Agențiile de publicitate din întreaga lume au adoptat în ultimii 10-15 ani, împreună cu diverse organizații activiste, metode îndrăznețe, ca să folosesc un cuvânt blând, pentru a atrage atenția publică asupra unor probleme grave ale omenirii. Reclamele sunt scandaloase și șocante, prin folosirea unor imagini cutremurătoare, pentru a contraria și sensibiliza întreaga opinie publică. Altfel spus, publicitate șocantă.

   Imaginile șoc, prin violența înspăimântătoare, prin sexualitate dusă la extrem sau alte caracteristici considerate tabu, au primit repede și o denumire ca stil: publicitate șocantă (shockvertising). Imaginile următoare, vă vor oferi o scurtă retrospectivă pe scena reclamelor șocante la nivel mondial. La final, puteți decide dacă sunt geniale, jignitoare sau le puteți încadra la o altă categorie pe care o considerați adecvată.

Publicitate șocantă - Purceluși

Concordia Children’s Services are grijă de copiii abandonați din Manila. (Filipine, 2008)

Publicitate șocantă - Cruzime față de animale

Humans for Animals a publicat o imagine șocantă cu privire la cruzimea oamenilor față de animale. (Franța, 2005)

Publicitate șocantă - Abuzurile părinților împotriva copiilor

Organizația Good Parent scoate în evidență abuzurile părinților împotriva copiilor. „Poți pierde mai mult decât răbdarea.” (Polonia, 2009)

Publicitate șocantă - Un LIKE nu poate ajuta

Organizația Crisis Relief a câștigat premiul de publicitate la Cannes cu acest comentariu: „Un LIKE nu te poate ajuta.” (Singapore, 2013)

Publicitate șocantă - Nu destrăma un vis

Mettiamoci Latesta a folosit un Moș Crăciun decapitat pentru a cere tuturor să nu renunțe la creativitate. „Nu destrăma un vis.” (Italia, 2009)

Dependența de droguri

Barnardo’s, prin agenția britanică Bartle Bogle Hegarty, trage un semnal neobișnuit asupra dependenței de droguri (2000)

Publicitate șocantă - Neatenție la volan

O organizație din Rusia avertizează asupra neatenției la volan (Rusia, 2013)

Publicitate șocantă - Mâini

Casa Do Menor lupta împotrivă abuzurilor și violenței asupra copiilor (Spania, 2009)

Publicitate șocantă - Tsunami

Altă organizație, WWF din Brazilia, a declanșat o mică furie la nivel global după ce a folosit această imagine, cu referire la 9/11, pentru a ilustra numărul de persoane ucise în Asia de tsunami-ul din 2004. (Brazilia, 2009)

Publicitate șocantă - Neglijarea părinților

Family Network Foundation luptă ingenios împotriva neglijării părinților în vârstă. (Thailanda, 2008)

Nu conduceți obosiți

Fundația Thai Health ilustrează legătura între oboseală și accidente. „Nu conduceți obosiți.” (Thailanda, 2010)

Publicitate șocantă - Fumatul este sclavul tutunului

Droit des Non Fumeurs duce o puternică campanie anti-fumat. „Fumatul este sclavul tutunului.” (Franța, 2010)

Publicitate șocantă - Dependență și modă

Designerul de modă Sisley trage o linie subțire între dependența de droguri și modă. (China, 2007)

Egalitate

ONU folosește „resursele” Google pentru a arăta cât de răspândit este misoginismul. „Femeile trebuie să fie văzute ca egale.” (2013)

Publicitate șocantă - Rasism

Liga Internațională împotriva Rasismului și Antisemitismului a ilustrat rasismului. „Culoarea pielii nu trebuie să-ți dicteze viitorul.” (Franța, 2013)

Publicitate șocantă - Viol în grup

Dolce & Gabbana a fost criticată pentru această imagine care ilustrează, fără îndoială, un viol în grup. (2007)

Abuz sexual

În fiecare an, peste 300.000 de copii sunt abuzați sexual în Germania

Publicitate șocantă - 0003 mm de latex

Între viață și moarte sunt doar 0,003 mm de latex

Publicitate șocantă - Atenție la mașini

Atenție la mașini când purtați căști!

Publicitate șocantă - Fumatul arde plămânii

Fumatul arde plămânii

Sinucidere

Peste jumătate dintre sinucideri sunt comise de pensionari.

Publicitate șocantă - Suvenir

Nu cumpărați animale exotice ca suveniruri!

Publicitate șocantă - Lacăte imbatabile

Firma Master Lock vrea să ne convingă că produsele sale sunt imbatabile. (Africa de Sud, 2008)