În perioada anilor ‘60 din secolul trecut, anunțurile publicitare și reclamele au contribuit din plin la perpetuarea unor stereotipuri legate de femei, accentuând percepția de inferioritate a femeilor. Atunci nu se vorbea de egalitate, femeile fiind chiar umilite. Fraze precum „femeia trebuie ținută la locul ei!“ sau „Arată-i că trăim într-o lume a bărbaţilor!“ nu stârneau nici cea mai mică urmă de revoltă sau de indignare. Nimeni nu reacționa atunci când companiile îşi promovau produsele ca fiind atât de simplu de folosit încât „chiar şi o femeie se descurcă“. Bărbaților li se vindeau produse însoțite de afirmații precum „bărbații sunt mai buni decât femeile“ sau care promiteau să pună femeile „la locul lor“, iar femeilor li se vindeau produse care o să convingă bărbații să rămână lângă ele.

     De abia mult mai târziu comercianții au sesizat importanța acestei categorii de consumatori, femeile, s-au repliat rapid și au exploatat-o cu un succes total. David Ovilvy, considerat de unii drept părintele publicității, a spus mai demult: „Consumatorul bărbat nu este un idiot, ci soția sa”.

     Iată câteva reclame care umilesc femeile, editate în acele vremuri.

Reclame care umilesc femeile

Femeia trebuie ținută la locul ei, adică la picioarele bărbatului.

Reclame care umilesc femeile 4

Arată-i că trăim într-o lume a bărbaților!

Reclame care umilesc femeile 5

Cu cât o soție muncește mai mult cu atât este mai drăguță!

Reclame care umilesc femeile 7

O reclamă la pantaloni, care demonstrează supremația bărbatului în căminul conjugal.

Reclame care umilesc femeile 6

Pentru asta sunt soțiile: ca să gătească!

Reclame care înjosesc femeile 3

Soția trebuie să cumpere mereu cafea proaspătă! Ori … o pățește.

Reclame care umilesc femeile 1

Această reclamă la bere spune că, chiar dacă soția nu are abilități la bucătărie și arde mâncarea, cel puțin ea poate oferi bere bărbatului.

Reclame care înjosesc femeile

Capacul sticlei de ketchup se deschide așa de ușor încât chiar și o femeie poate face acest lucru, susținea o reclamă la ketchup.

Reclame care umilesc femeile 2

Bărbații puteau să controleze mintea femeii: suflă-i fumul în față și te va urma pretutindeni.

Reclame care înjosesc femeile 1

Această reclamă sugerează că șotiile sunt superficiale și ar trebui să-și pună întrebarea dacă soțul ar mai vrea să se căsătorească cu ele.

Reclame care umilesc femeile 3

În 1967, Drummond a folosit un model de sex feminin dezbrăcat pentru de a-și vinde hainele pentru bărbați, cu avertismentul: dacă nu veți cumpăra produsele, ne vom întoarce la modelele masculine.

Reclame care înjosesc femeile 2

Folosiți vitamine pentru a rămâne zvelte și în vigoare, ca să puteți avea grijă de gospodărie – susținea o altă reclamă adresată femeilor.

