RECLAME CARE UMILESC FEMEILE
În perioada anilor ʼ60 din secolul trecut, anunțurile publicitare și reclamele au contribuit din plin la perpetuarea unor stereotipuri legate de femei, accentuând percepția de inferioritate a femeilor. Atunci nu se vorbea de egalitate, femeile fiind chiar umilite. Fraze precum „femeia trebuie ținută la locul ei!” sau „Arată-i că trăim într-o lume a bărbaților!” nu stârneau nici cea mai mică urmă de revoltă sau de indignare. Nimeni nu reacționa atunci când companiile își promovau produsele ca fiind atât de simplu de folosit încât „chiar și o femeie se descurcă”. Bărbaților li se vindeau produse însoțite de afirmații precum „bărbații sunt mai buni decât femeile” sau care promiteau să pună femeile „la locul lor”, iar femeilor li se vindeau produse care puteau convinge bărbații să rămână lângă ele.
De abia mult mai târziu comercianții au sesizat importanța acestei categorii de consumatori, femeile, s-au repliat rapid și au exploatat-o cu un succes total. David Ovilvy, considerat de unii drept părintele publicității, a spus mai demult: „Consumatorul bărbat nu este un idiot, ci soția sa”.
Iată câteva reclame care umilesc femeile, editate în acele vremuri.
Femeia trebuie ținută la locul ei, adică la picioarele bărbatului.
Arată-i că trăim într-o lume a bărbaților!
Cu cât o soție muncește mai mult cu atât este mai drăguță!
O reclamă la pantaloni care demonstrează supremația bărbatului în căminul conjugal.
Pentru asta sunt soțiile: ca să gătească!
Soția trebuie să cumpere mereu cafea proaspătă! Dacă nu, o pățește.
Această reclamă la bere spune că, chiar dacă soția nu are abilități la bucătărie și arde mâncarea, cel puțin ea poate oferi bere bărbatului.
Capacul sticlei de ketchup se deschide așa de ușor încât chiar și o femeie poate face acest lucru, susținea o reclamă la ketchup.
Bărbații puteau să controleze mintea femeii: suflă-i fumul în față și te va urma pretutindeni.
Această reclamă sugerează că soțiile sunt superficiale și ar trebui să-și pună întrebarea dacă soțul ar mai vrea să se căsătorească cu ele.
În 1967, Drummond a folosit un model de sex feminin dezbrăcat pentru de a-și vinde hainele pentru bărbați, cu avertismentul: dacă nu veți cumpăra produsele, ne vom întoarce la modelele masculine.
Folosiți vitamine pentru a rămâne zvelte și în vigoare, ca să puteți avea grijă de gospodărie – susținea o altă reclamă adresată femeilor.
Sursă: Business Insider
Vrei să faci un comentariu?