Norvegia intenționează să lanseze primul cargou electric autonom din lume chiar anul viitor. Prima navă de marfă autonomă și 100% electrică va înlocui anual circa 40.000 de drumuri cu camioane, au declarat promotorii proiectului.

     Nava va fi numită Yara Birkeland, fiind rezultatul unui parteneriat între fabricantul de fertilizatori Yara International și grupul industrial Kongsberg, și va livra fertilizatori între trei porturi din sudul Norvegiei: Porsgrunn, Brevik și Larvik. Cu o autonomie de peste 65 de mile marine (120 km), cargoul va putea transporta cam o sută de containere de marfă, respectiv o greutate de până la 3.500 de tone, la o viteză de 12-15 noduri, a declarat directorul proiectului Bjorn Tore Orvik. Inițial, nava va avea echipaj, dar începând cu 2019 va fi operată de la distanță, iar în anul 2020 va fi complet autonomă (fără echipaj).

Primul cargou electric autonom

     „În fiecare zi, sunt necesare peste 100 de drumuri cu camioane, care consumă motorină și poluează, pentru a transporta produsele fabricii nostre din Porsgrunn în porturile Brevik și Larvik, de unde apoi le expediem clienților din toată lumea”, a afirmat directorul executiv al Yara International. „Cu primul cargou electric autonom, renunțăm la transportul rutier și facem transportul pe mare și, prin urmare, vom reduce emisiile de CO₂ și de oxizi de azot, zgomotul și emisiile de particule și vom îmbunătății siguranța rutieră”, a mai subliniat el.

     Nava, care va avea un design futurist, va reduce emisiile de CO₂ cu 678 de tone pe an, conform celor de la Yara, iar energia electrică folosită pentru a încărca acumulatorii navei va fi în totalitate „verde”, provenind numai de la hidrocentrale.

     În timp ce Norvegia este un producător important de petrol, ea este cunoscută totodată ca având cea mai mare rată de autovehicule electrice pe cap de locuitor din lume, datorită unor stimulente fiscale extrem de generoase. De asemenea, scandinavii experimentează deja feriboturi electrice care să traverseze celebrelor lor fiorduri.

Sursa: France 24


Alte articole captivante


TESTUL PRENATAL TREBUIE SĂ FIE OBLIGATORIU      O societate sănătoasă înseamnă în primul rând oameni sănătoși. Condiția sine-qua-non pentru a fi sănătos este să te naști sănătos. Iar pentru a te naște sănătos viitoarea mamă ar trebui să facă testul prenatal, care ar trebui să devină obligatoriu în cel mai scurt timp.      Acum mai bine de cincizeci de ani au apărut primele teste prenatale. Ele s-au concretizat în timp în câteva teste invazive de ba...
CEI MAI MARI CONSUMATORI DE BĂUTURI SPIRTOASE      În conformitate cu datele publicate de IWSR (International Wine & Spirit Research), o firmă de cercetare de piață, consumul de băuturi alcoolice din anul 2012 a crescut cu 1,6%, adică cu 27 de miliarde de litri. China rămâne cea mai mare piață de desfacere din lume, băutura națională – baijiu (vezi nota) – reprezintă o pondere nemaiîntâlnită la nici un alt stat, de aproape 99% din toate băuturile s...
ȘTIINȚA DIN SPATELE ȘIFONĂRII      Hainele sau rufele șifonate sau necălcate pot spune că fac parte din viața noastră, ca și impozitele și taxele, tricourile, bluzele și pantalonii mototoliți putând crea uneori o stare de iritare sau chiar una deprimantă. Oamenii se luptă cu ridurile pielii și șifonarea hainelor de ani de zile, chiar prin atacuri moleculare. Până la urmă ce este șifonarea? Și cum poate fi ea învinsă o dată pentru totdea...
ISTORIA IMNULUI ROMÂNIEI      Imnul de stat al României are o istorie de peste 150 de ani. România a avut șase imnuri naționale, toți cei care s-au perindat la putere schimbând atât ziua națională, cât și imnul și simbolurile (însemnele) țării. Așadar, într-un secol și jumătate ne-am schimbat imaginea de șase ori, făcând “istorie”.      Imnul de stat ar trebui să fie un cântec solemn și oficial, o melodie triumfală, patriotică, ca...
SAREA DE HIMALAYA E DIN PAKISTAN      Sarea de Himalaya este extrasă din salina Khewra în Pakistan, situată la circa 300 de km de Himalaya, a doua cea mai mare mină de sare din lume, și are o tentă de roz de la oxidul de fier, adică de la rugină. Acesta conține o cantitate mai mare de potasiu decât toate sărurile exploatate în alte saline.      Notă: M-am decis să scriu acest articol după ce am observat pe Internet că aproape nimeni nu fa...
BLUGII CARE ÎȘI SCHIMBĂ CULOAREA      Designerul Naked & Famous Denim este cunoscut pentru abordările creative și mai puțin așteptate, când vine vorba de crearea de haine. De curând, a creat o pereche de blugi termo-cromatici, care își schimbă culoarea în funcție de temperatura corpului purtătorului. Când este frig, blugii au culoarea albastru. După ce se încălzesc, prin purtare, de la temperatura corpului, culoarea blugilor se modific...
ALCOOLUL NU ÎNCĂLZEȘTE CORPUL      Multă lume crede că alcoolul crește temperatura corpului și, de aceea, este chiar folosit pentru a preveni hipotermia. De fapt, este exact invers: alcoolul nu încălzește corpul, ci ajută la scăderea temperaturii generale a organismului uman. Acest lucru s-a încetățenit în mod greșit în mintea oamenilor probabil datorită faptului că persoanele care consumă băuturi alcoolice simt imediat o căldură care l...
EFECTUL GALATEA           Efectul Galatea este mai puternic decât efectul Pygmalion - atunci când ceilalți din jur cred în tine, ai șanse mai mari să reușești decât dacă te-ar descuraja. Efectul Galatea este până la urmă un efect Pygmalion referitor la o singură persoană: crezi în tine și-ți demonstrezi că reușești sau te descurci. Imagine proprie a fiecăruia (de sine) determină comportamentul. Când pornești o activitate c...
PRIMA CĂSĂTORIE CU UN ROBOT      După ce acum vreo șapte ani un robot a oficiat căsătoria a doi tineri japonezi care s-au cunoscut grație unei pasiuni comune - robotica, anul acesta a avut loc prima căsătorie cu un robot. Un inginer chinez (Zheng Jiajia, de 31 de ani) s-a căsătorit cu o femeie-robot construită chiar de el, într-o ceremonie la care au participat mama sa, prieteni și colegi, a scris situl Sina.com.      Mireasa are doa...
POSTERE PUBLICITARE REMARCABILE      Multe companii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele însele, la produsele și serviciile lor. În multe cazuri, firmele folosesc postere publicitare și sume imense de bani.      Posterele pot fi folosite în multe scopuri, fiind de multe ori modalități de promovare ale ideilor și programelor celor ce se ocupă cu publicitatea, în special pentru evenimente mu...