După primul șoc al publicității agresive, vă propun spre vizionare alte afișe și postere ingenioase, care, printr-un aspect, zic eu potrivit, îmbinat cu un mesaj incisiv, pe alocuri chiar tăios, transmit un mesaj puternic, cu dublu înțeles, care ne pune pe gânduri. Acest gen de publicitate mai agresivă sau publicitate incisivă are rolul de a ne proteja de capcanele zilnice ale vieții sau pe care ni le întindem singuri, protejându-ne integritatea fizică sau chiar viața.

Nivea

Nivea – pentru că viața ne face riduri.

Fitness (intrare și ieșire)

Fitness (intrare și ieșire)

Rolă pentru scame

Rolă pentru scame.

Până nu este prea târziu

Până nu este prea târziu (WWF – World Wide Fund for Nature – este o organizație non-guvernamentală pentru conservarea naturii și restaurarea ecologică a mediului natural).

Whiskas

Hrănește-ți pisica cu instincte.

Despădurire

15 km pătrați de pădure tropicală sunt tăiați în fiecare minut.

Unele lucruri nu pot fi acoperite

Unele lucruri nu pot fi acoperite (nici prin publicitate incisivă).

Wonderbra

Wonderbra – potrivire naturală.

Glassex

Glassex

Ecovia

Nu scrie mesaje în timp ce conduci!

FedEx

FedEx Express

Nike

Nike

Durex

Durex (extra large).

Înfricoșător

Înfricoșător/mult mai înfricoșător.

Centura de siguranță

Centura de siguranță te ține în viață.

   La final, succint, câteva lucruri interesante din istoria publicității:

  • Vechii egipteni au dezvoltat forme de publicitate tipărind anunțuri de vânzări pe papirusuri pe care le puneau pe clădiri.
  • Cu 500 î.e.n., în vechea Romă, mesajele erau pictate pe pereți în scopul promovării jocurilor publice sau pentru a chema alegătorii la vot.
  • În perioada medievală, comercianții au angajat cetățeni, așa-numiții „strigători”, care lăudau prin strigăte calitățile mărfurilor.
  • Publicitatea din România a trecut prin mai multe faze: strigătul mărfurilor în fața prăvăliilor și în zonele cele mai circulate, „anunciurile” sau „mezaturile”, „vânzările” sau „înștiințările particulare” care erau informații despre marfă sub forma unui text scurt și au apărut în ziarele vremii începând cu anul 1829. De fapt, acestea au prima formă pentru ce numim azi „mica publicitate”. Prima agenție de publicitate din România este fondată de David Adania în anul 1880.

Sursă (parțială): SlideShare