BlaBlaCar este o compania franceză online care se bazează pe un nou tip de transport cu autoturismul sau mai bine zis pe reinventarea autostopului pe internet. Firma a fost înființată în anul 2006 de Nicolas Brusson și Frederic Mazzella care, la început, n-au reușit să-și convingă potențialii clienți sau eventualii investitori cu ideea lor. „Oamenii au crezut că suntem nebuni. Și ne-au avertizat: nimeni nu va face autostopul online.” – își amintește monsieur Brusson. Popularitatea și succesul de astăzi se reflectă în mulți bani, firma fiind evaluată la 1,4 miliarde €. Compania are 600 de angajați și 35 de milioane de membri în 22 de țări.

     Ideea este simplă: un serviciu accesibil pe web conectează șoferii și pasagerii care doresc să călătorească împreună între orașe și să împartă costul călătoriei. Membrii trebuie să se înregistreze și să-și creeze un profil personal online, care include evaluări și recenzii de alți membri, verificări în rețele sociale și rata de răspuns. Profilul arată totodată experiența în acest serviciu, dar și un indicator de măsurare a disponibilității pentru discuții (bla bla bla) în timpul călătoriei. Compania face bani prin luarea unui procent din costul tuturor călătoriilor pe care le intermediază, iar serviciul este accesibil și pe mobil prin intermediul unor aplicații pentru iOS și Android.

     Conceptul se bazează pe faptul că cel mai folosit mijloc de deplasare peste tot în Europa și în întreaga lume este autoturismul, mașina personală. Gradul de ocupare mediu în cele mai multe țări din lume este în jur de 1,5 locuri/autoturism, rezultând un volum mare de locuri disponibile care nu sunt ocupate. În 2009 compania care a propus un nou tip de transport cu autoturismul a intrat în Spania, apoi treptat în aproape toată Europa ajungând până în Rusia, Ucraina și Turcia, iar din anul 2014 s-a extins în India, Brazilia și Mexic. Astăzi unul din cinci adulți din Franța sunt membri ai BlaBlaCar. Serviciul există relativ de curând și în România.

Un nou tip de transport cu autoturismul

Călătoriile utilizatorilor în întreaga Europă. Compania spune că patru milioane de oameni folosesc BlaBlaCar în fiecare lună.

     Serviciul colectează o mulțime de informații: nume, vârstă, sex, profesie, conectarea la rețele sociale, etc. și evaluarea conducătorului auto sau a pasagerilor este obligatorie. De asemenea, are o funcție doar pentru doamne, care pot alege să călătorească numai cu alte femei. Șoferii de pe platforma BlaBlaCar pot percepe bani doar pentru costul călătoriei. Ei nu au nevoie de o asigurare suplimentară și nu plătesc impozit pentru banii primiți de la pasageri, deoarece din punct de vedere tehnic nu fac un profit. Alte companii, precum Uber și Airbnb, oferă un serviciu de afaceri pentru consumatori, pe când BlaBlaCar oferă un serviciu de partajare între consumatori.


