Ultimele studii la nivel mondial au demonstrat că efectul fundamental al șomajului este schimbarea personalității.

     Șomajul este un fenomen social-economic care se manifestă prin inactivitatea forțată – sau uneori chiar dorită – a unui număr mare de salariați, ca rezultat al dezechilibrului dintre cerere și ofertă pe piața forței de muncă. Cauzele principale ale șomajului se găsesc în domeniul investițiilor și al creării de noi locuri de muncă și deopotrivă în necorelarea corespunzătoare a pregătirii profesionale din licee, școli profesionale și facultăți sau universități și cerințele efective de locuri de muncă.

     Impactul imediat al șomajului este pierderea veniturilor de la locul de muncă. Toate studiile efectuate până în prezent relevă faptul că șomajul are consecințe și asupra sănătății și a relațiilor interumane. Dar, cel mai grav, șomajul modifică personalitatea, prin schimbarea trăsăturilor de bază ale personalității unui individ-șomer, făcându-l mai puțin conștiincios și chiar neprietenos. De asemenea, șomajul afectează și alte trăsături de personalitate sau comportamentale, cauzând nevroze, pierderea treptată a amabilității, extraversiune și o deschidere din ce în ce mai limitată către nou.

Efectul fundamental al șomajului

     Pe alocuri, în unele țări, bărbații nu au suferit transformări majore ale trăsăturilor de bază ale personalității în primii doi ani de șomaj, dar apoi schimbările au devenit evidente, pe când femeile aflate în șomaj au cunoscut o criză de personalitate care a crescut de la an la an.

     Șomerii pot fi stigmatizați pe nedrept ca urmare a schimbărilor de personalitate inevitabile și o lipsă de muncitori entuziaști, în așteptare pentru găsirea unui loc de muncă, ar putea crea un ciclu potențial descendent pe piața muncii. De aceea, politicile publice trebuie să aibă un rol cheie în prevenirea schimbărilor de personalitate adverse în societate, atât prin rate ale șomajului mai mici cât și prin sprijin mai mare pentru șomeri. Prin urmare, politicile de reducere a șomajului, sunt vitale nu numai pentru a proteja economia, ci și pentru a permite o creștere de personalitate pozitivă pentru starea unei nații.

     Oare nu cumva un loc de munca neplăcut, nepotrivit sau “călduț”, fără provocări la adresa capacității profesionale sau intelectuale a angajatului sau fără o doză minimă de interes, poate produce, de asemenea, transformări ale trăsăturilor de bază ale personalității?


Alte articole captivante


DIFERENȚA ÎNTRE OUĂLE ALBE ȘI ROȘII      Există tot felul de zvonuri despre ouăle albe și cele maronii, cunoscute prin magazinele noastre sub sintagma de ouă roșii. Unii oameni spun că ouăle maronii sunt mai bune și conțin mai multe substanțe nutritive, alții cred că ouăle maronii un gust mai bun și sunt mai bune pentru gătit, în timp ce ouăle albe sunt mai bune pentru prăjituri sau pentru alte mâncăruri prăjite sau coapte - sau invers, în fu...
ROMÂNIA vs CHINA      În prima jumătate a acestui an, în China au fost create 7,25 milioane de noi locuri de muncă, puțin mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, iar piața locurilor de muncă rămâne stabilă, a anunțat pe 16 iulie agenția oficială de știri (Xinhua). Raportul, Xinhua l-a citat pe ministrul resurselor umane și al securității sociale (Yin Weimin)  spunând că sectorul serviciilor ar putea juca un rol i...
CHECK-IN ÎN ORAȘ      Cele două opțiuni de bază pentru o deplasare la aeroport sunt metroul sau un tren și mijloace auto. Prima are dezavantajul mare a trambalării bagajelor, iar mersul cu un vehicul (autobuz, taxi, închiriat, al prietenilor, etc.) implică stresul traficului și eventual tarifele mari de transport sau taxele de parcare, la fel de mari. Hong Kong a găsit o  modalitate mult mai bună. Soluția se numește “check-...
AUTO-PROMOVAREA PE REȚELELE SOCIALE      După ce a analizat profilurile a peste 141 de milioane de utilizatori proprii, LinkedIn a identificat o diferență esențială privind auto-promovarea, o diferență cheie între bărbați și femei. Raportul publicat recent de LinkedIn arată modul în care bărbații și femeile se prezintă în profiluri:  bărbații spun mai multe și enumeră mai multe informații despre ei, iar femeile se promovează și vorbesc despre...
MURDĂRIE LA BUCĂTĂRIE      Un nou studiu a constatat că există în jur de 10 milioane de bacterii pe un centimetru pătrat al unui burete de bucătărie și un milion de bacterii pe un inch pătrat pe un prosop de bucătărie. Studiul a fost făcut în 180 de case din 9 tari: Australia, Canada, Germania, India, Malaezia, Arabia Saudită, Africa de Sud, Marea Britanie și SUA.      Dr. Charles Gerba, profesor de microbiologie la Universit...
5 INVENȚII UTILE      1.   Touch (atingeți) este partenerul perfect pentru cei care au nevoie să aibă o ținută perfectă și prezentabilă în orice moment. Se potrivește în palmă și poate fi utilizat pentru a elimina cutele și sifonarea hainelor în timp ce sunt purtate. Touch folosește lumina infraroșie pentru a netezi materialul hainelor și începe să lucreze atunci când simte țesătura, fiind o alternativă sigură și mai rapidă...
CEL MAI ÎNALT ZGÂRIE-NORI DIN LUME      O companie de construcții din China a dezvăluit planurile de a construi cel mai înalt zgârie-nori din lume. Se va numi Sky City și va fi construit în Changsha, în sud-estul Chinei, va avea 220 ​​de etaje și o înălțime incredibilă: 838 metri (2749 ft). Suprastructura va fi cu 9,75 metri (32 ft) mai înaltă decât Burj Khalifa din Dubai - cea mai înaltă clădire actuală.      Dar lucrul cel mai impresion...
BICICLETĂ vs AUTOTURISM      Vânzările de mașini sunt în scădere în Europa, iar bicicleta pare a devenit modul preferat de transport pentru aproape fiecare stat membru. Se remarcă că vânzările de  biciclete încep să depășească vânzările de automobile în mai multe țări, devenind un fenomen la nivel continental. De exemplu, anul trecut, în Italia au fost vândute mai multe biciclete  decât mașini, pentru prima dată de la al doilea ră...
TURBINA CU ARIPI      Turbinele eoliene rotative ar putea fi în curând înlocuite cu turbina cu aripi. Firma germană Festo a realizat o nouă turbină eoliană, denumită Dual Wing Generator, care folosește două aripi pentru a genera energie chiar și atunci când viteza vântului este scăzută (la 14 kilometri pe oră).       Mișcarea aripilor, care imită bătaia naturală din aripi a pasărilor, este transformată în energie electri...
COMPARAȚIE DE PREȚURI ÎN UE      Niveluri de preț pentru produse alimentare, băuturi și tutun variază considerabil în statele membre ale UE. Acestea sunt câteva dintre concluziile unui studiu efectuat recent, în 2012, de către Eurostat, privind prețurile acestor trei produse. Studiul a acoperit un total de aproximativ 500 de produse comparabile, un număr suficient de produse care se găsesc în toate  țările, reprezentative pentru consu...