PROBLEMA
O problemă de perspicacitate circulă de mai mult timp pe Internet. Se spune că poate fi rezolvată de copiii preșcolari în 5 – 10 minute, în timp ce programatorii au nevoie de o oră (!), iar persoanele cu educație mai înaltă se chinuiesc și mai mult (!!!). Personal nu cred că un copil de grădiniță rezolvă problema, decât dacă are un „antrenament” matematic, creat anterior undeva în familie. Totuși problema este destul de simplă, chiar dacă la prima vedere ne sperie numărul mare de egalități. Succes!
Răspunsul, mâine, dacă nu aveți chef să încercați azi.
Cum s-a făcut deja „mâine”, citiți comentariu pe care l-am lăsat mai jos.
Alte teste, de logică, de inteligență sau IQ, cu sau fără imagini, și alte probleme diverse și interesante le găsiți la categoria Perspicacitate.
RĂSPUNS :
Ne gândim simplu: avem 10 cifre, de la 0 la 9 și fiecare are o valoare. Din egalitățile care au rezultatul 0 (zero) rezultă că 7=0, 1=0, 2=0, 3=0, 5=0, 7=0. Cifra 4 nu apare deloc, deci nu ne interesează.
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
? 0 0 0 / 0 ? 0 ? ?
Se poate efectua și o probă: 2172=0 (0+0+0+0), 3213=0, 5531=0. Rămâne să aflăm ce valoare corespunde pentru 8 și eventual pentru 0, 6 și 9. Simplu de tot: 0 are valoarea 1 (1021=1); 6 are valoarea 1 (6666=4); 9 are valoarea 1 (9999=4) și 8 are valoarea 2. Toate egalitățile se verificî.
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1 0 0 0 / 0 1 0 2 1
2581 = 0+0+2+0 = 2
Eu am numarat cercurile inchise din interiorul cifrelor si tot 2 mi-a dat raspunsul final. Cifra 8 are 2 cercuri, 6 are unul singur, 0 e un elipsoid in sine. De asta un copil poate sa rezolve ecuatia, fiindca nu trebuie sa echivaleze cifrele cu 0 sau 1. Pur si simplu numara buclele.
Si da, stiu c-au trecut 3 ani de la postarea initiala
Parțial sunt de acord cu această variantă de răspuns în condițiile în care s-ar cere copiilor să numere cercurile din stânga și să verifice dacă cifra înscrisă în dreapta este corectă și la final să înlocuiască semnul „?”. Altfel, copilul ar spune, de exemplu pentru egalitatea 8809 = 6, șase cerculețe egal cu un cerculeț! Care ar fi logica?
De fapt este important în ce țară a fost propusă problema și în ce an. De exemplu, în România, prin anii ’60, ’70 și ’80, poate nici 5% dintre copiii care mergeau în clasa I cunoșteau numerele de la 1 la 9. Tabla înmulțirii se învăța în clasa a II-a, iar despre 0 (zero) puțin mai târziu. Între timp lucrurile s-au schimbat enorm…
:)
Adaug si eu un comentariu deoarece nu pot fi de acord cu aceste explicatii.
In orice an si in orice tara, se numara cerculetele. Este o problema clasica, arata cat de bine functioneaza mintea putin complicata a copiilor. Adultii tind sa complice lucrurile (vezi prima rezolvare a problemei).
Cu respect,
„Voi lupta până la ultima mea picătură de sânge ca să ai dreptul să nu fii de acord cu mine.” Ion Raţiu