Probabil că nu v-ați întrebat niciodată de ce biscuiții au găuri. Explicația este simplă și ține de procesul de fabricație, așa cum am explicitat mai jos.

     Biscuit este un termen folosit pentru o varietate de produse alimentare bine deshidratate prin coacerea unui aluat. Cuvântul biscuit este derivat din limba latină: bis (de două ori) și coctus (copt, gătit), adică de două ori la cuptor. Biscuiții simplii sunt preparați din făină de grâu, margarină și zahăr, iar biscuiții superiori conțin de obicei unt, miere, cacao, creme, esențe, arome și multe alte ingrediente. Primii biscuiți erau grei, uscați și neîndulciți. Erau mai degrabă un fel de pâine fiartă, apoi răcită în cuptor, dar au fost o formă de subzistență simplă pentru cei mai săraci. Biscuiții de astăzi sunt tari sau moi, dulci, sărați, cu arome, cu creme, cu gemuri, cu glazură, tip sandviș, cu brânzeturi sau legume sau chiar digestivi.

     Deloc surprinzător, găurile din biscuiți nu au rol de decor și nu reprezintă o carență a procesului de fabricație, ci sunt acolo pentru un motiv bine întemeiat. În realitate, fără aceste găuri, biscuiții nu s-ar coace corect. Aceste orificii permit eliminarea aburului în timpul coacerii. Micile găuri permit biscuiților să rămână plați, în loc să crească cu acea “burtă”, așa cum o face un aluat normal. De asemenea, aceste orificii fac ca biscuiții să fie crocanți.

De ce biscuiții au găuri

     Biscuiții se fac din diverse aluaturi care sunt întinse ca foi. În procesul tehnologic de fabricație, aceste foi trec peste un mecanism care găurește aluatul în locuri foarte bine stabilite. Poziționarea și numărul orificiilor din aluat variază în funcție de mărimea și forma biscuiților. Dacă orificiile sunt prea aproape unele de altele, vor rezulta biscuiți foarte uscați și grei, deoarece se elimină prea mult abur. Dacă orificiile sunt prea îndepărtate, biscuiții se vor umfla și vor forma mici bule la suprafață, lucru nedorit și neaspectuos.


Alte articole captivante


CEL MAI LUNG AUTOBUZ DIN LUME      Pentru a umple golul dintre autobuzele urbane convenționale și alte tipuri de autovehicule de transport persoane, un grup de ingineri de la institutul de cercetare german FRAUNHOFER IVI a dezvoltat proiectul celui mai lung autobuz din lume, oferind totodată și posibilitatea pentru un transport ecologic.  Cu o lungime de mai mult de 30 de metri, autobuzul poate transporta 256 de pasageri și este capabil să parcurgă aproape 5 kilomet...
CUM DEVII MILIONAR ÎN 28 DE ZILE      Dacă, după ce ați citit titlul, v-ați gândit la vreo metodă neortodoxă sau la vreun “artificiu” tehnic de amploare, de natură comercială sau inginerească, cu riscuri majore, v-ați înșelat amarnic. Eu vă propun o metodă extrem de simplă, poate neașteptată, la îndemâna oricui, fără nici o investiție inițială majoră. De fapt totul pornește de la 1 ban, adică 1/100 dintr-un leu românesc actual.      Dacă ați fost pe la un supermarke...
ÎN CÂT TIMP SE DESCOMPUN LUCRURILE ARUNCATE      Expansiunea umană este evidentă și gunoaiele sau deșeurile pe care le aruncăm zilnic au început să ne sufoce. Ca un avertisment general, vă arăt în cât timp se descompun unele dintre cele mai folosite lucruri, care sunt aruncate la gunoi zilnic, săptămânal, lunar sau anual. În general, cifrele de mai jos sunt valorile medii pentru gunoaiele aruncate direct în natură, prin păduri, parcuri sau pe marginea drumurilor, fără a lua în ca...
FOTOGRAFII INEDITE ALE ANULUI 2014      Anul 2014, la fel ca și anul 2013, a un fost an cu destule evenimente, dar și cu momente specifice sau mai neobișnuite. Dacă le-ați ratat pe parcursul anului, am ales câteva fotografii inedite ale anului 2014, care aș spune că sunt pur și simplu mai ciudate sau chiar bizare. Un participant la ziua anuală fără pantaloni la metroul din New York (12 ianuarie 2014). Miri într-un sicriu în tim...
CEA MAI MARE REZERVAȚIE MARINĂ      Guvernul britanic a anunțat pe 18 martie că intenționează să creeze cea mai mare rezervație marină protejată din lume, asigurând că bogățiile naturale ale oceanului vor rămâne neatinse pentru generațiile viitoare.      Oficialii britanici vor impune toate restricțiile pe o suprafață de 834 334 km² (322 138 mile pătrate) în jurul insulei Pitcairn și a altor trei insule aflate în apropiere (Henderson, Oeno și Ducie), situate în mijl...
MEDUZA NEMURITOARE      Legile naturii spun că orice ființă se naște, evoluează și apoi moare. Tot în natură există însă un organism care încalcă flagrant această regulă, motiv pentru care a fost poreclită “meduza nemuritoare”. Această meduză foarte mică se numește științific Turritopsis dohrnii și a fost descoperită în anul 1988 de către biologul marin german Christian Sommer, care făcea cercetări pe riviera italiană, în apropiere de Portofino. Sommer ce...
MAȘINĂRIA CARE NE TREBUIE      "Dalek" este porecla unei mașini construită pentru astuparea gropilor, cu un randament foarte bun, fiind de 30 de ori mai rapidă decât metoda convențională de reparații. Testele efectuate în Marea Britanie, pe drumurile din Bedfordshire, s-au încheiat cu un succes unanim recunoscut.       Pe lângă faptul că este mult mai rapidă decât metodele actuale de reparații, mașinăria folosește un singur lucrător, șoferul, pentru realizare...
PODEA DIN STICLĂ PENTRU SPORT      Folosind LED-uri pentru marcaje, firma germană ASB SYSTEMBAU a dezvoltat o nouă suprafață, din sticlă, pentru competițiile sportive - ASB Glassfloor. Sistemul poate fi folosit și adaptat, prin simpla apăsare a unui comutator, pentru marcarea instantanee a terenului unor sporturi diferite, cum ar fi de badminton, baschet, tenis, handbal sau volei. Astfel se elimină liniile de marcaj care există în mai toate sălile de sport, pentru s...
CEARCĂNELE SUNT ÎN PRIMUL RÂND EREDITARE      Se pretinde adesea că cearcănele sunt cauzate de oboseală, de o muncă grea, îndelungată sau de nopți pierdute. De multe ori acest lucru poate fi adevărat, dar adevărul este că genele joacă un rol imens în apariția cearcănelor.      Pur și simplu, cearcănele sunt rezultatul stratului foarte subțire de piele de sub ochi, care arată vasele de sânge și sângele pe care îl conțin mai clar decât oriunde altundeva pe corp. Pentru referinț...
POVESTEA STRANIE A CĂPITANULUI CAMPBELL      Istoria este plină de povești extraordinare, de întâmplări neobișnuite, dar povestea stranie a căpitanului Campbell este probabil unică.      Căpitanul Robert Campbell și-a început cariera în armata britanică în anul 1903, la vârsta de 18 ani. La scurt timp după începerea primului război mondial, în luna iulie 1914, Campbell a fost trimis în partea de nord-vest a Franței. O săptămână mai târziu, după un atac al forțelor germane, c...