Probabil că nu v-ați întrebat niciodată de ce biscuiții au găuri. Explicația este simplă și ține de procesul de fabricație, așa cum am explicitat mai jos.

     Biscuit este un termen folosit pentru o varietate de produse alimentare bine deshidratate prin coacerea unui aluat. Cuvântul biscuit este derivat din limba latină: bis (de două ori) și coctus (copt, gătit), adică de două ori la cuptor. Biscuiții simplii sunt preparați din făină de grâu, margarină și zahăr, iar biscuiții superiori conțin de obicei unt, miere, cacao, creme, esențe, arome și multe alte ingrediente. Primii biscuiți erau grei, uscați și neîndulciți. Erau mai degrabă un fel de pâine fiartă, apoi răcită în cuptor, dar au fost o formă de subzistență simplă pentru cei mai săraci. Biscuiții de astăzi sunt tari sau moi, dulci, sărați, cu arome, cu creme, cu gemuri, cu glazură, tip sandviș, cu brânzeturi sau legume sau chiar digestivi.

     Deloc surprinzător, găurile din biscuiți nu au rol de decor și nu reprezintă o carență a procesului de fabricație, ci sunt acolo pentru un motiv bine întemeiat. În realitate, fără aceste găuri, biscuiții nu s-ar coace corect. Aceste orificii permit eliminarea aburului în timpul coacerii. Micile găuri permit biscuiților să rămână plați, în loc să crească cu acea “burtă”, așa cum o face un aluat normal. De asemenea, aceste orificii fac ca biscuiții să fie crocanți.

De ce biscuiții au găuri

     Biscuiții se fac din diverse aluaturi care sunt întinse ca foi. În procesul tehnologic de fabricație, aceste foi trec peste un mecanism care găurește aluatul în locuri foarte bine stabilite. Poziționarea și numărul orificiilor din aluat variază în funcție de mărimea și forma biscuiților. Dacă orificiile sunt prea aproape unele de altele, vor rezulta biscuiți foarte uscați și grei, deoarece se elimină prea mult abur. Dacă orificiile sunt prea îndepărtate, biscuiții se vor umfla și vor forma mici bule la suprafață, lucru nedorit și neaspectuos.


Alte articole captivante


LEGEA LUI ZIPF      Legea lui Zipf sau regula Zipf se bazează pe cercetările lingvistului american George Kingsley Zipf din anii ‘30. El a observat cât de des se folosesc cuvintele într-o anumită limbă, fiind unul dintre primele studii universitare privind frecvența cuvintelor. Un număr relativ mic de cuvinte sunt folosite tot timpul, în timp ce marea majoritate sunt folosite foarte rar. El a descoperit că articolul “the” este cel mai folosit cuvânt e...
ANIMALE CU MUSTAȚĂ      Mustața este părul care crește pe regiunea feței cuprinsă între limita de jos a nasului și terminația buzei superioare sau mai simplu părul care crește deasupra buzei superioare la bărbați. Noțiunea de mustață se întâlnește și în lumea plantelor, cum ar fi firele lungi și subțiri care cresc pe spicul cerealelor, rădăcinile adventive ale porumbului, grâului, cepei, viței-de-vie, etc., dar și în lumea animală unde prin mustață se înț...
SCHIMBAREA CULORII OCHILOR      După ce v-am oferit tratamente la SPA, am încercat să vă schimb destinul și am recomandat o dietă extremă, azi revin cu o altă “găselniță” a chirurgiei estetice, și anume schimbarea culorii ochilor.      Cei nemulțumiți de felul cum arată pot lua în calcul o modalitate nouă pentru a-și schimba aspectul general, prin schimbarea permanentă a culorii ochilor, o procedură destul de controversată, cunoscută sub numele de implant de iri...
PRIMELE 30 MĂRCI DIN LUME – TOP      Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:  Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate 1 Apple    87,1      11       108,2        93...
O DIETĂ PESTE MĂSURĂ      O nouă formă de dietă extremă, considerată ca un "miracol" a devenit populară în câteva clinici din Caracas, Venezuela. Acest moft dureros este cea mai modernă tehnică de pierdere în greutate într-o țară în care aspectul fizic feminin este atât de apreciat încât implanturile mamare sunt de obicei oferite la a 15-a aniversare, ca un cadou.      Procedeul a fost lansat în 2009 de către Nikolas Chugay, un chirurg plastician din Bever...
COMPANII AERIENE CU LOCURI DE LUX      Unele companii aeriene cresc taxele și înghesuie mai multe scaune în avion, altele recurg la diverse strategii de fidelitate pentru clienți, iar unele dintre ele încercă să atragă călătorii prin condiții de lux sau chiar prin apartamente de primă clasă. Asociația Internațională de Transport Aerian a constatat că locurile la clasa întâi și cele de la business-class alcătuiesc doar 8% din toate taxele, dar reprezintă 27% din totalul ...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI DE COSMETICE      Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.      Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul al 4- lea pe locul al 3-lea anu...
BEȚIVII LUMII: EUROPENII     După ce luna trecută v-am prezentat cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase din lume (votcă, rom, whisky, gin și tequila), un nou raport lansat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pe data de 12 mai a.c. arată că, la nivel mondial, 3,3 milioane de decese au fost cauzate în anul 2012 de consumul de alcool. "Raportul privind starea globală privind alcoolul și sănătatea 2014" oferă profiluri de țară pentru consumul de alcool...
6 MILIARDE DE ABONAMENTE      Aproximativ trei sferturi din populația lumii are acum acces la un telefon mobil, conform unui nou studiu realizat de către Banca Mondială. “Numărul de abonamente de telefonie mobilă a crescut foarte mult în ultimii 12 de ani. Mai puțin de 1 miliard de abonamente de telefonie mobilă au fost active în anul 2000, în timp ce azi există 6 miliarde de abonamente active (pre-paid și post-paid). Numai anul trecut, utilizatorii de telefoan...
ROMÂNIA PE INTERNET      Datele publicate de Eurostat - Biroul de Statistică al Uniunii Europene, reprezintă numai o mică parte din rezultatele unui studiu referitor la accesul europenilor (statele din Uniunea Europeană, plus Islanda, Norvegia, Croația, Muntenegru, Macedonia și Turcia) la tehnologiile informației. Am extras câteva informații care par mai interesante.      Procentul persoanelor din UE, care au utilizat Internet-ul în anul 2012 a fost de 73...