Politicile actuale ar determina o reducere a emisiilor de GES (gaze cu efect de seră) de numai 40% până în 2050. Comunicarea Comisiei Europene intitulată „Foaie de parcurs pentru trecerea la o economie competitivă cu emisii scăzute de dioxid de carbon până în 2050” stabilește modul în care poate fi îndeplinit cel mai rentabil cu putință obiectivul de reducere a emisiilor pe plan național cu 80% până în 2050. Foaia de parcurs arată că fiecare sector al economiei trebuie să-și aducă contribuția și, în funcție de scenariu, în comparație cu 1990, emisiile din sectorul transporturilor trebuie să înregistreze o scădere de 54% până la 67% până în 2050.

     În timp ce emisiile din alte sectoare sunt în general în scădere, transportul rutier este unul dintre puținele sectoare în care emisiile au crescut rapid. Între 1990 și 2008, emisiile generate de transportul rutier au crescut cu 26%. În 2008, aproximativ 70% din emisiile de CO₂ generate de transport proveneau din transportul rutier. Prin urmare, este a doua sursă ca mărime de emisii de GES în UE și contribuie cu aproximativ o cincime din emisiile totale de CO₂ ale UE.

     În martie 2011, Comisia a adoptat documentul intitulat „Foaie de parcurs pentru un spațiu european unic al transporturilor – Către un sistem de transport competitiv și eficient din punct de vedere al resurselor”. Aceasta stabilește o strategie în domeniul transporturilor care își propune să reducă GES cu 60% până în 2050.

     Regulamentul (CE) nr. 443/2009 stabilește obiectivul de reducere a emisiilor de CO₂ pentru parcul de autoturisme noi până în 2020. Regulamentul prevede o acțiune în două etape, dar Comisia a propus modificarea acestui regulament și dorește să stabilească ca obiectiv, aplicabil începând cu anul 2020 parcului de mașini noi, o medie a emisiilor de 95 g CO₂/km, în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 715/2007 și cu anexa XII la Regulamentul (CE) nr. 692/2008, cu măsurile de punere în aplicare a acestuia, precum și cu ajutorul tehnologiilor inovatoare.

Emisii CO₂

      În urma acestei propuneri, mai multe firme, printre care Nissan, The European Association of Automotive Suppliers, GE, The European Climate Foundation, Cambridge Econometrie și Ricardo-AEA, au finanțat sau au realizat studii asupra impactului la nivelul UE. Iată câteva dintre concluzii, dacă UE va impune acest standard:

  • pe durata medie de viață a noilor mașinilor, deținătorii vor economisi cam 3800 €;
  • consumul de combustibil ar putea fi redus cu până la 25%; această economie de combustibil echivalează cu aproximativ 400 € pe an, pe autovehicul;

Emisii CO₂ 1

  • flota totală de autoturisme și camionete noi ar aduce o economie de 35 miliarde € în fiecare an;
  • cheltuielile cu noile tehnologii și inovații pentru realizarea obiectivului ar crește prețul mediu al mașinilor cu 1000 €; în cazul în care consumatorul nu își poate permite noua tehnologie, el va opta pentru o mașină folosită, cu emisii poluante mai mari sau pentru păstrarea vehiculul său vechi, tot emisii mai mari.
  • se vor crea locuri de muncă suplimentare nete: 350.000-450.000;
  • aceste noi norme ar putea aduce daune unor mari producători de automobile, deoarece prețul este factorul numărul unu în decizia unui client de a cumpăra. Într-un sector în care marjele sunt înguste, iar consumatorii au o gamă largă de alegere, chiar și o ușoară creștere a prețurilor relative pot face un producător necompetitiv;
  • unii producători vor încerca să manipuleze testele pentru a face mașinile să apară mai eficiente decât sunt în realitate;
  • Comisia va trebui să se asigure că trecerea la aceste standarde îmbunătățite a emisiilor de CO₂ nu va conduce la creșterea poluării aerului cu particulele emise de motoarele cu aprindere prin compresie.

     Sunt construite vehicule care au atins deja standardul propus pentru anul 2020. Un exemplu este Ford Focus ECOnetic:

Ford Focus ECOnetic

Model: Focus ECOnetic 1.6 TDCi; Putere: 77 KW; Transmisie: manuală; Număr de locuri (dimensiuni adulți): 5; Viteza maximă: 185 km/oră; CO₂ (g/km la țeava de evacuare): 81-100; Zgomot la viteza de oraș: 15-30 dB; Consum: mai puțin de 3,5 litri de motorină la 100 de kilometri;

     De asemenea, Volkswagen a declarat că, prin restructurarea grupului ecologic, va îndeplini cu siguranță noile standarde propuse. Grupul are deja 36 de variante de modele care au emisii sub 100 de grame de CO₂/km, impresionând audiența la Salonul de la Geneva de anul acesta prin modelul XL 1.

