CELE MAI VALOROASE MĂRCI DE ȘAMPANIE ȘI VINURI
După ce acum câteva zile am prezentat care sunt cele mai valoroase mărci de băuturi spirtoase, azi vreau să enumăr pe scurt cele mai valoroase mărci de șampanie și vinuri. Clasamentul este întocmit tot de Brand Finance și are în frunte un producător de renume: Moët & Chandon. Moët a fost înființată în anul 1743 de către Claude Moët, iar astăzi deține peste 1.000 de hectare de viță de vie și produce anual aproximativ 26 de milioane de sticle cu șampanie.
Moët & Chandon continuă să conducă în clasamentul celor mai valoroase mărci de șampanie și vinuri cu o valoare totală a mărcii de 1,26 miliarde de dolari americani, la o diferență clară de 361 milioane dolari față de următorul rival. Cu toate acestea, brandurile de șampanie consacrate au stagnat în vânzări sau au avut scăderi importante, piața mondială a șampaniei fiind influențată în ultimul an de condițiile economice incerte (mai ales în Franța, ca piață cheie pentru această băutură).
Gallo este una dintre mărcile care a nesocotit tendința de stagnare a sectorului viticol și și-a crescut valoarea de brand cu 14% ajungând la 900 milioane dolari americani. Succesul a avut la bază și lansarea de sortimente noi, cum ar fi Summer Red și Merlot Rose. Totuși cea mai mare creștere în acest sector a avut-o marca chiliană Concha y Toro, care a înregistrat o creștere a valorii brandului cu 35%, ajungând la cifra de 663 milioane dolari americani, ca urmare și a achiziției producătorul de vin din California, Fetzer Vineyards care era în declin. De remarcat că australienii au creșteri modeste în ultimii ani, dar constante, iar chinezii își fac loc, ușor, ușor și în acest domeniu.
Pentru mai multe detalii (actualizate), dați clic pe fiecare brand în parte.
Clasament |
Brand |
Valoare (milioane $) |
Rating |
||||
2013 |
2012 |
Siglă |
Nume |
Țară |
2013 |
2012 |
2013 |
1 |
1 |
Franța |
1261 |
1252 |
AAA- |
||
2 |
3 |
SUA |
900 |
790 |
AA- |
||
3 |
2 |
Franța |
861 |
856 |
AAA- |
||
4 |
5 |
Chile |
663 |
496 |
AA- |
||
5 |
4 |
China |
653 |
578 |
AA- |
||
6 |
6 |
Franța |
389 |
338 |
AA- |
||
7 |
7 |
Australia |
353 |
312 |
AA- |
||
8 |
9 |
Franța |
289 |
251 |
AA |
||
9 |
8 |
Australia |
283 |
257 |
A+ |
||
10 |
10 |
SUA |
232 |
236 |
A+ |
Sursă: Brand Finance
Vrei să faci un comentariu?