Norvegia intenționează să lanseze primul cargou electric autonom din lume chiar anul viitor. Prima navă de marfă autonomă și 100% electrică va înlocui anual circa 40.000 de drumuri cu camioane, au declarat promotorii proiectului.

     Nava va fi numită Yara Birkeland, fiind rezultatul unui parteneriat între fabricantul de fertilizatori Yara International și grupul industrial Kongsberg, și va livra fertilizatori între trei porturi din sudul Norvegiei: Porsgrunn, Brevik și Larvik. Cu o autonomie de peste 65 de mile marine (120 km), cargoul va putea transporta cam o sută de containere de marfă, respectiv o greutate de până la 3.500 de tone, la o viteză de 12-15 noduri, a declarat directorul proiectului Bjorn Tore Orvik. Inițial, nava va avea echipaj, dar începând cu 2019 va fi operată de la distanță, iar în anul 2020 va fi complet autonomă (fără echipaj).

Primul cargou electric autonom

     „În fiecare zi, sunt necesare peste 100 de drumuri cu camioane, care consumă motorină și poluează, pentru a transporta produsele fabricii nostre din Porsgrunn în porturile Brevik și Larvik, de unde apoi le expediem clienților din toată lumea”, a afirmat directorul executiv al Yara International. „Cu primul cargou electric autonom, renunțăm la transportul rutier și facem transportul pe mare și, prin urmare, vom reduce emisiile de CO₂ și de oxizi de azot, zgomotul și emisiile de particule și vom îmbunătății siguranța rutieră”, a mai subliniat el.

     Nava, care va avea un design futurist, va reduce emisiile de CO₂ cu 678 de tone pe an, conform celor de la Yara, iar energia electrică folosită pentru a încărca acumulatorii navei va fi în totalitate „verde”, provenind numai de la hidrocentrale.

     În timp ce Norvegia este un producător important de petrol, ea este cunoscută totodată ca având cea mai mare rată de autovehicule electrice pe cap de locuitor din lume, datorită unor stimulente fiscale extrem de generoase. De asemenea, scandinavii experimentează deja feriboturi electrice care să traverseze celebrelor lor fiorduri.

Sursa: France 24


Alte articole captivante


CEL MAI SIGUR – AVIONUL      Anul 2012 a fost un an extrem de sigur pentru aviația civilă – arată statisticile privind accidentele de avion prezentate de Aviation Safety Network (ASN). Au fost înregistrate în total 23 de accidente mortale de avion, din care au rezultat 475 decese și 36 decese la sol (alte persoane decât cele aflate în avioane). Ambele cifre sunt extrem de mici, mai mici decât media pe ultimii zece ani, care a fost...
SEX WI-FI      Love Palz este un gadget care permite partenerilor aflați la distanță să aibă “relații” intime. Conectată la Internet, această “mașină de plăcere” permite cuplurilor din dormitoare diferite, de oriunde din lume, care au Wi-Fi gratuit, să simuleze un contact sexual. Fiecare partener poziționează un singur dispozitiv - "Hera" pentru doamne, capac de culoare roșu și  "Zeus" pentru bărbați, capac de culoar...
ȘTIȚI DE CE BISCUIȚII AU GĂURI?      Probabil că nu v-ați întrebat niciodată de ce biscuiții au găuri. Explicația este simplă și ține de procesul de fabricație, așa cum am explicitat mai jos.      Biscuit este un termen folosit pentru o varietate de produse alimentare bine deshidratate prin coacerea unui aluat. Cuvântul biscuit este derivat din limba latină: bis (de două ori) și coctus (copt, gătit), adică de două ori la cuptor. Biscuiți...
CATASTROFE NATURALE ȘI ASIGURĂRI     Cel mai mare grup de firme de asigurări din lume, Munich Re a publicat un comunicat de presa pe data de 03.01.2013. Anul trecut, în întreaga lume, s-au înregistrat catastrofe naturale care au cauzat pierderi totale de aproximativ 160 de miliarde de dolari americani (circa 122 de miliarde de euro) și aproximativ 65 de miliarde de dolari pierderi asigurate.      În 2012, 67% dintre pierderile totale şi 9...
ÎMPĂRȚIREA MĂRII NEGRE      După adoptarea Convențiilor internaționale (Geneva, 1958) asupra mării libere, mării teritoriale, zonei adiacente și asupra platoului continental, delimitarea acestora a devenit o problemă complicată generând nu de puține ori controverse și discuții aprinse care s-au întins timp îndelungat, unele dintre ele negăsindu-și soluționarea nici în prezent din cauza pozițiilor ne conciliante a uneia sau a ambe...
BIOTEHNOLOGIA MARINĂ      Oamenii de știință au identificat o comoară nouă în oceanele noastre: microorganisme care conțin milioane de gene anterior necunoscute și mii de familii noi de proteine.      Aceste mici minuni marine oferă o șansă de a exploata o gamă vastă de materiale care ar putea fi folosite pentru a crea medicamente inovatoare, solvenți industriali, tratamente chimice și alte procese, spun oamenii de știință. "P...
AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt...
RETRO – anii 1900     Poate cuvântul retro nu pare potrivit, deoarece nu reflectă toate preferințele dintr-o anumită perioadă (activități, comportament general, modă, muzică, stil, etc.), dar l-am ales pentru că marchează și o întoarcere în urmă sau îndărăt, cum îi place să spună unui om deosebit pentru mine. Această întoarcere în timp, prin câteva fotografii ale vremii, aș vrea să formeze, cât de cât, imaginea unor vremuri ...
PILULE DIGITALE      Pe măsură ce societatea duce o luptă deschisă pentru intimitate pe Internet, oamenii de știință și cercetătorii pregătesc noi valuri de tehnologii, chiar mai intruzive: calculatoare digerabile și senzori minusculi în interiorul pastilelor. În interiorul acestor pastile sunt senzori mici și emițătoare. Le înghițiți cu apă, lapte sau orice preferați, după care  dispozitivele ajung intacte în stomac. În t...
DICȚIONAR UMORISTIC      Tudor Mușatescu (1903 – 1970) a fost poet, prozator, dramaturg și umorist.  La maturitate, atât ca vârstă, cât și ca formație artistică, Tudor Mușatescu se dedică trup și suflet teatrului, în calitate de dramaturg, traducător, director de scenă, conducător și proprietar de teatru. Criticii l-au considerat un fidel continuator, în perioada interbelică, al comediei caragialiene de moravuri, prin tipologi...