Arhive pentru Statistică - pagina 5
ORAȘELE LUMII CU CELE MAI MARI BLOCAJE ÎN TRAFIC
În ultimii ani, traficul în marile orașe ale lumii, extrem de aglomerate și fără o infrastructură adecvată pentru dezvoltarea din ultimii ani, a devenit un adevărat coșmar pentru conducătorii auto dintr-un motiv simplu, inimaginabil acum câțiva zeci de ani…
PREJUDECATA DE EGALITATE
Un amplu studiu psihologic la nivel internațional a ajuns la o concluzie deprimantă cu privire la incapacitatea noastră de a percepe. Psihologii au demonstrat că oamenii au „prejudecata de egalitate” când vine vorba de competență sau experiență, astfel încât…
SALARIILE CONDUCĂTORILOR POLITICI AI LUMII
Salariile conducătorilor principalelor economii ale lumii diferă extrem de mult, fiind mai puțin corelate cu mărimea populației și a PIB-ului. Pe baza articolului publicat de , care a folosit datele oficiale pentru anul 2015, Business Insider a realizat un…
NECESARUL ZILNIC DE APĂ ȘI LICHIDE
De mai mulți ani se vehiculează o idee, deja acceptată și înrădăcinată în mentalul românesc, care spune că ar trebui să consumăm zilnic 2 litri de apă, pe lângă alte lichide sau mâncare. Adică necesarul zilnic de apă al…
EFECTUL FUNDAMENTAL AL ȘOMAJULUI
Ultimele studii la nivel mondial au demonstrat că efectul fundamental al șomajului este schimbarea personalității. Șomajul este un fenomen social-economic care se manifestă prin inactivitatea forțată – sau uneori chiar dorită - a unui număr mare de salariați,…
CELE MAI VALOROASE BĂNCI DIN LUME
Conform datelor publicate de Brand Finance luna aceasta, Wells Fargo rămâne cel mai valoros brand bancar din lume, cu o creștere de 15%, valoarea totală a băncii ajungând la 34,9 miliarde de $. Printre cele mai valoroase bănci din…
HEGEMONIA MONDIALĂ A BĂRBAȚILOR
Bărbații sunt mai numeroși decât femeile pe întreaga planetă cu aproape 60 milioane de persoane, cea mai mare diferență înregistrată vreodată. Chiar dacă, în general, femeile trăiesc mai mult decât bărbații, acest lucru este compensat de faptul că se…
LEGEA LUI ZIPF
Legea lui Zipf sau regula Zipf se bazează pe cercetările lingvistului american George Kingsley Zipf din anii ‘30. El a observat cât de des se folosesc cuvintele într-o anumită limbă, fiind unul dintre primele studii universitare privind frecvența cuvintelor.…
CELE MAI BĂTRÂNE FEMEI DIN LUME
Secretul longevității este căutat de secole. Chiar dacă mișcarea și exercițiile fizice, consumarea unor anumite alimente sau băuturi și un stil de viață sănătos, în general, sunt caracteristici care pot adăuga ceva luni sau ani în plus, nimeni nu…
LA MUNCĂ, ÎN FAȚA TELEVIZORULUI
Speranța de viață este în continuă în creștere de mai bine de douăzeci de ani în aproape fiecare regiune a globului. În medie, speranța de viață în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene a fost de 79,2…
ȚĂRI AFECTATE DE FENOMENE METEO EXTREME
Mai mult de de oameni au murit între anii 1994 și 2013 din cauza vremii extreme, potrivit unui nou raport al organizației neguvernamentale germanwatch. Cu ajutorul unui indicator de risc climatic, organizația a combinat numărul mediu de decese și…
EVENIMENTELE NEGATIVE NE INTERESEAZĂ MAI MULT
Evenimentele negative ne interesează și ne afectează mai mult decât cele pozitive. Pe cele negative ni le amintim mai viu și ele joacă un rol mai important în modelarea vieților noastre. Războaiele și terorismul, dezastrele naturale sau provocate, crimele…
CELE MAI LUNGI ȘI SCURTE EMOȚII
Emoții - reacții afective de intensitate mijlocie și de durată relativ scurtă, însoțite adesea de modificări în activitățile organismului, oglindind atitudinea individului față de realitate. Orice reacție afectivă reprezintă o emoție sau o mișcare sufletească, care agită sau tulbură.…
CELE MAI CORUPTE ȚĂRI DIN LUME
Cele mai corupte țări din lume pentru anul în curs au fost stabilite de către Transparency International pe baza indicelui de percepție a corupției. A fost analizat nivelul de corupție în cadrul instituțiilor administrative și politice din 175 de…
STRATEGII PENTRU ATRAGEREA CUMPĂRĂTORILOR
Marile magazine din lume mizează pe tehnici și strategii pentru atragerea cumpărătorilor. Indiferent de anotimp, comercianții marilor lanțuri de magazine au învățat o serie de mici trucuri de marketing, mai mult sau mai puțin mascate, pentru a-și determina clienții…