SUSPENDAREA ȘI RETRAGEREA AUTORIZAȚIEI ȘCOLII DE CONDUCĂTORI AUTO
0 | HGR nr. 69/2012, Art. 46 : I.S.C.T.R. retrage autorizația școlii de conducători auto în următoarele cazuri: | Norme privind autorizarea școlilor de conducători auto, OMTI nr. 1019/2009, Art. 16 : Anularea autorizației școlii de conducători auto se face către de Autoritatea Rutieră Română – ARR la a treia suspendare, precum și în următoarele cazuri: |
1 | a) dacă la expirarea termenului de 6 luni prevăzut la art. 45 alin. (2), după suspendarea autorizației școlii de conducători auto pentru perioade succesive de 30 de zile, nu a fost remediată situația în cauză; | a) când s-au falsificat documente școlare sau au fost eliberate fise de școlarizare unor persoane care nu au finalizat sau nu au urmat cursurile școlii de conducători auto; |
2 | b) școala de conducători auto a furnizat documente conținând informații incorecte în vederea obținerii autorizației; | b) când se constată că școala de conducători auto a furnizat documente conținând informații eronate cu ocazia solicitării eliberării autorizației; |
3 | c) școlii de conducători auto i s-a aplicat de două ori, în ultimele 12 luni, sancțiunea suspendării autorizației; | |
4 | d) pentru încălcările prevăzute la art. 3 pct. 11 și 12; (Notă: sustragere/obstrucționare control, respectiv autorizația suspendată, retrasă sau cu termenul de valabilitate expirat). | |
5 | e) când se constată că titularul autorizației și-a încetat activitatea sau la cererea acestuia. | c) când se constată că titularul autorizației și-a încetat activitatea sau la cererea acestuia. |
„Art. 45 (1) I.S.C.T.R. suspendă autorizația școlii de conducători auto, pentru o perioadă de 30 de zile, în următoarele cazuri:
a) dacă la expirarea termenului de 30 de zile prevăzut la art. 44 nu a fost remediată situația în cauză;
b) pentru încălcările prevăzute la art. 3 pct. 41 şi la art. 4 pct. 15-17 şi 83.
(2) În cazul în care la expirarea termenului de 30 de zile prevăzut la alin. (1) lit. a) nu a fost remediată situația în cauză, I.S.C.T.R. suspendă autorizația școlii de conducători auto pentru încă o perioadă de 30 de zile, care se poate prelungi pentru perioade succesive de 30 de zile, însumând o perioadă care să nu depășească 6 luni.”
Chiar dacă OMTI nr. 1019/2009 nu a fost modificat până în prezent, în momentul de față instituția care poate suspenda sau retrage autorizația școlii de conducători auto este I.S.C.T.R.. Nu vreau să comentez criteriile de suspendare sau retragere prevăzute în HGR nr. 69/2012, dar remarc că nu s-a prevăzut de la ce dată operează efectiv suspendarea și retragerea autorizației. Dar cel mai important aspect este că nu există nici o precizare referitor la seria sau seriile care sunt în curs de pregătire la școala de conducători auto; cursanții nu au nici o vină, ar trebui să termine cursul aflat în desfășurare ( v. art. 17 din Normele privind autorizarea școlilor de conducători auto). Acest lucru este valabil și pentru suspendarea și retragerea autorizației instructorului auto autorizat și autorizației centrului de pregătire și perfecționare a personalului din transportul rutier.
Să vedem în continuare HGR nr. 69/2012 :
Art. 53 (1) I.S.C.T.R. întocmește și comunică decizia motivată de retragere a autorizației școlii de conducători auto, a autorizației instructorului auto autorizat sau a autorizației centrului de pregătire către autoritatea emitentă și către titularul autorizației.
(2) Odată cu retragerea autorizației școlii de conducători auto, a autorizației instructorului auto autorizat sau a autorizației centrului de pregătire toate documentele eliberate de către autoritatea emitentă în baza autorizației retrase devin nule.
Art. 55 (1) Împotriva sancțiunilor de retragere sau suspendare (…) se poate adresa cu plângere instanțelor de contencios administrativ, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
(2) Procedurile privind aplicarea sancțiunilor de retragere și suspendare, după caz, a documentelor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.
Acum ne-am mai lămurit : procedura privind sancțiunea de retragere și suspendare se stabilește printr-un ordin de ministru, care urmează să apară. Acesta va stipula cu siguranță ceea ce am subliniat mai sus (probabil suspendarea sau retragerea va opera efectiv de la data primirii deciziei de suspendare/retragere, iar seriile în curs de pregătire vor putea să finalizeze cursurile). În acest caz autoritatea emitentă, respectiv Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., va fi înștiințată cu privire la decizia de suspendare/retragere (art. 53 alin.(1)) și ulterior, va fi înștiințată iarăși cu privire la data începerii suspendării/retragerii, pentru operarea sancțiunii în baza de date. Oricum va rămâne o perioadă scurtă de activitate a școlii de conducători auto, când de fapt ea este suspendată/retrasă, că doar I.S.C.T.R. nu poate face înștiințarea on-line. Dar până atunci, ce se întâmpla cu seriile de cursanți care sunt în pregătire la o școala de conducători auto în cazul suspendării/retragerii autorizației? DAR PÂNĂ APARE ORDINUL DE MINISTRU?
Spun iarăși : de ce sunt necesare doua instituții, una emitentă (ARR) și una care sancționează (ISCTR)? De ce trebuie complicate lucrurile dacă sunt relativ simple? Pentru mine este greu de ÎNȚELES!
P.S. HGR nr. 69/2012 a fost modificată.
Dacă persoane responsabile consideră ca asta este normalitatea unei legislații pe domeniu, nu are nicio importanță dacă înțeleg sau nu, dacă îmi place or ba.