Google a devenit cel mai mare monopol de pe planetă în domeniul căutărilor și publicității online și influența Google crește de la an la an. De asemenea, Google s-a infiltrat în multe alte domenii din viața noastră de zi cu zi, achiziționând zeci de alte companii care s-ar putea să nu realizezi că sunt patronate de Google sau de holdingul Alphabet Inc., compania mamă creată prin restructurarea Google în 2015. Doar câteva exemple: YouTube (cea mai mare platformă video de pe web), Android (unul dintre cele mai populare sisteme de operare la nivel mondial), Google Cloud (platformă de cloud care include Hangouts Meet, Calendar, Mail, Cloud Search și Drive), Fiber (servicii de internet de mare viteză, TV și telefonie), Sidewalk Labs (se concentrează pe dezvoltarea și inovația urbană), Calico (axată pe sănătate, bunăstare și longevitate produce medicamente pentru prelungirea vieții și vindecarea cancerului și Alzheimer), GV (este brațul de investiții al capitalului de risc și a investit în peste 300 de companii, printre care Uber, Flatiron Health și Slack), CapitalG (este fondul de investiții al holdingului și a investit în Airbnb, Glassdoor și Thumbtack), DeepMind Technologies (se concentrează pe cercetarea inteligenței artificiale), Project Titan (construiește de drone cu energie solară, concepute pentru a zbura non-stop).

   Influența Google asupra copiilor este o preocupare de mai mulți ani în cadrul proiectului privind educația copiilor. Aplicațiile, serviciile Google și Chromebook-urile au devenit omniprezente în sălile de clasă americane deoarece sunt relativ ieftine și actualizările sunt gratuite. În 2012, mai puțin de 1% din tabletele și laptopurile utilizate în sistemul școlar din SUA erau Chromebook-uri Google. În 2015, mai mult de jumătate din dispozitivele existente în școli erau Chromebook-uri echipate cu o suită gratuită de aplicații Google și programe specifice educației.

Influența Google

   La prima vedere lucrurile par normale și ar trebui să ne bucure, dar Google este o amenințare reală pentru copii și crează generații de viitori clienți. Totodată, Google urmărește, compilează și stochează datele personale ale copiilor de la o vârstă fragedă, inclusiv preferințele, ideile, inclinațiile, convingerile etc. și va putea construi în viitor cele mai complexe profiluri de personalitate care au fost create vreodată. Când acești copii vor fi adulți vor fi extrem de vulnerabili la manipulare, nu numai prin publicitatea țintă, ci și prin așa numita inginerie socială orientată, strategia de a arăta numai anumite informații unei persoane în scopul de a-i modela prejudecățile și ideile.

   Dacă majoritatea adulților sunt oarecum conștienți că Google ne spionează, influența Google asupra copiilor este enormă deoarece ei sunt prea mici pentru a înțelege ramificările pe termen lung ale acestei colectări de date omniprezente. Un raport al Electronic Frontier Foundation (organizație non-profit axată pe apărarea libertăților civile în lumea digitală) a arătat că serviciile de tehnologie educațională colectează mult mai multe informații despre copii decât este necesar (istoricul de navigare, termeni de căutare, date despre locație, liste de contacte, informații comportamentale etc.), stochează aceste informații la nesfârșit și unele programe încarcă automat în cloud datele elevilor fără consimțământul lor sau a familiilor.