După ce acum câteva zile am prezentat care sunt cele mai valoroase mărci de băuturi spirtoase, astăzi vreau, pe scurt, să enumer cele mai valoroase mărci de șampanie și de vinuri. Clasamentul este întocmit tot de Brand Finance și are în frunte un producător de renume: Moët & Chandon. Moët a fost înființată în anul 1743 de către Claude Moët, iar astăzi deține peste 1.000 de hectare de viță de vie și produce anual aproximativ 26 de milioane de sticle cu șampanie.

     Moët & Chandon continuă să conducă în clasamentul șampaniilor și vinurilor cu o valoare totală a mărcii în valoare de 1,26 miliarde de dolari americani, la o diferență clară de 361 milioane dolari față de următorul rival. Cu toate acestea, brand-urile de șampanie  consacrate au stagnat în vânzări sau au avut scăderi importante, piața mondială a șampaniei fiind influențată în ultimul an de condițiilor economice incerte, mai ales în Franța, ca piață cheie pentru această băutură.

     Gallo este una dintre mărcile care a nesocotit tendința de stagnare a sectorului viticol și și-a crescut valoarea de brand cu 14%, ajungând la 900 milioane dolari americani. Succesul a avut la bază și lansarea de sortimente noi, cum ar fi Summer Red și Merlot Rose. Totuși cea mai mare creștere în acest sector a avut-o marca chiliană Concha y Toro, care a înregistrat o creștere a valorii brand-ului cu 35%, ajungând la cifra de 663 milioane dolari  americani, ca urmare și a achiziției producătorul de vin din California, aflat în declin, Fetzer Vineyards. De remarcat că australienii au creșteri modeste în ultimii ani, dar constante, iar chinezii își fac loc, ușor, ușor și în acest domeniu.

Clasament

Brand

Valoare

(milioane $)

Rating

2013

2012

Siglă

Nume

Țară

2013

2012

2013

1

1

Moet

Moët

Franța

1261

1252

AAA-

2

3

Gallo

Gallo Family Vineyards

SUA

900

790

AA-

3

2

Veuve Clicquot

Veuve Clicquot

Franța

861

856

AAA-

4

5

Concha y Toro

Concha y Toro

Chile

663

496

AA-

5

4

Changyu

Changyu

China

653

578

AA-

6

6

Jacob's Creek

Jacob’s Creek

Franța

389

338

AA-

7

7

Beringer

Beringer

Australia

353

312

AA-

8

9

Mumm

Mumm

Franța

289

251

AA

9

8

Lindemans

Lindemans

Australia

283

257

A+

10

10

Robert Mondavi

Robert Mondavi

SUA

232

236

A+

Sursa : Brand Finance


Alte articole captivante


CONCENTRAȚIA INDUSTRIEI AUTO      Industria auto a cunoscut o creștere remarcabilă în ultimii ani. În lume, companiile producătoare de autovehicule vând de toate, de la autoturisme mici și economice la mașini exotice, de milioane de dolari, pentru plutocrație. Industria auto este concentrată într-o mână de corporații mari, care dețin aproape toate mărcile sau brandurile de autoturisme ale lumii.      Concentrația industriei auto este ...
PUBLICITATE ȘOCANTĂ      Agențiile de publicitate din întreaga lume au adoptat în ultimii 10-15 ani, împreună cu diverse organizații activiste, metode îndrăznețe, ca să folosesc un cuvânt blând, pentru a atrage atenția publică asupra unor probleme grave ale omenirii. Reclamele se doresc a fii scandaloase și șocante, prin folosirea unor imagini cutremurătoare, pentru a contraria și sensibiliza întreaga opinie publică.      Ima...
CELE MAI VALOROASE COMPANII DIN LUME       Brand Finance a publicat lista primelor 500 de companii (mărci) din lume ca valoare. Veți găsi aici doar primele 100 de branduri sau companii din lume, inclusiv locul ocupat anul anterior în același clasament, valoarea curentă în milioane de dolari americani ($) pentru ultimii doi ani și clasificarea (rating) din punct de vedere financiar. 2014 2013 Logo Nume brand Țara 2014 2014 ...
PREJUDECATA INCONȘTIENTĂ TREBUIE REDUSĂ      Prejudecata inconștientă consolidează stereotipurile, influențează deciziile și atitudinea de zi cu zi. Bazându-se pe acest lucru, conducătoarea unui grup de lobby pentru orașul Melbourne (Australia) și-a propus să reducă prejudecata inconștientă și să atragă atenția asupra acestei probleme într-un mod practic și pozitiv, crede ea, prin introducerea la zece treceri pentru pietoni din centrul orașului a...
MAȘINI ȘI FEMEI      Un studiu actual a arătat că jumătate dintre femei sunt nemulțumite de mașinile lor, iar trei sferturi dintre ele (74%) simt că nu au o interacțiune cu autovehiculul propriu sau sunt “neînțelese" de către acesta.      O parte dintre fabricanții de autoturisme au recunoscut că nu au lucrat suficient pentru ca mașinile să devină adevărate “prietene” pentru femei. Un factor esențial este lipsa de femei...
DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaha...
PRIMELE 30 MĂRCI DIN LUME – TOP      Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:  Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate 1 Apple    87,1  ...
PREȚUL ȚIGĂRILOR LA NIVEL MONDIAL      Organizația Mondială a Sănătății a publicat de curând un raport global cu privire la prețul țigărilor și a taxelor aferente (accize și alte taxe) în statele lumii. M-am gândit, ca fumător, să vă ofer un scurt extras.      Notă: dolarul internațional este o monedă ipotetică care are aceeași paritate a puterii de cumpărare pe care o are dolarul american în Statele Unite, la un moment dat în timp. Aces...
ACIDIFICAREA OCEANELOR      Oamenii de știință care au participat la întâlnirea pe probleme climatice globale din Polonia de luna trecută, au tras un semnal de alarmă fără precedent: acidificarea oceanelor ar putea crește cu 170% până în 2100 (cu 0,5 puncte). Oceanele lumii devin tot mai acide, la o rată fără precedent, fenomenul fiind mai rapid decât oricând în ultimii 300 de milioane de ani. Acidificarea a provocat deja o pierd...
AMBALAJE INEDITE      Ambalajul este un material (hârtie, carton, pânză, cutie, masă plastică, etc.) sau un obiect în care se împachetează ceva. Pentru a atrage mai mulți clienți sau o categorie anume de cumpărători, unele firme recurg la soluții neobișnuite pentru ambalajele produselor pe care le vând. Aveți aici câteva exemple care pot fi considerate ilare sau niște idei cu adevărat nemaipomenite, după gust.      ► Pentr...