Publicitatea trebuie să transmită un mesaj, iar uneori apelează la reclame ofensatoare, pe care unele țări nu le-au acceptat. Posterele și afișele publicitare conțin tot mai multe imagini incisive, chiar șocante, și sunt prea explicite din punct de vedere sexual. De aceea, unele țări le consideră jignitoare și au respins sau interzis aceste reclame ofensatoare, precum cele care urmează:

Reclame ofensatoare 1

   Reclama pentru parfumul Tom Ford a fost interzisă în SUA după ce s-au primit multe plângeri referitor la sexualitatea explicită. Probabil că parfumul nu a avut succes pentru că bărbații sunt obișnuiți cu mirosul respectiv, iar cei care l-au cumpărat au fost frecvent chestionați de consoarte cu întrebări de genul: „unde ai fost?” sau „cu ce parfum te dai?”.

Reclame ofensatoare 2

   Canada a interzis afișul realizat de Bacardi pentru că umilește și înjosește femeia. Cu toate acestea, cred că a fost bine „văzut” de unii dintre bărbați.

Reclame ofensatoare 3

   Această reclamă la o băutură energizantă a fost retrasă din Chile la cererea clienților indignați.

Reclame ofensatoare 4

   Marea Britanie a interzis posterul acesta, considerându-l trivial și instigator la violență.

Reclame ofensatoare 5

   Tot în Marea Britanie a fost interzisă reclama publicitară realizată de Diesel pentru că este o imagine de natură sexuală, care nu poate fi văzută de copii.

Reclame ofensatoare 6

   Rușii au interzis imaginea de mai sus, care a apărut într-o revistă cu profil financiar, cu câțiva ani în urmă, considerând-o imorală. În mod normal, astăzi pozițiile ar trebui schimbate: $ în locul €.

Reclame ofensatoare 9

   Department of Health (Ministerul Sănătății) din Marea Britanie a considerat posterul acesta înfricoșător pentru adulți și primejdios pentru copii, interzicându-l.

Reclame ofensatoare 10

   The Breast Cancer Fund (SUA) a respins afișarea acestui poster deoarece cicatricile rămase în urma mastectomiei sunt prea șocante pentru public.

Reclame ofensatoare 7

   O campanie anti-fumat, cu referire la turnurile gemene de la World Trade Center, nu a fost acceptată în China pe motiv că este nepotrivită.

Reclame ofensatoare 8

   Reclama pentru țigările americane Kiss nu a fost tolerată în Israel, deoarece conține obscenități simulate.

Sursă: Oddee