CEA MAI VALOROASĂ MARCĂ DE BĂUTURI SPIRTOASE
Brand Finance este liderul mondial de consultanță și de evaluare pentru mărci și a efectuat mii de evaluări ale brandurilor, de toate mărimile și în majoritatea sectoarelor. Printre clienții lor se număra mărci internaționale, autorități fiscale, firme de avocatură, organisme guvernamentale, bănci de investiții etc. La începutul acestei luni a publicat lista primelor 50 de branduri, cele mai valoroase din lume, care produc și comercializează băuturi spirtoase.
Fără îndoială, Johnnie Walker a confirmat că este cea mai valoroasă marcă de băuturi la nivel global, cu o creștere fenomenală, susținută de o publicitate agresivă, de inovare și segmentarea atentă a pieței. Un alt lucru esențial a fost creșterea rapidă a băuturilor spirtoase asiatice, brandurile chineze având în continuare un potențial uriaș. Cu toate că brandurile din China fac pași mari pentru a câștiga încrederea consumatorilor la nivel internațional, primele 50 de mărci de băuturi spirtoase sunt încă dominate de branduri occidentale.
Studiul anual, realizat de agenția de evaluare Brand Finance, arată că Johnnie Walker a înregistrat o creștere a valorii de brand cu un procent colosal – 80%, ajungând la o valoare totală de 4,37 miliarde de dolari. Iată clasamentul complet:
CLASAMENT |
BRAND |
VALOARE (milioane $) |
EVALUARE |
||||
2013 |
2012 |
Nume |
Țară |
2013 |
2012 |
2013 |
2012 |
1 |
1 |
Johnnie Walker |
Marea Britanie |
4372 |
2432 |
AAA |
AAA |
2 |
6 |
Moutai |
China |
2368 |
1493 |
AA |
AA- |
3 |
3 |
Hennessy |
Franța |
2260 |
1917 |
AAA |
AAA |
4 |
2 |
Bacardi |
SUA |
2136 |
2009 |
AA + |
AA + |
5 |
4 |
Smirnoff |
Marea Britanie |
1987 |
1718 |
AA + |
AA + |
6 |
5 |
Chivas Regal |
Franța |
1763 |
1551 |
AA + |
AAA- |
7 |
7 |
Wuliangye |
China |
1639 |
1308 |
AA |
AA |
8 |
14 |
Luzhou Laojiao |
China |
1542 |
789 |
AA |
AA- |
9 |
9 |
Jack Daniels |
SUA |
1373 |
1246 |
AAA- |
AAA- |
10 |
8 |
Baileys |
Marea Britanie |
1349 |
1269 |
AA |
AA + |
11 |
10 |
Absolut |
Franța |
1320 |
1235 |
AA |
AA |
12 |
12 |
Grey Goose |
SUA |
1116 |
945 |
AA + |
AA + |
13 |
11 |
Ricard |
Franța |
884 |
952 |
AA- |
AA |
14 |
16 |
Crown Royal |
Marea Britanie |
862 |
775 |
AA- |
AA- |
15 |
24 |
Jinro |
Coreea de Sud |
762 |
409 |
A + |
A + |
16 |
15 |
Ballantine’s |
Franța |
747 |
780 |
AA |
AA |
17 |
13 |
Grant’s |
Marea Britanie |
697 |
924 |
A + |
A + |
18 |
18 |
Rémy Martin |
Franța |
597 |
500 |
AA |
AA |
19 |
35 |
Ciroc |
Marea Britanie |
550 |
303 |
AA + |
AA |
20 |
19 |
Jameson |
Franța |
540 |
469 |
AA + |
AA |
21 |
17 |
Gordon’s Gin |
Marea Britanie |
538 |
535 |
AA |
AA + |
22 |
22 |
Jim Beam |
SUA |
536 |
428 |
AA |
AA- |
23 |
25 |
McDowell’s No.1 |
India |
533 |
397 |
AA |
AA- |
24 |
20 |
Jagermeister |
Germania |
472 |
458 |
AA- |
AA- |
25 |
29 |
Buchanans |
Marea Britanie |
405 |
340 |
AA |
AA |
26 |
21 |
Jose Cuervo |
Marea Britanie |
399 |
452 |
AA |
AA + |
27 |
31 |
