RĂSPUNSUL LA EMAIL
Potrivit unui studiu realizat de compania de software Contactually privind răspunsul la email, dacă doriți un răspuns rapid la un email, acest email trebuie să fie pesimist, deprimant sau chiar sumbru. Cu alte cuvinte, s-a constatat că emailurile negativiste au primit mai multe răspunsuri și într-un timp mai scurt decât conversațiile pozitive. De asemenea, studiul a constatat că oamenii nefericiți au mai multe șanse de a răspunde la emailuri în 24 de ore, în comparație cu cei considerați optimiști.
Specialiștii de la Contactually au studiat 100 de milioane de conversații prin email (cum au avut acces la un număr așa mare de mesaje?). Emailurile care au conținut cuvinte, cum ar fi „grijă” și „uimitor”, au fost considerate pozitive, iar cele care au inclus cuvinte, cum ar fi „ratat” și „prost”, au fost considerate ca fiind negative. Astfel, fiecare email a fost catalogat pozitiv sau negativ în funcție de raportul de cuvinte utilizate în toată conversația. La emailuri negative s-a răspuns mult mai repede și în proporție de 64% într-o zi, decât la cele care conțineau cuvinte pozitive, la care rata de răspuns a fost de 47% în 24 de ore.
Totuși, autorii studiului nu s-au grăbit să tragă concluzii, Jeff Carbonella, CTO la Contactually, declarând că „poate cei nefericiți sau cu păreri negativiste sunt mai activi în general, online”.
Într-un alt studiu, cercetătorii de la Universitatea din Glasgow au descoperit că persoanele care au răspuns rapid la emailuri pot fi stresate sau au un respect de sine scăzut. Studiul a împărți utilizatorii de emailuri în trei grupe: relaxat, condus sau stresat. Grupul „relaxat” nu a lăsat ca emailurile să exercite presiuni asupra vieții lor. Grupul „condus” a fost influențat de emailuri, dar, de asemenea, a simțit că poate face față presiunii de a răspunde. Grupul „stresat” a reacționat negativ la presiunea exercitată de dorința de a răspunde la emailuri, neputându-se să se abțină. De asemenea, femeile au simțit o presiune mult mai mare pentru a răspunde la emailuri decât bărbații.
Vrei să faci un comentariu?