1. Pentru a sărbători lansarea noii colecții Stan Smith, compania Adidas a deschis în cartierul Shoreditch din Londra această cutie de pantofi gigant. Magazinul a fost deschis doar între 16 ianuarie și 19 ianuarie a.c., incluzând o stație interactivă digitală “Stan yourself”, unde cumpărătorii au avut posibilitatea de a-și imprima propriile chipuri pe pantofi, în timp ce un alt post de imprimare 3D putea să le facă un sistem de închidere, de asemenea, personalizat.

Magazine provizorii - Magazin Adidas în cutie

Magazine provizorii - Magazin Adidas în cutie 1

     Nu este prima realizare de acest fel – magazine provizorii – a firmei Adidas, anul trecut deschizând un alt magazin gen cutie, tot în Europa.

Magazine provizorii - Magazin Adidas în cutie 2

     2. Un alt exemplu este un atelier de design australian (Edwards Moore) care a marcat, în Melbourne, o noua colecție a mărcii Arnsdorf cu dresuri și ciorapi. Deschis tot numai pentru trei zile, atelierul a fost tapetat cu 154 de perechi de dresuri și ciorapi, de diverse culori, dar cea mai mare parte de culoarea pielii, fixați de pereți sau tavan și întinzându-se peste toată creația, în întreaga încăpere.

Magazine provizorii - Magazin garnisit cu dresuri

Magazine provizorii - Magazin tapetat cu ciorapi

     3. În anul 2009, Puma a deschis pentru câteva săptămâni, lângă Boston, un magazin de vânzare cu amănuntul, de 1000 de metri pătrați, din 24 de containere de transport maritim, renovate și inteligent reutilizate, ca un nou concept al construcțiilor prefabricate.

Magazine provizorii - Magazin Puma

Magazine provizorii - Magazin Puma 1

Magazine provizorii - Magazin Puma 2

     4. În anul 2011 H & M a prezentat un magazin neobișnuit, pentru două zile, pe o plajă de lângă Haga, împreună cu o organizație internațională non-profit (WaterAid), dedicată exclusiv pentru furnizarea apei în condiții sigure, pentru igienă și salubritate. Colecția a constat în articole pentru bărbați, femei și copii, toate în nuanțe de albastru, culoarea apei, 25% din veniturile din vânzare mergând direct la WaterAid.

Magazine provizorii - Magazin H & M

Magazine provizorii - Magazin H & M 1

     5. Designerul de ceasuri de lux Hublot a prezentat într-un mall din Singapore marfă în valoare de 20 milioane dolari. Magazinul tematic, deschis pentru numai două săptămâni în 2012, a fost intitulat „Big Bang”, fiind compus dintr-o cascadă de pietre negre care se revarsă din tavan.

Magazine provizorii - Magazinul Hublot

Magazine provizorii - Magazinul Hublot 1

     6. Doi arhitecți polonezi au amenajat un spațiu de vânzare cu amănuntul în interiorul unui mic container, care creează iluzia unui magazin cu un aspect foarte spațios, prin intermediul oglinzilor și luminilor cu LED-uri. Podeaua este de culoare negru, la fel ca și ușile ascunse în spatele oglinzilor și pereții căptușiți cu pânză neagră. Propria reflecție a clienților s-a putut vedea în centrul orașului Varșovia, pentru ceva timp.

Magazine provizorii - Magazin cu oglinzi

Magazine provizorii - Magazin cu oglinzi 1

      7. În octombrie 2013, Cloud 7 (un designer german de articole de lux pentru câini) a lansat o colecție nouă intitulată „Ascultați-vă întotdeauna câinele”. Spațiul de expunere, a fost stabilit într-un cinematograf vechi din centrul orașului Copenhaga și a fost împresurat cu impunătoare siluete de câini, realizate din lemn.

Magazine provizorii - Magazin articole pentru câini

Magazine provizorii - Magazin articole pentru câini 1

     8. În 2012, Louis Vuitton și artistul Yayoi Kusama, au preluat un magazin Selfridges (este cel de-al doilea mare lanț de magazine din Marea Britanie, după Harrods, deschis pe 15 martie 1909) din Londra și au creat un nou concept de magazin, cu multe “găurele”. Magazinul a deschis din august până în octombrie (2012).

Magazin Louis Vuitton

     9. Marca suedeză de ceasuri TRIWA a construit un stand din tuburi de carton (900 de bucăți, prinse între ele cu curele cu clichet, viu colorate) sub forma unui tanc, în orașul Poznan, Polonia, acum doi ani.

Magazin TRIWA

Magazin TRIWA 1

     Cei sătui de spațiile convenționale ale muzeelor au putut admira, la Lisabona, operele lui Andy Warhol într-un spațiu neobișnuit, constând dintr-un mic labirint de cutii de vopsea din metal (1500 în total, dispuse pe 8 rânduri în înălțime). Deși expoziția, cu patru “camere” a fost deschisă doar în perioada aprilie-iulie 2013, a atras peste 100.000 de vizitatori.

