Sentimentul lipsei de autenticitate sau sentimentul neautenticității ne macină uneori fără să știm. Vorba lui “Shakespeare”: fii sincer cu tine însuți. Autenticitatea, privită ca sentimentul nostru de sine învăluit în emoții și valori, poate fi atât de fundamentală încât ne simțim imorali și impuri atunci când ne cotropim caracterul. La rândul său, sentimentul de impuritate sau de imoralitate, poate să ne conducă în angajamente comportamentale de purificare sau de caritate, ca o modalitate de compensare a conștiinței.

     Sentimentul lipsei de autenticitate nu este un fenomen trecător sau sumar și poate avea consecințe psihologice similare cu minciuna sau înșelatul, deoarece ambele tipuri de comportament sunt o violare atât de sine cât și pentru alții. De aceea, o faptă bună poate fi o strategie prin care încercăm să ne consolidăm caracterul destabilizat din punct de vedere moral.

     Sentimentul lipsei de autenticitate se manifestă cu precădere la locurile de muncă. Pentru a fi receptiv la diverse cereri ale clienților, ale colaboratorilor sau ale șefilor direcți sau indirecți, angajații se pot comporta în diverse moduri care nu sunt în concordanță cu ceea ce simt de fapt, cu sinele propriu, adevărat. În multe sectoare din sfera serviciilor, angajații au obligația să urmeze instrucțiuni și proceduri precise, să utilizare chiar expresii recomandate, ținute și să aibă o conduită impusă, indiferent de percepția și de sentimentele proprii.

Sentimentul lipsei de autenticitate

     Mult mai rău, sentimentul lipsei de autenticitate se manifestă când cineva își dorește schimbarea personală. O schimbare personală este mereu imperativă, dar aproape niciodată nu este definită ca o urgență: e timp suficient să slăbim, să ne lăsăm de fumat, să începem un program de exerciții fizice etc. Amânarea indefinită a unei schimbări în viața personală determină un trai într-o situație provizorie, care poate fi întreținut printr-o  speranță falsă. Neputând duce la bun sfârșit schimbarea pe am dorit-o, ne rotim într-un cerc vicios, care accentuează sentimentul lipsei de autenticitate.


Alte articole captivante


PERSISTENȚA IMAGINII NEGATIVE        În natură, culorile au o infinitate de nuanțe. În cel mai bun caz, ochiul uman nu poate percepe decât maxim 2 milioane de nuanţe de culori. Reproducerea culorilor, sub orice formă, se face doar parţial, dispozitivele actuale putând reda doar o parte din nuanţele de culori din natură.      Pe retină există două tipuri de celule care percep lumina, numite conuri și bastonașe. Aceste celule f...
EXERCIȚII LOGICE CU CAPACITĂȚI      Azi vă propun spre rezolvare 3 exerciții logice cu capacități, să zicem clasice, cu cea mai simplă structură: două recipiente. Acest gen de provocări ale gândirii circulau frecvent în rândul studenților acum mai mulți ani, când nu exista Internet sau calculatoare personale și programul Televiziunii Române se întindea numai pentru 2-3 ore pe zi. Noi aveam timp pe atunci de astfel de provocări ale intele...
HALLOWEEN E CONSIDERAT UN OBICEI PĂGÂN      Purtătorul de cuvânt al Conferinței Episcopale din Polonia le-a cerut săptămâna trecută credincioșilor să nu sărbătorească Halloween-ul deoarece este „un obicei păgân, străin culturii noastre, care promovează cultul morții”. Totodată, a afirmat că el presupune „o negare” a valorilor creștine fundamentale și „împinge noile generații spre o mentalitate a magiei ezoterice și constituie un atac la valorile...
CELE MAI VALOROASE COMPANII DIN LUME       Brand Finance a publicat lista primelor 500 de companii (mărci) din lume ca valoare. Veți găsi aici doar primele 100 de branduri sau companii din lume, inclusiv locul ocupat anul anterior în același clasament, valoarea curentă în milioane de dolari americani ($) pentru ultimii doi ani și clasificarea (rating) din punct de vedere financiar. 2014 2013 Logo Nume brand Țara 2014 2014 ...
CEL MAI POPULAR MUZEU DE PE PLANETĂ      Louvre, sau dacă vă place mai mult Luvru, există în inima Parisului de peste 800 de ani. A devenit dintr-o fortăreață medievală un palat regal, fiind locul unde s-au luat multe decizii și o adevărată casă pentru regi, regine, împărați și mari artiști. Cu aproape 10 milioane de vizitatori anual, este cel mai popular muzeu sau muzeul cel mai vizitat de pe Pământ.      Deoarece în acest an muzeul împli...
AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt...
EXERCIȚII LOGICE CU BEȚE DE CHIBRIT      Nu puteam ca la categoria perspicacitate să nu ofer câteva probleme de logică cu bețe de chibrit. Acest lucru banal cândva, cutia cu bețe de chibrituri, a dezvoltat o seamă de jocuri de divertisment din dorința noastră de a folosi orice mijloc pentru creșterea capacității intelectuale.      Notă importantă: bețele  de chibrit nu trebuie rupte, suprapuse, așezate unul lângă altul pe lungime sau să nu f...
INTUIȚIA FEMININĂ ȘI MASCULINĂ      Intuiția este capacitatea conștiinței de a descoperi, pe cale rațională, în mod spontan, esența, sensul unui lucru, a unei probleme sau al unui obiect. Într-un alt fel, ea este capacitatea gândirii de a descoperi nemijlocit și imediat adevărul pe baza experienței și a cunoștințelor dobândite anterior, fără raționamente logice preliminare sau facultatea de a înțelege iute sau chiar de a ghici. La a nive...
IMAGINI HAIOASE 5         Plimbările mele pe cărările Internetului și corespondența prin e-mail cu prieteni adevărați sau virtuali mi-au dezvăluit multe fotografii amuzante, unele prin ridiculul sau comicul situaților, poze nostime și ilare sau într-un cuvânt imagini haioase. După ce le-am împărtășit mai întâi cu prietenii de pe Facebook, adăugându-le un scurt comentariu propriu, am decis să le public și aici, într-o serie m...
ILUZIA STABILITĂȚII      Chiar dacă suntem convinși sau ezitanți când spunem că ne-am schimbat foarte mult de-a lungul anilor, foarte putini dintre noi admit că ne vom schimba în viitor - potrivit unui nou studiu publicat în revista Live Science la începutul lunii.      Studiul a inclus 19 000 de oameni cu vârste cuprinse între 18 și 68 de ani, care au fost chestionați cu privire la cât de mult cred că s-au schimbat în ultimu...