Conform datelor publicate de Brand Finance luna aceasta, Wells Fargo rămâne cel mai valoros brand bancar din lume, cu o creștere de 15%, valoarea totală a băncii ajungând la 34,9 miliarde de $. Printre cele mai valoroase bănci din SUA, care au înregistrat o creștere de valoare respectabilă, se numără Citi și Chase (ambele cu 7%), în timp ce altele, cum ar fi Bank of America (-4%), Goldman Sachs (-7%) și JP Morgan (-15%) sunt în scădere ca valoare.

     ICBC (Banca Industrială și de Comerț), cea mai mare bancă de stat din China, a trecut de pe locul al șaselea pe locul doi depășind HSBC, care este acum în poziția a treia la nivel global. Banca de Construcție din China, care a depășit deja HSBC în ceea ce privește capitalizarea de piață, și-a crescut brandul cu circa 39%, în timp ce banca spaniolă Santander a fost împinsă pe locul al zecelea de alte două bănci chinezești: Banca Chinei și Banca Agricolă a Chinei. Astfel, expansiunea rapidă a sectorului bancar din China și intrarea băncilor chineze în elita mondială devine și mai clară.

     Băncile europene au avut un an mult mai slab decât media celorlalte continente. În total, băncile spaniole au scăzut cu 2% față de anul precedent, cele din Marea Britanie cu 3%, băncile din Italia cu 5%, băncile germane cu 6%, iar cele din Franța cu 19%.

     Multe țări din zona Golfului și altele în curs de dezvoltare au înregistrat creșteri spectaculoase ca valoare de brand bancar. Primele zece țări cu cea mai rapidă creștere ca valoarea totală bancară sunt Maroc (+ 98%), India (+ 61%), Nigeria (+ 52%), Emiratele Arabe Unite (+ 45%), Columbia (+ 44%), Qatar (+44 %), Filipine (+ 43%), Arabia Saudită (+ 40%), China (+ 29%) și Bahrain (+ 29%).

     Aceasta este lista cu cele mai valoroase bănci din lume (primele 50), inclusiv locul ocupat anul anterior și valoarea în miliarde de dolari americani ($).

