BERE = FERICIRE
Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Indiana, publicat în revista Neuropsychopharmacology la începutul săptămânii trecute, a dovedit că gustul, savoarea și aroma berii, chiar fără niciun pic de alcool, poate declanșa producția de dopamină (este unul dintre principalii neurotransmițători de la nivelul sistemului nervos – o substanță care transmite informația între neuronii creierului și este implicată într-o varietate largă de activități diferite, de exemplu în controlul activității locomotorii, în reglarea stărilor emotive și în procese cognitive; nivelului de dopamină din creier afectează procesul analitic de luare a deciziilor, având un impact direct asupra vieții de zi cu zi) în creier. Gustul berii eliberează această substanță chimică în creier, stimulând dorința oamenilor de a bea mai multă bere. Deci, bere = fericire.
Dr. David Kareken, director adjunct la Indiana Alcohol Research Center, a declarat: „Noi credem că acesta este primul experiment care arată că gustul unei singure băuturi, fără nici un efect dat de alcool, poate provoca producția de dopamină în creier.” Cercetătorii au scanat creierele mai multor oameni după ce au băut bere și Gatorade (o băutură pentru sportivi). Fiecare participant a primit doar 15 ml de bere, așa încât efectul alcoolului să nu se facă simțit. Rezultatele au evidențiat o activitate cerebrală mult mai intensă creată de dopamină după consumul de bere decât după consumul de Gatorade. De asemenea, participanții la studiu au spus că tânjeau după mai multă bere după ce au băut mostra de bere folosită în experiment, dar nu au resimțit aceeași nevoie după ce au consumat mostra de băutură pentru sportivi, chiar dacă mulți au considerat că avea un gust mai bun.
Dai Stephens, profesor de psihologie experimentală la Universitatea din Sussex, a descris lucrarea ca fiind „o primă demonstrație convingătoare că aroma și gustul unei băuturi au efecte asupra creierului. Cu toate acestea, studiul sugerează că efectul nu a fost același la toți băutorii de bere.” Peter Anderson, profesor la Universitatea din Newcastle, a adăugat: „Este bine cunoscut faptul că tot felul de indicii, inclusiv gustul, mirosul, imaginile și obiceiurile sporesc dorința de a bea, dorință care de multe ori pare a fi asociată cu o doză – adică mai mare atunci când consumul este mai mare. Această lucrare demonstrează că gustul are singur un impact asupra funcțiilor creierului asociate cu dorința.” David Linden, profesor la Universitatea din Cardiff, a spus că „suntem încă foarte departe de a înțelege procesele biologice complexe care contribuie la abuzul de alcool. Abuzul de alcool este o preocupare majoră de sănătate publică și ar fi de mare interes să avem markeri de predispoziție la consumul de alcool, pentru a permite intervenția timpurie. Cu toate acestea, efectele prezentate sunt mici, iar rezultatele comparative între gustul de bere și Gatorade nu sunt asociate cu comportamentul unui consum real sau cu dependența.”
Sursă: Daily Mail
Vrei să faci un comentariu?