În perioada anilor ‘60 din secolul trecut, anunțurile publicitare și reclamele au contribuit din plin la perpetuarea unor stereotipuri legate de femei, accentuând percepția de inferioritate a femeilor. Atunci nu se vorbea de egalitate, femeile fiind chiar umilite. Fraze precum „femeia trebuie ținută la locul ei!“ sau „Arată-i că trăim într-o lume a bărbaţilor!“ nu stârneau nici cea mai mică urmă de revoltă sau de indignare. Nimeni nu reacționa atunci când companiile îşi promovau produsele ca fiind atât de simplu de folosit încât „chiar şi o femeie se descurcă“. Bărbaților li se vindeau produse însoțite de afirmații precum „bărbații sunt mai buni decât femeile“ sau care promiteau să pună femeile „la locul lor“, iar femeilor li se vindeau produse care o să convingă bărbații să rămână lângă ele.

     De abia mult mai târziu comercianții au sesizat importanța acestei categorii de consumatori, femeile, s-au repliat rapid și au exploatat-o cu un succes total. David Ovilvy, considerat de unii drept părintele publicității, a spus mai demult: „Consumatorul bărbat nu este un idiot, ci soția sa”.

     Iată câteva reclame care umilesc femeile, editate în acele vremuri.

Reclame care umilesc femeile

Femeia trebuie ținută la locul ei, adică la picioarele bărbatului.

Reclame care umilesc femeile 4

Arată-i că trăim într-o lume a bărbaților!

Reclame care umilesc femeile 5

Cu cât o soție muncește mai mult cu atât este mai drăguță!

Reclame care umilesc femeile 7

O reclamă la pantaloni, care demonstrează supremația bărbatului în căminul conjugal.

Reclame care umilesc femeile 6

Pentru asta sunt soțiile: ca să gătească!

Reclame care înjosesc femeile 3

Soția trebuie să cumpere mereu cafea proaspătă! Ori … o pățește.

Reclame care umilesc femeile 1

Această reclamă la bere spune că, chiar dacă soția nu are abilități la bucătărie și arde mâncarea, cel puțin ea poate oferi bere bărbatului.

Reclame care înjosesc femeile

Capacul sticlei de ketchup se deschide așa de ușor încât chiar și o femeie poate face acest lucru, susținea o reclamă la ketchup.

Reclame care umilesc femeile 2

Bărbații puteau să controleze mintea femeii: suflă-i fumul în față și te va urma pretutindeni.

Reclame care înjosesc femeile 1

Această reclamă sugerează că șotiile sunt superficiale și ar trebui să-și pună întrebarea dacă soțul ar mai vrea să se căsătorească cu ele.

Reclame care umilesc femeile 3

În 1967, Drummond a folosit un model de sex feminin dezbrăcat pentru de a-și vinde hainele pentru bărbați, cu avertismentul: dacă nu veți cumpăra produsele, ne vom întoarce la modelele masculine.

Reclame care înjosesc femeile 2

Folosiți vitamine pentru a rămâne zvelte și în vigoare, ca să puteți avea grijă de gospodărie – susținea o altă reclamă adresată femeilor.

