Cinci dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume sunt americane, în timp ce restul de cinci, din primele 10 concerne farmaceutice, își au sediul în Elveția, Marea Britanie și Franța. În tabelul următor le-am schițat un mic profil bazat pe calculele realizate de Forbes, cu privire la valoarea de piață și valoarea netă a activelor la nivelul lunii mai a anului trecut și a vânzărilor și profitului realizat în anul 2013. Înscrierea lor s-a făcut în funcție de profitul obținut.

Compania farmaceutică

Valoare de piață

Valoare active

Vânzări

Profit

Salariați

Miliarde $

Luna mai 2014

Anul 2013

Pfizer (SUA)

203,93

172,1

52,67

22,0

77 700

Johnson & Johnson (SUA)

274.13

133,8

71,32

13,8

118 700

Roche Holding (Elveția)

253,74

69,9

50,46

12,0

85 000

Novartis (Elveția)

227,44

126,3

57,90

9,2

135 700

GlaxoSmithKline (Marea Britanie)

128,80

69,7

41,43

8,5

99 500

Sanofi (Franța)

137,14

132,4

43,75

4,9

112 100

Eli Lilly & Co. (SUA)

65,86

35,2

23,11

4,7

40 000

Merck & Co (SUA)

165,80

105,6

44,09

4,4

76 000

AstraZeneca (Marea Britanie)

82,32

55,9

25,69

2,6

51 500

Abbott Laboratories SUA)

59,40

43,0

21,85

2,6

69 000

     De fapt, industria farmaceutică este responsabilă pentru dezvoltarea de medicamente pentru a salva vieți și pentru a alina suferința, nu pentru generarea de profituri uriașe, nejustificabile din punct de vedere a misiunii sale inițiale. Companiile farmaceutice au dezvoltat marea majoritate a medicamentelor cunoscute de omenire, dar au profitat din ce în ce mai mult pentru a-și burduși buzunarele, și nu întotdeauna prin mijloace legitime, uitând de suferința tot mai severă a societății umane, de care profită din plin. Astfel, industria farmaceutică a devenit cea mai profitabilă industrie din lume.

Cele mai mari companii farmaceutice - Media profitului 2013

     Companii de medicamente justifică prețurile ridicate pe care le percep prin cheltuielile imense pentru cercetare și dezvoltare. Dar, așa cum arată imaginea de mai jos, este una dintre cele mai monstruoase minciuni la nivel mondial. De fapt, cele mai mari companii farmaceutice cheltuiesc mult mai mult pe marketing, în unele cazuri de chiar de două ori mai mult, decât pentru realizarea unor formule noi de medicamente, mai eficiente și fără efecte adverse.

Cheltuieli de marketing și pentru cercetare-dezvoltare

Sumele cheltuite (miliarde $) de cele mai mari companii farmaceutice pentru vânzări și marketing sunt prezentate în cercul portocaliu, în timp ce sumele cheltuite pentru cercetare și dezvoltare sunt în cel albastru – anul 2013.


Alte articole captivante


SEMNIFICAȚIA PREFIXULUI „i” PENTRU UN iPHONE      V-ați întrebat vreodată care este semnificația prefixului „i” pentru diverse produse cum ar fi iMac, iPod, iTunes, iPhone, iPad? De fapt prefixul „i” este aproape omniprezent pentru toate produsele Apple lansate în ultimii 17 ani. Dar ce înseamnă?      La un eveniment Apple din anul 1998, Steve Jobs a prezentat prima dată un iMac, explicând legătura dintre „i” și „Mac”: „iMac provine din căsătoria fer...
AGRICULTURA DE INTERIOR      Un depozit într-un parc industrial poate fi viitorul agriculturii sau mai bine zis a legumiculturii și grădinăritului. Dar acest lucru relativ straniu este din ce în ce mai folosit în multe zone.      Hala sau depozitul este o atmosferă curată, cu un climat controlat, plină de plante perfecte. Ele cresc 22 de ore pe zi, 365 de zile pe an, neatinse de dăunători și scăldate într-o lumină rozalie, strani...
DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaha...
PERIUȚA DE DINȚI PERSONALIZATĂ      Utilizarea imprimantelor 3D devine pe zi ce trece un lucru cât mai comun. Un exemplu nou pentru personalizarea lucrurilor pe care le folosim mereu este periuța pentru dinți Blizzident, care promite să curețe dantura rapid și în totalitate.      Compania care o produce folosește un model digital 3D al dinților unui individ, creat după o amprentă dentară (un mulaj complet al dinților) sau o scanare făcu...
PREMIILE CONCURSULUI DE FOTOGRAFIE NATIONAL GEOGRAPHIC 2012      National Geographic stabilește un standard pentru excelență în fotografie. Mai mult de 22000 de fotografii au fost transmise din peste 150 de țări, atât de fotografi profesioniști cât și de amatori entuziaști, iubitori de fotografie, de pe tot globul. Fotografiile au fost prezentate în trei categorii: oameni, locuri și natură și au participat la concursul anual din 2012 pentru creativitate și calitate ...
EMAILURILE NU SE ȘTERG NICIODATĂ      Atunci când un utilizator "șterge" un email în mod normal, devine invizibil pentru acesta. Ștergerea nu se face însă și de pe serverele furnizorului (companiei) de poștă electronică (furnizorul poate avea o copie de rezervă). Deci, chiar dacă nu mai este citibil pe calculatorul dumneavoastră, el poate fi încă disponibil pe serverul gazdă. Având în vedere că furnizorii de poștă electronică sunt obligaț...
POZE CU STATUI      Poze cu statui? De ce ne-am face poze cu statui? Poate o să găsiți un răspuns după ce citiți preambulul și vizionați fotografiile care urmează, pe îndelete.      Statuile sunt sculpturi care reprezintă imaginea în întregime a unor ființe (oameni, animale, etc,), reale sau imaginare, a unor figuri alegorice, a unor obiecte, a unui eveniment etc., expuse de obicei într-un spațiu deschis. Statuile se rid...
CELE MAI SCURTE NUME DE LOCURI      Probabil mulți dintre noi nu știu că există aproximativ 25 de locuri în toată lumea care sunt numite folosind o singură literă. Iată lista acestora: Å, un sat în Andøy, Nordland, Norvegia Å, un sat în Moskenes, Nordland, Norvegia Å, un sat în Meldal, Sør-Trøndelag, Norvegia Å, un sat în Åfjord, Sør-Trøndelag, Norvegia Å, un sat în Ibestad, Troms, Norvegia Å, un sat în Lavangen, Troms, Norvegi...
BĂUTURILE RECI POTOLESC SETEA      Într-o zi fierbinte de vară, caniculară sau după un efort prelungit nu ne dorim nimic altceva decât o băutură rece ca gheața care să ne potolească setea. Oare băuturile reci potolesc setea? Majoritatea oamenilor de știință, experților sau medicilor ne sfătuiesc să renunțăm la toate băuturile reci sau cu gheață în zilele toride și ne îndrumă spre băuturi calde sau chiar fierbinți, cum ar fi ceaiul, pent...
JUCĂRII INTELIGENTE CARE SPIONEAZĂ      O coaliție formată din organizații pentru apărarea drepturilor consumatorilor și dreptului la confidențialitate a depus recent o plângere la Federal Trade Commission - agenția americană pentru protecția consumatorilor - susținând că producătorul de jucării Genesis Toys și furnizorul său de tehnologie, Nuance Communications, folosesc jucării inteligente care spionează, încălcând intimitatea copiilor și ...