În perioada anilor ‘60 din secolul trecut, anunțurile publicitare și reclamele au contribuit din plin la perpetuarea unor stereotipuri legate de femei, accentuând percepția de inferioritate a femeilor. Atunci nu se vorbea de egalitate, femeile fiind chiar umilite. Fraze precum „femeia trebuie ținută la locul ei!“ sau „Arată-i că trăim într-o lume a bărbaţilor!“ nu stârneau nici cea mai mică urmă de revoltă sau de indignare. Nimeni nu reacționa atunci când companiile îşi promovau produsele ca fiind atât de simplu de folosit încât „chiar şi o femeie se descurcă“. Bărbaților li se vindeau produse însoțite de afirmații precum „bărbații sunt mai buni decât femeile“ sau care promiteau să pună femeile „la locul lor“, iar femeilor li se vindeau produse care o să convingă bărbații să rămână lângă ele.

     De abia mult mai târziu comercianții au sesizat importanța acestei categorii de consumatori, femeile, s-au repliat rapid și au exploatat-o cu un succes total. David Ovilvy, considerat de unii drept părintele publicității, a spus mai demult: „Consumatorul bărbat nu este un idiot, ci soția sa”.

     Iată câteva reclame care umilesc femeile, editate în acele vremuri.

Reclame care umilesc femeile

Femeia trebuie ținută la locul ei, adică la picioarele bărbatului.

Reclame care umilesc femeile 4

Arată-i că trăim într-o lume a bărbaților!

Reclame care umilesc femeile 5

Cu cât o soție muncește mai mult cu atât este mai drăguță!

Reclame care umilesc femeile 7

O reclamă la pantaloni, care demonstrează supremația bărbatului în căminul conjugal.

Reclame care umilesc femeile 6

Pentru asta sunt soțiile: ca să gătească!

Reclame care înjosesc femeile 3

Soția trebuie să cumpere mereu cafea proaspătă! Ori … o pățește.

Reclame care umilesc femeile 1

Această reclamă la bere spune că, chiar dacă soția nu are abilități la bucătărie și arde mâncarea, cel puțin ea poate oferi bere bărbatului.

Reclame care înjosesc femeile

Capacul sticlei de ketchup se deschide așa de ușor încât chiar și o femeie poate face acest lucru, susținea o reclamă la ketchup.

Reclame care umilesc femeile 2

Bărbații puteau să controleze mintea femeii: suflă-i fumul în față și te va urma pretutindeni.

Reclame care înjosesc femeile 1

Această reclamă sugerează că șotiile sunt superficiale și ar trebui să-și pună întrebarea dacă soțul ar mai vrea să se căsătorească cu ele.

Reclame care umilesc femeile 3

În 1967, Drummond a folosit un model de sex feminin dezbrăcat pentru de a-și vinde hainele pentru bărbați, cu avertismentul: dacă nu veți cumpăra produsele, ne vom întoarce la modelele masculine.

Reclame care înjosesc femeile 2

Folosiți vitamine pentru a rămâne zvelte și în vigoare, ca să puteți avea grijă de gospodărie – susținea o altă reclamă adresată femeilor.

