Potrivit unui nou raport al Organizației Națiunilor Unite lansat luna trecută, 54% din populația lumii trăiește în zone urbane, iar până în 2050 este de așteptat să crească la 66%. Previziunile arată că urbanizarea combinată cu creșterea generală a populației lumii ar putea adăuga încă 2,5 miliarde de oameni populației urbane până în 2050. Raportul remarcă faptul că cea mai mare creștere urbană va avea loc în India, China și Nigeria. Aceste trei țări vor reprezenta 37% din creșterea prognozată a populației urbane din lume până în 2050.

     Populația urbană a lumii a crescut rapid de la 746 milioane în 1950 la 3,9 miliarde în 2014. Asia, în ciuda nivelului mai scăzut de urbanizare, strânge totuși 53% din populația urbană a lumii, urmată de Europa cu 14% și America latină și zona Caraibe cu 13%. Populația urbană a lumii este de așteptat să depășească șase miliarde în anul 2045. Cea mai mare creștere urbană va avea loc în țări din regiunile în curs de dezvoltare, în special în Africa. Ca urmare, aceste țări se vor confrunta cu numeroase provocări în satisfacerea nevoilor populației urbane în creștere, inclusiv pentru locuințe, infrastructură, transport, energie și ocuparea forței de muncă, precum și pentru servicii de bază, cum ar fi educația și asistența medicală.

Populația urbană a lumii - Populația urbană și rurală

     În 1990 erau zece „mega-orașe” cu 10 milioane de locuitori sau mai mult, care reprezentau casa pentru 153 de milioane de oameni sau mai puțin de 7% din populația urbană la nivel mondial la acea vreme. În 2014, există 28 de mega-orașe în întreaga lume, fiind casa pentru 453 de milioane de persoane sau aproximativ 12% din locuitorii din mediul urban din lume. Cele 28 de metropole de astăzi se află în Asia (16), în America Latină (4), în Africa și Europa (3 în fiecare) și în America de Nord (2). Până în 2030, lumea va avea 41 de mega-orașe cu 10 milioane de locuitori sau mai mult.

     Tokyo rămâne cel mai mare oraș din lume, cu 38 de milioane de locuitori, urmat de Delhi (25 de milioane) și Shanghai (23 de milioane). Deși se prognozează că populația va scădea, Tokyo va rămâne cel mai mare oraș din lume în anul 2030, cu 37 de milioane de locuitori, urmat îndeaproape de Delhi, a cărei populație va crește rapid la 36 de milioane în 2030, în timp ce Osaka și New York, care au fost al 2-lea, respectiv al 3-lea pe lista celor mai mari orașe urbane în 1990, vor ajunge pe pozițiile 13 și 14 până în 2030.

Populația urbană a lumii - Populația celor mai mari orașe

     În general, aproape jumătate din cei 3,9 miliarde de locuitori din mediul urban din lume locuiesc în așezări relativ mici, cu mai mult de 500.000 de locuitori. Multe dintre orașele din lume cu cea mai rapidă creștere sunt așezări urbane relativ mici.


Alte articole captivante


PIELE UMANĂ FALSĂ      Nissan este pe cale de a produce materiale plastice care reproduc la atingere pielea de pe degetele umane. Poate suna un pic extravagant, dar inginerii de la Nissan ne asigură că acestea vor fi folosite în curând. Scopul a fost întotdeauna de a crea materiale care să facă oamenii să interacționeze cu autovehiculul, creându-le cele mai plăcute sentimente. Și, dacă te gândești bine, atunci când vine vorb...
SCHIMBAREA TIPULUI DE SÂNGE      Deși tot sângele este format din aceleași elemente de bază, nu tot sângele este la fel. De fapt, există opt tipuri diferite de sânge, care sunt determinate de prezența sau absența anumitor antigeni (substanță care, introdusă în organism, determină apariția anticorpilor). Deoarece unii antigeni pot declanșa sistemul imunitar al unui pacient pentru a ataca sângele transfuzat, transfuziile de sânge în con...
DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaha...
8 MINUTE PÂNĂ LA PĂMÂNT      Unitatea astronomică, adică distanța dintre Pământ și Soare, era egală cu aproximativ 150 de milioane de kilometri, neprecizându-se până acum valoarea exactă. Iar o unitate de referința în geometrie care variază face o impresie proastă. De aceea, pentru a nu mai fluctua, în plus sau minus cu câțiva metri, ea a fost stabilită oficial de Uniunea Astronomică Internaționala (UAI).      Unitatea astronom...
TREBURI ZILNICE      De-a lungul ultimilor 50 de ani, femeile și-au redus semnificativ orele de muncă neremunerată, cum ar fi pentru treburi casnice, treburi zilnice sau cumpărături, pe fondul creșterii orelor de muncă plătite. Bărbații au participat din ce în ce mai mult la treburile casnice și de îngrijire a copiilor, dar sunt departe de a prelua ștafeta, inegalitățile în acest domeniu fiind încă mari în toate țările.  ...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI AUTO      După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat  decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut...
PLANCTON      Planctonul este o comunitate de organisme vegetale și animale, majoritatea microscopice, care conviețuiesc plutind în masa apei și nu se deplasează sau se pot deplasa pe distanțe infime. Organismele, care stau la baza lanțului trofic marin, trăiesc în ape (dulci sau marine) până la o adâncime de 200 m și constituie hrana peștilor și a altor animale acvatice. Planctonul cuprinde: Fitoplanctonul...
NU MERGEȚI LA CUMPĂRĂTURI CU FEMEI      Nu mergeți la cumpărături cu femei nu este o îndrumare sau o recomandare generală pentru bărbați! Este doar un fel de semnal pentru unii bărbați care nu suporta cumpărăturile prelungite alături de femei. Iar relatarea următoare este un caz aparte, probabil unic în istoria cumpărăturilor.      Uneori femeile sunt indecise atunci când fac cumpărături proprii, iar însoțitorii de gen masculin sunt supuși ...
PUBLICITATE PRIN FERESTRE      Cu toții ne-am obișnuit cu diverse metode de publicitate: panouri publicitare, reclame în mass-media, bannere, etc. și auzim de publicitate la tot pasul. Pare ireal, dar se poate face publicitate prin ferestre, cu un nou concept care aduce literalmente anunțuri publicitare direct în cap.      Începând din luna ianuarie a.c. navetiști din Germania (zona Munchen și Renania de Nord-Westfalia) au avut par...
CAMPIONATE MONDIALE CIUDATE      Omul are competiția în sânge. Fiecare ar vrea să câștige, uneori cu orice preț. Poate din acest motiv au fost inventate aceste campionate mondiale ciudate, care de fapt sunt o ramură neobișnuită a sportului consacrat. Campionatul mondial de aruncat telefoane      Finlanda are campionate serioase, dar și ciudate, cum ar fi căratul nevestei. Fiind și țară producătoare de telefoane mobile, poate era nor...