Sursa : Business Insider


Alte articole captivante


BICICLETĂ vs AUTOTURISM      Vânzările de mașini sunt în scădere în Europa, iar bicicleta pare a devenit modul preferat de transport pentru aproape fiecare stat membru. Se remarcă că vânzările de  biciclete încep să depășească vânzările de automobile în mai multe țări, devenind un fenomen la nivel continental. De exemplu, anul trecut, în Italia au fost vândute mai multe biciclete  decât mașini, pentru prima dată de la al doilea ră...
ROMÂNII, aproape CAMPIONI!      Un studiu ne plasează în fruntea Europei la capitolul navigare pe Internet. Românii sunt aproape campioni!      Românii petrec 18,6 ore online în medie, pe săptămâna, Internetul câștigând din ce în ce mai mult teren în preferințele populației din țara noastră, care continuă însă să se uite foarte mult la televizor - 21,6 ore săptămânal, potrivit studiului Mediascope Europe, făcut public de IAB Rom...
CÂT VIN BEAU ROMÂNII      Oamenii au cultivat struguri de mii de ani și au obținut această băutură uimitoare care este vinul, pe care îl beau din perioada când s-au apucat de agricultură. Beneficiile vinului au fost dovedite pe parcursul anilor, fiind o băutură extrem de savurată în marea majoritate a lumii. Dar poate nu știți cât vin beau românii!      Wine Institute a dezvoltat o serie de statistici referitoare la vin, inclu...
LA MUNCĂ, ÎN FAȚA TELEVIZORULUI      Speranța de viață este în continuă în creștere de mai bine de douăzeci de ani în aproape fiecare regiune a globului. În medie, speranța de viață în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene a fost de 79,2 ani în anul 2012, cu 5,1 ani mai mult decât în anii 1990. Spania, cu o speranță de viață de 82,5 ani, Italia, cu 82,4 ani, și Franța, cu 82,1 ani, sunt țările europene cu cele mai ridicate speranțe...
INVENȚII JAPONEZE      Invențiile, în mod cert, au adus schimbări radicale în viețile noastre, făcându-le mai ușoare și mai bune. Dar există invenții mai puțin cunoscute, care ar putea fi la fel de revoluționare, dacă ar avea o șansă. De-a lungul ultimelor decenii, inventatorii japonezi au venit cu niște idei năstrușnice, unele chiar scandaloase. Ei numesc aceste invenții "chindogu", cuvânt care se poate traduce aproximativ ...
MOTOARE INTELIGENTE      Volvo Car Group la lansa în această toamnă o noua familie de motoare - VEA (Volvo Engine Architecture), care folosesc pentru prima dată tehnologia i-ART, care ajută la reducerea consumului de combustibil la motoarele diesel și creșterea puterii.      În loc de a folosi senzorul de presiune tradițional, i-ART monitorizează continuu fiecare injector și controlează injecția și arderea în fiecare dintre c...
MAREA BRITANIE NU ESTE REGATUL UNIT      Am observat că adesea se confundă Marea Britanie cu Regatul Unit și mai demult nici eu nu i-am dat importanța cuvenită. De fapt, Marea Britanie nu este Regatul Unit, între cele două entități existând o diferență majoră. Inclusiv traducerea automată oferită de Google, pe care o folosește o mulțime de lume, nu face diferența între Marea Britanie (Great Britain sau GB) și Regatul Unit (United Kingdom sau ...
RECICLAREA MUCURILOR DE ȚIGARĂ      Orașul Vancouver și Terra Cycle Canada au lansat un prim program-pilot care urmărește colectarea mucurilor de țigări pentru reciclare. 110 recipiente pentru țigări au fost instalate  în mai multe locuri din centrul orașului Vancouver, iar locuitorii sunt încurajați să aducă resturile de țigări chiar din case sau de la locul de muncă. Această inițiativă, prima de acest fel, dorește înlăturarea mucurilor...
CELE MAI VIZITATE ATRACȚII TURISTICE      Prin atracții turistice, cei de la Travel and Leisure, înțeleg locuri culturale și istorice, priveliști naturale și spațiile amenajate oficial pentru turiști. De asemenea, pasarelele, promenadele și piețele se potrivesc cu această definiție, care nu cuprinde însă plaje, poduri și locuri care atrag aproape exclusiv pelerini religioși. Pentru a desemna cele mai vizitate atracții turistice din lume s-au f...
CE MĂNÂNCĂ LUMEA      Un raport de 200 de pagini din acest an al Organizației pentru Alimentație și Agricultură (Food and Agriculture Organization - FAO) a Națiunilor Unite sugerează că mai multe persoane ar trebui să includă insecte în dieta lor. Astfel s-ar putea reduce foametea la nivel mondial, penuria de alimente și insecuritatea alimentară.      "Insectele nu sunt dăunătoare dacă le mâncam, chiar dimpotrivă. Ele sunt...