În perioada anilor ‘60 din secolul trecut, anunțurile publicitare și reclamele au contribuit din plin la perpetuarea unor stereotipuri legate de femei, accentuând percepția de inferioritate a femeilor. Atunci nu se vorbea de egalitate, femeile fiind chiar umilite. Fraze precum „femeia trebuie ținută la locul ei!“ sau „Arată-i că trăim într-o lume a bărbaţilor!“ nu stârneau nici cea mai mică urmă de revoltă sau de indignare. Nimeni nu reacționa atunci când companiile îşi promovau produsele ca fiind atât de simplu de folosit încât „chiar şi o femeie se descurcă“. Bărbaților li se vindeau produse însoțite de afirmații precum „bărbații sunt mai buni decât femeile“ sau care promiteau să pună femeile „la locul lor“, iar femeilor li se vindeau produse care o să convingă bărbații să rămână lângă ele.

     De abia mult mai târziu comercianții au sesizat importanța acestei categorii de consumatori, femeile, s-au repliat rapid și au exploatat-o cu un succes total. David Ovilvy, considerat de unii drept părintele publicității, a spus mai demult: „Consumatorul bărbat nu este un idiot, ci soția sa”.

     Iată câteva reclame care umilesc femeile, editate în acele vremuri.

Reclame care umilesc femeile

Femeia trebuie ținută la locul ei, adică la picioarele bărbatului.

Reclame care umilesc femeile 4

Arată-i că trăim într-o lume a bărbaților!

Reclame care umilesc femeile 5

Cu cât o soție muncește mai mult cu atât este mai drăguță!

Reclame care umilesc femeile 7

O reclamă la pantaloni, care demonstrează supremația bărbatului în căminul conjugal.

Reclame care umilesc femeile 6

Pentru asta sunt soțiile: ca să gătească!

Reclame care înjosesc femeile 3

Soția trebuie să cumpere mereu cafea proaspătă! Ori … o pățește.

Reclame care umilesc femeile 1

Această reclamă la bere spune că, chiar dacă soția nu are abilități la bucătărie și arde mâncarea, cel puțin ea poate oferi bere bărbatului.

Reclame care înjosesc femeile

Capacul sticlei de ketchup se deschide așa de ușor încât chiar și o femeie poate face acest lucru, susținea o reclamă la ketchup.

Reclame care umilesc femeile 2

Bărbații puteau să controleze mintea femeii: suflă-i fumul în față și te va urma pretutindeni.

Reclame care înjosesc femeile 1

Această reclamă sugerează că șotiile sunt superficiale și ar trebui să-și pună întrebarea dacă soțul ar mai vrea să se căsătorească cu ele.

Reclame care umilesc femeile 3

În 1967, Drummond a folosit un model de sex feminin dezbrăcat pentru de a-și vinde hainele pentru bărbați, cu avertismentul: dacă nu veți cumpăra produsele, ne vom întoarce la modelele masculine.

Reclame care înjosesc femeile 2

Folosiți vitamine pentru a rămâne zvelte și în vigoare, ca să puteți avea grijă de gospodărie – susținea o altă reclamă adresată femeilor.

