1. Pentru a sărbători lansarea noii colecții Stan Smith, compania Adidas a deschis în cartierul Shoreditch din Londra această cutie de pantofi gigant. Magazinul a fost deschis doar între 16 ianuarie și 19 ianuarie a.c., incluzând o stație interactivă digitală “Stan yourself”, unde cumpărătorii au avut posibilitatea de a-și imprima propriile chipuri pe pantofi, în timp ce un alt post de imprimare 3D putea să le facă un sistem de închidere, de asemenea, personalizat.

Magazine provizorii - Magazin Adidas în cutie

Magazine provizorii - Magazin Adidas în cutie 1

     Nu este prima realizare de acest fel – magazine provizorii – a firmei Adidas, anul trecut deschizând un alt magazin gen cutie, tot în Europa.

Magazine provizorii - Magazin Adidas în cutie 2

     2. Un alt exemplu este un atelier de design australian (Edwards Moore) care a marcat, în Melbourne, o noua colecție a mărcii Arnsdorf cu dresuri și ciorapi. Deschis tot numai pentru trei zile, atelierul a fost tapetat cu 154 de perechi de dresuri și ciorapi, de diverse culori, dar cea mai mare parte de culoarea pielii, fixați de pereți sau tavan și întinzându-se peste toată creația, în întreaga încăpere.

Magazine provizorii - Magazin garnisit cu dresuri

Magazine provizorii - Magazin tapetat cu ciorapi

     3. În anul 2009, Puma a deschis pentru câteva săptămâni, lângă Boston, un magazin de vânzare cu amănuntul, de 1000 de metri pătrați, din 24 de containere de transport maritim, renovate și inteligent reutilizate, ca un nou concept al construcțiilor prefabricate.

Magazine provizorii - Magazin Puma

Magazine provizorii - Magazin Puma 1

Magazine provizorii - Magazin Puma 2

     4. În anul 2011 H & M a prezentat un magazin neobișnuit, pentru două zile, pe o plajă de lângă Haga, împreună cu o organizație internațională non-profit (WaterAid), dedicată exclusiv pentru furnizarea apei în condiții sigure, pentru igienă și salubritate. Colecția a constat în articole pentru bărbați, femei și copii, toate în nuanțe de albastru, culoarea apei, 25% din veniturile din vânzare mergând direct la WaterAid.

Magazine provizorii - Magazin H & M

Magazine provizorii - Magazin H & M 1

     5. Designerul de ceasuri de lux Hublot a prezentat într-un mall din Singapore marfă în valoare de 20 milioane dolari. Magazinul tematic, deschis pentru numai două săptămâni în 2012, a fost intitulat „Big Bang”, fiind compus dintr-o cascadă de pietre negre care se revarsă din tavan.

Magazine provizorii - Magazinul Hublot

Magazine provizorii - Magazinul Hublot 1

     6. Doi arhitecți polonezi au amenajat un spațiu de vânzare cu amănuntul în interiorul unui mic container, care creează iluzia unui magazin cu un aspect foarte spațios, prin intermediul oglinzilor și luminilor cu LED-uri. Podeaua este de culoare negru, la fel ca și ușile ascunse în spatele oglinzilor și pereții căptușiți cu pânză neagră. Propria reflecție a clienților s-a putut vedea în centrul orașului Varșovia, pentru ceva timp.

Magazine provizorii - Magazin cu oglinzi

Magazine provizorii - Magazin cu oglinzi 1

      7. În octombrie 2013, Cloud 7 (un designer german de articole de lux pentru câini) a lansat o colecție nouă intitulată „Ascultați-vă întotdeauna câinele”. Spațiul de expunere, a fost stabilit într-un cinematograf vechi din centrul orașului Copenhaga și a fost împresurat cu impunătoare siluete de câini, realizate din lemn.

Magazine provizorii - Magazin articole pentru câini

Magazine provizorii - Magazin articole pentru câini 1

     8. În 2012, Louis Vuitton și artistul Yayoi Kusama, au preluat un magazin Selfridges (este cel de-al doilea mare lanț de magazine din Marea Britanie, după Harrods, deschis pe 15 martie 1909) din Londra și au creat un nou concept de magazin, cu multe “găurele”. Magazinul a deschis din august până în octombrie (2012).

Magazin Louis Vuitton

     9. Marca suedeză de ceasuri TRIWA a construit un stand din tuburi de carton (900 de bucăți, prinse între ele cu curele cu clichet, viu colorate) sub forma unui tanc, în orașul Poznan, Polonia, acum doi ani.

Magazin TRIWA

Magazin TRIWA 1

     Cei sătui de spațiile convenționale ale muzeelor au putut admira, la Lisabona, operele lui Andy Warhol într-un spațiu neobișnuit, constând dintr-un mic labirint de cutii de vopsea din metal (1500 în total, dispuse pe 8 rânduri în înălțime). Deși expoziția, cu patru “camere” a fost deschisă doar în perioada aprilie-iulie 2013, a atras peste 100.000 de vizitatori.