Sursa : Business Insider


Alte articole captivante


BĂRBAȚII CUMPĂRĂ MAI MULTE HAINE      Un raport publicat de Euromonitor arată că, la nivel mondial, bărbații cheltuiesc mai mulți bani pe haine decât au făcut-o vreodată sau bărbații cumpără mai multe haine. Cu toate că industria de îmbrăcăminte a cunoscut un mic regres în zone-cheie, cum ar fi America de Nord și Europa, anul trecut într-o serie de piețe, inclusiv Statele Unite, Marea Britanie și Germania, vânzările de haine pentru bărbați...
EXPLICAȚIA SUPERSTIȚIEI DE A BATE ÎN LEMN       Acest gest, uneori reflex sau necontrolat, de a bate în lemn se poate traduce simplu cu un “Doamne ferește!” sau “Doamne păzește!”. Câteodată batem în lemn atunci când ne gândim sau vorbim despre un posibil necaz sau o eventuală nenorocire, când dorim să înlăturam efectul cuvintelor rostite de noi sau de interlocutori, încercând astfel să nu devină o realitate sau când realizam că totul este perfect s...
MEDICINA NUCLEARĂ      În anul 2003, oamenii de știință au avut ideea de a extrage izotopul de Pb 212 pentru a efectua o serie de cercetări, stimulând compania Areva să inițieze studii preliminare atât medicale, cât şi industriale, pentru realizarea unor noi procedee de extragere. Primele parteneriate au fost semnate în 2008 între Areva şi National Cancer Institute (NCI) din Statele Unite, dar și cu INSERM (Institut Francais...
CELE MAI URÂTE AUTOTURISME      În timpuri străvechi omul a căutat metode prin care să transporte hrana sau alte diferite lucruri necesare traiului pe distanțe mici sau mai mari. Folosindu-și inteligența a reușit să construiască primul mijloc de transport rudimentar: targa. După domesticirea animalelor au apărut mijloacele de transport cu tracțiune animală, care au evoluat de-a lungul anilor de la căruță la calești, trăsuri, cabriole...
ÎNGHEȚATA A DEVENIT O „BUNĂTATE”!      Înghețata, această bucurie nevinovată a verii, s-ar putea topi mai lent grație unui nou ingredient. Cercetătorii de la Universitățile din Edinburgh și Dundee au dezvoltat o metodă de producere a unei proteine naturale, numită BsIA, care poate face înghețata mai rezistentă la topire decât produsele convenționale, relatează Daily Mail.      Proteina unește bulele de aer, grăsimile și apa din înghețată, ...
ZĂCĂMINTE NATURALE      Cu toate că politicile actuale promovează surse regenerabile de energie, combustibilii fosili, ca zăcăminte naturale, continuă să asigure o supremație energetică la nivel mondial. Pe măsură ce tehnologia s-a dezvoltat în ultimii zeci de ani, rezervele de petrol și gaze au reprezentat o  sursă imensă de putere, care încă se manifestă la nivel internațional. De aceea, sunt importante resursele naturale d...
OMENIREA CREEAZĂ SPECII NOI      Cu toții știm că activitățile umane conduc la dispariția a numeroase specii din întreaga lume. Dar, probabil mai puțin așteptat,  acest lucru nu este singurul efect al activităților noastre asupra regnului animal și vegetal. De fapt, omenirea creează specii noi de plante și animale și, de asemenea, provoacă evoluția rapidă a unora dintre acestea, relevă un nou studiu.      Studiul, condus de Universit...
TRICOURILE ECHIPELOR DE LA CM DE FOTBAL DIN BRAZILIA      Imediat începe campionatul mondial de fotbal și poate vreți să vedeți cum arată tricourile echipelor de la CM de fotbal din Brazilia. Toate cele 32 de echipe de la Cupa Mondială 2014 și-au reproiectat echipamentul pentru turneul final din această vară. Unele echipe (Brazilia, Croația) au făcut doar mici modificări, abia vizibile, în timp ce altele au fost mai radicale (vezi tricouri de joc cu fulgere a...
RETRO – anii 1910      Poate cuvântul retro nu pare potrivit, deoarece nu reflectă toate preferințele dintr-o anumită perioadă (activități, comportament general, modă, muzică, stil, etc.), dar l-am ales pentru că marchează și o întoarcere în urmă sau îndărăt, cum îi place să spună unui om deosebit pentru mine. Această întoarcere în timp, prin câteva fotografii ale vremii, aș vrea să formeze, cât de cât, imaginea unor vremuri...
GERMENI ȘI MICROBI LA RESTAURANT      Germeni și microbi întâlnim la tot pasul, dar probabil nu știți unde se găsesc prin restaurante.      Un adult poate atinge chiar și 30 de obiecte sau suprafețe într-un minut, inclusiv cele care conțin germeni și microbi, cum ar fi întrerupătoarele pentru lumină, clanțele ușilor, telefoane, telecomenzi, etc. La domiciliu, fiecare face tot ce știe și poate pentru a menține curățenia și germenii la dist...