Probabil că nu v-ați întrebat niciodată de ce biscuiții au găuri. Explicația este simplă și ține de procesul de fabricație, așa cum am explicitat mai jos.

     Biscuit este un termen folosit pentru o varietate de produse alimentare bine deshidratate prin coacerea unui aluat. Cuvântul biscuit este derivat din limba latină: bis (de două ori) și coctus (copt, gătit), adică de două ori la cuptor. Biscuiții simplii sunt preparați din făină de grâu, margarină și zahăr, iar biscuiții superiori conțin de obicei unt, miere, cacao, creme, esențe, arome și multe alte ingrediente. Primii biscuiți erau grei, uscați și neîndulciți. Erau mai degrabă un fel de pâine fiartă, apoi răcită în cuptor, dar au fost o formă de subzistență simplă pentru cei mai săraci. Biscuiții de astăzi sunt tari sau moi, dulci, sărați, cu arome, cu creme, cu gemuri, cu glazură, tip sandviș, cu brânzeturi sau legume sau chiar digestivi.

     Deloc surprinzător, găurile din biscuiți nu au rol de decor și nu reprezintă o carență a procesului de fabricație, ci sunt acolo pentru un motiv bine întemeiat. În realitate, fără aceste găuri, biscuiții nu s-ar coace corect. Aceste orificii permit eliminarea aburului în timpul coacerii. Micile găuri permit biscuiților să rămână plați, în loc să crească cu acea “burtă”, așa cum o face un aluat normal. De asemenea, aceste orificii fac ca biscuiții să fie crocanți.

De ce biscuiții au găuri

     Biscuiții se fac din diverse aluaturi care sunt întinse ca foi. În procesul tehnologic de fabricație, aceste foi trec peste un mecanism care găurește aluatul în locuri foarte bine stabilite. Poziționarea și numărul orificiilor din aluat variază în funcție de mărimea și forma biscuiților. Dacă orificiile sunt prea aproape unele de altele, vor rezulta biscuiți foarte uscați și grei, deoarece se elimină prea mult abur. Dacă orificiile sunt prea îndepărtate, biscuiții se vor umfla și vor forma mici bule la suprafață, lucru nedorit și neaspectuos.


Alte articole captivante


iPAD DE AUR DE 24 CARATE      Hotelul Burj Al Arab din Dubai este probabil unul dintre cele mai luxoase hoteluri din lume, această structură uimitoare oferind servicii și facilități într-adevăr extraordinare. Având 202 apartamente duplex luxoase, cu majordom de serviciu, nouă restaurante de clasă mondială, patru bazine de înot (două în aer liber și două acoperite) și o plajă privată, săli de sport și pentru sănătate, centru Spa, ac...
POVESTEA STRANIE A CĂPITANULUI CAMPBELL      Istoria este plină de povești extraordinare, de întâmplări neobișnuite, dar povestea stranie a căpitanului Campbell este probabil unică.      Căpitanul Robert Campbell și-a început cariera în armata britanică în anul 1903, la vârsta de 18 ani. La scurt timp după începerea primului război mondial, în luna iulie 1914, Campbell a fost trimis în partea de nord-vest a Franței. O săptămână mai târziu, după ...
SEMNE PENTRU TOALETĂ DIN LUME       Este cunoscut că toaletele publice au existat înainte de secolul al XVI-lea, primele toalete fiind utilizate în mod obișnuit în Roma antică, de multe ori în apropierea sau ca parte a băilor publice. Cu toate acestea, WC-urile publice au fost rare în Evul Mediu, cu doar câteva atestări: în Frankfurt (1348), în Londra (1383) și în Basel (1455), oamenii făcându-și nevoile pe oriunde se putea. Pe la 1550 ...
SUPRAPONDERALI vs SUBPONDERALI      Kilogramele în plus nu sunt cauza unei morți premature, arată un mai vechi studiu. O analiză a înregistrărilor unor pacienți timp de șase ani arată că a fi supraponderal sau obez ușor nu a fost asociată cu un risc crescut de deces prematur. Obezii severi pot fi cauza unei morți premature, dar numai în cazul în care kilogramele în plus au fost însoțite de diabet zaharat și hipertensiune arterială.     ...
PRIMUL DETECTIV PARTICULAR DIN LUME      Primul detectiv particular din lume a fost Eugène François Vidocq. Bănuiesc că n-ați auzit despre el și de aceea scriu aceste rânduri.      În 1809, la vârsta de 34 de ani, Eugène François Vidocq ispășea o pedeapsă grea cu închisoarea, având șanse chiar să ajungă sub ghilotină. A câștigat încrederea unora dintre criminali notorii din Paris și apoi le-a turnat planurile șefului poliției orașului, Jean ...
INVERSAREA PROCESULUI DE ARDERE      Nivelul foarte mare de dioxid de carbon (CO₂) din atmosfera Pământului este una dintre cele mai presante probleme ale epocii noastre. Ca atare, multe cercetări s-au axat pe găsirea de modalități pentru a-l reduce, dar și pe soluții pentru a-l elimina, inclusiv prin transformarea lui în materiale plastice sau spumă și combustibili. Oamenii de știință de la departamentul de energie al Oak Ridge National ...
ÎN CÂT TIMP SE DESCOMPUN LUCRURILE ARUNCATE      Expansiunea umană este evidentă și gunoaiele sau deșeurile pe care le aruncăm zilnic au început să ne sufoce. Ca un avertisment general, vă arăt în cât timp se descompun unele dintre cele mai folosite lucruri, care sunt aruncate la gunoi zilnic, săptămânal, lunar sau anual. În general, cifrele de mai jos sunt valorile medii pentru gunoaiele aruncate direct în natură, prin păduri, parcuri sau pe margine...
RĂCIRE IEFTINĂ ȘI RAPIDĂ     Enviro-Cool Limited din Marea Britanie a patentat o tehnologie comercială, numită V-Tex, ca un înlocuitor mai ieftin la echipamentele de răcire, mari consumatoare de energie, cum ar fi frigidere și răcitoarele folosite pentru băuturi în stațiile de benzină, magazine alimentare, baruri și restaurante, supermarketuri, etc. Dispozitivul permite ca băuturile să fie stocate pe rafturi, la temperatura camerei...
CELE MAI PRIMITOARE ȚĂRI      Forumul Economic Mondial (The World Economic Forum – WEF) este o organizație internațională independentă, non-profit, cu sediul în Elveția, care s-a angajat să îmbunătățească starea națiunilor din lume la nivel global și regional.      Analizând gradul de atractivitate și de competitivitate al mai multor țări pe piața turistică, WEF a luat în considerare, printre altele, și modul în care localnicii pr...
ȘOSELE MAGNETICE      Volvo Car Group testează un concept total nou și totodată revoluționar pentru a menține automobilele în banda de rulare, prin utilizarea unor magneți încorporați în carosabil sau șosele magnetice. Magneții, ajută la menținerea unui vehicul pe drumul cel bun, creând  o „cale ferată” invizibilă care nu permite inexactități de poziționare decât în limita a maxim 10 cm. În conformitate cu declarația șefulu...