Sunt sigur că o să fiți ce puțin mirați, dar Vaticanul, sub oblăduirea sfântului părinte, organizează de câțiva ani un turneu de fotbal de anvergură internațională, numit sugestiv Cupa Clericus.

     Turneul de fotbal anual numit Cupa Clericus, care a fost înființat în anul 2007 la ideea Cardinalului Tarcisio Bertone, este la al optulea sezon anul acesta, fiind organizat de Centro Sportivo Italiano (CSI). Oficial, scopul lui este de a „revigora tradiția sportului în comunitatea creștină” și, de asemenea, biserica speră să ofere un exemplu de fotbal fără huliganism. A fost asemuit ca echivalentul clerical al Cupei Mondiale la fotbal.

     Liga de fotbal a preoțimii este împărțită în două părți sau divizii (16 echipe în total), formate din echipe ale școlilor, institutelor sau academiilor internaționale de seminariști – sau chiar preoți hirotoniți – care activează la Roma (exemple: Sedes Sapientiae, Redemptoris Mater, Urbanianum, Seminarul Pontifical Roman, Universitatea Pontificală Gregoriană, Institutul Teologic Sf. Petru), la ediția trecută participând jucători din peste 65 de țări.

Cupa Clericus

     Regulamentului oficial al fotbalului i s-au adus câteva îmbunătățiri: se pot înlocui cinci jucători, indiferent de post; fiecare repriză durează 30 de minute; este obligatorie utilizarea apărătorilor pentru tibie (jocu-i dur!); în caz de egalitate de puncte primul criteriul de departajare este clasamentul fair-play, al celor mai puține avertismente (se acordă 3 puncte pentru o victorie; 2 puncte pentru o victorie cu jucător(i) sancționat(i); 1 punct pentru o înfrângere fără jucător(i) sancționat(i); 0 puncte pentru înfrângere). Interesant este că nu există cartonașe de culoare roşie sau galbenă, ci doar avertismente acordate cu un cartonaș de culoare albastru, ca un mic purgatoriu: cinci minute de stat pe bancă, pentru o scurtă reflecție spirituală.

Cupa Clericus 1

     Mai multe cotidiene italiene au scris că echipele au fost încurajate frenetic din tribune de alți seminariști. Nu s-a precizat natura îndemnurilor (psalmi, cântece religioase, rugăciuni?) şi nici dacă credincioșii suporteri s-au rugat în zilele anterioare sau înainte de meci pentru succesul echipei favorite sau pentru eșecul adversarilor. Doamne, arată-ne calea!

Sursa : Clericus Cup


Alte articole captivante


SEMNE PENTRU TOALETĂ DIN LUME       Este cunoscut că toaletele publice au existat înainte de secolul al XVI-lea, primele toalete fiind utilizate în mod obișnuit în Roma antică, de multe ori în apropierea sau ca parte a băilor publice. Cu toate acestea, WC-urile publice au fost rare în Evul Mediu, cu doar câteva atestări: în Frankfurt (1348), în Londra (1383) și în Basel (1455), oamenii făcându-și nevoile pe oriunde se putea. Pe la 1550 ...
CELE MAI MARI SALARII ÎN SPORT      SportingIntelligence.com publică de câțiva ani un PDF care conține o analiză despre echipele care plătesc cele mai mari salarii în sport. Studiul publicat pe 15 aprilie a.c. cuprinde o listă completă a 294 de echipe, din 15 campionate, din 12 țări, cu referire la  șapte sporturi de echipă, ordonată în funcție de salariul mediu al jucătorilor din prima echipă (de bază).      Pentru al doilea an consecu...
LOCURI DE JOACĂ NEPOTRIVITE      Joaca poate fi definită ca o distracție, în general a copilăriei. A-ți petrece timpul, amuzându-te cu diferite jocuri sau jucării sau doar a te distra, implică și un loc adecvat sau potrivit pentru a asigura plăcerea deplină. În caz contrar, amuzamentul poate să dispară cu totul sau veselia să-și piardă farmecul, dacă nu ai locuri de joacă.      Veți găsi mai jos câteva exemple de locuri pentru joacă ...
PARFUM PENTRU BEBELUȘI      Mirosul unui bebeluș proaspăt spălat este universal recunoscut ca fiind unul dintre cele mai dulci parfumuri din lume. Părul și pielea curate, un praf de pudră de talc și poate o cremă din gama Johnson sunt ingredientele, care combinate, oferă un miros plăcut, impetuos iubit de mame și tați. Dar dacă toate acestea nu sunt disponibile uneori, firma italiană  Dolce & Gabbana se laudă că a îmbuteliat ...
STUDENȚIE LA EXTREME      Universitatea din Liberia, un stat cu circa 4 milioane de locuitori din vestul Africii, a anunțat că nici unul dintre cei aproximativ 24 000 de candidați nu au trecut testul de admitere. Viitorii studenți au plătit fiecare câte 25 de dolari taxa de admitere, dar nu au obținut nota de trecere la test. Pentru mulți, vestea a fost greu de crezut, unii dintre elevi s-au revoltat și chiar ministrul Educație...
ILUZII OPTICE SEXUALE NEINTENȚIONATE      Colecția de fotografii cu iluzii optice sexuale neintenționate are la bază multe imagini care pot reprezenta organe sexuale sau diverse părți intime ale corpului care nu sunt lăsate de obicei la vedere. Aceste poze iluzorii despre sex, amăgitoare și înșelătoare, sunt de fapt total inocente, dar modul de realizare sau personajele din ele le conferă dreptul de imitație fără intenție.      Notă: Iluzia e...
ÎNCERCĂRI ÎN GASTRONOMIE      Cu câțiva ani în urmă firma Heinz a decis să producă un ketchup mai puțin obișnuit. Gândindu-se probabil la unii oameni din lume care nu suportă culoarea roșie, au început să comercializeze ketchup-ul în diverse culori: verde, albastru, portocaliu, violet și chiar roz. Pare apetisant? Succesul a fost modest și de scurtă durată, dar copiii au avut tendința cea mai mare de a-l folosi.      De atun...
PRIMUL BORDEL DIN LUME CU PĂPUȘI      La Barcelona s-a deschis de curând primul bordel din lume cu păpuși, care oferă sesiuni erotice cu domnițe din plastic și silicon. Sunt păpuși în totalitate realiste, atât prin mișcări, cât și prin atingere, care pot să îndeplinească toate fanteziile, fără limite, și oferă o experiență erotică unică - promite situl Lumi Dolls. Dacă mă gândesc bine, este o găselniță bună pentru că, din punct de vedere p...
NUME DE SCENĂ      Probabil puțini dintre noi cunosc numele real al unor celebrități în industria muzicală. Numele de scenă este un pseudonim, adică  este un nume fictiv, ales de o persoană ca o alternativă la numele lui legal, folosit de unii interpreți și muzicieni. Scopul poate fi de autoreclamă, realizată prin alegerea unui nume de scenă răsunător, care poate atrage prin rezonanță publicul sau de ascundere a numelui ...
ORIGINEA NUMELOR UNOR BRANDURI CELEBRE      Ne cumpăram haine sport de la Nike sau Reebok, bem cafea de la Starbucks, ne răcorim cu Coca-Cola sau Pepsi, conducem o mașină Volkswagen sau KIA cu anvelope Bridgestone, accesăm informații pe Google, ne verificam mail-urile pe Hotmail, folosim telefonul Nokia în sistemul Vodafone și ne mobilăm casa de la IKEA. În urma cu mai mulți ani nici nu știam multe din aceste nume. Poate nu v-ați pus niciodată î...