PISA (programul pentru evaluarea elevilor) 2012
Programul Internațional pentru Evaluarea Elevilor (Programme for International Student Assessment – PISA) este un studiu-sondaj de trei ani, în curs de desfășurare, care evaluează măsura în care elevii ajunși aproape de sfârșitul învățământului obligatoriu au dobândit cunoștințe și abilități, care sunt esențiale pentru participarea deplină în societățile moderne. Evaluarea nu constată doar în reproducerea cunoștințelor, ci, de asemenea, analizează cât de bine elevii pot extrapola ceea ce au învățat și să aplice aceste cunoștințe și în afara școlii. Această abordare reflectă faptul că economiile moderne recompensează persoanele nu numai pentru ceea ce știu, dar și pentru ceea ce pot face cu ceea ce știu.
PISA oferă perspective pentru politica și practica educației și ajută la monitorizarea tendințelor în acumularea de cunoștințe și abilități în diferite țări și în diferite subgrupe demografice din fiecare țară. Constatările permit factorilor de decizie din întreaga lume pentru a evalua cunoștințele și abilitățile elevilor din țările lor, în comparație cu cele din alte țări, să stabilească obiective pentru sisteme de învățământ și să învețe de la politicile și practicile specifice aplicate în altă parte.
Sondajul PISA din anul 2012 s-a concentrat pe matematică, lectură, știință și un pic pe rezolvarea unor probleme de evaluare. Pentru prima dată, PISA 2012 a inclus, o evaluare de alfabetizare a tinerilor, care a fost opțională pentru țările participante. Peste 510 000 de elevi au finalizat evaluarea în anul 2012. S-au folosit teste pe suport de hârtie, cu evaluări cu o durată totală de două ore pentru fiecare elev. Într-o serie de țări și economii, s-a realizat o evaluare suplimentară de 40 minute, dedicată cunoștințelor de bază pe calculator și de rezolvare a problemelor. Elementele de testare a fost un amestec de întrebări, cu răspunsuri multiple sau la alegere. Elevii au răspuns și la un chestionar de fundal, de 30 de minute, care a căutat informații despre ei înșiși, despre activitățile de acasă și despre școală și experiențele de învățare.
După cum se poate vedea mai jos, România nu are rezultate atât de bune cum am putea crede (sau cum mai cred unii). De fapt, declinul învățământului nostru este evident și toată lumea doarme. Iar viitorul se arată sumbru.
|
Matematică |
Lectură |
Știință |
ȚARA |
Punctaj mediu PISA 2012 |
Punctaj mediu PISA 2012 |
Punctaj mediu PISA 2012 |
Media OECD |
494 |
496 |
501 |
Shanghai – China |
613 |
570 |
580 |
Singapore |
573 |
542 |
551 |
Hong Kong – China |
561 |
545 |
555 |
Taipei – China |
560 |
523 |
523 |
Coreea de Sud |
554 |
536 |
538 |
Macao – China |
538 |
509 |
521 |
Japonia |
536 |
538 |
547 |
Liechtenstein |
535 |
516 |
525 |
Elveția |
531 |
509 |
515 |
Olanda |
523 |
511 |
522 |
Estonia |
521 |
516 |
541 |
Finlanda |
519 |
524 |
545 |
Canada |
518 |
523 |
525 |
Polonia |
518 |
518 |
526 |
Belgia |
515 |
509 |
505 |
Germania |
514 |
508 |
524 |
Vietnam |
511 |
508 |
528 |
Austria |
506 |
490 |
506 |
Australia |
504 |
512 |
521 |
Irlanda |
501 |
523 |
522 |
Slovenia |
501 |
481 |
514 |
Danemarca |
500 |
496 |
498 |
Noua Zeelanda |
500 |
512 |
516 |
Cehia |
499 |
493 |
508 |
Franța |
495 |
505 |
499 |
Marea Britanie |
494 |
499 |
514 |
Islanda |
493 |
483 |
478 |
Letonia |
491 |
489 |
502 |
Luxembourg |
490 |
488 |
491 |
Norvegia |
489 |
504 |
495 |
Portugalia |
487 |
488 |
489 |
Italia |
485 |
492 |
494 |
Spania |
484 |
488 |
496 |
Rusia |
482 |
475 |
486 |
Slovacia |
482 |
463 |
471 |
SUA |
481 |
498 |
497 |
Lituania |
479 |
477 |
496 |
Suedia |
478 |
483 |
485 |
Ungaria |
477 |
488 |
494 |
Croația |
471 |
485 |
491 |
Israel |
466 |
486 |
470 |
Grecia |
453 |
477 |
467 |
Serbia |
449 |
446 |
445 |
Turcia |
448 |
475 |
463 |
România |
445 |
438 |
439 |
Cipru |
440 |
449 |
438 |
Bulgaria |
439 |
436 |
446 |
Emiratele Arabe Unite |
434 |
442 |
448 |
Kazahstan |
432 |
393 |
425 |
Thailanda |
427 |
441 |
444 |
Chile |
423 |
441 |
445 |
Malaezia |
421 |
398 |
420 |
Mexic |
413 |
424 |
415 |
Muntenegru |
410 |
422 |
410 |
Uruguay |
409 |
411 |
416 |
Costa Rica |
407 |
441 |
429 |
Albania |
394 |
394 |
397 |
Brazilia |
391 |
410 |
405 |
Argentina |
388 |
396 |
406 |
Tunisia |
388 |
404 |
398 |
Iordania |
386 |
399 |
409 |
Columbia |
376 |
403 |
399 |
Qatar |
376 |
388 |
384 |
Indonezia |
375 |
396 |
382 |
Peru |
368 |
384 |
373 |
Harta țărilor și economiilor – PISA 2012
Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (Organisation for Economic Co-operation and Development, respectiv OECD) este o organizație internațională a acelor națiuni dezvoltate care acceptă principiile democrației reprezentative și a economiei de piață libere. Este un forum unic unde guvernele a 33 de democrații conlucrează pentru a răspunde provocărilor economice, sociale, a celor ce țin de globalizare.
Țările OECD: Australia; Austria; Belgia; Canada; Chile; Cehia; Danemarca; Estonia; Finlanda; Franța; Germania; Grecia; Ungaria; Islanda; Irlanda; Israel; Italia, Japonia; Coreea de Sud; Luxembourg; Mexic; Olanda; Noua Zeelandă; Norvegia; Polonia; Portugalia; Slovacia; Slovenia; Spania; Suedia; Elveția; Turcia; SUA.
Țările și economiile partenere la PISA 2012: Albania; Argentina; Brazilia; Bulgaria; Columbia; Costa Rica; Croația; Cipru; Hong Kong – China; Indonezia; Iordania; Kazahstan; Letonia; Liechtenstein; Lituania; Macao – China; Malaiezia; Muntenegru; Peru; Qatar; România; Rusia; Serbia; Shanghai – China; Singapore; Taipei – China; Thailanda; Tunisia; Emiratele Arabe Unite; Uruguay; Vietnam.
Vrei să faci un comentariu?