Cetățenii din SUA sunt cei mai „valoroși” pentru agențiile de publicitate, potrivit datelor publicate de eMarketer, care a analizat datele pentru cheltuieli de publicitate la nivel mondial pentru ultimii ani și a estimat cheltuielile aferente pentru anii următori. Datele se bazează pe anunțurile agențiilor de publicitate din 22 de țări, din care nu face parte, bineînțeles, Romania. Desigur, aceste cifre sunt la valori medii, așa că, probabil, piețele emergente sau țările mai puțin dezvoltate sunt în partea de jos a listei, deoarece agențiile de publicitate își concentrează eforturile în zonele urbane mai bogate, cu potențial mare de cumpărare.

   Astfel, în 2014, în conformitate cu cifrele publicate, agențiile de publicitate din întreaga lume vor cheltui 545,40 miliarde dolari pe anunțurile plătite pentru publicitate. Totalul cheltuielilor de publicitate în mass-media (cheltuieli de publicitate în media digitală, mai ales sub formă de anunțuri mobile, cheltuieli de publicitate în aer liber, la radio, TV, în ziare, publicații și reviste etc.) va crește cu 5,7%, dublându-se față de rata de creștere de 2,6% cu un an în urmă. Mai mulți factori induc această creștere în acest an: Campionatul Mondial de Fotbal, Jocurile Olimpice de iarnă și, de asemenea, creșterea constantă a publicității online și a publicității pe dispozitivele digitale.

Cheltuielile de publicitate mass-media

   SUA este de departe liderul mondial în mass-media. Se estimează că în SUA cheltuielile de publicitate în acest an vor ajunge la 180 miliarde dolari, adică la aproape o treime din totalul la nivel mondial. Aceste cheltuieli sunt, de asemenea, cele mai mari din lume pe cap de locuitor, agențiile de publicitate din SUA urmând să cheltuiască aproape 565 dolari pentru fiecare consumator din țară, în 2014.

Cheltuieli de publicitate pe persoană

   Pe termen lung, canalele digitale vor continua să producă o creștere a publicității pe tot globul. Cheltuielile de publicitate în format digital vor crește cu circa 16,7% în acest an, ajungând la o valoare totală de 140 miliarde dolari, depășind cu 25%, pentru prima dată, totalul cheltuielilor de publicitate din mass-media. La categoria digitală, publicitatea pe tablete și smartphone-uri continuă să fie un catalizator cheie pentru creșterea generală. În cele mai mature piețe de publicitate digitale, cum ar fi SUA și Marea Britanie, se așteptă creșteri de peste 65% până în 2018. În schimb, în ​​piețele emergente, precum China și India, publicitatea digitală va rămâne relativ mică ca parte din cheltuielile totale de publicitate. Mai mult decât atât, arcul de deprindere pentru dezvoltarea anunțurilor de publicitate pe dispozitive mobile și, de asemenea, dezvoltarea telefoniei inteligente nu duc imediat la o infrastructură de publicitate funcțională. Pentru unele dintre piețele mai puțin dezvoltate economic, televizorul va rămâne în primul rând, încă pentru destul de mult timp, suportul principal al agențiilor de publicitate.

Sursă: eMarketer