BlaBlaCar este o compania franceză online care se bazează pe un nou tip de transport cu autoturismul sau mai bine zis pe reinventarea autostopului pe internet. Firma a fost înființată în anul 2006 de Nicolas Brusson și Frederic Mazzella care, la început, n-au reușit să-și convingă potențialii clienți sau eventualii investitori cu ideea lor. „Oamenii au crezut că suntem nebuni. Și ne-au avertizat: nimeni nu va face autostopul online.” – își amintește monsieur Brusson. Popularitatea și succesul de astăzi se reflectă în mulți bani, firma fiind evaluată la 1,4 miliarde €. Compania are 600 de angajați și 35 de milioane de membri în 22 de țări.

     Ideea este simplă: un serviciu accesibil pe web conectează șoferii și pasagerii care doresc să călătorească împreună între orașe și să împartă costul călătoriei. Membrii trebuie să se înregistreze și să-și creeze un profil personal online, care include evaluări și recenzii de alți membri, verificări în rețele sociale și rata de răspuns. Profilul arată totodată experiența în acest serviciu, dar și un indicator de măsurare a disponibilității pentru discuții (bla bla bla) în timpul călătoriei. Compania face bani prin luarea unui procent din costul tuturor călătoriilor pe care le intermediază, iar serviciul este accesibil și pe mobil prin intermediul unor aplicații pentru iOS și Android.

     Conceptul se bazează pe faptul că cel mai folosit mijloc de deplasare peste tot în Europa și în întreaga lume este autoturismul, mașina personală. Gradul de ocupare mediu în cele mai multe țări din lume este în jur de 1,5 locuri/autoturism, rezultând un volum mare de locuri disponibile care nu sunt ocupate. În 2009 compania care a propus un nou tip de transport cu autoturismul a intrat în Spania, apoi treptat în aproape toată Europa ajungând până în Rusia, Ucraina și Turcia, iar din anul 2014 s-a extins în India, Brazilia și Mexic. Astăzi unul din cinci adulți din Franța sunt membri ai BlaBlaCar. Serviciul există relativ de curând și în România.

Un nou tip de transport cu autoturismul

Călătoriile utilizatorilor în întreaga Europă. Compania spune că patru milioane de oameni folosesc BlaBlaCar în fiecare lună.

     Serviciul colectează o mulțime de informații: nume, vârstă, sex, profesie, conectarea la rețele sociale, etc. și evaluarea conducătorului auto sau a pasagerilor este obligatorie. De asemenea, are o funcție doar pentru doamne, care pot alege să călătorească numai cu alte femei. Șoferii de pe platforma BlaBlaCar pot percepe bani doar pentru costul călătoriei. Ei nu au nevoie de o asigurare suplimentară și nu plătesc impozit pentru banii primiți de la pasageri, deoarece din punct de vedere tehnic nu fac un profit. Alte companii, precum Uber și Airbnb, oferă un serviciu de afaceri pentru consumatori, pe când BlaBlaCar oferă un serviciu de partajare între consumatori.