Expoziție neconvențională 1

Expoziție neconvențională


Alte articole captivante


PUBLICITATE ȘOCANTĂ      Agențiile de publicitate din întreaga lume au adoptat în ultimii 10-15 ani, împreună cu diverse organizații activiste, metode îndrăznețe, ca să folosesc un cuvânt blând, pentru a atrage atenția publică asupra unor probleme grave ale omenirii. Reclamele se doresc a fii scandaloase și șocante, prin folosirea unor imagini cutremurătoare, pentru a contraria și sensibiliza întreaga opinie publică.      Ima...
IMAGINI HAIOASE 14      Plimbările mele pe cărările Internetului și corespondența prin e-mail cu prieteni adevărați sau virtuali mi-au dezvăluit multe fotografii amuzante, unele prin ridiculul sau comicul situaților, poze nostime și ilare sau într-un cuvânt imagini haioase. După ce le-am împărtășit mai întâi cu prietenii de pe Facebook, adăugându-le un scurt comentariu propriu, am decis să le public și aici, într-o serie mai ...
SALTEA PENTRU ÎMBRĂȚIȘĂRI      Această saltea, numită sugestiv saltea pentru îmbrăţişări, ar putea reprezenta sfârșitul problemelor pentru cuplurile care vor să doarmă îmbrățișate toată noaptea. Prin construcția sa, salteaua promite o noapte de îmbrățișări și giugiuleală fără a risca amorțirea brațelor și a umerilor.      Salteaua este confecționată în totalitate dintr-o spumă specială și are mai multe lamele de 3 inch, un fel de g...
PETIȚIA CARE SALVEAZĂ INTERNETUL      Petiția se referă la ce își doresc internauții din lumea întreagă și susține un Internet liber și deschis, opunându-se încercării de control a companiilor de profil și a guvernelor.      Un grup de utilizatori de Internet au pus zilele trecute bazele unei petiții intitulate Declarația Libertății Internetului. Documentul, constituit pe cinci principii, susține un internet liber și deschis.     "Cr...
VAPOR CA O VELĂ URIAȘĂ      O firmă norvegiană - Lade AS - a anunțat că va construi o navă de marfă radical nouă, cu o cocă extrem de mare care acționează ca o velă uriașă. Nava a fost numită semnificativ: Vindskip.      Vaporul comercial hibrid folosește totuși motoare, dar designul lui ar putea realiza economii de combustibil de 60 la sută, concomitent cu reducerea emisiilor poluante cu 80 la sută. Un software special, legat...
CELE MAI LUNGI ȘI SCURTE EMOȚII      Emoții - reacții afective de intensitate mijlocie și de durată relativ scurtă, însoțite adesea de modificări în activitățile organismului, oglindind atitudinea individului față de realitate. Orice reacție afectivă reprezintă o emoție sau o mișcare sufletească, care agită sau tulbură.      În fiecare zi, starea noastră de spirit este modelată de către lumea înconjurătoare. Toți factorii externi pot pro...
PĂRINȚII IUBESC MAI MULT FETELE?      Există un motiv de ce fetele iubesc mai mult cumpărăturile decât băieții. Cercetătorii britanici au constatat că mamele cheltuiesc mai mult de 1338 £  pe haine noi, accesorii și uniforme de școală pentru fetele lor, cu 126 £  mai mult decât o fac pentru fii lor. Studiul a constatat, de asemenea, că părinții cheltuiesc 212 £ pentru costumațiile fiicelor lor purtate la ocazii speciale și doar 170 £ pentr...
COMPARAȚIE ÎNTRE UE ȘI G-20     G-20 este un forum creat în 1999 care reunește economiile dezvoltate și marile economii emergente. G-20 include patru state UE - Germania, Franța, Italia și Marea Britanie și 15 țări din restul lumii: Argentina, Australia, Brazilia, Canada, China, India, Indonezia, Japonia, Mexic, Rusia, Arabia Saudită, Africa de Sud, Coreea de Sud, Turcia și Statele Unite ale Americii. Împreună, statele din G-20, dețin...
OCHELARI PENTRU SĂRACI      Unii oameni din lumea în curs de dezvoltare ar putea, în curând, să privească viața într-un mod cu totul nou, datorită unor seturi de lentile. Eyejusters sunt ochelari auto-reglabili, care pot fi focalizați de către persoana care-i poartă prin simpla rotire a unui buton, aflat pe cadru. Utilizatorul răsucește selectorul până când obiectul la care se uită îi apare clar în centrul lentilei, ceea ce însea...
METROPOLA BEIJING      Ar putea orașul Beijing să devină cea mai mare și modernă metropolă a lumii? Pornind de la această întrebare vă ofer câteva argumente pro și contra, în comparație cu alte trei mari orașe din lume: Londra, Tokyo și New York.      Metropola Beijing este un adevărat colos. Populația sa este aproximativ de 2,5 ori mai mare decât populația din New York și Londra și aproape dublă față de cea din Tokio. Spre...