce bătăile inimii purtătoarei ...
CEL MAI MARE IAHT DIN LUME       Odată cu lansarea iahtului Azzam, miliardarul rus Roman Abramovici nu mai poate pretinde că este proprietarul celui mai mare yacht din lume. Azzam are 180 de metri lungime, aproape cât două terenuri de fotbal, cu 10 metri mai mult decât Eclipse și mai încăpător decât multe nave de croazieră normale. Dar lungimea iahtului, ca și lățimea de peste 20 de metri, ar putea fi de fapt un dezavantaj, pentru că...
SCUZE PENTRU ÎNTÂRZIERI ȘI ABSENȚE LA SERVICIU      Un studiu recent realizat asupra a 1.000 de angajați și 1.000 de șefi, cât și toate celelalte elaborate până în prezent, au arătat că scuzele invocate pot reprezenta o adevărată artă. Rezultatele confirmă că 60% dintre angajatori nu cred scuzele angajaților atunci când zic că sunt bolnavi, iar 40% dintre angajați invocă scuze extrem de “fragile”, care nu fac decât să trezească suspiciuni. Anumite scuze...
BOLI TROPICALE IGNORATE (NEGLIJATE)      Peste un miliard de oameni din 149 de țări din aria tropicală și subtropicală suferă de așa numitele boli tropicale ignorate, boli cărora majoritatea lumii le acordă prea puțină atenție. Ele sunt un grup divers de boli transmisibile (peste 20), care costă economiile acestor țări în curs de dezvoltare miliarde de dolari în fiecare an și afectează în principal populația săracă, fără condiții sanitare ade...
FRUCTE NECUNOSCUTE LA NOI      Magazinele de specialitate și supermarket-urile din Europa extind în mod constant selecțiile lor de fructe exotice sau de pe alte continente. Cu toate acestea, există încă o mulțime de fructe puțin frecvente, mai ales aici, la noi, care sunt de bază pe alte piețe alimentare din lume. Iată câteva dintre ele, despre care, probabil, nu aveți informații mai deloc. 1. Sugar apple (mărul de zahăr)      Măr...
RESTAURANTE UNICE      O băutură inedită sau un cocteil deosebit, precum și o mâncare extravagantă se servesc, de obicei, în localuri cu o originalitate marcantă. Am ales câteva tipuri de restaurante extraordinare, dar totodată ciudate și fistichii, care poate o să vă placă.      1. La restaurantul Eat din Brooklyn masa se servește în tăcere. Proprietarul sau a recurs la acest concept de restaurant tăcut după ce a petrecut ...
SCĂPĂM DE PUNGILE DIN PLASTIC?      Pungile din plastic nu sunt biodegradabile și, de aceea, sunt o amenințare serioasă pentru ecosistemele naturale, reprezentând o problemă care nu și-a găsit încă rezolvarea. Transformarea acestor materiale din plastic, a pungilor de plastic comercializate pentru alimente, prin "reciclare nano-tehnologică" oferă mai nou o posibilă soluție pentru reducerea poluării mediului, în același timp cu producerea...
INDICELE DE SĂRĂCIE      Indicele de sărăcie (misery index) este o măsură economică brută creată de Arthur Orkum, care însumează rata de șomaj și rata de inflație a unei țări, pentru a evalua condițiile de suferință, de nefericire sau de mizerie în care trăiește un popor (cu cât  numărul este mai mare, cu atât este mai mare sărăcia). Fericirea și nefericirea popoarelor este calculată prin diverse metode sau indicatori, rezulta...
HALBA CU SPUMĂ      Dacă vă place berea și în special berea la halbă, proaspăt turnată, acum aveți posibilitatea să o savurați oricând, chiar acasă. Pornind de la ideea că spuma este partea vitală a gustului unei beri bune și răcoritoare, Japonezii, pe care nu-i știam ca mari iubitori de bere, au inventat o halbă care produce spumă în orice moment, fără să aibă efect asupra gustului berii: halba cu spumă permanentă.   ...