Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.

Olay

     Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul al 4- lea pe locul al 3-lea anul trecut, anul acesta fiind pe locul doi. L’Oréal  a avut o creștere a valorii brand-ului de 952 milioane dolari, mai mult decât orice altă marcă, prin exploatarea eficientă a patrimoniului său. Marca emblematică a națiunii franceze este sinonimă cu luxul, ajungând să exporte bunuri în SUA în valoare de 26 miliarde dolari în 2012. În continuare L’Oréal vizează piețele emergente, precum Brazilia și China și și-a propus o creștere a veniturilor de 12%.

     Iată clasamentul primelor 50 de brand-uri din industria cosmetică mondială, comparativ cu anul anterior, inclusiv clasificarea (rating-ul) acordată, în ultimele două coloane. Sumele sunt în miliarde de dolari americani ($). Pentru alte informații despre firme, oferite de Brand Finance, puteți face click pe numele lor.

2013

2012

Sigla

Nume

Țara

2013

2012

2013

2012

1

1 Olay 11,709 11,756 AA+ AA
2

3 L’Oréal 8,696 7,744 AAA- AAA-
3

4 Neutrogena 6,940 6,248 AA+ AAA-
4

5 Nivea 5,843 5,574 AA+ AA+
5

6 Lancôme 5,508 5,095 AA+ AAA-
6

2 Avon 5,169 7,901 AA- AA+
7

7 Dove 4,242 5,045 AA AA
8

8 Estée Lauder 3,870 3,716 AA+ AA
9

9 Biore 3,378 3,336 AA AA-
10

14 Christian Dior 2,952 2,540 AAA AAA-
11

12 Pantene 2,910 2,643 AA AA
12

18 Chanel 2,813 2,292 AAA AAA
13

15 Aveeno 2,793 2,384 AA AA+
14

16 Garnier 2,632 2,340 AAA- AA
15

11 Schwarzkopf 2,420 2,682 AA- A+
16

20 Maybelline 2,398 2,016 AAA- AA+
17

19 Clarins 2,375 2,018 AA+ AA
18

10 Shiseido 2,203 2,907 AA+ AA+
19

21 Clean & Clear 2,196 1,990 AA AA
20

17 Natura 1,849 2,332 AA+ AA-
21

23 L’Occitane 1,698 1,611 AA- AA-
22

29 Johnson’s 1,513 1,148 AA+ AA+
23

13 Lux 1,501 2,541 AA- AA-
24

27 M.A.C. 1,382 1,258 AAA- AA+
25

30 Kérastase 1,360 1,138 AA AA+
26

32 Redken 1,285 1,024 AA AA
27

22 Rexona 1,203 1,183 A A+
28

26 Biotherm 1,174 1,277 AA+ AA+
29

28 Vichy 1,170 1,172 AA AA+
30

25 Oriflame 1,151 1,310 AA- AA
31

36 Matrix 1,133 871 AA AA+
32

Clearasil 1,127 AA
33

42 Rimmel 1,109 615 A+ A+
34

35 Yves Saint Laurent 1,092 915 AAA- AAA-
35

33 The Body Shop 1,063 977 AA+ AA
36

Pola Orbis 1,017 A+
37

31 Sunsilk 902 1,135 A A+
38

37 Clinique 885 790 AAA- AAA-
39

40 Softsoap 826 754 AA- AA
40

41 Irish Spring 655 715 A+ A+
41

47 Coty 562 409 AA AA
42

34 Revlon 561 922 A A-
43

49 Elizabeth Arden 502 353 AA AA-
44

43 Eucerin 487 557 A+ A+
45

46 RoC 481 472 AA AAA-
46

38 La Roche-Posay 456 778 AA AA+
47

45 KOSÉ 452 473 A+ AA
48

Head & Shoulders 423 AA-
49

48 Kiehl’s 416 379 AA AA+
50

44 Speed Stick 402 498 AA- A+

     Alte trei mărci renumite, Neutrogena, Nivea și Lancôme completează clasamentul primelor 5, cu creșteri ale valorii brand-urilor. Avon are o cădere spectaculoasă, de pe locul al doilea anul trecut pe locul al șaselea anul acesta, pierzând ca valoare aproximativ 2,7 miliarde de dolari, după o altă pierdere de 2,3 miliarde de dolari în perioada 2011-2012 (o diminuare cu 5 miliarde de dolari față de acum doi ani, cam cât este valoarea sa actuală).  Această scădere dramatică a valorii de brand sugerează un nivel scăzut al încrederii investitorilor, după o scădere a veniturilor de peste 5% și o pierdere de 42,5 milioane de dolari în 2012.

Neutrogena

     Dar totuși „industria de frumusețe” la nivel mondial continuă să meargă bine, pe un drum ascendent. Nu este deloc surprinzător că vânzările de produse de înfrumusețare pentru femei (și chiar pentru bărbați) sunt tot mai mari, deoarece economiile în curs de dezvoltare sunt acaparate, pe segmente, an de an. Sălile de cosmetică și magazinele specializate din întreaga lume continuă să fie locuri deosebit de căutate, care prezintă interes oricând, în ciuda competiției în creștere cu vânzările de pe Internet.