Famous Grouse |
Marea Britanie |
398 |
329 |
AAA- |
AA + |
28 |
26 |
Brugal |
Marea Britanie |
383 |
394 |
A + |
A + |
29 |
34 |
Ketel One |
Marea Britanie |
381 |
315 |
AA |
AA |
30 |
23 |
J & B |
Marea Britanie |
371 |
417 |
AA- |
AA |
31 |
30 |
Captain Morgan |
Marea Britanie |
362 |
331 |
AA + |
AA + |
32 |
32 |
Martell |
Franța |
361 |
324 |
AA- |
AA- |
33 |
28 |
Havana Club |
Franța |
357 |
358 |
AA |
AA |
34 |
36 |
Bombay Sapphire |
SUA |
335 |
274 |
AA + |
AA |
35 |
27 |
Glenfiddich |
Marea Britanie |
332 |
371 |
AA- |
AA- |
36 |
37 |
Malibu |
Franța |
313 |
259 |
AA- |
AA- |
37 |
33 |
Dewar’s |
SUA |
299 |
316 |
A + |
A + |
38 |
38 |
The Glenlivet |
Franța |
292 |
247 |
AA |
AA- |
39 |
– |
Royal Salute |
Franța |
246 |
– |
AA |
– |
40 |
39 |
Beefeater |
Franța |
241 |
230 |
AA- |
AA- |
41 |
– |
Kahlua |
Franța |
239 |
– |
AA- |
– |
42 |
– |
Courvoisier |
SUA |
237 |
– |
AA |
– |
43 |
40 |
Tanqueray |
Marea Britanie |
231 |
218 |
AA |
AA + |
44 |
– |
Campari |
Italia |
218 |
– |
AA- |
– |
45 |
– |
Sauza |
SUA |
213 |
– |
AA- |
– |
46 |
– |
William Lawson’s |
SUA |
206 |
– |
AA |
– |
47 |
– |
Windsor |
Marea Britanie |
202 |
– |
AA |
– |
48 |
– |
Southern Comfort |
SUA |
190 |
– |
AA + |
– |
49 |
– |
Maker’s Mark |
SUA |
176 |
– |
AA |
– |
50 |
– |
Clan Macgregor |
Marea Britanie |
143 |
– |
A + |
– |
Notă: băuturile chinezești sunt din categoria BAIJIU. Numele înseamnă „lichior alb”, „alcool alb” sau „spirt alb”, în general băuturile având aproximativ 40-60% alcool în volum. Este o băutură foarte limpede, de obicei distilată din sorg (este o plantă erbacee perenă, cu înălțimea de până la 2,5 m, originară din Africa Ecuatorială, dar care s-a răspândit și în India și China, unde se cultivă de mai bine de 3.000 de ani. Este principala cereală pentru pâine în Africa, Europa de Sud, America Centrală și Asia, fiind adaptată la o climă caldă și uscată), dar se folosesc și alte cereale: orez, grâu, orz, mei, care sunt distilate de două ori. Există și câteva tipuri preparate din fructe.
O mare parte din succesul lui Johnnie Walker poate fi atribuit prin promovarea unor produse exclusive, cum ar fi Blue Label, și introducerea de noi produse, cum ar fi Double Black. Ca și Black Label (introdus în 1909, anual se produc echivalentul a 213 milioane de sticle), Double Black este o combinație de malț și cereale. „Single malt” include de fapt două tipuri de malț din două distilerii bine-cunoscute: Diageo, Caol Ila (din Islay) și Talisker (Isle of Skye). Iar producătorul susține că, prin învechirea tot timp de 12 ani se obține un „echilibru perfect”, chiar dacă prețul este cu 10 $ mai mare.
Câte dintre ele ați gustat? Eu am băut, câte puțin din fiecare, dintre cele situate în clasamentul 2013 la pozițiile: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 24, 30, 31, 33, 35, 37, 38, 40, 42, 44, 46, 50. Puțin mai mult de jumătate din totalul de 50.
Sursă: Brand Finance
Johnnie merita locul