Sentimentul lipsei de autenticitate sau sentimentul neautenticității ne macină uneori fără să știm. Vorba lui “Shakespeare”: fii sincer cu tine însuți. Autenticitatea, privită ca sentimentul nostru de sine învăluit în emoții și valori, poate fi atât de fundamentală încât ne simțim imorali și impuri atunci când ne cotropim caracterul. La rândul său, sentimentul de impuritate sau de imoralitate, poate să ne conducă în angajamente comportamentale de purificare sau de caritate, ca o modalitate de compensare a conștiinței.

     Sentimentul lipsei de autenticitate nu este un fenomen trecător sau sumar și poate avea consecințe psihologice similare cu minciuna sau înșelatul, deoarece ambele tipuri de comportament sunt o violare atât de sine cât și pentru alții. De aceea, o faptă bună poate fi o strategie prin care încercăm să ne consolidăm caracterul destabilizat din punct de vedere moral.

     Sentimentul lipsei de autenticitate se manifestă cu precădere la locurile de muncă. Pentru a fi receptiv la diverse cereri ale clienților, ale colaboratorilor sau ale șefilor direcți sau indirecți, angajații se pot comporta în diverse moduri care nu sunt în concordanță cu ceea ce simt de fapt, cu sinele propriu, adevărat. În multe sectoare din sfera serviciilor, angajații au obligația să urmeze instrucțiuni și proceduri precise, să utilizare chiar expresii recomandate, ținute și să aibă o conduită impusă, indiferent de percepția și de sentimentele proprii.

Sentimentul lipsei de autenticitate

     Mult mai rău, sentimentul lipsei de autenticitate se manifestă când cineva își dorește schimbarea personală. O schimbare personală este mereu imperativă, dar aproape niciodată nu este definită ca o urgență: e timp suficient să slăbim, să ne lăsăm de fumat, să începem un program de exerciții fizice etc. Amânarea indefinită a unei schimbări în viața personală determină un trai într-o situație provizorie, care poate fi întreținut printr-o  speranță falsă. Neputând duce la bun sfârșit schimbarea pe am dorit-o, ne rotim într-un cerc vicios, care accentuează sentimentul lipsei de autenticitate.


Alte articole captivante


EFECTUL GALATEA           Efectul Galatea este mai puternic decât efectul Pygmalion - atunci când ceilalți din jur cred în tine, ai șanse mai mari să reușești decât dacă te-ar descuraja. Efectul Galatea este până la urmă un efect Pygmalion referitor la o singură persoană: crezi în tine și-ți demonstrezi că reușești sau te descurci. Imagine proprie a fiecăruia (de sine) determină comportamentul. Când pornești o activitate c...
SCUTECE INTELIGENTE      Este, în general, destul de ușor să-ți dai seama atunci când copilul are nevoie de un scutec nou, datorită minunii care este aparatul digestiv al sugarilor și al sistemului olfactiv uman. Dar, dacă nasul nu vă ajută, ați putea folosi așa-numitele scutece "inteligente",   care pot detecta chiar și cel mai mic semn de umezeală sau alte “acumulări” în scutecul  unui copil – anunță pe site-ul său Exmobaby,...
ACCESORII PENTRU VIITOR?      Am descoperit mai multe “suplimente de viață”, ciudate sau poate interesante, care au prezentat un interes mai mare pentru o parte din cei ce au gândiri futuriste și vizionare. Nu pot deocamdată să mă pronunț asupra utilității lor, dar poate puteți voi să le clasificați într-un fel.      1. Ați putea încerca rochia INTIMACY care devine din ce în ce mai transparentă odată ce bătăile inimii purtătoarei ...
AMBALAJE INEDITE      Ambalajul este un material (hârtie, carton, pânză, cutie, masă plastică, etc.) sau un obiect în care se împachetează ceva. Pentru a atrage mai mulți clienți sau o categorie anume de cumpărători, unele firme recurg la soluții neobișnuite pentru ambalajele produselor pe care le vând. Aveți aici câteva exemple care pot fi considerate ilare sau niște idei cu adevărat nemaipomenite, după gust.      ► Pentr...
FEMEILE MIROS MAI BINE      Femeile miros mai bine din două puncte de vedere: în general sunt mai atente la igiena zilnică personală și la parfumarea corpului decât bărbații și au un simt olfactiv mult mai dezvoltat decât sexul opus.      Nu mi-am propus să scriu despre înmiresmarea cotidiană a doamnelor și domnișoarelor, ci despre simțul mirosului la femei. Evaluarea perceptivă a mirosului a fost studiată timp de mai mulți ani,...
POSTERE 1      M-a mâncat undeva și m-am apucat să fac un fel de postere (postere 1). Deci mai am...      Posterele pot fi folosite în multe scopuri, fiind de multe ori modalități de promovare ale ideilor și programelor celor ce se ocupă cu publicitatea, în special pentru evenimente muzicale sau filme, propaganda sau a unor diverse grupări ce încearcă să transmită un mesaj.      Un poster se lipește, de obicei, pe ...
ARME ȘI BONURI DE MASĂ      Un program care încurajează renunțarea la armele de foc s-a desfășurat în Los Angeles, a doua zi după Crăciun. Posesorilor de arme, dacă renunțau la puști și pistoale, li s-au dat la schimb bonuri de masă. Programul nu este unul nou, însă a fost revitalizat după atacul din Newtown, în care au fost uciși 20 de copii și 6 adulți.      În 26 decembrie, au fost strânse 2 037 arme de foc, din care 75 arme ...
RĂSPUNSUL LA TESTUL DE INTELIGENȚĂ ȘI ATENȚIE      Probabil la genul acesta de exerciții nu ar mai fi necesar să vin și cu răspunsurile, dar în virtutea inerției sau așa cum am procedat mereu până acum, la toate testele de perspicacitate sau la alte exerciții și întrebări de logică, am scris totuși răspunsurile, de data aceasta și cu unele imagini care prezintă rezolvarea corectă. După verificare vă îndrum să rezolvați și alte probleme de la categoria ...
TEST CU DENUMIRI DE FOBII (LE ȘTII?)      Fobia este definită ca o stare patologică de neliniște și de frică obsedantă sau o teamă patologică, irațională, persistentă, lipsită de o cauză obiectivă sau precisă, dusă uneori la extreme dar totuși inofensivă. Fobia poate fi stârnită atât de o anumită situație cât și de anticiparea ei. În general, fobiile produc amețeală sau pierderea echilibrului, transpirație, tensiune musculară, palpitații sau c...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI DE ȘAMPANIE ȘI VINURI      După ce acum câteva zile am prezentat care sunt cele mai valoroase mărci de băuturi spirtoase, astăzi vreau, pe scurt, să enumer cele mai valoroase mărci de șampanie și de vinuri. Clasamentul este întocmit tot de Brand Finance și are în frunte un producător de renume: Moët & Chandon. Moët a fost înființată în anul 1743 de către Claude Moët, iar astăzi deține peste 1.000 de hectare de viță de vie și...