Cuvântul uzual astăzi, aproape oriunde în lume, coffee, a fost folosit de englezi prima dată pe la 1582, fiind preluat din cuvântul olandez koffie, împrumutat de la kahve, din limba turcă, care la rândul său a avut la origine qahwa, o trunchiere a expresiei qahhwat al-bun care însemna „băutură din boabe”. Se crede că primele boabe de cafea au venit din Etiopia și au fost cultivate pentru prima dată de arabi în secolul al al XIV-lea. Cele mai vechi dovezi credibile ale consumului de cafea sau despre arborele de cafea apar la mijlocul secolului al XV-lea, în mănăstirile din Yemen. Până în secolul al XVI-lea, cafeaua a ajuns în restul Orientului Mijlociu, în Persia, Turcia și nordul Africii. Apoi s-a răspândit în Balcani și restul Europei, în Asia și apoi în America.

Consumul mondial de cafea - Cafea

     Când vine vorba despre cafea, facem legătura aproape inconștient cu țări de pe continentul american sau din Asia și Africa. Dar dacă luăm în calcul consumul de cafea real a unei persoane, lucrurile se prezintă total diferit.

Consumul mondial zilnic de cafea

     Țările din Scandinavia, țările europene în general, chiar și cele din Europa de Est sunt pe primele locuri la consumul de cafea. De fapt, consumul mediul zilnic al olandezilor, de 2,4 cești de cafea pe zi, este cât consumul zilnic al locuitorilor din SUA, Marea Britanie, Spania și Italia la un loc.

Consumul mondial de cafea - Consum mediu de cafea

     Românul bea în medie cam jumătate de ceașcă de cafea pe zi. E mult, e puțin? Voi ce credeți?

Sursa : qz.com


Alte articole captivante


POZE DE COPERTĂ FACEBOOK      Oricine a auzit de Facebook și probabil foarte mulți au vizualizat cel puțin un profil sau mai multe poze de copertă Facebook pe site-ul de socializare. Pentru fiecare utilizator există o fotografie mai mare, aleasă de către acesta, numită copertă și o poză de profil, de dimensiuni mai mici, selecționată tot de deținătorul contului, care se încadrează în copertă. Priviți ce au reușit unii utilizatori s...
HARTA TERORISMULUI ȘI VIOLENȚEI      Pe site-ul AON (o societate de administrare a riscurilor și broker de asigurări) a fost publicată harta terorismului și violenței politice pentru anul 2013, o hartă care măsoară riscul de violență politică a afacerilor internaționale în 200 de țări și teritorii, bazat pe trei factori principali, ce indică forme de violență politică, care sunt susceptibile de a fi întâlnite: Terorism și sabotaj...
ORAȘUL VINULUI      Orașul vinului (la cité du vin) este un fel de monument, ceva la jumătatea distanței dintre lumea muzeului și cea a unui parc tematic, construit în Bordeaux, care are ca scop transmiterea, valorificarea și protejarea patrimoniului cultural, universal și dătător de viață al vinului. Inaugurarea construcției  a avut loc pe 31 mai 2016, în prezența lui François Hollande, iar deschiderea oficială, pentru p...
PIERDEREA LIBIDOULUI      Lipsa libidoului poate fi tratată, dar nu există încă o percepție comună că această lipsă  este o problemă gravă. Și până când va fi luată în serios, femeile vor continua să sufere. Poate fi chiar o tragedie, pentru că femeile nu fac mai nimic atunci când o parte importantă din viața lor dispare. Dacă familia, completată de medici ginecologi, psihiatri, sexologi sau servici de consiliere nu intervine, ...
PUBLICITATE ȘOCANTĂ      Agențiile de publicitate din întreaga lume au adoptat în ultimii 10-15 ani, împreună cu diverse organizații activiste, metode îndrăznețe, ca să folosesc un cuvânt blând, pentru a atrage atenția publică asupra unor probleme grave ale omenirii. Reclamele se doresc a fii scandaloase și șocante, prin folosirea unor imagini cutremurătoare, pentru a contraria și sensibiliza întreaga opinie publică.      Ima...
ORIGINEA NUMELOR UNOR BRANDURI CELEBRE      Ne cumpăram haine sport de la Nike sau Reebok, bem cafea de la Starbucks, ne răcorim cu Coca-Cola sau Pepsi, conducem o mașină Volkswagen sau KIA cu anvelope Bridgestone, accesăm informații pe Google, ne verificam mail-urile pe Hotmail, folosim telefonul Nokia în sistemul Vodafone și ne mobilăm casa de la IKEA. În urma cu mai mulți ani nici nu știam multe din aceste nume. Poate nu v-ați pus niciodată î...
USCĂTOR PENTRU CORP      O companie din New York și-a propus să elimine complet utilizarea prosoapelor de corp și a creat un dispozitiv care usucă întregul corp în circa de 30 de secunde - uscător pentru corp. Aparatul, care este puțin mai mare decât un cântar obișnuit, aspiră aer din mediu, îl comprimă și apoi îl suflă spre corp la diferite unghiuri, cu ajutorul unor duze (ajutaje) dispuse astfel încât să creeze o coloană de ...
CELE MAI VALOROASE COMPANII DIN LUME       Brand Finance a publicat lista primelor 500 de companii (mărci) din lume ca valoare. Veți găsi aici doar primele 100 de branduri sau companii din lume, inclusiv locul ocupat anul anterior în același clasament, valoarea curentă în milioane de dolari americani ($) pentru ultimii doi ani și clasificarea (rating) din punct de vedere financiar. 2014 2013 Logo Nume brand Țara 2014 2014 ...
ORDIN DE RESTRICȚIE ÎMPOTRIVA LUI DUMNEZEU      Un bărbat din Israel a cerut la începutul acestui an în fața unui tribunal din Haifa emiterea unui ordin de restricție împotriva lui Dumnezeu, afirmând că acesta s-a purtat urât și a fost deosebit de rău cu el, scrie cotidianul israelian The Times of Israel.      Protocolul standard de audiere încheiat la tribunal a notat sec că Dumnezeu nu s-a prezentat. Totuși nu s-a specificat modul în care judecăt...
POST-IT CU DATE      Transferul de date din/la calculatorul dumneavoastră ar putea fi în curând extrem de  simplu, prin folosirea unui post-it cu date. Oameni de știință pricepuți au creat dispozitive de stocare a datelor care arată ca etichetele cu lipici, cunoscute sub denumirea de post-it. Transferul de fișiere se face pur și simplu prin lipirea (fixarea) post-it-ului cu memorie pe partea din față a unui calculator sau ...