Internetul inhibă creierul și gândirea – este concluzia unui studiu internațional realizat de Kaspersky Labs, la care au participat peste 6.000 de oameni cu vârstă de peste 16 ani. O mare parte dintre ei se bazează pe Internet pentru a căuta răspunsuri, dar, de asemenea, uită rapid, extrem de ușor, informațiile pe care le-au găsit online.

   Problema dependenței de Internet, atât în ​​rândul adulților cât și în rândul copiilor, este mai demult recunoscută. Există temeri în ultimii ani pentru declanșarea amneziei sau demenței digitale, prin deteriorarea abilitaților cognitive (care aparțin cunoașterii, referitoare la capacitățile și mecanismele învățării și accederii la cunoștințe). Iar studiul celor de la Kaspersky Labs confirmă această tendință.

   36% din cei chestionați au recunoscut că, înainte de a încerca să-și amintească un răspuns, caută informații cu ajutorul motoarelor de căutare de pe Internet, procentul ridicându-se la 40% pentru cei cu vârsta de peste 45 de ani. Acești utilizatori pun la îndoială acuratețea memoriei lor, fiind nerăbdători pentru a obține răspunsul corect cât mai repede. În mod similar, 24% au spus că au uitat răspunsul găsit online după ce l-au folosit, procentul ajungând la 27% în rândul celor de peste 45 de ani, iar 12% consideră că informația va fi mereu acolo, undeva, și nu are sens s-o memoreze.

Internetul inhibă creierul

   Internetul a creat generații care se cred mai inteligente decât sunt în realitate. Dependența tot mai mare de motoarele de căutare afectează propria percepție despre ceea ce știm de fapt și ce putem găsi online. Astfel, Internetul, ca o sursă externă puternică, devine mai ușor de confundat cu propriile cunoștințe. De asemenea, după efectuarea unei căutări pe Internet, mulți oameni cred că creierul lor este mai activ decât al celorlalți.

   Practic, Internetul a devenit o parte din propriul set de instrumente cognitive și din ce în ce mai mulți oameni se mulțumesc să se bazeze pe memoria lui decât pe cea proprie, biologică.

Sursă: Daily Mail