Sursa : Business Insider


Alte articole captivante


TRICOURI 3D PENTRU FEMEI      Le-am spus tricouri 3D pentru femei pentru motivul pe care l-am scris mai jos, dar pot fi purtate și de bărbați sau copii.      Sunt drăguțe, banale sau înfiorătoare? Este tare greu să dăm un verdict sau să  decidem a le folosi. Ce am putea crede despre aceste tricouri, în imagini tridimensionale, cu fețe de animale și păsări fermecătoare, cu extratereștri, cu imagini a navelor de război și de luptă, ...
PREA MULȚI FARMACIȘTI      Inițial, funcționarea farmaciilor din România a avut la bază mai multe criterii, inclusiv un criteriu demografic. Dar cum totul la noi merge strâmb, dar poate nu la fel și pentru farmaciști, potrivit datelor Consiliului Concurenței, în prezent, există de două-trei ori mai multe farmacii, raportat la numărul de locuitori, față de țările vestice. În acest context, Ministerului Sănătății a anunțat că va l...
EMAILURILE NU SE ȘTERG NICIODATĂ      Atunci când un utilizator "șterge" un email în mod normal, devine invizibil pentru acesta. Ștergerea nu se face însă și de pe serverele furnizorului (companiei) de poștă electronică (furnizorul poate avea o copie de rezervă). Deci, chiar dacă nu mai este citibil pe calculatorul dumneavoastră, el poate fi încă disponibil pe serverul gazdă. Având în vedere că furnizorii de poștă electronică sunt obligaț...
MUZEUL LUCRURILOR FĂRĂ ROST      Muzeul lucrurilor fără rost, numit destul de original “Nonseum”, adică muzeul nonsensului sau al absurdului, a fost înființat în anul 1983 de către o comunitate autointitulată Asociația pentru recuperarea gândurilor excedente, care și-a stabilit obiectivul de a smulge cel puțin un zâmbet de pe fețele muritorilor.      Muzeul lucrurilor fără rost, situat în localitatea Herrnbaumgarten din Austria, conț...
CONTRA ALZHEIMER      Alzheimer este o boală care apare la persoanele în vârstă. Aceasta se manifestă prin deteriorarea progresivă și accentuată a funcțiilor de cunoaștere ale creierului. Bolnavul își pierde capacitățile intelectuale și valoarea socială a personalității sale. De asemenea, are tulburări de comportament și ajunge la starea de demență. Alzheimer este cea mai comună formă de declin mintal la persoanele în vârst...
AGRICULTURA DE INTERIOR      Un depozit într-un parc industrial poate fi viitorul agriculturii sau mai bine zis a legumiculturii și grădinăritului. Dar acest lucru relativ straniu este din ce în ce mai folosit în multe zone.      Hala sau depozitul este o atmosferă curată, cu un climat controlat, plină de plante perfecte. Ele cresc 22 de ore pe zi, 365 de zile pe an, neatinse de dăunători și scăldate într-o lumină rozalie, strani...
LIBERTATEA ARTISTICĂ ESTE FĂRĂ LIMITE      Poate credeți că libertatea artistică este o „realizare” a mileniului trei, dar ea s-a manifestat destul de vehement și cu mulți ani în urmă. Un exemplu în acest sens este Eva Ionesco (născută pe 18 iulie 1965) care este cel mai tânăr model care a apărut nud într-un pictorial Playboy, cand avea numai 11 ani.      În Parisul anilor '70, într-o epocă din ce în ce mai liberală și permisivă, libertatea ar...
1 MINUT      În ultimii ani, traficul de date de pe Internet a crescut puternic datorită numărului tot mai mare de utilizatori ai rețelelor sociale. Potrivit Intel România : "aproape 640.000 GB din datele IP globale sunt transferați pe Internet în doar un minut" (fiecărui dispozitiv conectat la Internet îi este atribuit un număr unic de identificare cunoscut ca adresă IP - Internet Protocol; o adresa IP constă din ...
PANTOFI SCUMPI FĂCUȚI ÎN EUROPA DE EST      Cumpărătorii cred că o pereche de pantofi scumpi din magazinele țărilor dezvoltate din Europa este produsă în Germania sau Italia, dar de fapt este realizată de muncitori cu salarii de mizerie în fabrici din Europa de est. O investigație asupra pieței de încălțăminte din Marea Britanie a demascat detalii înfiorătoare ale industriei europene de încălțăminte, cu salarii ilegale și condiții de muncă șocan...
STICLĂ PLATĂ      La nivel global, anul trecut, au fost vândute peste 600 de miliarde de sticle de unică folosință. Numai în SUA, studiile arată că, în fiecare secundă, se consumă conținutul a circa 1.500 de sticle de unică folosință și doar aproape 20% dintre ele sunt apoi reciclate.      Doi tineri australieni (28 ani) au proiectat o sticlă practică și ecologică. Ca susținători ai protecției mediului înconjurător, ei...