UN NOU TIP DE TRANSPORT CU AUTOTURISMUL
BlaBlaCar este o compania franceză online care se bazează pe un nou tip de transport cu autoturismul sau mai bine zis pe reinventarea autostopului pe internet. Firma a fost înființată în anul 2006 de Nicolas Brusson și Frederic Mazzella care, la început, n-au reușit să-și convingă potențialii clienți sau eventualii investitori cu ideea lor. „Oamenii au crezut că suntem nebuni. Și ne-au avertizat: nimeni nu va face autostopul online.” – își amintește monsieur Brusson. Popularitatea și succesul de astăzi se reflectă în mulți bani, firma fiind evaluată la 1,4 miliarde €. Compania are 600 de angajați și 35 de milioane de membri în 22 de țări.
Ideea este simplă: un serviciu accesibil pe web conectează șoferii și pasagerii care doresc să călătorească împreună între orașe și să împartă costul călătoriei. Membrii trebuie să se înregistreze și să-și creeze un profil personal online, care include evaluări și recenzii de alți membri, verificări în rețele sociale și rata de răspuns. Profilul arată totodată experiența în acest serviciu, dar și un indicator de măsurare a disponibilității pentru discuții (bla bla bla) în timpul călătoriei. Compania face bani prin luarea unui procent din costul tuturor călătoriilor pe care le intermediază, iar serviciul este accesibil și pe mobil prin intermediul unor aplicații pentru iOS și Android.
Conceptul se bazează pe faptul că cel mai folosit mijloc de deplasare peste tot în Europa și în întreaga lume este autoturismul, mașina personală. Gradul de ocupare mediu în cele mai multe țări din lume este în jur de 1,5 locuri/autoturism, rezultând un volum mare de locuri disponibile care nu sunt ocupate. În 2009 compania care a propus un nou tip de transport cu autoturismul a intrat în Spania, apoi treptat în aproape toată Europa ajungând până în Rusia, Ucraina și Turcia, iar din anul 2014 s-a extins în India, Brazilia și Mexic. Astăzi unul din cinci adulți din Franța sunt membri ai BlaBlaCar. Serviciul există relativ de curând și în România.
Călătoriile utilizatorilor în întreaga Europă. Compania spune că patru milioane de oameni folosesc BlaBlaCar în fiecare lună.
Serviciul colectează o mulțime de informații: nume, vârstă, sex, profesie, conectarea la rețele sociale etc., iar evaluarea conducătorului auto sau a pasagerilor este obligatorie. De asemenea, are o funcție doar pentru doamne, care pot alege să călătorească numai cu alte femei. Șoferii de pe platforma BlaBlaCar pot percepe bani doar pentru costul călătoriei. Ei nu au nevoie de o asigurare suplimentară și nu plătesc impozit pentru banii primiți de la pasageri, deoarece din punct de vedere tehnic nu fac un profit. Alte companii, precum Uber și Airbnb, oferă un serviciu de afaceri pentru consumatori, pe când BlaBlaCar oferă un serviciu de partajare între consumatori.
Vrei să faci un comentariu?