Guvernul din Norvegia este supus sub presiune publică de anumite categorii profesionale pentru a reduce avantajele și facilitățile fiscale în urma creșterii spectaculoase a vânzărilor de autovehicule electrice și popularității vehiculelor electrice.

     Pentru a reduce emisiile de gaze în trafic, Norvegia a introdus stimulente fiscale generoase. Politica adoptată a avut atât de mult succes încât 32 000 de mașini electrice sunt acum pe drumurile din Norvegia. Este de departe cea mai mare rată de autovehicule electrice pe cap de locuitor din lume, într-o țară cu o populație de circa 5,1 milioane locuitori.

     Vehiculele electrice sunt scutite de taxe, inclusiv de TVA și, de asemenea, sunt scutite de la plata taxelor de drum sau a taxelor pentru locuri de parcare publice, unde acestea își pot reîncărca acumulatorii fără costuri. Totodată, autovehiculele electrice au primit aprobarea de a circula pe benzile destinate exclusiv mijloacelor de transport în comun. Din această cauză, orarul autobuzelor se respectă tot mai greu, apărând frecvent întârzieri și chiar ambuteiaje. Potrivit unui studiu realizat de Administrația Drumurilor Publice din Norvegia, pe o porțiune de drum aglomerat, în afara capitalei Oslo, mașinile electrice reprezintă deja 85% din traficul pe banda destinată autobuzelor, în timpul orelor de vârf.

Popularitatea vehiculelor electrice - Mașini electrice

Mașinile electrice pe banda pentru autobuze în timpul orelor de vârf (dimineață), pe drumul de la Hoevik spre Oslo, 19 august 2014

     Vânzările de mașini electrice continuă să crească, popularitatea lor prinzând autoritățile norvegiene cu garda jos, deoarece doreau să mențină stimulentele până în 2017 sau până când se înmatriculau un număr de 50 000 de autovehicule electrice. La ritmul actual, această cifră ar putea fi atinsă la începutul anului 2015, forțând guvernul să-și reconsidere politica în acest domeniu. “Am luat în calcul scutiri de taxe de până la 4 miliarde de coroane (500 de milioane de euro), dar am putea face ajustări în viitor. Vă promit că șoferii care vor conduce autovehicule electrice vor avea în continuare avantaje fiscale.” – a declarat prim-ministrul Erna Solberg. Angajamentul este important, deoarece 48% dintre proprietarii de mașini electrice recunosc că motivul principal de cumpărare a fost economisirea de bani. Pe de altă parte, 27% au invocat motive de mediu și 12% facilitatea de câștiga timp în deplasările regulate.


Alte articole captivante


TOP SITE-URI WEB      Alexa, o companie de informare și de urmărire pe web, care ține evidența la zi a celor 500 de site-uri de top de pe web prin calcularea numărului de vizitatori de zi cu zi și a vizualizărilor de pagină, a publicat rezultatele pe ultimele trei luni. Clasamentul la zi a celor mai populare 19 site-uri a inclus, de asemenea, alte valori importante urmărite de către Alexa, cum ar fi link-uri primite și căut...
NOILE ANVELOPE MICHELIN      Despre anvelope, spre deosebire de alte piese sau echipamente auto, putem spune cu ușurință când este nevoie să fie înlocuite, printr-o simplă inspecție vizuală, prin care se poate stabili uzura. Dar marele producător de anvelope Michelin pretinde că noile anvelope Premier, all-season, care folosesc tehnologia EverGrip, ne vor face să privim lucrurile altfel decât la anvelopele tradiționale. De fapt, M...
ENERGIE PULVERIZABILĂ      Mulți oameni se bazează pe o ceașcă de cafea sau două pentru a se trezi dimineața sau beau cafea în timpul zilei de lucru. Un biochimist american a găsit o alternativă mai rapidă pentru o ceașcă de cafea, creând "energia pulverizabilă", care se pare că este  primul spray din lume cu cafeină (sau cum îi zice mai toată lumea cofeină).      Pornind de la premisa că băuturile energizante sau cafeaua sun...
CEL MAI EFICIENT AUTOBUZ ELECTRIC      La mijlocul acestei luni, la expoziția din Houston, BYD Motors a prezentat un autobuz electric articulat cu o autonomie de peste 270 de kilometri și cu o încărcare de până la 120 de pasageri, care poate fi considerat cel mai eficient autobuz din lume la acest capitol.      BYD s-a axat de mai mulți ani pe fabricarea de baterii ecologice, iar noul acumulator fier-fosfat (baterie Fe) este complet reci...
ADIO INJECȚII CU ACE      Unii le urăsc, alții se tem de ele și majoritatea oamenilor nu se bucura de injecții cu ace. Însă acestea ar putea deveni, în sfârșit, de domeniul istoricului medical, după ce oamenii de știință au găsit o modalitate de a injecta medicamentele sub piele dintr-o lovitură, folosind lasere. Procesul, dezvoltat la Universitatea Națională din Seul, în Coreea de Sud, ar putea revoluționa modul în care vom pr...
PRIMELE 30 MĂRCI DIN LUME – TOP      Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:  Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate 1 Apple    87,1  ...
RISCUL DE SĂRĂCIE SAU EXCLUZIUNE SOCIALĂ      Unul dintre cele cinci obiective principale ale Strategiei UE este de a reduce sărăcia prin eliminarea a cel puțin 20 de milioane de oameni supuși riscului de sărăcie sau excluziune socială până în anul 2020. Acest articol prezintă comparații geografice ale indicatorului care descrie sărăcia și excluziunea socială în Uniunea Europeană, folosind cele mai recente date (2011 și 2012) din statisticile UE r...
CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN LUME      Definiția tradițională a puterii se bazează pe puterea politică și economică. Clasamentul anual întocmit de Forbes a evidențiat primele 100 de femei, cele mai influente sau cele mai puternice femei, din opt categorii sau baze de putere: miliardari, afaceri, celebritate, finanțe, mass-media, filantropie și ONG-uri, politică și tehnologie. Puterea lor a fost determinată de Forbes în funcție de patru indi...
PNEURI FĂRĂ AER      Anvelopele fără aer sau anvelopele non-pneumatice s-au fabricat de mai mulți ani. De fapt, Michelin a prezentat prima sa anvelopă fără aer, numită "Tweel", în anul 2005 și Bridgestone a lansat o versiune proprie a acestei noi tehnologii în anul următor. Cu toate acestea, nici unul dintre modelele construite nu au fost oferite pentru vânzare la scară generală.      Pornind de la ideea că o anvelopă pne...
HG nr. 537/2014, RESTITUIRE ACCIZE HOTĂRÂRE privind condițiile, procedura și termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferența dintre nivelul standard al accizelor și nivelul accizelor diferențiat pentru motorină publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 512 din 9 iulie 2014.      În aplicarea art. 176 alin. (6) și (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, car...