Sentimentul lipsei de autenticitate sau sentimentul neautenticității ne macină uneori fără să știm. Vorba lui “Shakespeare”: fii sincer cu tine însuți. Autenticitatea, privită ca sentimentul nostru de sine învăluit în emoții și valori, poate fi atât de fundamentală încât ne simțim imorali și impuri atunci când ne cotropim caracterul. La rândul său, sentimentul de impuritate sau de imoralitate, poate să ne conducă în angajamente comportamentale de purificare sau de caritate, ca o modalitate de compensare a conștiinței.

     Sentimentul lipsei de autenticitate nu este un fenomen trecător sau sumar și poate avea consecințe psihologice similare cu minciuna sau înșelatul, deoarece ambele tipuri de comportament sunt o violare atât de sine cât și pentru alții. De aceea, o faptă bună poate fi o strategie prin care încercăm să ne consolidăm caracterul destabilizat din punct de vedere moral.

     Sentimentul lipsei de autenticitate se manifestă cu precădere la locurile de muncă. Pentru a fi receptiv la diverse cereri ale clienților, ale colaboratorilor sau ale șefilor direcți sau indirecți, angajații se pot comporta în diverse moduri care nu sunt în concordanță cu ceea ce simt de fapt, cu sinele propriu, adevărat. În multe sectoare din sfera serviciilor, angajații au obligația să urmeze instrucțiuni și proceduri precise, să utilizare chiar expresii recomandate, ținute și să aibă o conduită impusă, indiferent de percepția și de sentimentele proprii.

Sentimentul lipsei de autenticitate

     Mult mai rău, sentimentul lipsei de autenticitate se manifestă când cineva își dorește schimbarea personală. O schimbare personală este mereu imperativă, dar aproape niciodată nu este definită ca o urgență: e timp suficient să slăbim, să ne lăsăm de fumat, să începem un program de exerciții fizice etc. Amânarea indefinită a unei schimbări în viața personală determină un trai într-o situație provizorie, care poate fi întreținut printr-o  speranță falsă. Neputând duce la bun sfârșit schimbarea pe am dorit-o, ne rotim într-un cerc vicios, care accentuează sentimentul lipsei de autenticitate.


Alte articole captivante


CELE MAI VALOROASE COMPANII DIN LUME       Brand Finance a publicat lista primelor 500 de companii (mărci) din lume ca valoare. Veți găsi aici doar primele 100 de branduri sau companii din lume, inclusiv locul ocupat anul anterior în același clasament, valoarea curentă în milioane de dolari americani ($) pentru ultimii doi ani și clasificarea (rating) din punct de vedere financiar. 2014 2013 Logo Nume brand Țara 2014 2014 ...
ALCOOLUL NU ÎNCĂLZEȘTE CORPUL      Multă lume crede că alcoolul crește temperatura corpului și, de aceea, este chiar folosit pentru a preveni hipotermia. De fapt, este exact invers: alcoolul nu încălzește corpul, ci ajută la scăderea temperaturii generale a organismului uman. Acest lucru s-a încetățenit în mod greșit în mintea oamenilor probabil datorită faptului că persoanele care consumă băuturi alcoolice simt imediat o căldură care l...
CONTORUL FERICIRII      Sistemul este numit “The Happiness Counter” și își propune să încurajeze zâmbetul natural în viața noastră de zi cu zi. Happiness Counter a primit anul acesta premiul Good Design Award and Good Design Best 100. Este echipat cu un aparat de fotografiat digital Sony (Cyber Shot), care folosește tehnologia de recunoaștere a zâmbetului. Echipa care l-a proiectat și realizat, consideră că acest sistem de ac...
SER ANTI-ÎMBĂTRÂNIRE      Într-o piață deja saturată de produse "anti-îmbătrânire", Yves Saint Laurent a venit cu o ofertă de ultimă oră: o colecție de produse, care pretinde că dă timpul înapoi, prin “lumina Creatorului” (Forever - Light Creator), prima formulă din lume protejată de treisprezece brevete. Produsele au creat o mică isterie, cu o listă de așteptare de mii de oameni și o linie telefonică dedicată, pentru ca YSL să...
NECESARUL ZILNIC DE APĂ ȘI LICHIDE      De mai mulți ani se vehiculează o idee, deja acceptată și înrădăcinată în mentalul românesc, care spune că ar trebui să consumăm zilnic 2 litri de apă, pe lângă alte lichide sau mâncare. Adică necesarul zilnic de apă al organismului uman este de doi litri. Motivele invocare sunt o sănătate fizică generală mai bună, mai multă energie, detoxificarea și hidratarea organismului, reducerea greutății corpora...
ANUL 2013 ÎN CÂTEVA IMAGINI      Au existat mai multe evenimente notabile care au dominat anul 2013, iar fotografi din întreaga lume au imortalizat multe imagini de actualitate. Am încercat să realizez o scurtă listă de fotografii cu semnificație culturală, cu valoare de știre și cu evenimente deosebite, un fel de "felii din viața" anului 2013. Adepții hinduși se scaldă în apele râului sfânt - Gange, în luna ianuarie, în India. Mah...
HARTA TERORISMULUI ȘI VIOLENȚEI      Pe site-ul AON (o societate de administrare a riscurilor și broker de asigurări) a fost publicată harta terorismului și violenței politice pentru anul 2013, o hartă care măsoară riscul de violență politică a afacerilor internaționale în 200 de țări și teritorii, bazat pe trei factori principali, ce indică forme de violență politică, care sunt susceptibile de a fi întâlnite: Terorism și sabotaj...
BUSOLA CUANTICĂ      Astăzi, metodele de identificarea a unei locații de pe Pământ se bazează pe sisteme de navigație prin satelit, cum ar fi Global Positioning System (GPS). GPS-ul, deși unul dintre cele mai mari invenții ale epocii moderne, are o serie de limitări și, mai ales, se bazează pe sateliți lansați în spațiu. În februarie a.c., SUA a avertizat că GPS-ul, cea mai folosită tehnologie de localizare prin satelit, e...
PREDICĂ DESPRE DREPTURILE HOMOSEXUALILOR      Drepturile homosexualilor și homosexualitatea este una din principalele preocupări ale politicii externe americane, după cum au anunțat oficialii diplomației americane. Barack Obama, care a vizitat țara natală a tatălui său, Kenya, în prima sa călătorie în calitate de președinte (Obama a vizitat ultima dată Kenya ca senator american în anul 2006), a abordat drepturile homosexualilor, ca problemă la niv...
PNEURI FĂRĂ AER      Anvelopele fără aer sau anvelopele non-pneumatice s-au fabricat de mai mulți ani. De fapt, Michelin a prezentat prima sa anvelopă fără aer, numită "Tweel", în anul 2005 și Bridgestone a lansat o versiune proprie a acestei noi tehnologii în anul următor. Cu toate acestea, nici unul dintre modelele construite nu au fost oferite pentru vânzare la scară generală.      Pornind de la ideea că o anvelopă pne...