Cinci dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume sunt americane, în timp ce restul de cinci, din primele 10 concerne farmaceutice, își au sediul în Elveția, Marea Britanie și Franța. În tabelul următor le-am schițat un mic profil bazat pe calculele realizate de Forbes, cu privire la valoarea de piață și valoarea netă a activelor la nivelul lunii mai a anului trecut și a vânzărilor și profitului realizat în anul 2013. Înscrierea lor s-a făcut în funcție de profitul obținut.

Compania farmaceutică

Valoare de piață

Valoare active

Vânzări

Profit

Număr de salariați

Miliarde $

Luna mai 2014

Anul 2013

Pfizer (SUA)

203,93

172,1

52,67

22,0

77 700

Johnson & Johnson (SUA)

274.13

133,8

71,32

13,8

118 700

Roche Holding (Elveția)

253,74

69,9

50,46

12,0

85 000

Novartis (Elveția)

227,44

126,3

57,90

9,2

135 700

GlaxoSmithKline (Marea Britanie)

128,80

69,7

41,43

8,5

99 500

Sanofi (Franța)

137,14

132,4

43,75

4,9

112 100

Eli Lilly & Co. (SUA)

65,86

35,2

23,11

4,7

40 000

Merck & Co (SUA)

165,80

105,6

44,09

4,4

76 000

AstraZeneca (Marea Britanie)

82,32

55,9

25,69

2,6

51 500

Abbott Laboratories SUA)

59,40

43,0

21,85

2,6

69 000

   De fapt, industria farmaceutică este responsabilă pentru dezvoltarea de medicamente pentru a salva vieți și pentru a alina suferința, nu pentru generarea de profituri uriașe, nejustificabile din punct de vedere a misiunii sale inițiale. Companiile farmaceutice au dezvoltat marea majoritate a medicamentelor cunoscute de omenire, dar au profitat din ce în ce mai mult pentru a-și burduși buzunarele, și nu întotdeauna prin mijloace legitime, uitând de suferința tot mai severă a societății umane, de care profită din plin. Astfel, industria farmaceutică a devenit cea mai profitabilă industrie din lume.

Media profitului (2013)

   Companiile de medicamente justifică prețurile ridicate pe care le percep prin cheltuielile imense pentru cercetare și dezvoltare. Dar, așa cum arată imaginea de mai jos, este una dintre cele mai monstruoase minciuni la nivel mondial. De fapt, cele mai mari companii farmaceutice cheltuiesc mult mai mult pe marketing, în unele cazuri de chiar de două ori mai mult, decât pentru realizarea unor formule noi de medicamente, mai eficiente și fără efecte adverse.

Cheltuieli de marketing și pentru cercetare-dezvoltare

   Acestea sunt sumele cheltuite, în miliarde de dolari americani ($), de cele mai mari companii farmaceutice pentru vânzări și marketing, sunt prezentate în cercul portocaliu, în timp ce sumele cheltuite pentru cercetare și dezvoltare sunt arătate în cel albastru. Valorile sunt pentru anul 2013.