Din punct de vedere biologic fiecare ființă umană are o identitate individuală, fiecare om este unic în felul lui, în primul rând prin ADN-ul pe care-l primește. Ne naștem cu o întreagă moștenire genetică preluată de la părinți și, prin intermediul lor, de la bunici, străbunici, stră-străbunici, străbuni etc. De asemenea, primim o seamă de trăsături, deprinderi, caracteristici distinctive, judecăți și prejudecăți în funcție de contextul geografic și istoric în care ne dezvoltăm. Toate acestea ne conferă o identitate genetică, de familie, de loc geografic și de moment istoric, adică o identitate locală, regională, națională și o identitate de limbă, de credință etc.

     Pe lângă această identitate pe care natura și momentul istoric ne-o dau fără să facem nimic și de multe ori fără s-o băgăm în seamă, oamenii ar trebui să-și cultive și să-și dezvolte identitatea individuală. Din nefericire, pentru prea mulți oameni ceea cu care i-a înzestrat natura rămâne singura lor identitate. Foarte, foarte mulți oameni nu simt nevoia să-și îmbogățească identitatea sau chiar nu-i interesează o identitate mai complexă, armonioasă.

Identitate

     Cei care simt nevoia de a-și construi o identitate mai bogată pot începe să conștientizeze acest lucru la începutul adolescenței și pot continua s-o cultive apoi toată viața. Din păcate tinerii de azi nu primesc la nivel național nicio educație în acest sens, care, prin valorificarea selectivă (sau uneori poate chiar critică) a identității primite nativ, să-i ajute să-și îmbogățească identitatea. Educația actuală nu are această învățătură în atenție și nici măcar nu-și propune s-o abordeze în viitor.

     Europenizarea, globalizarea și chiar internetul au o contribuție esențială, directă și indirectă, la o nouă configurare a identităților la toate nivelurile sociale. În aceste condiții numeroasele identități ale ființei umane, aflate într-o dinamică permanentă și într-o interacțiune continuă, nu mai pot fi înțelese decât sincron, într-un sistem. Iar copii noștri n-au auzit de identități culturale, cum ar fi cea balcanică, dunăreană, a Mării Negre, sud-est europeană, central europeană, mediteraneană, europeană, occidentală etc. sau de tipologia care rezultă din diversitatea lingvistică, a civilizațiilor sau credințelor.


Alte articole captivante


PERIUȚA DE DINȚI PERSONALIZATĂ      Utilizarea imprimantelor 3D devine pe zi ce trece un lucru cât mai comun. Un exemplu nou pentru personalizarea lucrurilor pe care le folosim mereu este periuța pentru dinți Blizzident, care promite să curețe dantura rapid și în totalitate.      Compania care o produce folosește un model digital 3D al dinților unui individ, creat după o amprentă dentară (un mulaj complet al dinților) sau o scanare făcu...
VINDECAREA FRACTURILOR FĂRĂ GIPS      Jake Evill, absolvent în design la Universitatea Victoria din Noua Zeelandă, a creat un exoschelet pentru oase rupte (fracturi) sau fisurate, care ar putea înlocui curând mulajele tradiționale din gips sau fibră de sticlă. Prototipul, numit Cortex, este ușor, ventilat, lavabil,  reciclabil, igienic, elegant și suficient de subțire pentru a se ascunde sub îmbrăcăminte. Procedeul pentru vindecarea fractu...
ELIMINAREA ACCIDENTELOR RUTIERE      Volvo a dezvoltat o tehnologie care pretinde că ar putea duce la eliminarea accidentele rutiere mortale ale autovehiculelor sale până în anul 2020. Grupul suedez susține că până la sfârșitul acestui deceniu, mașinile sale de ultimă generație vor fi dotate cu calculatoare care au o vedere de 360 ​​de grade împrejur.      Acest lucru a necesitat elaborarea unui “senzor central” care să permită diferitel...
MAȘINĂRIA CARE NE TREBUIE      „Dalek” este porecla unei mașini construită pentru astuparea gropilor, cu un randament foarte bun, fiind de 30 de ori mai rapidă decât metoda convențională de reparații. Testele efectuate în Marea Britanie, pe drumurile din Bedfordshire, s-au încheiat cu un succes unanim recunoscut, mașinăria dovedind că-și face treaba foarte bine.       Pe lângă faptul că este mult mai rapidă decât metodele actuale...
ILUZII – continuare      M-am uitat pe statistica oferită de blog și am rămas surprins de numărul de vizualizări la postarea ILUZII, din 25 august a.c. Acest lucru m-a determinat să mai adaug câteva, pe care le consider la fel de interesante. Iluzia Muller-Lyer      Cele două linii negre orizontale sunt de aceiași lungime, dar cea de jos pare a fi mult mai lungă decât cea de sus, datorită “mustăților” atașate (măsurați cu ...
RĂSPUNSURI LA 6 ÎNTREBĂRI DE LOGICĂ MAI GRELE      1. Răspuns corect: 4       Explicație: Pe primul rând cele 3 imagini (pătrate) au fiecare câte 8 linii oblice în casete (pătratele mai mici). Pe al doilea rând au 9 linii oblice, iar pe al treilea 10 linii oblice. Imaginea notată cu cifra 4 este singura, din variantele de răspuns, cu 10 linii oblice, care se potrivește pe rând.      2. Răspuns corect: 3      Explicație: Pe fiecare rând, imaginile di...
CARD CU PAROLĂ UNICĂ      MasterCard Worldwide, în colaborare cu Standard Chartered Bank din Singapore, a lansat primul card de plată interactiv, folosind tehnologia cu display (MasterCard’s Display Card), care anunță următoarea generație de carduri pentru plată.      Display Card MasterCard, fabricat de  NagraID Security, arată și funcționează aproape exact ca un card obișnuit de credit/debit sau card pentru ATM-uri, dar disp...
ANATOMIA GENURILOR      Oricine știe că bărbații și femeile sunt două entități diferite. Construcția fizică și caracteristicile sexuale se impun ca evidente, dar există o mulțime de alte diferențe mai subtile între sexe. Pornind de aici, mai multe studii efectuate de-a lungul anilor referitoare la anatomia genurilor au dezvăluit câteva lucruri generale, incontestabile. Bărbații sunt, în medie, cu 15% mai mari decât f...
PUBLICITATE INCISIVĂ      După primul șoc al publicității agresive, vă propun spre vizionare alte afișe și postere ingenioase, care, printr-un aspect, zic eu potrivit, îmbinat cu un mesaj incisiv, pe alocuri chiar tăios, transmit un mesaj puternic, cu dublu înțeles, care ne pune pe gânduri. Acest gen de publicitate mai agresivă sau publicitate incisivă are rolul de a ne proteja de capcanele zilnice ale vieții sau pe care ni le ...
O LEGE CARE TREBUIE APLICATĂ LA NOI      Cine mai are puterea să suporte mass-media observă la tot pasul știri cu tineri care se prevalează de numele părinților sau de puterea politică și financiară a acestora pentru a ieși “basma curată” din diverse situații. Încercărilor lor, adesea reușite, de a “cumpăra” prin influență moralitatea civică generală sunt cel puțin revoltătoare, provocând indignarea oamenilor onești. În statul american W...