BlaBlaCar este o compania franceză online care se bazează pe un nou tip de transport cu autoturismul sau mai bine zis pe reinventarea autostopului pe internet. Firma a fost înființată în anul 2006 de Nicolas Brusson și Frederic Mazzella care, la început, n-au reușit să-și convingă potențialii clienți sau eventualii investitori cu ideea lor. „Oamenii au crezut că suntem nebuni. Și ne-au avertizat: nimeni nu va face autostopul online.” – își amintește monsieur Brusson. Popularitatea și succesul de astăzi se reflectă în mulți bani, firma fiind evaluată la 1,4 miliarde €. Compania are 600 de angajați și 35 de milioane de membri în 22 de țări.

     Ideea este simplă: un serviciu accesibil pe web conectează șoferii și pasagerii care doresc să călătorească împreună între orașe și să împartă costul călătoriei. Membrii trebuie să se înregistreze și să-și creeze un profil personal online, care include evaluări și recenzii de alți membri, verificări în rețele sociale și rata de răspuns. Profilul arată totodată experiența în acest serviciu, dar și un indicator de măsurare a disponibilității pentru discuții (bla bla bla) în timpul călătoriei. Compania face bani prin luarea unui procent din costul tuturor călătoriilor pe care le intermediază, iar serviciul este accesibil și pe mobil prin intermediul unor aplicații pentru iOS și Android.

     Conceptul se bazează pe faptul că cel mai folosit mijloc de deplasare peste tot în Europa și în întreaga lume este autoturismul, mașina personală. Gradul de ocupare mediu în cele mai multe țări din lume este în jur de 1,5 locuri/autoturism, rezultând un volum mare de locuri disponibile care nu sunt ocupate. În 2009 compania care a propus un nou tip de transport cu autoturismul a intrat în Spania, apoi treptat în aproape toată Europa ajungând până în Rusia, Ucraina și Turcia, iar din anul 2014 s-a extins în India, Brazilia și Mexic. Astăzi unul din cinci adulți din Franța sunt membri ai BlaBlaCar. Serviciul există relativ de curând și în România.

Un nou tip de transport cu autoturismul

Călătoriile utilizatorilor în întreaga Europă. Compania spune că patru milioane de oameni folosesc BlaBlaCar în fiecare lună.

     Serviciul colectează o mulțime de informații: nume, vârstă, sex, profesie, conectarea la rețele sociale, etc. și evaluarea conducătorului auto sau a pasagerilor este obligatorie. De asemenea, are o funcție doar pentru doamne, care pot alege să călătorească numai cu alte femei. Șoferii de pe platforma BlaBlaCar pot percepe bani doar pentru costul călătoriei. Ei nu au nevoie de o asigurare suplimentară și nu plătesc impozit pentru banii primiți de la pasageri, deoarece din punct de vedere tehnic nu fac un profit. Alte companii, precum Uber și Airbnb, oferă un serviciu de afaceri pentru consumatori, pe când BlaBlaCar oferă un serviciu de partajare între consumatori.


Alte articole captivante


PUBLICITATE PE SCARĂ      Publicitatea este o formă plătită de prezentare și promovare impersonală a ideilor, a bunurilor sau a serviciilor prin mijloace de informare. Multe companii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele însele, la produsele și serviciile lor sau la modul lor de comportament, cu scopul de a determina un răspuns din partea acestuia. La publicitate nu apelează numai...
EURO-BAROMETRU MULTILINGVISTIC      Comisia Europeană realizează, în cadrul sectorului de analiză publică, sondaje periodice cu privire la "Europenii și limbile lor". Ele oferă o imagine de cunoaștere a limbii, învățarea limbilor străine, precum și atitudinea față de limba maternă și învățarea altor limbi. Până în prezent, trei studii au fost efectuate: în 2001, în 2006 și în 2012.      Ultimul sondaj a fost realizat în primăvara anului...
PROTECȚIA MUNCII      Protecția muncii ar putea fi definită ca un ansamblu de măsuri și acțiuni pentru ocrotirea vieții și a sănătății celor ce muncesc, pentru asigurarea desfășurării muncii în condițiile cele mai bune, prin prevenirea riscurilor profesionale, protecția sănătății și securitatea lucrătorilor și prin eliminarea factorilor de risc și de accidentare prin informare, consultare, instruire, protejare.      Totuși...
CUTIA FINLANDEZĂ      Guvernul finlandez trimite tuturor părinților o cutie cu diverse lucruri pentru a ajuta în  primul an de creștere al copilului. Programul a devenit o tradiție și datează din anul 1938, fiind o parte importantă a culturii finlandeze. Acest pachetul de maternitate este trimis tuturor femeilor însărcinate. Finlandezii pot totuși opta fie pentru această cutie sau pentru o  subvenție în numerar de 140 euro,...
BĂRBAȚII NU AU OASE ÎN PENIS      În comparație cu majoritatea mamiferelor care au structuri osoase în penis, bărbații nu au oase în penis. Osul penian este un os deosebit, având o mare variabilitate în mărime și formă, dar este absent la om și din cauza aceasta a alimentat o serie de legende și anecdote de natură sexuală. De-a lungul multor decenii, toată omenirea s-a întrebat: de ce bărbații nu au oase în penis la fel ca alte animale...
PRODUSE ȘI MEDICAMENTE FĂRĂ EFECT      1. Pastă de dinți cu efect de albire – fără efect      În țările să zicem dezvoltate, mai mult de 40% dintre noi folosim pastele de dinți cu efecte de albire, care de multe ori costă mult mai mult decât pasta de dinți standard. Specialiști și farmaciști reputați din SUA și Marea Britanie atrag atenția, de mai bine de un an, că nu există studii clinice complete care să susțină pretențiile de albire a d...
FRICA DE MATEMATICĂ      Cu puțin timp în urmă, am scris despre Programul Internațional pentru Evaluarea Elevilor (PISA) realizat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD). Astăzi revin cu câteva concluzii referitoare la îngrijorarea pe care o manifestă elevii față de matematică.      OCDE născocit un indice bazat pe răspunsurile la o serie de întrebări adresate elevilor din întreaga lume, ca parte ...
LOGO NOI PENTRU 2014      Anual mai multe firme binecunoscute își schimbă emblema sau logo-ul. Mai jos sunt câteva mărci de renume care și-au schimbat logo-ul anul acesta și au logo noi pentru 2014.      Așa cum spuneam și anul trecut, un logo, numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. El poate fi compus din una sau mai multe ...
ROMÂNIA vs CHINA      În prima jumătate a acestui an, în China au fost create 7,25 milioane de noi locuri de muncă, puțin mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, iar piața locurilor de muncă rămâne stabilă, a anunțat pe 16 iulie agenția oficială de știri (Xinhua). Raportul, Xinhua l-a citat pe ministrul resurselor umane și al securității sociale (Yin Weimin)  spunând că sectorul serviciilor ar putea juca un rol i...
CONECTARE LA INTERNET DE LA BEC      Cercetători chinezi în tehnologia informației de la Universitatea Fudan din Shanghai, au realizat experimente de succes care au indicat posibilitatea de a obține conectare on-line prin intermediul semnalelor transmise de becuri (Li-Fi), în loc de sistemul Wi-Fi.      Observație: Termenul Li-Fi a fost inventat de către Harald Haas de la Universitatea din Edinburgh (Marea Britanie) și se referă la siste...