Volkswagen XL1

Volkswagen XL1-1


Alte articole captivante


PRODUSE ȘI MEDICAMENTE FĂRĂ EFECT      1. Pastă de dinți cu efect de albire – fără efect      În țările să zicem dezvoltate, mai mult de 40% dintre noi folosim pastele de dinți cu efecte de albire, care de multe ori costă mult mai mult decât pasta de dinți standard. Specialiști și farmaciști reputați din SUA și Marea Britanie atrag atenția, de mai bine de un an, că nu există studii clinice complete care să susțină pretențiile de albire a d...
TOP ORAȘE 2012      Firma americană de consultanță Mercer a realizat un clasament al primelor orașe din lume, dintr-un total de 221 orașe studiate. În stabilirea pozițiilor din clasament, firma a ținut cont de prețurile imobiliarelor în comparație cu venitul mediu al locuitorilor, de calitatea sistemul medical și de sănătate (boli infecțioase, canalizare, depozitarea deșeurilor, poluarea aerului, etc), de mediul politico-...
CONSUMUL DE CARNE ÎN LUME      La nivel global, aproximativ 70% din terenul arabil este acum folosit pentru a cultiva hrană pentru animale, ci nu pentru oameni. Atunci cum se duce lupta împotriva foametei și sărăciei? Mai ales că fermierii individuali sunt înghițiți zilnic, cu terenuri cu tot, de către corporațiile uriașe, aflate într-o competiție continuă. Și metodele lor industrializate conduc la o utilizare excesivă de substanțe ...
CONCENTRAȚIA INDUSTRIEI AUTO      Industria auto a cunoscut o creștere remarcabilă în ultimii ani. În lume, companiile producătoare de autovehicule vând de toate, de la autoturisme mici și economice la mașini exotice, de milioane de dolari, pentru plutocrație. Industria auto este concentrată într-o mână de corporații mari, care dețin aproape toate mărcile sau brandurile de autoturisme ale lumii.      Concentrația industriei auto este ...
BISERICA CATOLICĂ NU ESTE CHIAR O SFÂNTĂ      După o anchetă de patru ani, o comisie instituită de Biserica Catolică din Australia a șocat pe bună dreptate cetățenii acestei țări și comunitățile religioase sau nereligioase din întreaga lume prin anunțul pe care l-a făcut. Reprezentanții Bisericii Catolice au plătit compensații în valoare de 276,1 milioane de dolari australieni (adică vreo 212 milioane de dolari americani) câtorva mii de persoane c...
GERMENI ȘI MICROBI LA RESTAURANT      Germeni și microbi întâlnim la tot pasul, dar probabil nu știți unde se găsesc prin restaurante.      Un adult poate atinge chiar și 30 de obiecte sau suprafețe într-un minut, inclusiv cele care conțin germeni și microbi, cum ar fi întrerupătoarele pentru lumină, clanțele ușilor, telefoane, telecomenzi, etc. La domiciliu, fiecare face tot ce știe și poate pentru a menține curățenia și germenii la dist...
PUTEREA FINANCIARĂ A BISERICII      V-ați gândit cât de mare poate fi puterea financiară a bisericii? Probabil că nu, pentru că averea bisericii a fost și este un secret bine păstrat față de enoriași, un fel de “sfânta taină”. Dacă din punct de vedere al proprietății (terenuri, imobile, bunuri, etc.) puterea financiară a bisericii poate fi stabilită relativ corect, atunci când vorbim de banii strânși de biserică, de exemplu numai din don...
ÎNGHEȚATA A DEVENIT O „BUNĂTATE”!      Înghețata, această bucurie nevinovată a verii, s-ar putea topi mai lent grație unui nou ingredient. Cercetătorii de la Universitățile din Edinburgh și Dundee au dezvoltat o metodă de producere a unei proteine naturale, numită BsIA, care poate face înghețata mai rezistentă la topire decât produsele convenționale, relatează Daily Mail.      Proteina unește bulele de aer, grăsimile și apa din înghețată, ...
PUTEREA PAȘAPORTULUI      O hartă publicată recent de GOOD arată un nou mod de a măsura postura unei țări pe scena mondială: libertatea cetățenilor săi să se deplaseze pe glob. Țările din America de Nord și Europa au în mod clar un avantaj, dar unele țări din Asia au aproape la fel de multă libertatea de a călători.      Țările occidentale au mai multă libertate de călătorie, măsurată prin numărul de scutiri de vize sau de nec...
SCUTECE INTELIGENTE      Este, în general, destul de ușor să-ți dai seama atunci când copilul are nevoie de un scutec nou, datorită minunii care este aparatul digestiv al sugarilor și al sistemului olfactiv uman. Dar, dacă nasul nu vă ajută, ați putea folosi așa-numitele scutece "inteligente",   care pot detecta chiar și cel mai mic semn de umezeală sau alte “acumulări” în scutecul  unui copil – anunță pe site-ul său Exmobaby,...