PRIMELE 30 MĂRCI DIN LUME – TOP
Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie anul acesta. Vă prezint primele 30 mărci (companii) din acest clasament:
Notă: „Clasament” se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar „Publicitate” reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate.
Câteva observații:
- prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firmele de lux.
- la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). În clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
- în domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupă locul 95.
- produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
- Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26. Firma Adidas ocupă locul 53.
- produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
- Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupă locul 52.
- Facebook ocupă numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
- alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
- foarte interesant este că două companii General Mills și Johnson’s, care ocupă locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.
Cu un clic pe sigla mărcii, puteți afla mai multe informații oferite de revista Forbes.