Sursa : Business Insider


Alte articole captivante


MANUAL PENTRU TURIȘTI      Conform unui sondaj realizat de Triposo, americanii și-au consolidat reputația de cei mai răi turiști din lume, fiind caracterizați ca nepoliticoși, gălăgioși, grași și alegând o vestimentație total neadecvată. Sunt urmați de turiștii din Marea Britanie, care au cel mai rău comportament, de ruși, nepoliticoși, zgomotoși și mereu beți, de chinezi, care copleșesc numeric și de australieni. Clasamentul ru...
PIELE UMANĂ FALSĂ      Nissan este pe cale de a produce materiale plastice care reproduc la atingere pielea de pe degetele umane. Poate suna un pic extravagant, dar inginerii de la Nissan ne asigură că acestea vor fi folosite în curând. Scopul a fost întotdeauna de a crea materiale care să facă oamenii să interacționeze cu autovehiculul, creându-le cele mai plăcute sentimente. Și, dacă te gândești bine, atunci când vine vorb...
BEREA LA PET ARE ALT GUST      Berea la PET atârnă mai ușor în sacoșe și pentru plastic, care este ieftin și poate fi modelat practic în orice formă, există variante de reciclare, din ce în ce mai obișnuite – dacă comunitatea se deranjează să le pună în practică - față de cele pentru sticlă. Multă lume, din majoritatea țărilor de pe glob, ar rămâne surprinsă și mirată să afle că berea se îmbuteliază în sticle din plastic.      Bere...
ZBORUL CU AVIONUL – LUCRURI NEADEVĂRATE      Zborul cu avionul poate fi o experiență misterioasă, cel puțin prima dată. Avioane sunt niște mașinării incredibile, uneori chiar înfricoșătoare, despre care se vehiculează tot feluri de lucruri care nu corespund realității. Deci, este logic ca oamenii să creadă tot felul de  "fapte" cu privire la transportul aerian. Problema este că multe dintre ele nu sunt adevărate. Să demascăm unele dintre ele:   ...
MĂSURAREA ALCOOLEMIEI ÎN MERS      Oprirea șoferilor în trafic pentru verificarea alcoolemiei ar putea să devină în scurt timp de domeniul trecutului, după ce oamenii de știință de la Universitatea Militară de Tehnologie din Varșovia au testat un sistem cu laser capabil să detecteze, de pe marginea drumului, vaporii de alcool din mașinile aflate în mișcare.      Cercetătorii au folosit o mașină cu un șofer “în stare de ebrietate”, deoa...
PIERDEREA LIBIDOULUI      Lipsa libidoului poate fi tratată, dar nu există încă o percepție comună că această lipsă  este o problemă gravă. Și până când va fi luată în serios, femeile vor continua să sufere. Poate fi chiar o tragedie, pentru că femeile nu fac mai nimic atunci când o parte importantă din viața lor dispare. Dacă familia, completată de medici ginecologi, psihiatri, sexologi sau servici de consiliere nu intervine, ...
VIAȚA LA ÎNĂLȚIME      De-a lungul anilor, blocurile au fost în mare parte asociate cu sărăcia și lipsurile. Dar mai nou se pare că viață trăită la un etaj superior ar putea fi secretul pentru o viață lungă și sănătoasă, dezvăluie o cercetare recentă.      Cercetătorii  de la Universitatea din Berna din Elveția au constatat că șansele de a muri de boli pulmonare grave sunt cu 40% mai mari în rândul locuitorilor care trăiesc...
PREA MULȚI FARMACIȘTI      Inițial, funcționarea farmaciilor din România a avut la bază mai multe criterii, inclusiv un criteriu demografic. Dar cum totul la noi merge strâmb, dar poate nu la fel și pentru farmaciști, potrivit datelor Consiliului Concurenței, în prezent, există de două-trei ori mai multe farmacii, raportat la numărul de locuitori, față de țările vestice. În acest context, Ministerului Sănătății a anunțat că va l...
EXPLICAȚIA ȘTIINȚIFICĂ PENTRU MIROSUL PICIOARELOR      Mirosul picioarelor este o problemă cu care se confruntă multe persoane și creează disconfort, chiar senzația de jenă, putând duce uneori la apariția unor complexe de inferioritate.      Primul lucru care duce la mirosul picioarelor este transpirația. Unele locuri din corpul uman au concentrații mai mari de glande sudoripare, iar picioarele sunt pe primul loc în această listă. Fiecare picior are peste...
BRĂȚARĂ DE AUTENTIFICARE      Încă din anul 1964, medicii cardiologi au înțeles că bătăile inimii fiecărei persoane sunt unice, la fel cum sunt și amprentele digitale. O echipă de cercetători de la Universitatea din Toronto au reușit să folosească această informație pentru a produce un sistem biometric util, iar firma canadiană Bionym a brevetat un dispozitiv, purtat ca o brățară - brățară de autentificare, care, măsurând în mod co...