Alte articole captivante


BUSOLA CUANTICĂ      Astăzi, metodele de identificarea a unei locații de pe Pământ se bazează pe sisteme de navigație prin satelit, cum ar fi Global Positioning System (GPS). GPS-ul, deși unul dintre cele mai mari invenții ale epocii moderne, are o serie de limitări și, mai ales, se bazează pe sateliți lansați în spațiu. În februarie a.c., SUA a avertizat că GPS-ul, cea mai folosită tehnologie de localizare prin satelit, e...
METODA 30-20-10      Dacă ați petrece o bună parte din zi folosind computerul, trebuie neapărat să vă relaxați ochii obosiți. Ecranele computerelor sunt luminoase și de aceea ochii nu clipesc la fel de des. Cine lucrează la calculator ore în șir, are ochii mai uscați, uneori chiar urme de roșeață.      Pentru a vă ajuta să eliminați această problemă, metoda 30-20-10 sugerează că, după fiecare 30 de minute, utilizatorul ...
SURSE DE ENERGIE NEOBIȘNUITE      Alternativele la combustibilii fosili nu se opresc doar la energia eoliană și solară, oamenii de știință de pretutindeni încercând multe alte modalități mai ciudate de a produce energie. Doar că până acum nu au reușit să obțină o astfel de energie ieftină, pe o scară largă, comercială, cu impact  economic. Ceea ce părea science-fiction doar cu două-trei decenii în urmă, biomasa și energia valurilor pri...
PE STÂNGA SAU PE DREAPTA?      Pe stânga sau pe dreapta? Până să ajung la întrebarea care vreau să v-o adresez, încep cu o scurtă istorie și câteva considerente generale.      O descoperire arheologică (1998) a unui drum roman, aflat în stare foarte bună, ce ducea la o carieră de lângă orașul Swindon (Anglia de azi), relevă că romanii circulau pe partea stângă a drumului. Urmele lăsate de roți pe partea stângă a drumului erau mult ...
PIATRA PONCE LA DISCREȚIE      O "insulă" plutitoare de piatră ponce, mai mare ca suprafață decât Israelul, a fost reperată în Pacificul de Sud, a anunțat Marina Regală din Noua Zeelandă. Ofițerii de pe un vas au văzut piatra uriașă la sud-vest de insula Raoul joia aceasta. Acesta măsoară 300 de mile (482 kilometri) în lungime și mai mult de 30 de mile (48 km) în lățime, conform măsurătorilor.      Locotenentul Tim Oscar a descri...
O LEGE CARE TREBUIE APLICATĂ LA NOI      Cine mai are puterea să suporte mass-media observă la tot pasul știri cu tineri care se prevalează de numele părinților sau de puterea politică și financiară a acestora pentru a ieși “basma curată” din diverse situații. Încercărilor lor, adesea reușite, de a “cumpăra” prin influență moralitatea civică generală sunt cel puțin revoltătoare, provocând indignarea oamenilor onești. În statul american W...
HAINELE UDE SUNT MAI ÎNCHISE LA CULOARE      Probabil că nu v-ați întrebat până acum (niciodată) de ce hainele ude sunt mai închise la culoare, dar cu siguranță ați observat că orice țesătură sau material are o culoare mai închisă atunci când se udă sau după o spălare. Schimbarea culorii tuturor țesăturilor ude sau umede se bazează pe o explicație pur științifică, chiar interesantă.       Cantitatea de lumină reflectată de un material natural ...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI DE ȘAMPANIE ȘI VINURI      După ce acum câteva zile am prezentat care sunt cele mai valoroase mărci de băuturi spirtoase, astăzi vreau, pe scurt, să enumer cele mai valoroase mărci de șampanie și de vinuri. Clasamentul este întocmit tot de Brand Finance și are în frunte un producător de renume: Moët & Chandon. Moët a fost înființată în anul 1743 de către Claude Moët, iar astăzi deține peste 1.000 de hectare de viță de vie și...
PREJUDECATA DE EGALITATE      Un amplu studiu psihologic la nivel internațional a ajuns la o concluzie deprimantă cu privire la incapacitatea noastră de a percepe. Psihologii au demonstrat că oamenii au "prejudecata de egalitate" atunci când vine vorba de competență sau experiență, astfel încât chiar și atunci când este foarte clar că o persoană într-un grup este mai calificată, mai experimentată sau mai competentă și celălalt sau ...
CELE MAI TRĂZNITE COSTUMAȚII DE LA MISS UNIVERS      Pornind de la un simplu concurs de costume de baie în anii 50, concursul  Miss Univers a evoluat într-o instituție mondială spectaculoasă, devenind cel mai notabil concurs de costume, un adevărat eveniment mondial. O secțiune mult așteptată este cea a costumelor naționale, care devin din ce în ce mai sofisticate și mai somptuoase, ajungând la limita penibilului. Exemplul elocvent este costumația prezen...