BICICLETĂ ELECTRICĂ (FĂRĂ LANȚ)
Oameni de știință și inginerii visează în ultimii ani la noi modalități de a obține tot felul de mijloace de transport, cu predilecție electrice, fără să utilizeze combustibili fosili și fără emisii nocive în atmosferă. Unii dintre ei, probabil din exces de zel, au ajuns un pic cam departe de data asta, și au creat bicicleta electrică Mando Footloose, care pretinde a fi primul hibrid în tehnologia bicicletelor electrice fără lanț.
Ca și alte biciclete, Mando Footloose combină puterea umană cu cea electrică. Cu toate acestea, spre deosebire de alte vehicule similare, se elimină în totalitate lanțul și, pentru a antrena roțile, transformă eforturile bicicliștilor direct în energie electrică. Realizată de firma coreeană Mando Corp, bicicleta electrică fără lanț se bazează pe premisa că lanțul este componenta cea mai enervantă la biciclete. Deci, în loc de a folosi lanțul, pedalele bicicletei transformă energia cinetică în energie electrică prin intermediul unui alternator. Aceasta energie este stocată într-un acumulator litiu-ion care se găsește în interiorul cadrului bicicletei, iar apoi este transformată înapoi în energie cinetică de un motor electric care antrenează roata din spate.
Ca o mașină modernă, bicicleta electrică are o unitate electronică de control care funcționează cu senzori și asigură o monitorizare topografică și un schimbător de viteze automat. De asemenea, unitatea electronică monitorizează și identifică toate probleme tehnice și le afișează prin intermediul unui ghidon digital HMI (Human Machine Interface). HMI oferă și date despre distanța parcursă, viteza și cantitatea de energie electrică produsă și consumată. Interfața este detașabilă și are un dispozitiv integrat anti-furt, astfel încât bicicleta va funcționa numai în cazul în care aceasta este conectată.
Bicicleta se poate plia, devenind compactă și se poate transporta foarte ușor în mijloacele de transport public sau în portbagajul unei mașini.
Mando Corp nu a anunțat un preț pentru produsul său, dar a precizat că va fi lansat în 2013. Cu toate acestea, criticii subliniază că eficiența globală a aparatului poate fi un punct slab și că este dificil pentru orice nouă tehnologie de a egala capacitățile unei biciclete standard.
Sursă: Daily Mail
Vrei să faci un comentariu?