Expoziție neconvențională 1

Expoziție neconvențională


Alte articole captivante


PETIȚIA CARE SALVEAZĂ INTERNETUL      Petiția se referă la ce își doresc internauții din lumea întreagă și susține un Internet liber și deschis, opunându-se încercării de control a companiilor de profil și a guvernelor.      Un grup de utilizatori de Internet au pus zilele trecute bazele unei petiții intitulate Declarația Libertății Internetului. Documentul, constituit pe cinci principii, susține un internet liber și deschis.     "Cr...
SEMNE PENTRU TOALETĂ DIN LUME       Este cunoscut că toaletele publice au existat înainte de secolul al XVI-lea, primele toalete fiind utilizate în mod obișnuit în Roma antică, de multe ori în apropierea sau ca parte a băilor publice. Cu toate acestea, WC-urile publice au fost rare în Evul Mediu, cu doar câteva atestări: în Frankfurt (1348), în Londra (1383) și în Basel (1455), oamenii făcându-și nevoile pe oriunde se putea. Pe la 1550 ...
CONTORUL FERICIRII      Sistemul este numit “The Happiness Counter” și își propune să încurajeze zâmbetul natural în viața noastră de zi cu zi. Happiness Counter a primit anul acesta premiul Good Design Award and Good Design Best 100. Este echipat cu un aparat de fotografiat digital Sony (Cyber Shot), care folosește tehnologia de recunoaștere a zâmbetului. Echipa care l-a proiectat și realizat, consideră că acest sistem de ac...
ORIGINEA NUMELOR UNOR BRANDURI CELEBRE      Ne cumpăram haine sport de la Nike sau Reebok, bem cafea de la Starbucks, ne răcorim cu Coca-Cola sau Pepsi, conducem o mașină Volkswagen sau KIA cu anvelope Bridgestone, accesăm informații pe Google, ne verificam mail-urile pe Hotmail, folosim telefonul Nokia în sistemul Vodafone și ne mobilăm casa de la IKEA. În urma cu mai mulți ani nici nu știam multe din aceste nume. Poate nu v-ați pus niciodată î...
MÂNCARE MORTALĂ      Ființa umană este una dintre puținele creaturi de pe această planetă, care are capacitatea de a ignora un instinct de bază, cel de supraviețuire. La fel de contradictoriu pare și  testarea limitelor umane în diverse sfere, testare care unora dintre noi le dovedește propriul potențial și îi face să se simtă, probabil, mai “umani”.      Potențialul nemărginit al oamenilor se manifestă și atunci când vin...
MAȘINA CARE NU SE MURDĂREȘTE      Pentru conducătorii auto care urăsc spălarea mașinii proprii - o corvoada costisitoare - în fața casei, în parcările de la blocuri sau la spălătoriile auto sau pentru cei care consideră piperate prețurile pentru estetica exterioară a autoturismelor, gigantul japonez Nissan propune prima mașină din lume care nu se murdărește pe orice fel de drum. O putem numi mașina care se “auto-curăță" și care ar pute...
OBEZITATEA ȘI TERRA      Creşterea incidenţei obezităţii este un impact negativ la fel de puternic asupra mediului şi resurselor naturale ca suprapopularea, avertizează savanţii britanici. Experţi de la London School of Hygiene and Tropical Medicine au calculat pentru prima oară greutatea totală a populaţiei lumii - 287 de milioane de tone. Mai mult decât atât, conform calculelor lor, 15 milioane de tone revin persoanelor obez...
ULTIMELE RECORDURI DIN GUINESS BOOK      Guinness World Records (de la începuturile sale în 1955 și până în 1998 a fost cunoscută ca Guinness Book of Records) este o carte de referință publicată anual cu o listă complexă de recorduri mondiale, atât realizări umane cât și extreme ale lumii naturale. Cartea în sine deține un record mondial: este cea mai bine vândută carte cu drepturi de autor al tuturor timpurilor. Franciza internațională s-a e...
PREA MULȚI FARMACIȘTI      Inițial, funcționarea farmaciilor din România a avut la bază mai multe criterii, inclusiv un criteriu demografic. Dar cum totul la noi merge strâmb, dar poate nu la fel și pentru farmaciști, potrivit datelor Consiliului Concurenței, în prezent, există de două-trei ori mai multe farmacii, raportat la numărul de locuitori, față de țările vestice. În acest context, Ministerului Sănătății a anunțat că va l...
APLICAȚIE PRACTICĂ A FORȚEI CENTRIPETE      Fiecare dintre noi a vărsat cel puțin o cană, un pahar sau o ceașcă cu cafea, cu ceai, cu apă sau cu o altă băutură, stropind sau murdărind masa, podeaua sau pe sine însăși. O invenție inteligentă, ca o simplă aplicație practică a forței centripete, a rezolvat această problemă veche și permanentă de neatenție.      Dispozitivul „SpillNot” este alcătuit dintr-un braț de plastic curbat și o curea din na...