Companiile producătoare de alimente nesănătoase cheltuiesc anual zeci de milioane pentru a-și promova produsele, iar campaniile guvernamentale care îndeamnă la o alimentație sănătoasă nu le pot concura. Astfel, publicitatea a devenit mai importantă decât sănătatea și de multe ori ținta comercianților de alimente nesănătoase este copilul. Probabil ar trebuie introduse restricții de publicitate la produsele alimentare nesănătoase, inclusiv interzicerea publicității la produse nesănătoase la adresa copiilor.

     Un exemplu elocvent în acest sens este Marea Britanie. În anul 2016 companiile producătoare de alimente nesănătoase au cheltuit de 27 de ori mai mult pe publicitate decât a făcut-o guvernul pe promovarea alimentației sănătoase. Dintr-o listă cu primele 100 de firme care au băgat cei mulți bani în publicitate anul trecut, 18 dintre ele sunt companii care produc alimente nesănătoase (în general comercializează dulciuri, chipsuri și băuturi cu zahăr). Publicitatea lor trecut peste valoarea de 143 de milioane de lire sterline, pe când campania guvernamentală „Change4Life” pentru promovarea unei alimentații sănătoase a beneficiat numai de 5,2 milioane de lire sterline (de 27 de ori mai puțin). Din grupul cele 18, trei firme se detașează net la cheltuielile de publicitate: Cadbury, Coca-Cola și Galaxy chocolate, în contextul în care cheltuielile totale de publicitate de pe întreaga piață de dulciuri din Marea Britanie au crescut cu 13% în 2016 față de 2015.

Publicitatea e mai importantă decât sănătatea

     Obesity Health Alliance – o asociație formată din peste 40 de organizații de caritate din domeniul sănătății – dorește ca Guvernul să limiteze expunerea copiilor la comercializarea produselor nesănătoase prin toate mijloacele de informare, inclusiv la televizor, înainte de ora 21:00. Un studiu efectuat de Cancer Research UK a constatat ce știa mai toată lumea: anunțurile publicitare, inclusiv dar mai ales la produse nesănătoase, provoacă „foame” copiilor și sunt tentați să le mănânce.

     Nu trebuie pierdut din vedere că această scurtă analiză de mai sus se referă numai câteva produse nesănătoase comercializate direct și nu ia în calcul niciunul dintre lanțurile de restaurante și takeaway-urile importante care cheltuiesc, de asemenea, milioane ca să ne încurajeze să mâncăm mai mult, inclusiv produse nesănătoase.

     Totodată, este important ce a spus și purtătorul de cuvânt al Food and Drinks Federation (Federația Alimentației și Băuturilor): „Marea Britanie are unele dintre cele mai stricte reglementări din lume în ceea ce privește publicitatea alimentelor bogate în grăsimi, sare și zahăr pentru a se asigura că toți copiii britanici sunt protejați corespunzător. Publicitatea permite brandurilor să comunice consumatorilor caracteristicile produselor și să dezvolte relații de încredere; este o libertate comercială esențială.”

     Dacă într-o țară bogată și cu pretenții în lume, în care există reglementări stricte privind publicitatea alimentelor nesănătoase, se întâmplă acest lucru, ce-am mai putea zice despre biata Românie?


Alte articole captivante


DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaha...
INVENȚII JAPONEZE      Invențiile, în mod cert, au adus schimbări radicale în viețile noastre, făcându-le mai ușoare și mai bune. Dar există invenții mai puțin cunoscute, care ar putea fi la fel de revoluționare, dacă ar avea o șansă. De-a lungul ultimelor decenii, inventatorii japonezi au venit cu niște idei năstrușnice, unele chiar scandaloase. Ei numesc aceste invenții "chindogu", cuvânt care se poate traduce aproximativ ...
ACTORI ACUM 35-45 DE ANI ȘI AZI      Actorul este un artist care interpretează roluri în piese de teatru, în filme etc. Termenul este folosit în mod normal pentru cineva care joacă în filme, la teatru, la televiziune sau radio. Pe lângă roluri dramatice, actorii pot cânta (din gură sau dintr-un instrument), dansa, mânui păpușile etc.      Prima menționare a unei interpretări actoricești a avut loc în anul 530, atunci când Thespis a urcat...
AMBALAJE INEDITE      Ambalajul este un material (hârtie, carton, pânză, cutie, masă plastică, etc.) sau un obiect în care se împachetează ceva. Pentru a atrage mai mulți clienți sau o categorie anume de cumpărători, unele firme recurg la soluții neobișnuite pentru ambalajele produselor pe care le vând. Aveți aici câteva exemple care pot fi considerate ilare sau niște idei cu adevărat nemaipomenite, după gust.      ► Pentr...
ZAHĂR ÎN MÂNCARE      Cei mai mulți dintre noi sunt conștienți că zahărul trebuie să fie consumat cu moderație. Dar el se "ascunde" în alimente și băuturi, care ne-ar putea surprinde.      Producătorii de alimente adesea adaugă zahăr suplimentar pentru ca produsele să aibă un gust mai bun. Când grăsimea este scoasă în timpul procesării, de exemplu, adăugarea de zahăr este o practică uzuală. Din această cauză, multe aliment...
PC vs TABLETĂ      Dispozitivele din întreaga lume (PC-uri, tablete și telefoane mobile) o să ajungă la un total de 2,4 miliarde de unități în 2013, cu o creștere de 9% față de 2012, iar creșterea va continua, ajungând la mai mult de 2,9 miliarde de unități în 2017, potrivit Gartner Inc. (este lider mondial în cercetarea tehnologiei informației și, de asemenea, o companie de consultanță). Dar utilizarea acestor dispoziti...
VINDECAREA FRACTURILOR FĂRĂ GIPS      Jake Evill, absolvent în design la Universitatea Victoria din Noua Zeelandă, a creat un exoschelet pentru oase rupte (fracturi) sau fisurate, care ar putea înlocui curând mulajele tradiționale din gips sau fibră de sticlă. Prototipul, numit Cortex, este ușor, ventilat, lavabil,  reciclabil, igienic, elegant și suficient de subțire pentru a se ascunde sub îmbrăcăminte. Procedeul pentru vindecarea fractu...
PUTEREA PAȘAPORTULUI      O hartă publicată recent de GOOD arată un nou mod de a măsura postura unei țări pe scena mondială: libertatea cetățenilor săi să se deplaseze pe glob. Țările din America de Nord și Europa au în mod clar un avantaj, dar unele țări din Asia au aproape la fel de multă libertatea de a călători.      Țările occidentale au mai multă libertate de călătorie, măsurată prin numărul de scutiri de vize sau de nec...
CATASTROFE NATURALE ȘI ASIGURĂRI     Cel mai mare grup de firme de asigurări din lume, Munich Re a publicat un comunicat de presa pe data de 03.01.2013. Anul trecut, în întreaga lume, s-au înregistrat catastrofe naturale care au cauzat pierderi totale de aproximativ 160 de miliarde de dolari americani (circa 122 de miliarde de euro) și aproximativ 65 de miliarde de dolari pierderi asigurate.      În 2012, 67% dintre pierderile totale şi 9...
BEȚIVII LUMII: EUROPENII     După ce luna trecută v-am prezentat cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase din lume (votcă, rom, whisky, gin și tequila), un nou raport lansat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pe data de 12 mai a.c. arată că, la nivel mondial, 3,3 milioane de decese au fost cauzate în anul 2012 de consumul de alcool. "Raportul privind starea globală privind alcoolul și sănătatea 2014" oferă profiluri de ...