Alte articole captivante


SCHIMBAREA CULORII OCHILOR      După ce v-am oferit tratamente la SPA, după ce am încercat să vă schimb destinul și am recomandat o dietă extremă, azi revin cu o altă „găselniță” a chirurgiei estetice și anume schimbarea culorii ochilor.      Cei nemulțumiți de felul cum arată pot lua în calcul o modalitate nouă pentru a-și schimba aspectul general, prin schimbarea permanentă a culorii ochilor, o procedură destul de controversată, c...
BEȚIVII LUMII: EUROPENII     După ce luna trecută v-am prezentat cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase din lume (votcă, rom, whisky, gin și tequila), un nou raport lansat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pe data de 12 mai a.c. arată că, la nivel mondial, 3,3 milioane de decese au fost cauzate în anul 2012 de consumul de alcool. "Raportul privind starea globală privind alcoolul și sănătatea 2014" oferă profiluri de ...
POSTERE 4      Acum a sosit momentul pentru alte postere (postere 4). La preambul nu renunț!      Posterele pot fi folosite în multe scopuri, fiind de multe ori modalități de promovare ale ideilor și programelor celor ce se ocupă cu publicitatea, în special pentru evenimente muzicale sau filme, propaganda sau a unor diverse grupări ce încearcă să transmită un mesaj.      Un poster se lipește, de obicei, pe o supraf...
BĂUTURI NEOBIȘNUITE, CHIAR CIUDATE      Vă invit la o altă degustare de băuturi neobișnuite, mai puțin șocante decât băuturile alcoolice neobișnuite, care frapează prin culoare sau lipsa ei. Sunt băuturi ciudate, bizare, care există pe piață, dar încă nu au atras numărul de clienți scontați de producători. 1. Cafea incoloră      O companie numită CLR CFF (clear coffee) a creat o cafea incoloră, care seamănă cu apa, mai ales pentru că este ...
CEL MAI BUN ROM DIN LUME (2013)      The International Wine and Spirit Competition (Concursul International de Vinuri și Băuturi Spirtoase), aflat la a 44-a ediție, este competiția cea mai valoroasă de acest gen din lume, care își propune să promoveze calitatea și excelența celor mai bune vinuri, băuturi spirtoase și lichioruri din lume.      Anul acesta au participat aproape 90 de țări din întreaga lume (țările participante sunt color...
6 MILIARDE DE ABONAMENTE      Aproximativ trei sferturi din populația lumii are acum acces la un telefon mobil, conform unui nou studiu realizat de către Banca Mondială. “Numărul de abonamente de telefonie mobilă a crescut foarte mult în ultimii 12 de ani. Mai puțin de 1 miliard de abonamente de telefonie mobilă au fost active în anul 2000, în timp ce azi există 6 miliarde de abonamente active (pre-paid și post-paid). Numai anul tr...
SISTEMUL “VEZI PRIN AUTOVEHICUL”      Nimănui nu îi place să fie blocat în spatele unui autovehicul mare, care se deplasează mai încet pe un drum cu două benzi de circulație. Încercarea de a-l depăși necesită atenție maximă și concentrare datorită vizibilității reduse și a manevrelor efectuate în scopul de a verifica dacă este sau nu posibilă trecerea.   O echipă de la Universitatea din Porto, susține că a găsit o soluție la această probl...
E MAI BINE SĂ NU-ȚI FACI PATUL      E mai bine să nu-ți faci patul? Desigur că mamele, consoartele, femeile în general, ar caracteriza acest lucru printr-o lipsă de bună creștere. Dar există un motiv științific care demonstrează că e mai bine să nu-ți faci patul de dimineață, când marea majoritate dintre noi nu au nici un chef de o astfel de caznă.      Mai multe studii realizate separat, în diverse locuri, au ajuns la concluzia că un p...
PE STÂNGA SAU PE DREAPTA?      Pe stânga sau pe dreapta? Până să ajung la întrebarea care vreau să v-o adresez, încep cu o scurtă istorie și câteva considerente generale.      O descoperire arheologică (1998) a unui drum roman, aflat în stare foarte bună, ce ducea la o carieră de lângă orașul Swindon (Anglia de azi), relevă că romanii circulau pe partea stângă a drumului. Urmele lăsate de roți pe partea stângă a drumului erau mult ...
BIOTEHNOLOGIA MARINĂ      Oamenii de știință au identificat o comoară nouă în oceanele noastre: microorganisme care conțin milioane de gene anterior necunoscute și mii de familii noi de proteine.      Aceste mici minuni marine oferă o șansă de a exploata o gamă vastă de materiale care ar putea fi folosite pentru a crea medicamente inovatoare, solvenți industriali, tratamente chimice și alte procese, spun oamenii de știință. "P...