Comisia Europeană a prezentat recent rezultatele „Anchetei” pentru TIC (tehnologia informației și comunicațiilor). Acest articol prezintă o imagine de ansamblu a rezultatelor sondajelor pentru anul 2013 cu privire la utilizarea Internetului în gospodării și de către persoanele fizice. De asemenea, prezintă o scurtă privire asupra activităților utilizatorilor de Internet și interacțiunea online a acestora cu autoritățile publice și cu serviciile publice.

     Internetul a devenit important pentru viața de zi cu zi, pentru educație, pentru relațiile de muncă și pentru integrarea în societate, permițând oamenilor să aibă acces la informații și servicii în orice moment, din aproape orice loc. Trei sferturi din persoanele fizice (75%) din UE au folosit internetul cel puțin o dată în cele trei luni anterioare studiului, iar 72% l-au folosit în mod regulat: în medie, cel puțin o dată pe săptămână, la domiciliu, la locul de muncă sau în altă parte.

Utilizarea Internetului și frecvența de utilizare de către persoane fizice, 2013 (% din total persoane fizice)

Utilizarea Internetului în UE

     Exista o diferență semnificativă în funcție de vârstă și nivelul de educație. 94% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani au fost utilizatorii de internet regulat, mai mult decât dublu față de proporția din grupa de vârstă 55-74 ani (46%). În mod similar, diferența se menține pentru persoanele cu un nivel ridicat de educație (93%) față de persoanele cu un nivel scăzut de educație (48%).

Persoanele fizice care au folosit Internetul în medie cel puțin o dată pe săptămână, pe grupe de vârstă și nivel de educație, UE-28, 2013 (% din total persoane fizice)

Utilizarea Internetului în UE 1

     Proporția persoanelor fizice care nu au utilizat niciodată Internetul s-a înjumătățit față de anul 2006 (42%), ajungând la 21% în anul 2013. Cu toate acestea, este încă cu șase puncte procentuale peste obiectivul propus pentru anul 2015, de 15%.

Persoanele fizice care nu au utilizat niciodată Internetul, UE-28, perioada 2006-2013 (% din total persoane fizice)

Utilizarea Internetului în UE 2

     Decalajul privind neutilizarea Internetului rămâne extrem de mare între țări. Cele mai mari procente ale populației, cu nici o experiență de utilizare a internetului – fie la domiciliu, la locul de muncă sau în altă parte), s-au înregistrat în România (42%), Bulgaria (41%) și Grecia (36%), iar cele mai mici în Danemarca și Suedia (4%), Olanda și Luxemburg (5%) și Finlanda (6%). În alte patru state membre – Italia, Cipru, Portugalia și Polonia – o treime din populație sunt neutilizatori.

Persoane care nu au utilizat niciodată Internetul, 2013 (% din total persoane fizice)

Utilizarea Internetului în UE 3

     Următorii indicatori arată utilizarea serviciilor oferite de autoritățile publice de către persoanele fizice și prezintă informații cu privire la satisfacția percepută pe site-uri. Ei acoperă contactele sau interacțiunile de pe site-uri cu privire la obligațiile cetățenești, drepturi, documente oficiale, serviciile publice, servicii de educație și serviciile de sănătate publică. În 2013, 41% din populația UE a contactat sau a interacționat cu autoritățile și  serviciile publice în scopuri private, de pe Internet. În general, una din cinci persoane au completat și depus diverse documente și formulare cu ajutorul Internetului. Cele mai mari procente sunt în Danemarca (66%), urmată de Olanda (57%), Suedia (46%), Finlanda (45%), Irlanda (36%), Belgia și Franța (ambele 32%), iar cele mai mici în Bulgaria (8%), Cehia (7%) și România (2%) – mai puțin de o persoană din zece.

Persoanele care au contactat sau au interacționat cu autoritățile și serviciile publice pe Internet, în scopuri private, în ultimele 12 luni, 2013 (% din total persoane fizice)

Utilizarea Internetului în UE 4

     Indicatori suplimentari cu privire la satisfacția utilizatorilor au arătat că aproximativ 16% au fost în mare parte mulțumiți de utilizarea serviciilor și de cât de ușor au găsit informații. Totuși 13% nu au fost mulțumiți de utilitatea informațiilor disponibile, iar 21% au fost nemulțumiți de modul de a urmări documentele solicitate.

