Spania va lua o măsură fără precedent până acum în comunitatea europeană prin reglementări noi, aș spune de interes național, pentru interzicerea reclamelor la dulciuri pentru copii și tineri, a anunțat săptămâna trecută Ministerul pentru Protecția Consumatorilor, prin ministrul Alberto Garzon.

   În sfârșit, un popor ca entitate și-a dat seama cât sunt de vulnerabili copii la publicitate și că are obligația morală, fundamentală, să-i protejeze. Cam târziu, dar este un prim pas care trebuie urmat de îndată de toate națiile în care părinții și adulții își iubesc copii și doresc să crească și să se dezvolte într-un mediu sănătos.

   În prezent, potrivit asociației consumatorilor, nouă din zece reclame la alimente adresate copiilor din Spania fac referire la produse nesănătoase, dar care sunt comercializate în continuare cu dezinvoltură și fără mustrări de conștiință din partea producătorilor. Noile reglementări vor interzice reclamele adresate copiilor (minorilor) la mai multe categorii de produse, indiferent de conținutul nutrițional al acestora. Lista de produse include ciocolată, prăjituri, biscuiți dulci, sucuri, înghețată, băuturi energizante și batoane energizante și alte tipuri de dulciuri. Iar lista poate fi întregită oricând și cu alte produse alimentare dacă acestea depășesc anumite limite pentru grăsimi saturate, zaharuri și conținut de sare.

Interzicerea reclamelor la dulciuri

   Potrivit Agenției spaniole pentru nutriție și siguranță alimentară, 40,6% dintre copiii care trăiesc în Spania cu vârste între șase și nouă ani sunt supraponderali, iar 17,3% se încadrează în categoria obezi.

   Totuși, măsura va avea nevoie și de aprobarea Guvernului. După aprobarea noilor reglementări privind interzicerea reclamelor la dulciuri pentru minori, ele vor afecta toate reclamele care se adresează copiilor cu vârsta sub 16 ani de la televiziuni și radiouri, din cinematografe și de pe internet, inclusiv pe toate rețelele de socializare, pe dispozitive fixe sau mobile.