După o anchetă de patru ani, o comisie instituită de Biserica Catolică din Australia a șocat pe bună dreptate cetățenii acestei țări și comunitățile religioase sau nereligioase din întreaga lume prin anunțul pe care l-a făcut. Reprezentanții Bisericii Catolice au plătit compensații în valoare de 276,1 milioane de dolari australieni (adică vreo 212 milioane de dolari americani) câtorva mii de persoane care au fost victime, cu predilecție în copilărie, ale unor abuzuri sexuale săvârșite de preoți, clerici și membri ale unor ordine religioase sau congregații care își desfășoară activitatea în țara-continent.

Biserica catolică

     Într-un interval de timp de peste 35 de ani, între anii 1980 și 2015, 4.445 de persoane au depus plângeri la Biserica Catolică că au fost în copilărie victime ale abuzurilor sexuale. După analiza făcută de biserică, în baza documentelor prezentate și a documentelor din arhiva proprie, un prelat al bisericii a anunțat că 3.066 de persoane au primit compensații, marea majoritate dintre ele în bani. Suma totală de 276,1 milioane de dolari australieni a inclus pe lângă compensațiile în bani și banii alocați unor tratamente medicale, costuri juridice și alte diverse costuri adiacente. Numai o singură congregație creștină a plătit o sumă care s-a ridicat la 48,5 milioane de dolari australieni, având cel mai mare număr de compensații, pentru 763 de persoane. De asemenea, Biserica Catolică din Australia a menționat că peste 74o de cereri sunt încă în curs analizare.

     Cred că este primul caz în care o biserică națională recunoște abuzurile comise pe scară largă asupra copiilor din instituțiile patronate de Biserica Catolică. La prima vedere suma e mare (cam vreo 90.000 de dolari, în medie, pentru fiecare abuzat), dar o consider infimă, o bagatelă, dacă mă gândesc cât de mare este puterea financiară a bisericii. Totuși este un prim pas, care ar trebui să fie un exemplu pentru foarte mulți slujitori ai bisericii. Eu sunt convins că n-am să văd cât mai trăiesc o asemenea „deschidere” din partea Bisericii Ortodoxe Române și nici vreo măsură împotriva popilor (ăștia nu-s preoți) care își îndeasă zilnic, cu nonșalanță, bani „negri” în buzunare. Cum de nu-i trăsnește Dumnezeu?


Alte articole captivante


SUPRAPONDERALI vs SUBPONDERALI      Kilogramele în plus nu sunt cauza unei morți premature, arată un mai vechi studiu. O analiză a înregistrărilor unor pacienți timp de șase ani arată că a fi supraponderal sau obez ușor nu a fost asociată cu un risc crescut de deces prematur. Obezii severi pot fi cauza unei morți premature, dar numai în cazul în care kilogramele în plus au fost însoțite de diabet zaharat și hipertensiune arterială.     ...
INFLUENȚA FAZELOR LUNII      Un studiu realizat de o echipă de cercetători condusă de profesorul Genevieve Belleville de la Școala de Psihologie a Universității Laval din Canada arată că nu există nici o legătură între fazele lunii și stările psihice, contrar unei convingeri foarte populare. Pentru a determina dacă credința larg răspândită ce leagă luna de problemele de sănătate mintală este adevărată, cercetătorii au evaluat paci...
GERMENI ȘI MICROBI LA RESTAURANT      Germeni și microbi întâlnim la tot pasul, dar probabil nu știți unde se găsesc prin restaurante.      Un adult poate atinge chiar și 30 de obiecte sau suprafețe într-un minut, inclusiv cele care conțin germeni și microbi, cum ar fi întrerupătoarele pentru lumină, clanțele ușilor, telefoane, telecomenzi, etc. La domiciliu, fiecare face tot ce știe și poate pentru a menține curățenia și germenii la dist...
ISTORIA IMNULUI ROMÂNIEI      Imnul de stat al României are o istorie de peste 150 de ani. România a avut șase imnuri naționale, toți cei care s-au perindat la putere schimbând atât ziua națională, cât și imnul și simbolurile (însemnele) țării. Așadar, într-un secol și jumătate ne-am schimbat imaginea de șase ori, făcând “istorie”.      Imnul de stat ar trebui să fie un cântec solemn și oficial, o melodie triumfală, patriotică, ca...
LOGO NOI PENTRU 2014      Anual mai multe firme binecunoscute își schimbă emblema sau logo-ul. Mai jos sunt câteva mărci de renume care și-au schimbat logo-ul anul acesta și au logo noi pentru 2014.      Așa cum spuneam și anul trecut, un logo, numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. El poate fi compus din una sau mai multe ...
COMPANII AERIENE CU LOCURI DE LUX      Unele companii aeriene cresc taxele și înghesuie mai multe scaune în avion, altele recurg la diverse strategii de fidelitate pentru clienți, iar unele dintre ele încercă să atragă călătorii prin condiții de lux sau chiar prin apartamente de primă clasă. Asociația Internațională de Transport Aerian a constatat că locurile la clasa întâi și cele de la business-class alcătuiesc doar 8% din toate taxele, d...
PRODUSE ȘI MEDICAMENTE FĂRĂ EFECT      1. Pastă de dinți cu efect de albire – fără efect      În țările să zicem dezvoltate, mai mult de 40% dintre noi folosim pastele de dinți cu efecte de albire, care de multe ori costă mult mai mult decât pasta de dinți standard. Specialiști și farmaciști reputați din SUA și Marea Britanie atrag atenția, de mai bine de un an, că nu există studii clinice complete care să susțină pretențiile de albire a d...
FEMEILE MIROS MAI BINE      Femeile miros mai bine din două puncte de vedere: în general sunt mai atente la igiena zilnică personală și la parfumarea corpului decât bărbații și au un simt olfactiv mult mai dezvoltat decât sexul opus.      Nu mi-am propus să scriu despre înmiresmarea cotidiană a doamnelor și domnișoarelor, ci despre simțul mirosului la femei. Evaluarea perceptivă a mirosului a fost studiată timp de mai mulți ani,...
PARTICULE DE PLASTIC ÎN ALIMENTE O previziune urâtă a devenit realitate: alimentele pe care le ingeram zilnic conțin particule de plastic.      Primele materiale plastice au fost produse prin transformarea materialelor naturale. În anul 1859 au apărut fibrele vulcanizate, în 1869 a apărut celuloidul și în 1897 galitul, iar primul material sintetic a fost bachelita (1908). În general, produsul de la care se pornește în fabricarea materiale...
PUBLICITATE PE SCARĂ      Publicitatea este o formă plătită de prezentare și promovare impersonală a ideilor, a bunurilor sau a serviciilor prin mijloace de informare. Multe companii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele însele, la produsele și serviciile lor sau la modul lor de comportament, cu scopul de a determina un răspuns din partea acestuia. La publicitate nu apelează numai...