     Să ne miram? România ba este pe primul loc, ba pe ultimul – după caz…

Sursa : Eurostat


Alte articole captivante


PUBLICITATE PE SCARĂ      Publicitatea este o formă plătită de prezentare și promovare impersonală a ideilor, a bunurilor sau a serviciilor prin mijloace de informare. Multe companii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele însele, la produsele și serviciile lor sau la modul lor de comportament, cu scopul de a determina un răspuns din partea acestuia. La publicitate nu apelează numai...
MULȚUMIRI PĂRINȚILOR      Până la 40% din inteligența unui copil este moștenită sau transmisă de la părinți, potrivit unui nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Queensland, Australia. Acesta este cel mai mare studiu de genetică a inteligenței copilăriei realizat vreodată, care combate studiile anterioare, ce indicau o variație cuprinsă între 40 și 50%.      Autorii studiului au utilizat date genetice, r...
CEL MAI BUN ROM DIN LUME (2013)      The International Wine and Spirit Competition (Concursul International de Vinuri și Băuturi Spirtoase), aflat la a 44-a ediție, este competiția cea mai valoroasă de acest gen din lume, care își propune să promoveze calitatea și excelența celor mai bune vinuri, băuturi spirtoase și lichioruri din lume.      Anul acesta au participat aproape 90 de țări din întreaga lume (țările participante sunt color...
MICRO-BIOMUL SOLULUI ÎMBUNĂTĂȚEȘTE CREȘTEREA PLANTELOR      Manipularea prin ingineria genetică nu este singura modalitate de a da un impuls pentru creșterea plantelor. Doar câteva studii publicate au analizat ce efect are micro-biomul solului creat artificial, dar câțiva biologi cred că aceasta va fi tendința următoare din microbiologie, care se poate aplica în agricultura de interior sau în aer liber și în horticultură.     Biologi de la două universități di...
NOILE ANVELOPE MICHELIN      Despre anvelope, spre deosebire de alte piese sau echipamente auto, putem spune cu ușurință când este nevoie să fie înlocuite, printr-o simplă inspecție vizuală, prin care se poate stabili uzura. Dar marele producător de anvelope Michelin pretinde că noile anvelope Premier, all-season, care folosesc tehnologia EverGrip, ne vor face să privim lucrurile altfel decât la anvelopele tradiționale. De fapt, M...
BEȚIVII LUMII: EUROPENII     După ce luna trecută v-am prezentat cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase din lume (votcă, rom, whisky, gin și tequila), un nou raport lansat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pe data de 12 mai a.c. arată că, la nivel mondial, 3,3 milioane de decese au fost cauzate în anul 2012 de consumul de alcool. "Raportul privind starea globală privind alcoolul și sănătatea 2014" oferă profiluri de ...
LEACUL PENTRU MIGRENE      Migrena este o durere de cap, localizată într-o anumită regiune a capului, care este  însoțită de tulburări digestive (greață, vărsături etc.). Ea se manifestă sub formă de crize, cu o durată de 4 până la 72 de ore și are caracter recidivant. O persoană care are migrene, nu-și poate desfășura normal activitățile cotidiene (de rutină). Cu toate că migrenele sunt neplăcute, nu produc leziuni pe termen lu...
SCUZE PENTRU ÎNTÂRZIERI ȘI ABSENȚE LA SERVICIU      Un studiu recent realizat asupra a 1.000 de angajați și 1.000 de șefi, cât și toate celelalte elaborate până în prezent, au arătat că scuzele invocate pot reprezenta o adevărată artă. Rezultatele confirmă că 60% dintre angajatori nu cred scuzele angajaților atunci când zic că sunt bolnavi, iar 40% dintre angajați invocă scuze extrem de “fragile”, care nu fac decât să trezească suspiciuni. Anumite scuze...
MODĂ: PANTOFI ȘI SUTIENE      Am găsit, din pură întâmplare, ultimul “răcnet” al modei la capitolul pantofi și sutiene. Să nu uităm că moda este un fel deprindere colectivă, specifică la un moment într-un anumit mediu social, care se bazează pe gustul și preferința generală cu privire la întreaga ținută sau chiar și la comportament sau modul de exprimare. De multe ori eleganța și stilul sau chiar snobismul sunt asociate cu moda și ...
JOCUL DE-A DUMNEZEU: INGINERIA GENETICĂ      Ingineria genetică este o ramură a genetici care modifică genomul organismelor vii, astfel încât le conferă caracteristicile dorite. Majoritatea aplicațiilor sunt în domeniul agricol, dar și în cel animal sau chiar uman. Prin aceste modificări, am creat anumite caracteristici benefice, ca rezistența la boli, rezistența la diferiți factori de mediu (temperatură, umiditate, sol, etc.), o anumită dimensiu...