O memorie fotografică este aptitudinea de a privi o imagine și de a memora fiecare detaliu din ea. După aceea, privitorul poate prelua această imagine din memorie prin simpla voință și o poate examina în detaliu. Este un lucru extrem de rar pentru imagini complexe, un cadou cu adevărat fenomenal pe care îl posedă doar 1% din populația adultă. Bineînțeles, o memorie fotografică poate fi dobândită și prin antrenamente specifice.

     O memorie fotografică este, de fapt, o provocare pentru memoria eidetică – abilitatea de amintire a unor imagini din surse vizuale, în detaliu, doar după o expunere de scurtă durată. Acest tip de memorie este frecventă în copilărie, între 2 și 10% dintre copii fiind în măsură să-și amintească informații vizuale după perioade scurte de absorbție a acestora. Cu toate acestea, dacă abilitatea nu este “hrănită”, de obicei dispare de la vârsta de 6 ani.

     Cu toate acestea, mai mulți oameni au dat dovadă de o memorie fotografică. Nikola Tesla  putea memora cărți întregi după o privire atentă, compozitorul Rahmaninov se reculegea amintindu-și portative întregi ale unor opere muzicale, iar Leonardo Da Vinci putea desena un portret detaliat, din memorie, a unei persoane pe care a privit-o o singură dată.

     Vă provoc acum să aflați dacă aveți o memorie fotografică sau dacă aveți abilitatea de a vă aminti imagini. Sunt trei exerciții, care cresc în dificultate. Priviți pe rând prima și a doua imagine pentru 5 secunde fiecare și memorați-le. Este un singur pătrat care este ALB în ambele imagini. În a treia imagine – o grilă numerotată – stabiliți, cu ochii minții, numărul care corespunde pătratului alb comun.

I

Memorie fotografică 1

1 secundă

2 secunde

3 secunde

4 secunde

5 secunde

Memorie fotografică 2

Memorie fotografică 3

II

Această prezentare necesită JavaScript.

III

Această prezentare necesită JavaScript.

    Pentru final, trebuie să precizați, în aceiași perioadă de timp, ce literă a alfabetului formează bulinele roșii din imaginile următoare, privite ca un ansamblu:

Această prezentare necesită JavaScript.

     Verificați litera aici.

Sursa : playbuzz


Alte articole captivante


ELIXIRUL VIEȚII POATE FI O BACTERIE      Elixirul vieții, o băutură cu proprietăți miraculoase, a fost căutat de alchimiști încă din Evul Mediu pentru viața (tinerețea) veșnică. Cercetătorii ruși au anunțat că o simplă bacterie, denumită Bacillus F, poate fi secretul în creșterea longevității și stimularea sistemului imunitar.      Bacteria, care are vârsta de 3,5 milioane de ani, a fost descoperită în 2009 de Anatoli Brouchkov, un cercetăto...
PĂRINȚII IUBESC MAI MULT FETELE?      Există un motiv de ce fetele iubesc mai mult cumpărăturile decât băieții. Cercetătorii britanici au constatat că mamele cheltuiesc mai mult de 1338 £  pe haine noi, accesorii și uniforme de școală pentru fetele lor, cu 126 £  mai mult decât o fac pentru fii lor. Studiul a constatat, de asemenea, că părinții cheltuiesc 212 £ pentru costumațiile fiicelor lor purtate la ocazii speciale și doar 170 £ pentr...
ALTE FOTOGRAFII ÎN PERSPECTIVĂ      Așa cum am promis, am revenit cu o altă serie de fotografii în perspectivă, uneori chiar forțată. În perspectivă înseamnă respectarea regulile de reprezentare a obiectelor în spațiu, ținând seama de depărtarea relativă a obiectelor, iar perspectiva, ca priveliște, poate fi definită ca o privire generală, un aspect general asupra unui peisaj, a unei scene sau a unui obiect văzut din depărtare.      Rea...
SUTIENUL DOCTOR       În fiecare an 1 milion de femei sunt diagnosticate cu cancer la sân și 400 000 de femei mor din cauza acestei boli. Riscul mediu a unei femei de a dezvolta  cancer la sân este de 12 %, iar una din opt femei este diagnosticată cu o formă de cancer la sân. Pornind de la aceste considerente, a fost produs un sutien care scanează țesutul mamar (The Breast Tissue Screening Bra), fiind un sistem de monitori...
MONȘTRII DIN CASE      Arată ca niște monștrii, dar aceste creaturi pot fi de fapt găsite în casele noastre, în grădini și chiar pe trupurile noastre. Imaginile au fost realizate cu un microscop extrem de puternic, amplificate de mii de ori și ne prezintă vietățile din jurul nostru într-o lumină nouă, cu detalii revelate, de o claritate uimitoare. Artiști din lumea digitală au adăugat culoare, astfel încât rezultatele sunt c...
PILULE DIGITALE      Pe măsură ce societatea duce o luptă deschisă pentru intimitate pe Internet, oamenii de știință și cercetătorii pregătesc noi valuri de tehnologii, chiar mai intruzive: calculatoare digerabile și senzori minusculi în interiorul pastilelor. În interiorul acestor pastile sunt senzori mici și emițătoare. Le înghițiți cu apă, lapte sau orice preferați, după care  dispozitivele ajung intacte în stomac. În t...
ÎNTÂRZIEREA PROCESULUI DE ÎMBĂTRÂNIRE      Întârzierea procesului de îmbătrânire poate părea o secvență dintr-un film science-fiction, dar poate deveni o realitate sub forma unei pastile, care poate contracara acest proces.      Oamenii de știință din Rusia testează o nouă formulă chimică, care, pretind ei, poate întârzia începerea procesului de îmbătrânire. De curând au anunțat că o nouă pilulă, care a fost deja testată pe șobolani, șoareci, ...
CREATURI MARINE CIUDATE      Adâncurile oceanului sunt populate cu creaturi minunate și cu altele total neobișnuite. Fie că trăiesc în mări sau oceane, fie că sunt mari, urâte, țepoase, carnivore, inteligente, inofensive, plin de culoare sau  dimpotrivă, merită să fie cunoscute. A fost greu, dar am ales câteva dintre aceste minunate și uimitoare creaturi ale apelor.      1. Peștele liliac cu buze roșii      Acest pește este un...
LOCUL DE PARCARE      Acest scurt test privind locul de parcare, care trebuie rezolvat în 20-30 de secunde, este adresat elevilor de clasa a V-a. El a fost conceput la o școală din Hong Kong și a devenit viral în China și chiar în lume, dovedindu-se chiar dificil pentru unii dintre adulți.      Așadar, care este numărul locului de parcare pe care se află mașina din imagine?       Răspunsul este mai jos:      ▼      ▼ ...
POSTERE PUBLICITARE REMARCABILE      Multe companii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele însele, la produsele și serviciile lor. În multe cazuri, firmele folosesc postere publicitare și sume imense de bani.      Posterele pot fi folosite în multe scopuri, fiind de multe ori modalități de promovare ale ideilor și programelor celor ce se ocupă cu publicitatea, în special pentru evenimente mu...