Sursa : Brand Finance


Alte articole captivante


SALARII PE ORĂ ÎN UE      În anul 2012, costurile medii orare ale forței de muncă în întreaga economie (cu excepția agriculturii și administrației publice) au fost estimate la 23,4 euro în Uniunea Europeană (UE-27) și la 28,0 euro în zona euro (EA-17). Cu toate acestea, aceste medii maschează diferențe semnificative între statele membre ale UE, cu salarii pe oră pornind de la 3,7 euro în Bulgaria, 4,4 euro în România, 5,8 euro ...
BIOMETRIA VOCII      Forma gurii și modul în care se mișcă când vorbim fac ca vocea fiecărei persoane să fie unică, la fel ca o amprentă digitală. Amprenta de voce sau timbrul vocii se bazează pe o spectrogramă pentru a verifica identitatea unei persoane: în prima fază este înregistrată vocea, pentru o anumită frază, rezultând o spectrogramă, care măsoară înălțimea vocii și timpul necesar pentru a vorbii, care apoi poate f...
DOAR PENTRU FEMEI      După lupte seculare care au vizat emanciparea femeii, unele persoane recunosc că acum s-a ajuns la un fel de discriminare în sensul invers al lucrurilor. Poate că bărbații nu au fost pregătiți suficient din punct de vedere mental pentru o asemenea evoluție, gen metamorfoză, sau poate au acceptat cu o prea lejeră ușurință unele transformări radicale în viața consoartelor istorice. Aici sunt doar cinci e...
CELE MAI MARI UTILAJE DIN LUME      1. Cea mai mare autobasculantă din lume      Caterpillar 797F este un autocamion cu două axe, cu propulsie mecanică proiectat și fabricat de Caterpillar Inc. din Statele Unite, special pentru minerit la suprafață și pentru aplicații grele de construcții. Modelul 797F are o sarcină utilă de 363 tone și un motor diesel de 4.000 CP (2.983 kW), care îi asigura o viteză maximă de 68 km/h.      Alte cara...
STAREA FOTBALULUI EUROPEAN      După Paște, organismul de conducere a fotbalului european, UEFA, a publicat un raport privind activitatea fotbalistică. Numit sugestiv “The European Club Footballing Landscape”, raportul este incredibil de bogat, un mic “tezaur” despre sportul cel mai iubit de pe continentul european. Chiar dacă o parte din datele prezentate sunt din sezonul trecut, ele oferă o idee generală a tendințelor dominante în ...
QUINOA POATE DEVENI CEREALA VIITORULUI      Quinoa, care a fost considerată de incași „mama cerealelor”, poate deveni o sursă importantă de hrană în viitor după ce cercetătorii au reușit decodarea genomului său și au identificat o genă care ar putea fi manipulată pentru a elimina gustul amar al semințelor. Prin modificarea genei responsabile de producția de saponine din quinoa, boabele ei au un gust dulceag (în prezent, după recoltare, boabele t...
PRIMUL DETECTIV PARTICULAR DIN LUME      Primul detectiv particular din lume a fost Eugène François Vidocq. Bănuiesc că n-ați auzit despre el și de aceea scriu aceste rânduri.      În 1809, la vârsta de 34 de ani, Eugène François Vidocq ispășea o pedeapsă grea cu închisoarea, având șanse chiar să ajungă sub ghilotină. A câștigat încrederea unora dintre criminali notorii din Paris și apoi le-a turnat planurile șefului poliției orașului, Jean ...
CAPSULE DE DORMIT      Pentru momentele când trebuie să așteptați mai multe ore între zboruri și nu vreți să părăsiți aeroportul, s-a găsit o soluție să mergeți la culcare chiar acolo, în mijlocul terminalului. Aeroportul Abu Dhabi International tocmai a lansat capsulele de dormit, niște  scaune care se transformă complet în paturi plate, izolate de zgomot, lumină și curiozitatea celorlalți pasageri. Capsulele au acces la In...
CONSTRUCȚII PLUTITOARE PE APĂ      Dacă turbinele eoliene plutitoare (zburătoare) nu v-au impresionat prea tare, iată alte construcții care au fost proiectate să plutească. De data asta construcții plutitoare pe apă. Concluziile vă aparțin.      1. Insulă artificială (Seul, Coreea de Sud) – cea mai mare din lume        2. Cinematograf (Thailanda)        3. Stadion (Singapore; 120 de metri lungime și 83 de metri ...
ALT MATERIAL MINUNE: STANEN      Despre grafen am mai vorbit, fiind considerat un material minune, care își găsește din ce în ce mai multe utilizări în viața noastră de zi cu zi. Cel mai subțire și cel mai puternic material cunoscut a fost izolat pentru prima dată la Universitatea din Manchester, în 2004. Descoperirea a fost încununată prin acordarea Premiului Nobel pentru Fizică în 2010 oamenilor de știință Sir Andre Geim și Sir Kost...