2015
2014
NUME
Țara
2015
2014
Rating 2015
1

1 Wells Fargo 34,925 30,242 AAA-
2

6 ICBC 27,459 22,803 AA+
3

2 HSBC 27,280 26,870 AAA
4

9 China Construction Bank 26,417 18,954 AAA-
5

4 Citi 26,210 24,518 AA+
6

3 Bank of America 25,713 26,683 AA+
7

5 Chase 24,819 23,157 AA
8

10 Agricultural Bank of China 22,714 17,783 AA+
9

12 Bank of China 20,392 16,725 AAA-
10

8 Santander 18,700 20,021 AAA-
11

7 BNP Paribas 14,939 20,206 AA
13

13 Barclays 14,179 14,166 AA
14

16 RBC 12,473 11,060 AA
15

20 Bradesco 12,385 10,600 AAA-
16

14 JP Morgan 11,958 14,039 AA
17

19 UBS 11,574 10,644 AA+
18

18 TD 11,127 10,855 AA+
19

15 Deutsche Bank 10,993 13,491 AA
20

21 Goldman Sachs 9,403 10,160 AA+
21

24 Capital One 9,392 9,058 AA
22

22 Credit Suisse 9,181 10,144 AA
23

23 Itaú 9,021 9,904 AA+
24

26 Morgan Stanley 8,888 8,115 AA
25

44 China Merchants Bank 8,880 5,390 AAA-
26

27 ING (Banking) 8,876 7,988 AA
27

17 Sberbank 8,668 10,950 AAA-
28

25 BBVA 8,335 8,533 AA+
29

42 Commonwealth Bank 7,520 5,475 AAA-
30

29 Société Générale 7,415 7,799 AA+
31

36 Bank of Communications 7,124 6,884 AA+
32

30 Scotiabank 7,028 7,717 AA+
33

37 Rabobank 7,016 6,723 AA+
34

34 Bank of Montreal 6,930 7,114 AA
35

Lloyds 6,895 5,941 AA+
36

43 Shinhan Financial Group 6,848 5,416 AA+
37

32 Nordea 6,692 7,376 AA+
38

39 ANZ 6,664 5,926 AA+
40

54 State Bank of India 6,563 4,063 AA+
41

35 Banco do Brasil 6,549 6,972 AA+
42

47 DZ BANK 6,318 4,950 A+
44

52 China Minsheng Bank 5,781 4,375 AA+
45

48 Westpac 5,673 4,901 AA+
46

41 U.S. Bank 5,644 5,565 AA
47

38 UniCredit 5,405 6,585 AA
48

33 Standard Chartered 5,162 7,148 AA
49

46 National Australia Bank 5,139 4,998 AA+
50

49 CAIXA 5,123 4,759 AA

Alte articole captivante


LED-URILE AFECTEAZĂ OCHII      Utilizarea luminii cu LED-uri a fost considerată ca o alternativă super-eficientă pentru becurile tradiționale, deoarece folosesc până la 85% mai puțină energie și fiecare bec poate avea o durată de viață de până la 10 ani. LED-urile sunt deja utilizate pe scară largă la telefoanele mobile, la televizoare, la monitoare de calculator și au început, de asemenea, să fie folosite ca un înlocuitor pentru il...
LOGOURI NOI PENTRU ANUL 2013       Un logo, numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. El poate fi compus din una sau mai multe litere, o imagine sau o combinație a acestor elemente, iar în context legal logo este marca înregistrată a unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. De obicei, agenții de publicitate ...
CELE MAI SCUMPE ORAȘE DIN LUME – 2013      Călătoria în anumite țări poate lăsa urme adânci în portofele și ar fi normal să ne întrebam cum am supraviețui dacă ar trebui să trăim acolo. ECA International , o firmă de consultanță în management la nivel mondial și lider mondial în furnizarea de soluții pentru managementul de misiuni internaționale, a prezentat studiul său semestrial cu privire la costul vieții. Costul de viață se calculează pe ba...
CEAPA ESTE ALIMENTUL UNIVERSAL      Ceapa este alimentul universal, cel mai mult consumat în lume, și, de asemenea, este leguma care este cultivată în cele mai multe țări, mai mult decât orice altă legumă. Cu toate acestea, rar primește aprecieri, poate pentru că ne face uneori să plângem. Scriu aceste rânduri pentru că pe lângă prețuire merită chiar aplauze.      Trei mici tablete babiloniene de lut, de acum aproape 4000 de ani, fac re...
CUNOȘTINȚE GEOGRAFICE: CAPITALELE LUMII      Căutând pe Internet capitalele lumii am găsit diverse teste care vor să fie atractive și totodată educative. Dar a prezenta un asemenea test cu întrebări de geografie referitoare la capitalele lumii cu mai multe variante de răspuns, trei sau chiar patru, mi se pare de-a dreptul rușinos, atât pentru cei care le-au imaginat, dar mai ales pentru cei care încearcă să dea un răspuns.      După părerea me...
POZE CU STATUI      Poze cu statui? De ce ne-am face poze cu statui? Poate o să găsiți un răspuns după ce citiți preambulul și vizionați fotografiile care urmează, pe îndelete.      Statuile sunt sculpturi care reprezintă imaginea în întregime a unor ființe (oameni, animale, etc,), reale sau imaginare, a unor figuri alegorice, a unor obiecte, a unui eveniment etc., expuse de obicei într-un spațiu deschis. Statuile se rid...
PREA MULȚI FARMACIȘTI      Inițial, funcționarea farmaciilor din România a avut la bază mai multe criterii, inclusiv un criteriu demografic. Dar cum totul la noi merge strâmb, dar poate nu la fel și pentru farmaciști, potrivit datelor Consiliului Concurenței, în prezent, există de două-trei ori mai multe farmacii, raportat la numărul de locuitori, față de țările vestice. În acest context, Ministerului Sănătății a anunțat că va l...
STRATEGII PENTRU ATRAGEREA CUMPĂRĂTORILOR      Marile magazine mizează pe tehnici și strategii pentru atragerea cumpărătorilor. Indiferent de anotimp, comercianții marilor lanțuri de magazine au învățat o serie de mici trucuri de marketing, mai mult sau mai puțin mascate, pentru a-și determina clienții să cumpere cât mai mult. Orice comerciant speră ca, pe lângă produsul necesar pentru care ați intrat în magazin, să mai puneți în coș și altele, car...
CELE MAI PUTERNICE MOTOARE DE CĂUTARE       Alexa este o companie care furnizează date analitice din anul 1996. Alexa colectează date de la milioane de utilizatori de Internet, care folosesc una dintre cele peste 25.000 de extensii de browser diferite, iar datele sunt calculate folosind o combinație de medii estimate de vizitatori unici pe zi la un site și numărul estimat de afișări pe site. Harta următoare, realizată cu informațiile primare of...
CAMPIONATUL DE BĂRBI ȘI MUSTĂȚI      Campionatul de bărbi și mustăți a avut loc la sfârșitul lunii trecute în Portland, SUA. Au participat peste 300 de concurenți la 18 categorii diferite, care au fost împărțite în trei grupe mari: mustăți, bărbi parțiale și bărbi complete. De exemplu, grupa mustăți a cuprins categoriile naturală, englezească, Dali, imperială, maghiară și freestyle, iar grupa bărbi complete a inclus categoriile naturală, ...